MSI släpper Geforce GTX 670 Power Edition

Permalänk
Melding Plague

MSI släpper Geforce GTX 670 Power Edition

Nvidia Kepler i form av grafikprocessorn GK104 får ett nytt hem när MSI uppgraderar Geforce GTX 670 med kylaren Twin Frozr och "militärklassade" komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Spännande! Verkar som den ligger billigast till när det gäller tredjepartskylare också!

edit: Oj, såg precis att det var referensmodellen. Hopppas den landar kring 3600-3800 strecket iallafall !

Permalänk
Medlem

Backplate?

Annars är det inget att ha.

Permalänk

Sexy!

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smurfn:

Backplate?

Annars är det inget att ha.

Ba köpa till dä

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Avstängd

Varför vill man ha backplate? Känns ju bara......onödigt eller?

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Synd att Dust Removal Technology-funktionen blåser allt damm ner till burken men annars är det en bra funktion.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att läsa test om den nya kylaren.Tycker dock att Twin-Frozer II/III kylarna var snyggare.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Hmm, de har valt tantaler, visst de är bättre än standard ellyter, men problemet är att råmaterialet med stor sannolikhet kommer från tvivelaktiga källor (slav-barnarbete som finansierar inbördeskrig i afrika).
Med den anledningen skulle jag hellre se solida ellyter, något jag själv använder när jag designar elektronik.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

Trevligt med fler alternativ! Trevlig vår och sommar på hårdvarufronten!!!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

Varför vill man ha backplate? Känns ju bara......onödigt eller?

Därför att man vill att det ska se snyggt ut. Man vill ju inte se ett fult kretskort när man lyfter på sidan. Moderkortet ser man ju bara från dess bästa sida och mindre instickskort som ljudkort är försumbara.

EVGA GTX 570 Superclocked
EVGA GTX 680 Superclocked

Permalänk
Avstängd

Oj då nu blev det svårt. Frågan är vad ska man välja DirectCU II eller Twin Frozr?

Ska bli kul att se några recensioner på denna innan man bestämmer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Oj då nu blev det svårt. Frågan är vad ska man välja DirectCU II eller Twin Frozr?

Ska bli kul att se några recensioner på denna innan man bestämmer sig.

DirectCU II skulle jag valt alla gånger över Twin Frozr. Den kommer ju dessutom med en backplate från fabrik

Permalänk
Avstängd

Power Edition, betyder det att den drar extra mycket ström då?

För övrigt, så MIL-STD komponenter, det gillar vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Power Edition, betyder det att den drar extra mycket ström då?

LOL

Permalänk
Medlem

Trodde Power Edition skulle betyda bättre strömförsörjning

Skrivet av Superlight:

Synd att Dust Removal Technology-funktionen blåser allt damm ner till burken men annars är det en bra funktion.

Haha, VA!? Så du använder ditt grafikkort som dammsamlare så att resten av datorn är ren? Lite damm i botten på chassit skadar ju inget jämfört med att ha kylflänsarna proppade...

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

DirectCU II skulle jag valt alla gånger över Twin Frozr. Den kommer ju dessutom med en backplate från fabrik

Backplate är överskattat...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Detta kort blev en ny favorit och hoppas att den överklockar bra och dessuttom samma kylare som på GTX580 Lightning special edition 4gb Modellen ,som var deras förra toppkort och betyder säkert att dom gör detta först och sedan kommer 680 lightning med denna grymma kylare.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av PerZerk:

DirectCU II skulle jag valt alla gånger över Twin Frozr. Den kommer ju dessutom med en backplate från fabrik

Twin Frozr tar inte upp onödigt många expansionsplatser. En fördel om man vill ha in något annat än sitt grafikkort i datorn. Eller köra SLI.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PerZerk:

Därför att man vill att det ska se snyggt ut. Man vill ju inte se ett fult kretskort när man lyfter på sidan. Moderkortet ser man ju bara från dess bästa sida och mindre instickskort som ljudkort är försumbara.

Själv tycker jag det är lite sexigt med att se kretskortet

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Avstängd

Är det bara MSI som använder komponenter som lever upp till MIL-STD, eller gör alla det men bara MSI som går ut med det?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt lovande ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Är det bara MSI som använder komponenter som lever upp till MIL-STD, eller gör alla det men bara MSI som går ut med det?

Det är bara marknadsföring från MSIs sida, med andra ord skitsnack.

Det militären använder är på helt annan nivå.

