2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnuzzz:

Har själv fått erbjudande om följande från en "Kinasäljare", stämmer med vikt, storlekar osv

http://i.imgur.com/r0ell.jpg

Har bett dem skicka en SAMPLE to verify Quality

Ser intressant ut, berätta lite mer om "kinasäljaren":)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Jag har en datorbutik och brukar ta in saker från KINA, så är medlem på http://www.made-in-china.com/ det var en säljare därifrån jag fick erbjudandet ifrån.

Kanske är flera säljare som säljer samma saker men produkten verkar ju vara exakt samma.
I erbjudandet fick jag även priser på Seagate diskar till ungefär samma priser.

Här är priserna på Seagate och Western Digital diskar i samma mail:

http://i.imgur.com/i65YA.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnuzzz:

Har själv fått erbjudande om följande från en "Kinasäljare", stämmer med vikt, storlekar osv

Blivit erbjuden en SAMPLE nu, så 560 kr för en sample är väl helt okej

Hi Mr. XXXXXXXXXXXXXXXXX

thanks for your email and hope you have a nice day !

we can supply you the sample first , so you only want 1 pc OEM 2TB hard disk first , right ?

and the total is 80 USD , including the DHL fee to your country

hope your early reply
best regards
sophia

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnuzzz:

Jag har en datorbutik och brukar ta in saker från KINA, så är medlem på http://www.made-in-china.com/ det var en säljare därifrån jag fick erbjudandet ifrån.

Kanske är flera säljare som säljer samma saker men produkten verkar ju vara exakt samma.
I erbjudandet fick jag även priser på Seagate diskar till ungefär samma priser.

Här är priserna på Seagate och Western Digital diskar i samma mail:

http://i.imgur.com/i65YA.jpg

Den översta WD-disken påminner mycket om denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Fick också detta, men lite längre står denna text:

Om du beställt produkter från Smarta Deals kan du bortse från detta mail, eftersom varan levereras till dig efter avslutad kampanj.

Edit: Jag beställde 3/6 ca 18:15.

Missade detta, sorry!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nizze_Trial:

Den översta WD-disken påminner mycket om denna

Tänkte samma sak, kartongen med sina extra klistermärken är identisk (förutom storlek), men så kanske alla ser ut i Kina?

$42/43 för äkta 2TB 2,5"? Känns väldigt osannolikt. Men allt är möjligt antar jag.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Pågick "Smarta Deals" 2012-06-03 ?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Pågick "Smarta Deals" 2012-06-03 ?

Står "Kampanjstart: 2012-06-01" @ http://cdon.se/hemelektronik/%282tb%29_oem_extern_h%C3%A5rddi... iaf.

Permalänk

Då var det beställt 2 till

Permalänk

Forfarande inget svar från cdon? De skulle ju undersöka en disk och återkomma till någon medlem här om jag inte minns fel. Har inte fått mailet som någon fått iaf om lev. problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twebbas:

Forfarande inget svar från cdon? De skulle ju undersöka en disk och återkomma till någon medlem här om jag inte minns fel. Har inte fått mailet som någon fått iaf om lev. problem.

Det står inte att det är problem, i stort sett står det att Smarta Deals levereras när kampanjen tar slut.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Skulle beställa om jag visste att disken hade ett standard-SATA interface. Jag har plockat isär en del USB-diskar och vet att så ibland inte är fallet. Särskilt WD verkar ha lite speciallösningar, har en 500GB WD 2.5" som har nån annan kontakt, går inte att trycka dit en SATA- / strömkabel där. Att tänka på för er som hade tänkt att plocka ur disken ur chassit.

Permalänk
Skrivet av Nimrood:

CDON har svarat att det är hårddiskar, så det ska det vara. Men frågan är:

1. om de levereras överhuvudtaget
2. om specifikationerna stämmer; 2,5 vs 3,5 tum, 1TB vs 2TB
3. Om kvalitén på diskarna är så dålig att man inte vågar använda dem.

1. Tror jag - att det uteblir helt. Ponera att man begär nån ersättningsdisk till lägre pris :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS HERO XI GAMING - Intel Core i9 9900k 3.6ghz - Asus GeForce 2080 TI ROG STRIX - Corsair Dominator Platinum RG Black DDR 3200Mhz 32gb - Samsung 970 Pro nVME 1tb x2 -Corsair AX1600i v1600w - 32" ASUS Rog Strix XG32VQR - 32" AOC CQ32G1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vengeance:

1. Tror jag - att det uteblir helt. Ponera att man begär nån ersättningsdisk till lägre pris :-/

Skickades från m.sweclockers.com

Tror stenhårt på att de kommer att vilja kompensera på något vänster.

Permalänk
Medlem

slutsåld?

Nu står ena modellen som slutsåld?

http://cdon.se/hemelektronik/oem_extern_h%C3%A5rddisk_1tb_mod...

