Uppdatering till Windows 8 kostar 350 kronor

Permalänk
Medlem

Wow, vad billigt.
Bra jobbat av Microsoft.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Noll koll är att man inte vet att man stänga av Metro

Kräver det inte en registerändring och tredje parts mjukvara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Kräver det inte en registerändring och tredje parts mjukvara?

Man kan inte veta 100% än då de kanske slänger med funktionen vid release. Sen tar det ju inte många dagar innan modverktygen är ute så att välja bort W8 pga "cancern" metro så är men nog aningen petig.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Nice trollbait. Underskatta inte alla dock. Många har säkerligen testat beta eller RC och konstaterat att det inte är något för deras nuvarande dator. Är det noll koll? Knappast.

Det finns så mycket mera nyheter och förbättringar utöver en ny startmeny som folk tydligen får hybris över...Klicka på desktop ikonen problem solved.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ja detta var en trevlig nyhet. Billigare än ett nytt spel... Dock känner jag mig lite tveksam. Måste jag först installera Windows 7 och sen Windows 8 på detta efter? Känns ju en aning onödigt. Nä, när man installerar ett OS på nytt vill man ju inte blanda in en tidigare utgåva men det kanske går ändå?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Borde väl egentligen heta "Uppgradering".. Istf. Uppdatering. Trodde snabbt att Microsoft tänkte börja ta betalt för uppdateringar. Annars mycket bra val av Microsoft att sänka priserna. Detta kommer antagligen även sänka exemplar med falska Windows. Bra gjort!

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Medlem

Skulle inte använda det om jag så fick betalt.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lasse468:

Finns det några fördelar om man kör 64-bitars win7 på Intel Sandy Bridge och stationärt.? Det grafiska gränssnittet vet jag inte om jag är direkt impad av (antar att det är vid pekplattor eller pekskärmar och telefoner detta är bra för.), så därför undrar jag om det rent tekniskt finns några fördelar?

//Lasse

Prestanda, om än marginell, Win 8 drar dessutom betydligt mindre RAM.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atlas Tasume:

Skulle inte använda det om jag så fick betalt.

Nu är det bara en tidsfråga innan majoriteten väljer att uppgradera till Windows 8..

Permalänk
Medlem

Hmm
Kanske tar och beställer på dvd bara för att.
Kommer troligen inte använda det dock förrens dom skickar ut SP1 med möjlighet att skippa metro och gå tillbaks till windows 7/xp utseendet. (vilket troligen aldrig kommer ske, men man kan ju alltid hoppas, right? )

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Man kan inte veta 100% än då de kanske slänger med funktionen vid release. Sen tar det ju inte många dagar innan modverktygen är ute så att välja bort W8 pga "cancern" metro så är men nog aningen petig.

Dock finns alltid möjligheten att Microsofts uppdateringar motverkar sätten att ta bort Metro. Eventuella Service Packs kan definitivt strula till det.

Vill aldrig ha Win8 så länge det har Metro...Hoppas verkligen att MS släpper DX11.1 till Win7/Vista också

Permalänk
Medlem

Kan ju vara intressant att skaffa uppdateringen (verkar inte vara mycket som skulle kunna klassa det som en uppgradering) eftersom det tydligen ger tillgång till Windows 7 Professional + Windows 8 (kan ju vara bra om man som mig, kör på Win 7 Home Premium)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Hur funkar detta med uppgradering när man inte vill ha ett fysiskt ex? Jag har en XP-nyckel liggandes, ger jag dem den och får sedan köpa W8 för 350:-? I så fall är det ju klart taget...

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunis90:

Dock finns alltid möjligheten att Microsofts uppdateringar motverkar sätten att ta bort Metro. Eventuella Service Packs kan definitivt strula till det.

Vill aldrig ha Win8 så länge det har Metro...Hoppas verkligen att MS släpper DX11.1 till Win7/Vista också

Eller så släpper de en on/off knapp med uppdateringar Ingen vet men det är ju bara att ignorera metro om man inte vill ha det. Det är ju inget som råkar hoppa fram eller som ligger och dra mycket resurser i bakgrunden eller dylikt. Jag kommer lätt köra det som "skärmsläckare" iaf

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Eller så släpper de en on/off knapp med uppdateringar Ingen vet men det är ju bara att ignorera metro om man inte vill ha det. Det är ju inget som råkar hoppa fram eller som ligger och dra mycket resurser i bakgrunden eller dylikt. Jag kommer lätt köra det som "skärmsläckare" iaf

Fråga.
Skall jag skratta eller gråta när jag läser ditt inlägg?
Har lite svårt att avgöra :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Nu är det bara en tidsfråga innan majoriteten väljer att uppgradera till Windows 8..

Tja du, jag satt i alla fall med Win XP sedan långt innan jag hade egen dator fram tills 2010 eller så då jag bytte till Win 7. Klarar nog mig själv ett tag med Win 7 nu tills det kommit vettiga moddar för 8 om det skulle behöva bytas.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av karatefylla:

Jag skulle nog säga att det är mycket mer flexibelt än hårdvaruraid, du kan läsa mer ingående om funktionen här:

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/01/05/virtualizing-st...