Gällande backplate så måste jag säga att jag föredrar att se baksidan av kortet framför en ful backplate som bara kostar extra pengar.
Den gör ju dessutom nada för att staga upp kortet.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Twin Frozr tar inte upp onödigt många expansionsplatser. En fördel om man vill ha in något annat än sitt grafikkort i datorn. Eller köra SLI.

Mjo 680 DCII är en sådan där feting men deras 670 DCII är faktiskt bara en två-slottare

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av samus.fl:

Själv tycker jag det är lite sexigt med att se kretskortet

Jo när det gäller Gigabytes Windforce så tycker jag att dess blåa PCB fyller sama effekt som en backplate.

Skrivet av Fidel Castro:

Backplate är överskattat...:)

Det återstår att se. Rätt var det är så kanske du sitter på ett GTX 870/880 DirectCU II

Skrivet av Meantek:

Twin Frozr tar inte upp onödigt många expansionsplatser. En fördel om man vill ha in något annat än sitt grafikkort i datorn. Eller köra SLI.

Asus GTX 670 DirectCU II tar upp två platser.
http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Moriquende:

Det är bara marknadsföring från MSIs sida, med andra ord skitsnack.

Det militären använder är på helt annan nivå.

Jag vet att hela kortet i sig inte lever upp till någon MIL-STD.
Men som jag har förstått det så ska visa komponenter (kondensatorerna) leva upp till MIL-STD-810G, och gör det inte det, så är det ju lögn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Jo när det gäller Gigabytes Windforce så tycker jag att dess blåa PCB fyller sama effekt som en backplate.

http://media.bestofmicro.com/gigabyte-gtx-680-oc-windforce-x3...

Det återstår att se. Rätt var det är så kanske du sitter på ett GTX 870/880 DirectCU II

Asus GTX 670 DirectCU II tar upp två platser.
http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/3

http://www.sweclockers.com/image/red/2012/05/10/IMG_9299.jpg?...

Gillar du den blåa PCBn? Det gör inte jag men annars är det ett toppen kort:). Hört att den har samma PCB som 680, om det stämmer borde man ju kunna sätta en 680 backplate från EK(eller liknande) på den, vet du om det stämmer?:D

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av rektor:

Jag vet att hela kortet i sig inte lever upp till någon MIL-STD.
Men som jag har förstått det så ska visa komponenter (kondensatorerna) leva upp till MIL-STD-810G, och gör det inte det, så är det ju lögn.

Komponenterna, såsom spolarna och kondensatorerna lever upp till MIL-STD-810G, vilket är minimikrav komponenterna måste uppfylla för att man ska kunna göra ett anbud till amerikanska militären. Det är inga påhitt på så vis, det är komponenterna som är certade, inte hela korten.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag vet att hela kortet i sig inte lever upp till någon MIL-STD.
Men som jag har förstått det så ska visa komponenter (kondensatorerna) leva upp till MIL-STD-810G, och gör det inte det, så är det ju lögn.

Inte lögn men kan vara missledande. MIL-STD-810G är ett antal tester (sist jag kollade var det nästen 50 olika tester) var av att MSI säger att de klarar 7 av dem. Problemet är jag kan i alla fall inte hitta vilka 7 tester de klarar. Jag vet att andra tillverkare som tidigare har sagt att de är Military grade klarade tester som till exempel Hög respektive låg höjd, vilket inte säger någonting om att deras komponenter skulle vara bättre än någon annans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Meantek:

Komponenterna, såsom spolarna och kondensatorerna lever upp till MIL-STD-810G, vilket är minimikrav komponenterna måste uppfylla för att man ska kunna göra ett anbud till amerikanska militären. Det är inga påhitt på så vis, det är komponenterna som är certade, inte hela korten.

Jo, det var så jag förstod det.

Skrivet av Morkul:

Inte lögn men kan vara missledande. MIL-STD-810G är ett antal tester (sist jag kollade var det nästen 50 olika tester) var av att MSI säger att de klarar 7 av dem. Problemet är jag kan i alla fall inte hitta vilka 7 tester de klarar. Jag vet att andra tillverkare som tidigare har sagt att de är Military grade klarade tester som till exempel Hög respektive låg höjd, vilket inte säger någonting om att deras komponenter skulle vara bättre än någon annans.

Oj, jag hade ingen aning om att det var så illa!
Om det är bara höjd, och inte kvalitén på komponenterna så är det grovt missledande, och jag tycker att det är lögn. Då är det ju lureri!