Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av devhdc:

Tydligen kan man inte (problemfritt i alla fall) sätta in en 240 radd i fonten, men en 200mm radd ska tydligen gå bra enligt TTL
(http://www.youtube.com/watch?v=mOi_vbyKLik&feature=results_vi...)

Tadaa!

Permalänk
Medlem

Ser väldigt fint ut, inte omöjligt att man bygger något med denna låda.

Tryckte först det såg ut som en "mini" Mac Pro.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Snyggt, tack för bekräftan av misstankar .. Tom ska få en känga

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk

Ingen bild på baksidan :((? Kan ju inte kolla youtube klipp på jobbet

Visa signatur

3600X@4.2GHz, RTX 3070 Ti, 16GB DDR4@3.6GHz, NH-D15, Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Taget.

Visa signatur

"Ah vi kör mest omkring i vår bil å så." - Polisen, den så kallade tredje statsmakten. (Varan-TV)

Permalänk

Jäkligt trevlig recension på ett jäkligt trevligt chassi.

Besviken då den borde fått toppklass!

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem

27 cm grafikkort innebär det att ett 7970 är 1CM för för långt?!

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silver:

27 cm grafikkort innebär det att ett 7970 är 1CM för för långt?!

Om du lyfter ut buren så har du 31 cm tillgodo.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexorg:

Ingen bild på baksidan :((? Kan ju inte kolla youtube klipp på jobbet

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Ingen strömförsöjning, och missar flera av ASUS funktionerna?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Ingen strömförsöjning, och missar flera av ASUS funktionerna?

Pff so what?
Svart PCB och guldpläterade kondensatorer = win. )

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Apple design ftw. Men samtidigt... lika stor som ett mini-tower för micro-atx. Allt detta för att kunna köra moderkortet på andra ledden? vänd moderkortet "rätt", gör en moderkortsplåt med utstansningar micro-atx. Behåll resten av funktionerna så ska jag överväga en sån till mitt nästa bygge
Men helhetsintrycket ala-apple lär ju gå hem hos de flesta

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som undrar om radiatorn går att sätta "utanför" chassit ovanpå i toppen istället för på insidan? Kan tänka mig kanske problem med slangarna (om man inte modifierar lite), men skulle det vara möjligt isf? Fläktarna på insidan, radiatorn på utsidan? Skulle vara en jäkligt snygg lösning imo, speciellt med bågarna som "skyddar"/kapslar in radiatorn då. Kan man få en bild på en monterad radiator ovanpå toppen? Fast än slangarna blir "uppåt"? Bara för att se hur det ser ut?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jonas, hur mycket utrymme skulle du säga att det finns kvar till toppen från radiatorn?

(Sitter och hoppas att det går att klämma in en 240 mm radiator även i toppen, men det ser visst lite mörkt ut. Kanske skulle en 200 mm i fronten och en 240 mm i toppen vara möjligt.)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Jonas, hur mycket utrymme skulle du säga att det finns kvar till toppen från radiatorn?

(Sitter och hoppas att det går att klämma in en 240 mm radiator även i toppen, men det ser visst lite mörkt ut. Kanske skulle en 200 mm i fronten och en 240 mm i toppen vara möjligt.)

240+240 Går inte, 200+240 i toppen går nog däremot.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

Det finns hela två stycken moderkort att välja mellan. Alltså just nu endast två släppta modeller.

Antingen Asus P8Z77-I Deluxe eller ASRock Z77E-ITX. Båda ser, enligt specifikationerna, ut som väldigt bra moderkort. De har båda allt jag skulle kunna vilja ha iallafall. Tycker dock att ASRock kortet ser roligare ut då det är ett svart pcb.

Edit: Såg nu att Asus moderkortet inte har PS2 kontakt vilket gör att det går bort helt för min del. Behöver den för att koppla in mitt mekaniska tangentbord och få full funktionalitet.

* ASUS kortets PCB är också svart, det är anodeseringen på kylflänsarna och färgerna på kortets interna kontakter som är blå. Håller med dig om att det helsvarta ASRock kortet är snyggare och båda är ju snyggare än Gigabytes baby-blå PCB som dom fortfarande envisas att använda till några av deras moderkort och även till deras high-end grafikkort!

Permalänk
Medlem

Imponerande litet chassi får man lov att säga

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Möjlighet till vattenkylning för både CPU och GPU i så här litet chassi är helt absurt.

