2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem

Efter allt jag läst så lutar det åt usb minne med lite tyngd i. Dock tror jag Cdon kommer att ta tillbaka dem. (Kanske att dem låter dig köpa en sån hdd, bara för att göra så att du måste handla upp dem 600kr som du handlade för. Du får köpa något annat helt enkelt, och dem kommer tjäna pengar på det settet..)

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag har fått ett mail om försening:

Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt. Order ID: [ORDER ID="ID"] Följande produkt/produkter finns för närvarande inte i lager: Artikelnummer Benämning Status 5020639314 (2TB) OEM External hard d Kvar att leverera

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Jag har inte fått nått mail ännu och beställde 4/6 00.10

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Efter allt jag läst så lutar det åt usb minne med lite tyngd i. Dock tror jag Cdon kommer att ta tillbaka dem. (Kanske att dem låter dig köpa en sån hdd, bara för att göra så att du måste handla upp dem 600kr som du handlade för. Du får köpa något annat helt enkelt, och dem kommer tjäna pengar på det settet..)

Klart man får pengarna tillbaka om de inte kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rankko:

Jag har fått ett mail om försening:

Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade från vår leverantör. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt. Order ID: [ORDER ID="ID"] Följande produkt/produkter finns för närvarande inte i lager: Artikelnummer Benämning Status 5020639314 (2TB) OEM External hard d Kvar att leverera

Ja de skulle ju inte levereras förrän tidigast den 18/6.
Cdons finfina logistik tar inte hänsyn till det.

Permalänk
Medlem

fick ett sms nu där det stod " ditt paket från CDON är nu inlämnat på posten och är på väg hemm till dig" .. Väntar med spänning!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

fick ett sms nu där det stod " ditt paket från CDON är nu inlämnat på posten och är på väg hemm till dig" .. Väntar med spänning!

det är väll för dina andra saker, eller har du inte beställt något annat? lär bli kul o seeeeee vad du får

Visa signatur

Corsair iCUE LINK 3500X RGB Vit & AMD Ryzen 9 7900x 5,5 GHz & Kolink Umbra 360mm & Asus Tuf Gaming X870 & Asus radeon RX 7800 XT 16GB & OCZ FATAL1TY - 750 W

Permalänk
Medlem

Antingen trollar Xcym eller så är det delleverans!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

har du inte hämtat det än?!

skämtåsido, är nyfiken som tusan på vad det är för nått! som ett barn på julafton haha xD

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Gissar på delleverans för beställde ett chassi samtidgt som jag fick idag, på lappen står att de restnoterat disken-

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Jag fick mina filmboxar idag. Fakturan stämmer iallafall så jag betalar den och väntar och ser. Det vore ju väldigt komiskt om det kom en sån där fake med usbminne och muttrar. Hoppas det är M10 med 1,5 stegs gänga för jag behöver en.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Det får dem inte göra.
Även om de inte kan leverera så kan de inte kräva att man skall köpa någonting annat än det man beställt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men är du helt dum?

1. Ett företag gör inte så.

2. Cdon kan inte (även om de skulle vilja) hindra någon från att få tillbaka sina pengar när de har sålt en vara som är så brutalt fel, tror till och med att det är brottsligt.

3. Tror du att Cdon får en enda kund efter att de gör så? Det hade inte varit svårt att få någon kvällstidning att nappa på det, och nappar en så måste de andra hänga på.

Om/när det visar sig att det är fel så kommer Cdon antingen att vara väldigt snälla och sälja t. ex. en 3,5" 2TB för samma pris och be om ursäkt, eller dela ut kanske 100 kronor i presentkort till alla som har köpt och makulera samtliga ordrar.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Jag tror inte på någon form av kompensation ifall det slutar med att de ej kan leverera. Pengarna tillbaka och ett ursäktande mail är CDONs standard i sådanna fall enligt mina erfarenheter.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem

Känns som om det är fel information så borde dom veta det nu och ändrat sidan. Säkert massor av folk som mailat ang. Detta.
Dom har väl kommit över något stort parti och säljer billigt. Marknadsföring som dom hoppas tjäna kunder på.
Jag tror alla (nästan iaf) kommer få varan som står på hemsidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

-En del av dessa externa 2.5" enheter har bara intern USB och saknar SATA interface.

Det är av exakt den här anledningen man har lagstadgad ångerrätt vid distansköp. Bara att skicka tillbaka, med andra ord. Givetvis inte den disk man öppnat då, men de andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Jag har inte fått nått mail ännu och beställde 4/6 00.10

märkligt, jag beställde dagen innan dig och jag fick mail =/

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrenochrome:

Dock så får man hoppas att de flesta här har bättre stolar än så, de ser inte direkt bekväma ut.

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Jo, men ja sitter på en Kinnarps 6000 med nackstöd och armstöd och freeloat Liiite skillnad.