Mycket underligt det här

Permalänk
Medlem

Vill ha mina diskar nu och se vad fan som är i dem...

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Vill ha mina diskar nu och se vad fan som är i dem...

Du vet att det bara är ett 512mb flashminne omgivet av muttrar och bultar va?

JK.

Kommer onekligen vara skoj och se om det är vad som utlåvas.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av magnuzzz:

Nu står ena modellen som slutsåld?

http://cdon.se/hemelektronik/oem_extern_h%C3%A5rddisk_1tb_mod...

Mycket underligt det här

Det tycker jag iofs inte är särskilt konstigt. Oavsett vad det nu är man säljer så finns det ju ett visst antal. Och när de är slut så..
Kan dock hålla med dig om att det verkar konstigt att just den modellen är slut medans 2tb-modellen alla i tråden typ har köpt fortfarande finns att köpa.
Men vi har ju ingen aning om hur många utav 1tb som fanns..
Eller så har cdon vaknat och börjat fixa sina misstag.
Den som lever får se.

Permalänk
Medlem

Beställt 2 stycken.

Har själv ett identiskt chassi från Dealextreme, otroligt smidigt.

Frågan är bara vad det är för disk i dem?

RAID 1 med 2TB för 1200:- riktigt fint.

Permalänk
Medlem

Jag ser att en del tänkt sig att använda dessa diskar som huvudsaklig slutlagring för diverse mediafiler etc i en stationär dator genom att ta ut disken ur det externa chassit.

Då skulle jag vilja varna för detta:

-En del av dessa externa 2.5" enheter har bara intern USB och saknar SATA interface.
-Den här typen av disk är inte designad för långvarig drift ( min dator står på 14-18 timmar per dag) Och det är numera vanligt att en stationär dator står på en stor del av dagen. De har typiskt designats för att hålla 5 år med en genomsnittlig tid om 2 timmar per dag. Det innebär att många kommer gå sönder snabbare än 1 år om ni börjar köra dem i en stationär nästan dygnet runt.
-Dessa är således inte särskilt pålitliga för lagring av viktig data.
-Ifall det är för internt bruk ni skall ha dessa diskar så är ju priset på drygt 600Kr inte särskilt anmärkningsvärt billigt med tanke på att ni kan köpa mer pålitliga och snabbare 3.5" enheter som är avsedda för just stationära datorer vid långvarig drift för 950kr (WD Caviar Green 2TB). Dessa 350kr extra kan det vara värt med tanke på hur jobbigt det är att förlora viktig data.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Skrivet av allban:

När beställde du ?
Kan vara rätt intressant, kikade maillådan nu och har inte fått något liknande iaf

Jag har fått ett sånt. Idag på morgonen.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk

http://szfdwang.en.made-in-china.com/

Full produktion av era 2TB diskar:D

Edit: Kan inte vara skönt att sitta 16 timmar på de stolarna 6 dagar i veckan...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Jag blev personligen övertygad om att det är ett extent chassi med stös för upp till 2TB diskar

Permalänk
Medlem

beställde 1 st igår, ska bli jäkligt intressant att se när/om den dyker upp! verkar som att kampanjen pågår fram till 18e & att de börjar skickas efter den 18e, så lite väntetid lär det bli, om den nu dyker upp dvs

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnuzzz:

Lite skumt att det finns såna diskar på alibaba och made in china.
Men det finns inte en enda till salu på ebay eller någon annanstans när jag letat.

Skall bli spännande att höra vad du får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Edit: Kan inte vara skönt att sitta 16 timmar på de stolarna 6 dagar i veckan...

Skulle inte förvåna mig om många här sitter mer än så per dag på sin stol, 7 dagar i veckan.

Permalänk
Skrivet av MooD:

Skulle inte förvåna mig om många här sitter mer än så per dag på sin stol, 7 dagar i veckan.

Dock så får man hoppas att de flesta här har bättre stolar än så, de ser inte direkt bekväma ut.

Permalänk
Medlem

"Produkten levereras efter avslutad kampanj"

Detta betyder då att den skickas först efter den 18:e?

(Snilledrag av CDON för att folk inte ska kunna "reviewa" hårddisken?)

Visa signatur

Speldator: i5-6600K | 16GB RAM | Nvidia GTX 1070 | Fractal Design Define R5 | 512GB SSD + 256GB SSD
Laptop: Huawei Matebook X Pro | i7-10510U | 16GB RAM | 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Jo, men ja sitter på en Kinnarps 6000 med nackstöd och armstöd och freeloat Liiite skillnad.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Tycker nästan att CDON borde öppna en av produkterna(eller flera) och verifiera vad som står på disken. Företag har ju precis inte haft problem med att läsa på produkten innan de säljer den förut.