Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Dexterity är väl ändå medräknat när man håller över ett item för att se hur mycket mer/mindre damage det ger.
T.ex. om jag köper en ring med enbart dexterity på och byter mot en med enbart MF på så kommer "tooltipet" att visa att jag ökar min damage.
Dessutom matade jag ju in siffrorna i dps-kalkylatorn och då tog jag förstås med den minskade dexterityn i beräkningarna och den visade ändå +2k i damageökning. Tack ändå :).

Jepp, där har vi det, även om jag tycker det är konstigt. Även det borde ju den räkna med tycker jag iaf men kanske jag som är dum där.
Iaf så valde jag bort archery som skill och då var damageökningen vapnena emellan högre i realiteten.
Så med andra ord tolkar jag det som att 2-h bow----->2-h x-bow om statsen på dem är snarlika i övrigt.
15% damage på bågen från Archery är värt mer än 50% crit.damage från X-bow. Jag kan inte tolka det på nått annat sätt, men all denna matematiken gör mig snurrig, var för längesen man gick i skolan

Tack för svaren alla.

Ok, det var archery som var boven! Ok, det köper jag såklart! Men du bör nog tänka om ang. ditt val av vapen då majoriteten av DH lirar med 2 hands xbow för tillfället, så crit borde isåfall vara viktigare än damage! Vilket jag även tycker mig ha märkt i mina egna analyser ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

Ok, det var archery som var boven! Ok, det köper jag såklart! Men du bör nog tänka om ang. ditt val av vapen då majoriteten av DH lirar med 2 hands xbow för tillfället, så crit borde isåfall vara viktigare än damage! Vilket jag även tycker mig ha märkt i mina egna analyser ...

Det är säkert sant men om man kollar på vad damage anger för siffror så är det väl medräknat allt som t.ex. crit hit damage, min och max damage m.m.
Ökar då inte den siffran så är just det vapnet ingen uppgradering helt enkelt? Eller missar jag något?

Permalänk
Skrivet av MclarenII:

Jepp, där har vi det, även om jag tycker det är konstigt. Även det borde ju den räkna med tycker jag iaf men kanske jag som är dum där.
Iaf så valde jag bort archery som skill och då var damageökningen vapnena emellan högre i realiteten.
Så med andra ord tolkar jag det som att 2-h bow----->2-h x-bow om statsen på dem är snarlika i övrigt.
15% damage på bågen från Archery är värt mer än 50% crit.damage från X-bow. Jag kan inte tolka det på nått annat sätt, men all denna matematiken gör mig snurrig, var för längesen man gick i skolan

Tyckte det var enda logiska förklaringen när jag såg att du bytte från båge till 2h xbow. Däremot håller jag med om att det är konstigt att den inte klarar av att beräkna skillnad i skada på ett korrekt sätt. Det kanske är något du kan rapportera till blizz som en bugg.

Permalänk
Medlem

Ja. med lite tur så kom jag till Act 4 . Där tar det stopp vid Rakanoth. 3 timmars försök och tyvärr nästan alla pengar är borta nu.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ja. med lite tur så kom jag till Act 4 . Där tar det stopp vid Rakanoth. 3 timmars försök och tyvärr nästan alla pengar är borta nu.

https://www.youtube.com/watch?v=zrDQR8fNKeo

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ja. med lite tur så kom jag till Act 4 . Där tar det stopp vid Rakanoth. 3 timmars försök och tyvärr nästan alla pengar är borta nu.

Rakanoth är ganska lätt åtminstone i hell och tidigare, har inte provat i inferno. Det gäller bara att inte stå för långt ifrån honom, annars teleportar han och one shottar. Om man har hyfsad dps, så är det nästan bara att stå tillräckligt nära honom, och bara skjuta. Så gjorde jag honom, när han teleportar ifrån, så rör man sig snabbt nära honom igen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av zosma:

Rakanoth är ganska lätt åtminstone i hell och tidigare, har inte provat i inferno. Det gäller bara att inte stå för långt ifrån honom, annars teleportar han och one shottar. Om man har hyfsad dps, så är det nästan bara att stå tillräckligt nära honom, och bara skjuta. Så gjorde jag honom, när han teleportar ifrån, så rör man sig snabbt nära honom igen.

Men du kan ju inte jämföra inferno med hell och säga att han är enkel...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av blue eyed devil:

Men du kan ju inte jämföra inferno med hell och säga att han är enkel...

Det är som att säga Diablo är ju piss easy på hell bara göra så och så borde funka på inferno, alla fattar att ju det inte är samma sak

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Det är som att säga Diablo är ju piss easy på hell bara göra så och så borde funka på inferno, alla fattar att ju det inte är samma sak

Du, jag har aldrig sagt att han är enkel på inferno, eftersom jag har inte provat. Men om du skulle läsa hela tråden innan du svarar, så åtminstone uppfattar jag att han som frågade, var på hell och inte i inferno.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Vad satsar ni på när ni köper gear osv? kör ni bara DMG eller kör ni på armor och all resistance också? är i act3 nu inferno och som så många andra blir jag smackad på ett slag av alla mobs och har stora problem med champions... ligger på typ 72k dps nu och är rädd för att åka ner allt för mycket om jag går på armor/resistance gear.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Vad satsar ni på när ni köper gear osv? kör ni bara DMG eller kör ni på armor och all resistance också? är i act3 nu inferno och som så många andra blir jag smackad på ett slag av alla mobs och har stora problem med champions... ligger på typ 72k dps nu och är rädd för att åka ner allt för mycket om jag går på armor/resistance gear.

