[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Efter nya patchen har en skum bugg kommit för mig, inte för man byter gubbe så ofta men ibland så försvinner "switch character" så man måste starta om spelet för att få tillbaka den:/

ye bara o logga ut o in igen.

Permalänk
Medlem

nån som kan logga in nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

nån som kan logga in nu?

Nej de startar om.
http://eu.battle.net/d3/en/status

Lite störigt att de inte kan lägga upp nåt meddelande i spelet 5 min innan en frivillig omstart :/ Så man kan avsluta själv och säkra upp sina nyfunna prylar och dyligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Efter nya patchen har en skum bugg kommit för mig, inte för man byter gubbe så ofta men ibland så försvinner "switch character" så man måste starta om spelet för att få tillbaka den:/

Vad jag har märkt så uppstår den buggen bara när man loggar ut ifrån stan. Testa och använd waypointen någonstans och logga sedan ut. Det har alltid hjälp för mig.

Och när jag menar med logga ut så menar jag ifrån game till character menu. Inte logga ut så att du behöver skriva in ditt lösenord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luzer:

Nej de startar om.
http://eu.battle.net/d3/en/status

Lite störigt att de inte kan lägga upp nåt meddelande i spelet 5 min innan en frivillig omstart :/ Så man kan avsluta själv och säkra upp sina nyfunna prylar och dyligt.

Kul om man spelar HC, jävla nötter som jobbar på Blizzard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luzer:

Nej de startar om.
http://eu.battle.net/d3/en/status

Lite störigt att de inte kan lägga upp nåt meddelande i spelet 5 min innan en frivillig omstart :/ Så man kan avsluta själv och säkra upp sina nyfunna prylar och dyligt.

Jag tror inte det är någon omstart, tror det fixar något hemligt, lär ju inte ta 20+ minuter att starta om.

Permalänk
Medlem

Mitt konto blev fryst efter att jag försökt logga in från annan dator. Har glömt hemlig fråga och eftersom jag köpte spelet online har jag inte tillgång till min cd-key. Jag har kontaktat support och där gav han mig svaret att jag måste ha något av det för att kunna få tillbaks accountet. Ni som haft samma problem, hur löste ni det?
Så jag varnar er som köpt spelet online. Ta reda på er hemliga fråga för annars kommer ni få ett helvete när det väl strular.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem

Fick spelet idag och skulle spela. Men när jag logga in så står det att det finns en ny patch och att diablo kommer stängas ned och installera den men när det stängts av och tagir runt 4 sec så kommer det upp 2diablo 3 is already running" sedan försvinner det. Vad skall jag göra?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk

Spelet kraschar varje gång jag dör. Är man inne i ett game med andra så är det bara att joina igen, men spelar man själv måste man starta om banan på nytt. Jävligt irriterande.

Permalänk

FPS-problem?

Jag undrar om det är grafikkortet som sackat ihop. Har kört Diablo3 rätt länge nu och en massa andra nygga spel så det är inte där felet ligger.
Testat med allting på lägsta till och med.

Spelet ligger på ca ca 60fps i 10 minuter. Sen går den ner till 8fps i två minuter.

Har testat den mesta själv av vad jag kan komma på. Grafikkortet är ett . T ex har jag aldrig blåst ur burken Väldigt försiktigt. Burken ligger VÄLDIGT vära väggen vilket borde skapa en hel del värme, vilket ligger till grund för dålig cirkulation :/ Har ingen monitor heller så att jag kan kolla upp det..

Vore otrligt tacksam om någon kunde hjälpa mig att fixa det här problemet.. Hittelön utlovas

Permalänk
Skrivet av FierceViking:

Jag undrar om det är grafikkortet som sackat ihop. Har kört Diablo3 rätt länge nu och en massa andra nygga spel så det är inte där felet ligger.
Testat med allting på lägsta till och med.

Spelet ligger på ca ca 60fps i 10 minuter. Sen går den ner till 8fps i två minuter.