Underskatta inte människans förmåga att anpassa sig.

Skrivet av Joakim Ågren:

-En del av dessa externa 2.5" enheter har bara intern USB och saknar SATA interface.

Källa?

Permalänk
Medlem

Då är ju nästa fråga, de som fått mail. Köpte ni via bank/kort eller via faktura.

Inget mail på mina (8) diskar och betalade direkt med kort

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Medlem

Tog på faktura och jag har fått mail iallafall.

Permalänk
Medlem

Vad spelar det för roll om man har fått mail? Det står ju att det inte gäller Smarta Deals.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | ASUS Z97I-PLUS mITX | PowerColor Radeon HD 7970 3GB OC | Corsair Vengeance LP 8 GB 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | Crucial v4 256GB | Corsair CX 600W v2 | Fractal Design Node 304 Svart

Permalänk
Medlem

Har cdon hört av sig angående att de beställde en disk de skulle öppna?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Har cdon hört av sig angående att de beställde en disk de skulle öppna?

De kommer nog göra en grundlig undersökning, om något inte är som spec. säger måste nog infon gå till ledningen innan den basuneras ut på internet.
Vi kan nog glömma att det kommer en nyhet om "bultar i hårddiskarna" innan de grundligt gått igenom vad de fått, hur de ska hantera det hela och ha färdiga lösningar på allt.
Det är trots allt ett stort företag och de agerar därefter.
Också därför CDON läser här men inte svarar, för de som läser har knappast tillstånd att skriva i bolagets namn.

Arbetar själv med tekniska prylar, jag får absolut inte svara i min arbetsgivares namn, eller be någon kontakta mig på kontoret för hjälp. Det är nästan avsked direkt. Jag får däremot svara på generella saker, som vem som helst kan leta sig till.

När vi väl får veta något från CDON så har de hela planen färdig, vad som skett, hur de ska göra nu och vad som sker med alla ordrar.
Innan dess kommer det vara tyst.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Hedersmedlem

Troligen måste de köpa in gängstigningsmätare för att kunna undersöka riktigt noga. Det kan ta tid.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

http://szfdwang.en.made-in-china.com/

http://img839.imageshack.us/img839/2198/companyszfdwang.jpg

Full produktion av era 2TB diskar:D

Edit: Kan inte vara skönt att sitta 16 timmar på de stolarna 6 dagar i veckan...

Värre är väl att dom sitter och löder utan utsugning

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har också fått mail om försening. Kan inte påstå att jag är förvånad... CDON har alltid skött sig bra när det gäller filmer, spel och musik, men deras satsning på datorprylar verkar ju vara mindre lyckad om man ser till allt annat än priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

De kommer nog göra en grundlig undersökning, om något inte är som spec. säger måste nog infon gå till ledningen innan den basuneras ut på internet.
Vi kan nog glömma att det kommer en nyhet om "bultar i hårddiskarna" innan de grundligt gått igenom vad de fått, hur de ska hantera det hela och ha färdiga lösningar på allt.
Också därför CDON läser här men inte svarar, för de som läser har knappast tillstånd att skriva i bolagets namn.

Arbetar själv med tekniska prylar, jag får absolut inte svara i min arbetsgivares namn, eller be någon kontakta mig på kontoret för hjälp. Det är nästan avsked direkt. Jag får däremot svara på generella saker, som vem som helst kan leta sig till.

När vi väl får veta något från CDON så har de hela planen färdig, vad som skett, hur de ska göra nu och vad som sker med alla ordrar.

Tack för ett bra svar!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Anledningen till att det tar sån tid är nog för att muttrarna i chassit utsätt för kvalitetstest i så extrema förhållanden som möjligt! Med moderna tekniker som M12 så har storleken närmast halverats mot de tidigare M20-muttrarna, vilket ställer högre krav på gängornas densitet. Vid undermålig kvalité har dem en tendens att "hoppa" (s.k. "threadmigration"). Mutter-tekniken drar ju fördel, i jämförelse med traditionella hårddiskar, av gängorna och får på så sätt upp en högre hastighet när de snurrar.

Annat var det på tiden för vingmuttrarna! Slöa saker som tog upp 1/4 utav hela datorn och de var man tvungen att skruva för hand!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag har också fått mail om försening. Kan inte påstå att jag är förvånad... CDON har alltid skött sig bra när det gäller filmer, spel och musik, men deras satsning på datorprylar verkar ju vara mindre lyckad om man ser till allt annat än priserna.

"Skomakare, bliv vid din läst."

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Men man kan ändå läsa av deras handlingar. Om de fick ett exemplar i fredags, som de började undersöka men samtidigt än idag går det att beställa hårddiskarna. Om de upptäckte något strul hade de ju som ett första steg kunna notera hårddisken som slutsåld, istället för att fortsätta sälja den och få ännu större problem?