Ja den frågan ställer jag mej också, nu när jag äntligen kommit till inferno.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Ja den frågan ställer jag mej också, nu när jag äntligen kommit till inferno.

Vänta tills efter patchen imorrn eftersom den kommer förändra allt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Någon som kan lyckas att få upp mitt intresse för D3 igen? Har en demon hunter på 55, eller så. ):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Någon som kan lyckas att få upp mitt intresse för D3 igen? Har en demon hunter på 55, eller så. ):

Efter nerfen idag på attackspeed och nether tentacles så är det en dyster dag att spela demon hunter.

Permalänk

Rena slowmotion nu ju...undra om man kommer att vänja sig haha

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wickit:

Efter nerfen idag på attackspeed och nether tentacles så är det en dyster dag att spela demon hunter.

Meh. )):

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickit:

Efter nerfen idag på attackspeed och nether tentacles så är det en dyster dag att spela demon hunter.

inte mycket bättre för wds, wizz

Permalänk

har bara stackat Dex, crit och crit-dmg sen jag dingade 60 så ligger fortfarande på 120k dps med 2st 1h-bows^^

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Ja, inte bara skadan som är betydligt sämre, skotten går segt som sirap...

Kunde plocka anfallsvågor på 25 monster och få en saftig XP-bonus, men nu hinner de fram, det primära vapnet duger inte längre...

Kör själv också DH och visst är det lite synd att dom nerfat AS och NT, men allvarligt så var man lite väl overpowered.

Permalänk
Medlem

Tja mer att crossbows blev helt jädra useless nu

Permalänk
Medlem

Vad kör ni DH för specc nu efter patchen? Jag tog 59 för 10 min sen så har inte fått prova nether tentacles när den var bra, antar att den är skit nu? http://us.battle.net/d3/en/calculator/demon-hunter#aRVYTX!aeY... så kör jag just nu, detta är dock den specc jag lvlar med men är lite konfunderad över hur jag ska köra i inferno.

Är lite kluven mellan 80% slow eller 2 sec root på caltrops, tror jag gillar 80% just nu då root ibland tar den första sen slinker resten igenom lätt.

Companion blir nog att byta ut, kanske mot en till dmg ability?

Några andra synpunkter? Kommer bli en del butcher (yay) sen ska jag dra genom hela inferno. Har en båge just nu, älskar verkligen 1.4 aps, har en 60 2h xbow liggandes i stashen, 1100dps och 70% crit gem, dock bara 1.1 aps vilket blir runt 1.25 med min gear jag har nu.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Frost arrow / lightning
Impale kör jag nu.

Varför köra tactical advantage, helt useless förutom i vissa få scenarios.

Permalänk
Medlem

Jag kör med cluster + spike traps, nästan alla vanliga mobs blir instagibbade på act4 inferno, champs får man kita lite, springer runt i MF gear(~250%) ca 30kdps ~300% crit dmg, märkt att efter patchen så får man typ bara skit loot från champs/goblins.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferum:

Jag kör med cluster + spike traps, nästan alla vanliga mobs blir instagibbade på act4 inferno, champs får man kita lite, springer runt i MF gear(~250%) ca 30kdps ~300% crit dmg, märkt att efter patchen så får man typ bara skit loot från champs/goblins.

Visst, och alla vara såå förtjusta när NV5 skulle ge en garanterad rare drop. Visst . det får man men som sagt bara skit.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Ser folk som sitter på 60-70k dmg utan SS.
Hur fasiken bär man sig åt?

Själv ligger jag på 20k... Vad är det man saknar som gör att skadan ökar 3x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ser folk som sitter på 60-70k dmg utan SS.
Hur fasiken bär man sig åt?

Själv ligger jag på 20k... Vad är det man saknar som gör att skadan ökar 3x?

Ja det vete gudarna. Hög dexterity kan va en förklaring.

Jag ser andra som går in i närkamp utan någon som helst skada. Trevligt för mej i och för sig men jag känner mej inte riktigt deltagande om ni förstår vad jag menar.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Ser folk som sitter på 60-70k dmg utan SS.
Hur fasiken bär man sig åt?

Själv ligger jag på 20k... Vad är det man saknar som gör att skadan ökar 3x?

crit dmg, crit, dex.

bara o öka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

crit dmg, crit, dex.

bara o öka

Sådär ja nu har man efter långt tragglande på act 1 inferno fått ihop 900000. Tänkte jag skulle ha lite bättr armor och en bättre xbow.

Nu är priserna så uppskruvade så nu har inte råd med någonting bättre än det jag har ändå.

Det bir nog till att lägga ner hela skiten för min del.

Jävla BLIZZARD.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Sådär ja nu har man efter långt tragglande på act 1 inferno fått ihop 900000. Tänkte jag skulle ha lite bättr armor och en bättre xbow.

Nu är priserna så uppskruvade så nu har inte råd med någonting bättre än det jag har ändå.

Det bir nog till att lägga ner hela skiten för min del.

Jävla BLIZZARD.

Inga större problem att grinda pengar ganska snabbt i Inferno Act1. På två dagar har jag dragit in omkring 3 miljoner utan större problem på kanske 10-12 timmars farmande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mafnus:

Inga större problem att grinda pengar ganska snabbt i Inferno Act1. På två dagar har jag dragit in omkring 3 miljoner utan större problem på kanske 10-12 timmars farmande.

Intressant att höra. Jag har kört co-op och en runda tar ungefär 2 timmar. Vi var 4 som spelade. När det var slut så blev det c:a 100000 plus vilket fick en av dom andra spelarna säga att det var en bra vinst.
Det verkar tydligen som om alla andra här drar in miljonbelopp nästan varje runda dom tar.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W