Har testat den mesta själv av vad jag kan komma på. Grafikkortet är ett Geforce Nvidia GeForce 9800 SLI GX2 T ex har jag aldrig blåst ur burken Väldigt försiktigt. Burken ligger VÄLDIGT vära väggen vilket borde skapa en hel del värme, vilket ligger till grund för dålig cirkulation :/ Har ingen monitor heller så att jag kan kolla upp det..

Kör på Windows Vista(64bits) med 4gb RAM

Vore otrligt tacksam om någon kunde hjälpa mig att fixa det här problemet.. Hittelön utlovas

*edit: uppdaterade lite specs, säg till om ni behöver mer om det hjälper. Tack på förhand!

Permalänk

Från 60 fps till 8 på några sekunder

Som topic lyder.. Jag ligger stadigt på 60fps i ca 5-10 minuter men sedan så sänks fpsen till 8 helt plötsligt.. Då är det bara att pausa spelet (alternativt springa och gömma sig om man lirar i team)

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta? Belöning utlovas

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge mig mailadressen där man skickar bild på leg och dagens datum så dom kam låsa upp mitt frysta konto. Har försökt få tag i supporten nu ett tag men kommer aldrig fram.
Börjar ledsna nu.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimmpa:

Någon som kan ge mig mailadressen där man skickar bild på leg och dagens datum så dom kam låsa upp mitt frysta konto. Har försökt få tag i supporten nu ett tag men kommer aldrig fram.
Börjar ledsna nu.

Gör en ticket.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Gör en ticket.

Kan inte. Mitt acc är låst.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Inaktiv

Har inget stutter men får lag spikar om och om igen, har testat att vrida ner alla inställningar så lågt som möjligt ingame och på min kontrol panel fast inget hjälper. Jag har en i7 och 5770.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Har inget stutter men får lag spikar om och om igen, har testat att vrida ner alla inställningar så lågt som möjligt ingame och på min kontrol panel fast inget hjälper. Jag har en i7 och 5770.

Har samma problem som du, fast jag har I5 3750k + 670 2GB grafikort

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Medlem

Jag har typ stuttering eller vad det heter, det småfryser lite hela tiden.. jag har grym fps o burk så det är inte det. Man springer lite så hackar de till då o då, sjukt störigt :S finns de nån lätt "fix" för detta?

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Inaktiv

Installerade windows xp för dual boot och körde sedan D3 på primo ramdisk, har inga spikar längre medans jag springer.
Har dock lite stutter tror jag, kan nog fixa det med några inställningar.

Permalänk
Medlem

tycker det börjat bli mer och mer error 31073 i AH.
suck!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

tycker det börjat bli mer och mer error 31073 i AH.
suck!

Det har jag åkt på en del idag, inget man kan göra något åt antar jag?

Permalänk
Medlem

Hej
När jag spelar d3 så blinkar det upp siffror och bokstäver i en millisekund varje minut? Någon med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sen igår har jag problem med D3.. Spelet fryser typ...
Jag kan svinga yxan, springa runt osv, men spelet är fryst, som ett jättelagg, funkar 20 sek, sen slutar allt funka från 5sek till 2 minuter.. vilket resulterar i att när spelet kommer till liv igen är jag död, vilket börjar bli väldigt kostsamt, och väldigt irriterande.

Det är inget fel på min internet, sitter i skype och snackar skit samtidigt, jag har startat om routern osv..
Det har aldrig vart problem förr utan märkte det som sagt första gången igår.

Nån som vet vad det kan vara för fel?

edit: Det är som när man har 3000ms i WoW, alla bara står där och tittar, tills skiten träffar fläkten och man är död.

edit2: Det är min latency som går upp.. Är det server side?
Någon annan som har samma problem? Vad kan man göra åt det?

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LifeIsALoop:

Sen igår har jag problem med D3.. Spelet fryser typ...
Jag kan svinga yxan, springa runt osv, men spelet är fryst, som ett jättelagg, funkar 20 sek, sen slutar allt funka från 5sek till 2 minuter.. vilket resulterar i att när spelet kommer till liv igen är jag död, vilket börjar bli väldigt kostsamt, och väldigt irriterande.

