Bästa bärbara speldatorn för max 15000 Kr.

Permalänk
Medlem

Bästa bärbara speldatorn för max 15000 Kr.

Hej!

Tänke köpa mig en bra "bärbar" speldator. Kommer mest att flytta runt den här hemma mellan olika rum. Stor bra skärm är bara bra då vikt och storlek har inte stor betydelse.

Tar tacksamt emot råd och förslag på datorer för max 15000 Kr som hänger med ett par år.

MVH

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1235652 Den är rätt bra, finns fler bra gaming laptops från MSI om som du kan kolla på lite själv:

http://se.msi.com/product/nb/#/?sk=Gaming%20Series Här har du några att välja imellan

Permalänk
Medlem

Bästa som i prestanda eller overall? : P

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog kollat på PC-Konsultens 17tummare som kommer in i lager nu i juni, där kan du få en dator med 7970m för 15k. 7970M ska prestera bättre än ett stationärt 570(!) enligt notebookcheck, vilket är skitbra och en bra del bättre än gtx 670m.

Permalänk

Vet att det brukar ogillas att man frågar om sånt i laptop trådar men; Varför köpa en laptop om du mest ska flytta runt den hemma? Du får kanske 3dubbla prestanda om du lägger de pengarna på en stationär. Tänker bara så att du är medveten om vad du offrar för att kunna flytta runt den lite

Skaffade själv en MSI för 16k när jag flyttade fram och tillbaka mellan att bo hemma och att bo hos tjejen. Strax efter det flyttade jag in hos henne på heltid och sen dess har den legat i stort sett oanvänd, är helt enkelt inte lika bekvämt att sitta med en stekhet laptop o spela, speciellt om man samtidigt får sämre prestanda.

Se detta mer som en varning än ett försök att övertala dig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Chimo:

Jag skulle nog kollat på PC-Konsultens 17tummare som kommer in i lager nu i juni, där kan du få en dator med 7970m för 15k. 7970M ska prestera bättre än ett stationärt 570(!) enligt notebookcheck, vilket är skitbra och en bra del bättre än gtx 670m.

Synd att Sweclockers inte testar mobila grafikkort, tycker sällan att notebookcheck är speciellt tillförlitligt. Liksom sen när skalar man 103% i CF? Vanliga 7970 skalar ca 85%, men kanske är annorlunda med mobila grafikkort?

7970 presterar ca 25% bättre än 6970, 7970m presterar enligt notebookcheck 65% bättre än 6970m.
Tycker bara att det låter för bra för att vara sant att de tagit ett så stort hopp i prestanda.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera en titt på denna sida: http://www.pc-konsulten.se/

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Synd att Sweclockers inte testar mobila grafikkort, tycker sällan att notebookcheck är speciellt tillförlitligt. Liksom sen när skalar man 103% i CF? Vanliga 7970 skalar ca 85%, men kanske är annorlunda med mobila grafikkort?

7970 presterar ca 25% bättre än 6970, 7970m presterar enligt notebookcheck 65% bättre än 6970m.
Tycker bara att det låter för bra för att vara sant att de tagit ett så stort hopp i prestanda.

Jo tycker väl också att de låter lite väl bra, men det är bara att hålla ett öga på kortet när det lanserats, man vet aldrig, nåt borde ju AMDs grafikavdelning gjort sedan lansering av 7870 (senaste?) ;P

Permalänk
Avstängd

Då kan du informera trådskaparen att deras datorer låter väldigt mycket!!