Permalänk
Medlem

Datorn fryser i vissa spel?

Ska gå rakt på sak: Nyligen har datorn börjat bete sig underligt.
Det hände förut när jag spelade BF3, så hände det sig ibland att datorn frös och ljudet "loopade" (sound-stuttering) och bilden stannar, det enda sättet att få bot på detta är att starta om den manuellt, antingen av att stänga av nätaggregatet eller hålla in Power-knappen.

Under en period verkade det dock fungera, men så vilja inte datorn ha det. Nu har det börjat hända igen, men underligt nog, endast när jag spelar WoW. Skyrim/BF3 kan jag spela i timmar utan problem, men efter 15-30 min i WoW så fryser allt och jag måste starta om manuellt. Har försökt googla, men hittar inte några direkta svar, det enda jag har läst är att nätaggregatet inte klarar av det, vilket jag inte tror att det är.

Har ett Corsair VX på 550W, i5-760, 4GB Corsair XMS3 på 1600MHz, Radeon HD 7850 med DC2 kylare, en 500GB Green disk på 5400RPM, och en Coolermaster 212+ CPU kylare. Nog borde det väl gå med ett 550W?

Det som jag mest är förundrad över, är varför det bara händer i wow, och inte i något annat.
Tacksam för tips/lösningar/svar/vad som helst

Permalänk
Avstängd

Har du testat dina ram minnen? har du kontrollerat temperaturerna?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Låter som krashade grafikdrivers. (börjar känna mig tjatig nu, känns som jag inte annat än misstänker drivers idag XD)

Testa dra ner en annan version av CCC. Avinstallera dom drivers du har nu helt innan du installerar dom nya (eller äldre om så blir fallet)
Tar max 5min att göra

BTW klockat kortet något?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Har du testat dina ram minnen? har du kontrollerat temperaturerna?

Har använt 2 olika 4GB stickor, likadana, men använder bara en pga att mina ram-slottar är sönder, men det får man kolla på nån annan gång Men tror inte det är ram:et, eftersom en av stickorna är köpta för några månader sen

Skrivet av RainesX:

Låter som krashade grafikdrivers. (börjar känna mig tjatig nu, känns som jag inte annat än misstänker drivers idag XD)

Testa dra ner en annan version av CCC. Avinstallera dom drivers du har nu helt innan du installerar dom nya (eller äldre om så blir fallet)
Tar max 5min att göra

BTW klockat kortet något?

Har inte klockat något nej, installera nya drivers kan jag testa, tack för tips, men börjar ljudet också loopa ifall grafik drivern kraschar? Men ska testa detta, återkommer med resultat och svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille52:

Har använt 2 olika 4GB stickor, likadana, men använder bara en pga att mina ram-slottar är sönder, men det får man kolla på nån annan gång Men tror inte det är ram:et, eftersom en av stickorna är köpta för några månader sen

Har inte klockat något nej, installera nya drivers kan jag testa, tack för tips, men börjar ljudet också loopa ifall grafik drivern kraschar? Men ska testa detta, återkommer med resultat och svar

------------
Ifall dina ramslots är trasiga så låter det som om någon inte handskats särskilt väl med moderkortet och då skulle iallafall jag misstänka att du nog kanske behöver ha ett helt moderkort innan man börjar fundera på felsökningar av annat

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille52:

Har använt 2 olika 4GB stickor, likadana, men använder bara en pga att mina ram-slottar är sönder, men det får man kolla på nån annan gång Men tror inte det är ram:et, eftersom en av stickorna är köpta för några månader sen

Har inte klockat något nej, installera nya drivers kan jag testa, tack för tips, men börjar ljudet också loopa ifall grafik drivern kraschar? Men ska testa detta, återkommer med resultat och svar

Jo ljudet brukar hacka upp sig och loopa den senaste sekunden eller liknande när applikationen hänger sig i och med driver som krashat.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------
Ifall dina ramslots är trasiga så låter det som om någon inte handskats särskilt väl med moderkortet och då skulle iallafall jag misstänka att du nog kanske behöver ha ett helt moderkort innan man börjar fundera på felsökningar av annat

De har varit sönder länge, men har inte märkt så mycket andra problem med det

Men mera on topic: Hittade några gamla nvidia drivers från mitt förra GTX465, och tog bort dem, nu har jag kunnat vara ingame i ca 45 min, utan några problem, vet inte om det ska göra nån skillnad, men det verkar funka nu.
Återkommer med mera info imorgon ifall det uppstår problem igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille52:

De har varit sönder länge, men har inte märkt så mycket andra problem med det

Men mera on topic: Hittade några gamla nvidia drivers från mitt förra GTX465, och tog bort dem, nu har jag kunnat vara ingame i ca 45 min, utan några problem, vet inte om det ska göra nån skillnad, men det verkar funka nu.
Återkommer med mera info imorgon ifall det uppstår problem igen

Inte alls omöjligt att det är dom som spökat.
Hoppas det löste sig och i så fall grattis

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av phille52:

De har varit sönder länge, men har inte märkt så mycket andra problem med det

Men mera on topic: Hittade några gamla nvidia drivers från mitt förra GTX465, och tog bort dem, nu har jag kunnat vara ingame i ca 45 min, utan några problem, vet inte om det ska göra nån skillnad, men det verkar funka nu.
Återkommer med mera info imorgon ifall det uppstår problem igen

------------
Skönt isåfall, ja hoppas det var så enkelt:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(