Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Den stödjer inte Nvidia 3d vision.

Läs detta inlägget så klarnar det nog för dig

Ber om ursäkt, jag var lite otydlig! Jag vet att den inte stödjer 3d Vision, men jag har läst om andra med samma skärm som med hjälp av äldre drivrutiner fått 3d Vision till att funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av piers:

Ber om ursäkt, jag var lite otydlig! Jag vet att den inte stödjer 3d Vision, men jag har läst om andra med samma skärm som med hjälp av äldre drivrutiner fått 3d Vision till att funka.

jaha ok det visste jag inte

Permalänk
Skrivet av jensg88:

För samsung skärmen gäller att du laddar hem mjukvaran tridef, där finns de flesta av dagens spel så du kan lira i 3d. Skärmen stödjer som sagt inte nvidia 3D. Har själv erfarenhet av skärmen och för dessa pengar är den oslagbar i 120 hz segmentet.

Hur funkar det med tridef då, är det okej 3d-upplevelse eller?

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Tack men har sett den
Räknade inte den forumposten till kategorin seriösa och vettiga recensioner även om den ger lite info.

Hur som helst synd att den verkar ha relativt "mycket" input lag, var sugen innan jag såg det.
Vill helst inte byta från nuvarande med 0ms till en skärm som är segare än mina "förrförra" TFT-skärmar.

Jag har denna skärmen och input lag är inget som jag märker av , 12ms är väldigt lågt

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Vet jag inget om men din fråga gällde angående 3D glasögon...

Jo det gjorde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Jo det gjorde den.

Då har du ingen anledning att vara nonchalant...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av MaggaNaaowK:

Jag har denna skärmen och input lag är inget som jag märker av , 12ms är väldigt lågt

Tyvärr är det ju väldigt individuellt om man känner av det eller inte. Mina gamla skärmar ligger på 8 ms dvs mindre än 700D och jag märker skillnad mellan dem och min nuvarande som har 0 ms i passthru mode.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kan ni sluta och skriva massa annat o istället ge mig alternativ på skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Kan ni sluta och skriva massa annat o istället ge mig alternativ på skärmar?

Har ju redan postat alternativa skärmar.

tidigare inlägg

Sen har du inte svarat på frågan om du bara ska ha 120hz med eller utan Nvidia 3d vision.

Den länken som jag länkade nu har bara nvidia 3d vision skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Har ju redan postat alternativa skärmar.

tidigare inlägg

Sen har du inte svarat på frågan om du bara ska ha 120hz med eller utan Nvidia 3d vision.

Den länken som jag länkade nu har bara nvidia 3d vision skärmar.

Jag köper ju mest för 120hz men rä väl lite intresserad av 3d oxå

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Någon som har en länk till en seriös recension, inklusive diverse mätningar, av skärmen i fråga? Verkar lite svårt att hitta någon vettig imo.

Skrivet av TheDaemon:

Tack men har sett den
Räknade inte den forumposten till kategorin seriösa och vettiga recensioner även om den ger lite info.

.........

Ehm, den användarrecensionen är i min mening likvärdig som de gjorda av "professionella" sidor.
Det enda som fattas är mer jämförelser med andra skärmar och förklaringar, samt en titt på skärmens ergonomi då. Fanns nu kan vem som helst komma fram till att skärmen har fast stativ och alltså enbart går att tilta, vilket han även säger i videoklippet.
De "professionella" recensenterna har egentligen mest gjort världen en otjänst genom att de bidragit till den här förbannade ms-hypen och tjatet om ghosting. De vänder sig till de som är allra mest känsliga när de skriver att "den här skärmen lämpar sig inte speciellt bra för snabba spel". Det lär vara betydligt mindre än en tiondel av befolkningen som är så oerhört känslig med tanke på att de allra, allra flesta sitter på LCD-skärmar idag.
Tyvärr talar de aldrig om detta när de skriver sina fånerier.

Sen tar även NCX upp att "Screen uniformity varies from unit to unit, so if one were to get an S23700D with good screen uniformity they would have one of the best TN panels avaliable." till skillnad mot många ohederliga recensenter som gör massa tester på just det exemplaret de har och sen får många tyvärr för sig att det finns någon stark koppling mellan jämnheten på ett exemplar som testats i en recension och det man själv kommer få hem.

Skrivet av TheDaemon:

Hur som helst synd att den verkar ha relativt "mycket" input lag, var sugen innan jag såg det.
Vill helst inte byta från nuvarande med 0ms till en skärm som är segare än mina "förrförra" TFT-skärmar.

Skrivet av TheDaemon:

Tyvärr är det ju väldigt individuellt om man känner av det eller inte. Mina gamla skärmar ligger på 8 ms dvs mindre än 700D och jag märker skillnad mellan dem och min nuvarande som har 0 ms i passthru mode.