Det är inget fel på min internet, sitter i skype och snackar skit samtidigt, jag har startat om routern osv..
Det har aldrig vart problem förr utan märkte det som sagt första gången igår.

Nån som vet vad det kan vara för fel?

edit: Det är som när man har 3000ms i WoW, alla bara står där och tittar, tills skiten träffar fläkten och man är död.

edit2: Det är min latency som går upp.. Är det server side?
Någon annan som har samma problem? Vad kan man göra åt det?

Har du Bahnhof som ISP så verkar det som att de har problem med trafiken till telias servrar.
En tråd har startats på det tekniska forumet för Diablo angående detta.
http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/5070668902

Ett par liknande trådar som rapporterar samma sak finns även på WoW-delen av blizzards forum.

Permalänk
Medlem

Hm nån som kan förklara varför jag är på Akt2 nightmare men trycker jag public games så ser jag bara quests till akt1 quest 8 på nightmare? alltså kan jag inte ens hoppa in i andras quest på samma som jag är.. fattar ej vad ska jag göra är spelet buggat eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hm nån som kan förklara varför jag är på Akt2 nightmare men trycker jag public games så ser jag bara quests till akt1 quest 8 på nightmare? alltså kan jag inte ens hoppa in i andras quest på samma som jag är.. fattar ej vad ska jag göra är spelet buggat eller?

Kan vara så att spelarna i din "grupp" (spelare på samma server som du är på) inte har något spel uppe med samma quest som du är på. Skapa ett game och öppna till public så kanske någon kommer in?

Permalänk
Medlem

Grova FPS problem

Hej, letat o letat och testat många "garanterade" lösningar på det här men inte fan blir det bätte :/

varje gång jag är i combat med säg 10 fiender och uppåt droppar fps'en nå grovt, inte ojämnt eller nånting utan den droppar liksom i steg.. ner till 30 sen till 20 sen till 12, aldrig nånsin under 12 fps och det här gör det oavsett settings ( jag den droppar så med vsync av också )

jag kan köpa att det spikar till lite med min 5400rpm hdd när nån ny animation laddas in eftersom spelet laddar saker konstant vad jag förstått, men kompisar med liknande riggar fast SSD har samma problem.

Cpu användning 25-35% gpu användning 25-45% minne finns ledigt, inga värme problem

är det nån som vet nån fix till det här? trött på att ligga på 12 fps varje combat i multiplayer med polare, 12 fps vid 10-15+ mobs i single player

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag har precis installerat om datorn med win 7 x64 med senaste drivers pluss Caps för CrossfireX men det laggar som om jag hade ett grafikkort från AMD HD3000 serien..

Är det något känt fel i Diablo senaste eller vad har hänt ? Har kollat temps och det ser normalt ut 70C load på båda korten och båda korten används lika mkt. Fungerade klockrent innan sommaren men nu är det bom stopp.

Så sprid lite ljus över denna så dystra situation.

Edit:Jag hitta felet..Ett av mina grafikkort håller på att ge upp helt enkelt då det dykt upp artefakter mm i spel.
Får hålla tummarna att jag klarar mig på ett kort tills AMD släpper sin 8000 serie i slutet av året förhoppningsvis.

MVH Karjix

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag har installerat om windows 7 igen och nu när jag försöker logga in i spelet så får jag bara fram "account sercurity" bla bla du måste byta ditt lösenord / aktivera genom hemliga svar. Men jag har bytt lösenord, bytt region, startat om datorn o provat massor utan framgång. Jag kommer ihåg att jag haft samma problem tidigare men kommer inte ihåg hur man kommer förbi det. Kan logga in på battle.net sida utan problem så bara in-game som strular.

Extremt tacksam för svar

EDIT: Måste byta lösenord varje gång jag försöker logga in i spelet. Fungerar inte o logga in på battle.net heller utan o ha bytt lösenord.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Några fler som blir disconnectad ut till "character selection"?

Hoppade in för att testa de nya grejerna som kommit men går ju inte spela om det ska vara så här ju :/