Nu vet jag att du inte kan svara eftersom du är redan avstängd vilket får mig att anta att det är strejf som inte fattar läget och därför är det inte ens värt att lägga någon tid på att förklara varför det är två helt olika saker.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

En ny funktion som verkar grym är Storage Spaces. Har potential att göra alla RAID-kort överflödiga! Microsoft borde prata högre om den funktionen...

Nej bara nej.

Skrivet av karatefylla:

Men du behöver ju inte använda Metro i Windows 8. Jag ser ingen som klagar på att Windows 7 är fult för att den innehåller kommandotolken / "DOS"?

Tror det skulle vara betydligt fler om DOS fönstret skulle komma upp vid start och krävas att användas för att det är så mycket effektivare än att röra musen på skärmen. Kommandotolken är så mycket effektivare ju det vet vi alla, kan vi få ribbon i den också?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Dags att ta sig till återvinningen och leta upp en gammal burk med en XP-licens påklistrad

Den kommer troligtvis inte fungera. Datortillverkaren sitter på rättigheterna såvida det inte är en fristående datorbutik som byggt ihop den.

Permalänk
Medlem

För vanliga användare så är Metro mycket bättre och mycket lättare att använda.

Permalänk

Är det ingen som kan svara på min fråga jag ställde tidigare? Alltså hur gör för att utnyttja detta erbjudande om man har XP på en gammal dator och vill få Win 8 på en ny?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony Clifton:

Är det ingen som kan svara på min fråga jag ställde tidigare? Alltså hur gör för att utnyttja detta erbjudande om man har XP på en gammal dator och vill få Win 8 på en ny?

Så länge du har en giltig nyckel så ska det antagligen inte vara några problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cwittler:

För vanliga användare så är Metro mycket bättre och mycket lättare att använda.

Inte riktigt den uppfattningen jag fått av folk som testat samt det man läst/sett på nätet.

Hur som så känns det smått desperat av microsoft. Dock ett bra drag som dom borde göra vid varje nytt släpp enligt mig.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Fråga.
Skall jag skratta eller gråta när jag läser ditt inlägg?
Har lite svårt att avgöra :\

då frågar jag tillbaka, vad är det roliga?

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Skrivet av Cwittler:

Så länge du har en giltig nyckel så ska det antagligen inte vara några problem.

Ok.

Men får man en full version av Win 8 på DVD om man betalar de där ca. 600? Eller är både erbjudandet för 350,- och det för 600,- bara uppgraderingsversioner, så att man i båda fallen måste installera XP på den nya datorn först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

då frågar jag tillbaka, vad är det roliga?

Det roliga var om du inte var seriös och att metro inte hoppar fram och retar dig. ^^
Har lite svårt att urskilja om inlägg är seriösa eller inte när det snackas om metro då det finns folk som på dödligt allvar påstår att det är det bästa sedan skivat bröd.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Lite dubbelt att priserna bara gäller till januari nästa år :/

Det är såklart bra att det sker, men rätt sniket att priserna antagligen kommer vara ungefär som de brukar efter det.

Kommer såklart köpa en uppgraderingen men det är tveksamt ifall jag kommer använda den.

Har använt Windows 8 sen första betan och ja, det är snabbt. Verkligen snabbt! Men eftersom de tog bort Aero och tvingar en att använda Metro-menyn så undrar jag vad f*n de håller på med. Om man inte kommer kunna strunta i Metro helt så kan dem glömma att jag byter ut Windows 7.

Å andra sidan… efter ett halvår med Windows 8 kommer man säkert glömt Windows 7 helt och undrat vad fan man skulle med 7:an till, typ som när man bytte från XP till 7!

Permalänk
Skrivet av light44:

Ja detta var en trevlig nyhet. Billigare än ett nytt spel... Dock känner jag mig lite tveksam. Måste jag först installera Windows 7 och sen Windows 8 på detta efter? Känns ju en aning onödigt. Nä, när man installerar ett OS på nytt vill man ju inte blanda in en tidigare utgåva men det kanske går ändå?

Undrar samma sak och troligen är det väl så illa tyvärr, lite halvdrygt att installera 2 OS kan jag tänka mig, jag kommer inte köpa en upgrade om så är fallet.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Det finns så mycket mera nyheter och förbättringar utöver en ny startmeny som folk tydligen får hybris över...Klicka på desktop ikonen problem solved.

Folk får storhetsvansinne av nyheter och förbättringar?

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Det roliga var om du inte var seriös och att metro inte hoppar fram och retar dig. ^^
Har lite svårt att urskilja om inlägg är seriösa eller inte när det snackas om metro då det finns folk som på dödligt allvar påstår att det är det bästa sedan skivat bröd.

Sorry att jag måste berätta för dig att du hade fel dock. Jag var väldigt seriös när jag skrev det. På telefonen utklassar metrogränssnittet alla andra OS och kommer troligtvis göra det på en platta med. Visst är det "onödigt" på en desktop/notebook men använder du det inte så märker du ju inte av det... funkade klockrent att "gömma" undan det på previewn. Och som sagt det är riktigt läckert att ha som "skärmsläckare".

Men det är som med allt, en smaksak.

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"