Okej om du struntade i både matten och fysiken i skolan, men det betyder väl inte att det är omöjligt att senare i livet försöka lära sig något?
Varför har du inte tagit reda på vad ms betyder?

Du har absolut ingen som helst koll.

"Mina gamla skärmar ligger på 8 ms "

Nej, den siffran avser en viss färgövergång och står i ett produktblad.
Jag kan skriva "jag är gud" på ett papper, stämmer det då?
Nej, antagligen inte va.

De färgövergångar som tar lång tid på platta skärmar kan ta 30 - 100 ms, det är de folk kan märka av.
Men det finns inte många såna skärmar på marknaden, det var första halvan av 00-talet det var vanligare.
Inputlagg är något annat och dina äldre skärm lär ligga på allt mellan 25 och 50 ms.
Det hade du förstått om du bemödat dig om att ta reda på vad ms betyder.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12333898']Ehm, den användarrecensionen är i min mening likvärdig som de gjorda av "professionella" sidor.
Det enda som fattas är mer jämförelser med andra skärmar och förklaringar, samt en titt på skärmens ergonomi då. Fanns nu kan vem som helst komma fram till att skärmen har fast stativ och alltså enbart går att tilta, vilket han även säger i videoklippet.
De "professionella" recensenterna har egentligen mest gjort världen en otjänst genom att de bidragit till den här förbannade ms-hypen och tjatet om ghosting. De vänder sig till de som är allra mest känsliga när de skriver att "den här skärmen lämpar sig inte speciellt bra för snabba spel". Det lär vara betydligt mindre än en tiondel av befolkningen som är så oerhört känslig med tanke på att de allra, allra flesta sitter på LCD-skärmar idag.
Tyvärr talar de aldrig om detta när de skriver sina fånerier.

Sen tar även NCX upp att "Screen uniformity varies from unit to unit, so if one were to get an S23700D with good screen uniformity they would have one of the best TN panels avaliable." till skillnad mot många ohederliga recensenter som gör massa tester på just det exemplaret de har och sen får många tyvärr för sig att det finns någon stark koppling mellan jämnheten på ett exemplar som testats i en recension och det man själv kommer få hem.

Om du har lägre standard än jag, och ser den recensionen som tillräckligt seriös så grattis, otroligt kul för dig, men det rör inte min åsikt.

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12333898']Okej om du struntade i både matten och fysiken i skolan, men det betyder väl inte att det är omöjligt att senare i livet försöka lära sig något?
Varför har du inte tagit reda på vad ms betyder?

Du har absolut ingen som helst koll.

"Mina gamla skärmar ligger på 8 ms "

Nej, den siffran avser en viss färgövergång och står i ett produktblad.
Jag kan skriva "jag är gud" på ett papper, stämmer det då?
Nej, antagligen inte va.

De färgövergångar som tar lång tid på platta skärmar kan ta 30 - 100 ms, det är de folk kan märka av.
Men det finns inte många såna skärmar på marknaden, det var första halvan av 00-talet det var vanligare.
Inputlagg är något annat och dina äldre skärm lär ligga på allt mellan 25 och 50 ms.
Det hade du förstått om du bemödat dig om att ta reda på vad ms betyder.

Vet inte vad det rör en virrpanna som dig men kan informera dig om att jag gick samtliga tillgängliga kurser i både matte och fysik i skolan och slutförde dem med högsta betyg. Om det fortfarande inte är uppenbart för dig så vet jag mycket väl vad förkortningen ms står för.

Vad du personligen läser i broschyrer rör liksom dina åsikter om recensioner inte mig i ryggen. Jag talade enbart om vetenskapligt uppmätt input lag och det är ju tragiskt att du inte inser det.
Input lag och responstid är inte samma sak oavsett vad du har fått för dig. Be en vuxen förklara för dig om du fortfarande har svårigheter att hålla isär begreppen innan du postar. Lycka till.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Om du har lägre standard än jag, och ser den recensionen som tillräckligt seriös så grattis, otroligt kul för dig, men det rör inte min åsikt.

Vet inte vad det rör en virrpanna som dig men kan informera dig om att jag gick samtliga tillgängliga kurser i både matte och fysik i skolan och slutförde dem med högsta betyg. Om det fortfarande inte är uppenbart för dig så vet jag mycket väl vad förkortningen ms står för.

Vad du personligen läser i broschyrer rör liksom dina åsikter om recensioner inte mig i ryggen. Jag talade enbart om vetenskapligt uppmätt input lag och det är ju tragiskt att du inte inser det.
Input lag och responstid är inte samma sak oavsett vad du har fått för dig. Be en vuxen förklara för dig om du fortfarande har svårigheter att hålla isär begreppen innan du postar. Lycka till.

Men du förstår väl ändå själv att man antar att någon rört ihop responstid med inputlagg när du skriver om just 8 ms.

Sen om du nu hade maxade betyg i de ämnen som kräver logiskt tänkande så borde du väl inse att det med stor sannolikhet rör sig om placebo.
Inte vidare troligt att du märker skillnad på en skillnad mindre än en hundradels sekund.