Visa signatur

Define mini | Seasonic X-460FL 460W | ASUS maximus Gene V | Intel Core i5-2500K & Noctua NH-U12P| Corsair vengance LP 2x4GB DDR3 | Asus GTX660Ti DCII | Samsung SSD 128GB | Western Digital Caviar Green 2TB

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Nej, efter vad jag kan se så ligger de 2 pci-slottarna kant-i-kant med chassiet's ände, så max ett 2-slottars kort, annars får du modifiera sönder sidan

Fast 670 DC2 är väl ett 2-slottars kort? medan 680 DC2 är 3 slottars? Inte så kunnig, men vad jag kan se så ser det ut så. Så då bör 670 kortet funka med andra ord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simkev:

* ASUS kortets PCB är också svart, det är anodeseringen på kylflänsarna och färgerna på kortets interna kontakter som är blå. Håller med dig om att det helsvarta ASRock kortet är snyggare och båda är ju snyggare än Gigabytes baby-blå PCB som dom fortfarande envisas att använda till några av deras moderkort och även till deras high-end grafikkort!

Så sant, tittade bara snabbt på ej zoomad bild och såg bara massa blått. Tycker dock att ASRocks färgkombination med nästan helt svart gör att det kortet, för mig, känns mycket snyggare och mer passande i en helsvart låda.

Sitter och kliar i köpfingret på ett paket med 3570k, ASRock kortet, H100 samt BitFenix Prodigy. Nätagget tvekar jag lite på dock. Lutar åt att det kan bli att slänga iväg några kronor extra på ett Silverstone Strider som är helmodulärt samt deras utbytes kablar PP05 som är mycket kortare så man inte behöver så speciellt långa sladdar i ett så litet chassi.

Permalänk
Medlem

Hmm.. att bitfenix skulle fåihop något såhär bra (tydligen) hadde jag aldrig trott. Helt kalas! Men ärligt talat, måste man ha mini-itx-monster till låda? Det känns verkligen som det är fel väg att gå. Men samtidigt är det så rätt som det kan bli.

Varför köpte folk XL-ATX osv när dom använder ett grafikkort kan man undra. Då är det förmodligen mycket roligare att köpa mini-itx och denhär lådan som ger minst lika mycket glädje, eller kanske mer, på mindre yta och är mer lättjobbat än stora bökiga komponenter.

Jag är såld på chassit och måste nog provbygga ett känner jag redan nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Går det att montera 240 radiatorn i toppen, fast på utsidan?
Om man inte kan klara sig utan Dvd-läsare?

Permalänk

Älskar personligen småa chassin med bra kylförmåga, hoppas att denna har bättre tillgänglighet än Silverstone Temjin Tj08-e bara
Inte för att jag är missnöjd med mitt substitut bitfenix merc beta, men det är ju inte direkt litet..

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Går det att montera 240 radiatorn i toppen, fast på utsidan?
Om man inte kan klara sig utan Dvd-läsare?

DU kan ju alltid köpa en dvd-läsare som drivs via usb istället och koppla in vid behov?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s88296120&o=tillv_pop&c...

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deemer9010:

Fast 670 DC2 är väl ett 2-slottars kort? medan 680 DC2 är 3 slottars? Inte så kunnig, men vad jag kan se så ser det ut så. Så då bör 670 kortet funka med andra ord?

Det har du helt rätt i.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Går det att montera 240 radiatorn i toppen, fast på utsidan?
Om man inte kan klara sig utan Dvd-läsare?

Det undrar jag med. Sen kunde det kanske vara läge med en mini-itx-moderkorts-roundup (snäääälla?)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Blir definitivt ett trevligt litet bygge... Blir att samla lite passande komponenter och til hösten har man en liten sylvass gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Det undrar jag med. Sen kunde det kanske vara läge med en mini-itx-moderkorts-roundup (snäääälla?)

Skrev högre upp att jag också undrade ^^ Men en "mini-itx-moderkorts-roundup" är något jag också skulle vilja ha!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av vipah:

Jag gillar handtagen

Utan dem är det ju bara en låda som alla andra..

ja och inte minst ,god luftflöde från golvet

Permalänk
Medlem

Riktigt nice låda! Tackar även för en i vanlig ordning jäkligt bra recension Jonas.