ocz vertex 4 problem vid uppstart, hittas inte, och tangentbordet fungerar inte

Permalänk
Medlem

ocz vertex 4 problem vid uppstart, hittas inte, och tangentbordet fungerar inte

vid uppstart av datorn så hittas inte min ssd disk, och tangentbordet fungerar inte.
startar datorn och kommer ingenstans, det enda jag kan se är tryck delete för att komma till bios, kan inte komma dit heller då tangentbordet inte fungerar,

Öppnar datorn och prövar att byta plats på sata kabeln som går till moderkortet och då fungerar allting. Tills nästa gång jag ska starta datorn då lär jag byta igen.
På moderkortet så blinkar en röd liten lampa något om boot device som då är min hårddisk,

vet inte om det är hårddisken det är fel på eller moderkortets sata portar, senaste programvara för moderkortet är installerat 1404 asus rampage 4 extreme,
vad hårdisken har för firewire vet jag inte, enda jag kunde hitta om den i mitt system är version 6.1.7600.16385 från 2006-06-21. så jag vet inte om det är 1,3 eller 1,4Rc eller 1,4

Hårddisken körs i läge ahci. ocz vertex 4 256gb

Någon som har någon ide.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag i alla fal vilken firewire jag har på min SSD, 1,3 Får väll pröva att uppdatera till 1,4 få se vad som händer,
Men kan man göra det om man bara ha en disk, lär man inte ha en disk med operativsystemet på som man har som primary disk och sen stoppa in disken man vill uppdatera??
någon som vet.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

har listat ut ut att man inte kan uppdatera skiten om man har den som primary drive, och ska man behöva köpa en till hårddisk och installera windows på för att sen ominstallera det på den disken som inte funka från början, jaaa så jävla dumt. Men vad gör man.

Permalänk
Medlem

Samsungs SSD 830 kan du uppdatera inifrån OS-et med Samsungs Magician program utan problem. Har gjort det på tre stycken med windows 7 på.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Så nu är allting uppdaterat och klart. Funkar det nu nej det gör det inte, någon hära som har några Idéer ,
Kan det vara då att det är strömen, att moderkortet får för lite ström för att mina USB 3,0 vill inte heller fungera även när datorn fungerar normalt de trots att jag har senaste uppdateringar för moderkortet. Tex Jag kopplar in min USB 3.0 och allt jag hör är ett svagt brummande ljud inte ens tillräckligt för att få hhd aktivitets lampan att gå igång.
Däremot fungerar hhd i usb 2,0 uttagen, ja hårddisken jag prövar med har stöd för 3,0

Permalänk
Medlem

hej igen
tänkte försöka höra igen få se om någon har något svar,
Inte alltid men ofta när jag ska starta datorn så kommer jag inte längre än till bios, om man ska vara noga så kommer jag inte ens dit varför har jag beskrivit ovan.
Det hjälper att bryta strömen direkt att bara starta om datorn går inte, varför blir det så hära???