Citat:

Jag talade enbart om vetenskapligt uppmätt input lag och det är ju tragiskt att du inte inser det.

Jo men tjena.
Vill du lura i folk att du sitter hemma själv och testar med oscilloskop eller vad fan det heter?
Tror nog att du egentligen vet att de där mätningarna av inputlagg varierar friskt, olika metoder ger olika resultat, att sätta skärmarna på olika DVI-utgångar kan ge skillnad osv.
Det troliga är att skillnaden mellan din superduperskärm som inte hade någon fördröjning alls enligt något test och dina gamla "8 ms-skärmar" är klart högre än just åtta millisekunder.

Jaja, sak samma, det viktiga för mig är bara att du inte försöker lura i folk att tolv millisekunders fördröjning är mycket, och att de ska avstå från någon skärm pga det. Men det tycker jag inte du har gjort heller, även om jag skulle uttryckt mig lite annorlunda. Men nu är det här ett vanligt forum på internet och inte någon juridiskt viktig text där varje ord måste vägas på guldvåg.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12334332']Men du förstår väl ändå själv att man antar att någon rört ihop responstid med inputlagg när du skriver om just 8 ms.

Sen om du nu hade maxade betyg i de ämnen som kräver logiskt tänkande så borde du väl inse att det med stor sannolikhet rör sig om placebo.
Inte vidare troligt att du märker skillnad på en skillnad mindre än en hundradels sekund.

Nej, sådana grova antaganden och tillhörande insinuationer är knappast särskilt motiverade bara för att man nämner en siffra. Hade jag sagt att det står på en klisterlapp på skärmen eller något annat sådant så visst hade det varit motiverat, då hade det varit en helt annan sak. Men så var ju inte fallet.
Även om hela det området verkar ganska oklart även för forskare på högsta nivå inom området så studerande jag inte överdrivet mycket biologi specificerat till ögon och tillhörande nervsystem och kan inte förklara varför, bara att, jag känner skillnad.
På bland annat mig och även de som räknar sig till "gamers" på hög/professionell nivå så tror jag att det är ganska många som upplever skillnaden i sådana storleksordningar, någorlunda vanligt är det just någonstans mellan en halv och en "frame" skillnad som funktioner liknande thru-mode uppnår.

Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12334332']
Jo men tjena.
Vill du lura i folk att du sitter hemma själv och testar med oscilloskop eller vad fan det heter?
Tror nog att du egentligen vet att de där mätningarna av inputlagg varierar friskt, olika metoder ger olika resultat, att sätta skärmarna på olika DVI-utgångar kan ge skillnad osv.
Det troliga är att skillnaden mellan din superduperskärm som inte hade någon fördröjning alls enligt något test och dina gamla "8 ms-skärmar" är klart högre än just åtta millisekunder.

Jaja, sak samma, det viktiga för mig är bara att du inte försöker lura i folk att tolv millisekunders fördröjning är mycket, och att de ska avstå från någon skärm pga det. Men det tycker jag inte du har gjort heller, även om jag skulle uttryckt mig lite annorlunda. Men nu är det här ett vanligt forum på internet och inte någon juridiskt viktig text där varje ord måste vägas på guldvåg.

Vet inte varför du igen skulle göra ett sådant antangande, särskilt inte när jag redan yttrat min åsikt om att jag personligen ser den tidigare omtalade forumrecensionen som icke tillräckligt seriös. Baserade inte siffran på mina egna mätningar, utan på just ett av de seriösare tester med utstuderad metodik i kombination med all möjlig tillgänglig mätutrustning.
Ja, precis som jag specifikt skrev så är det något jag personligen upplever skillnaden av, sa inte att alla gör det. Personligen upplever jag skillnaden tillräckligt för att det ska vara en deal breaker. Annars hade jag suttit med ett gäng redan med tanke på priset och att jag personligen gillar Samsungs produkter ganska mycket generellt, köp-knappen hade verkligen inte varit långt bort.

Edit: Nåväl, det kanske är dags att återgå till topic nu.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag tror inte att TS är speciellt intresserad av vem som läst vad under mattelektionerna.

Jag fick hem en Samsung S23A700D häromdagen.
Har dock inte haft möjlighet att testa 3D funktionen ännu.

Men herrejisses vilken prisvärd bildskärm detta är!
Mjuka fina svepningar, naturliga och klara färger samt allmänt behaglig för ögonen.

Med en prislapp under tvåtusen tycker jag ännu så länge att detta är ett kap.
Osäker dock hur denna står sig mot de andra 3d-skärmarna från asus, benq viewsonic m.m.

Permalänk

Om du kan tänka dig en Benq skärm så kan jag rekommendera denna http://www.inet.se/produkt/2203191/benq-tft-24-xl2420t-120hz
Köpte en själv för en månad sen och är mycket nöjd.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]