Dell UltraSharp 27" U2711 - För MMO-spelande/film/surfande

Permalänk
Entusiast

Halvlånar tråden här efter som det verkar finnas mycket folk med erfarenhet av dessa skärmar här. Sitter i valet och kvalet mellan antingen den nämnda 27" Samsungen eller 3st 24" 1980x1200 TN skärmar. Ska användas till spel, bildredigering, lite kodning, och såklart vardagsanvändning.
Finns det någon med erfarenhet av båda lösningarna som kan delge vad dom rekommenderar? Vad är härligast och vad är användbarast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Köp INTE en hög upplöst skärm om du inte ska spela med den högsta upplösningen. Du behöver väl en helt Ok dator men inte någon värsting för att spela Dota.

Är det så illa att inte spela på högsta alltså?

Spelar inte så sjukt mycket som man gjorde förr i tiden.
Kändes mer som att det vore trevligt med en stor skärm med bra upplösning, speciellt om man kollar lite bilder,film,surfar och kanske kodar.
Jag förstår självklart att sådan upplösning kräver sin dator, men jag spelar som sagt inte lika mycket längre.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbeharry:

Är det så illa att inte spela på högsta alltså?

Spelar inte så sjukt mycket som man gjorde förr i tiden.
Kändes mer som att det vore trevligt med en stor skärm med bra upplösning, speciellt om man kollar lite bilder,film,surfar och kanske kodar.
Jag förstår självklart att sådan upplösning kräver sin dator, men jag spelar som sagt inte lika mycket längre.

Då är det troligen inga problem ;).

Permalänk

Har nu haft min Dell U2711 ett tag och jag spelar primärt WoT,BF3 och kollar film.Är äckligt nöjd med den.Ville egentligen ha en Dell U3011 men ansåg inte att 3" mer var värt ca 5000:- mer...inte för mig med min ekonomi just nu iaf.Nu tycker jag däremot att mitt 6970 börjar svettas lite väl mycket vid BF 3 spelande i 2560x1440 så nu sneglar jag ju åt MSI R7970 Lightning
(http://www.msi.com/product/vga/R7970-Lightning.html) som jag hoppas drar runt det hela lite lättare

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10