Behöver ny mobil för runt 4k.

Permalänk
Medlem

Behöver ny mobil för runt 4k.

Vad är det bästa man kan får för runt 4 tusen?
Har en 3gs just nu som går på sista versen och det skulle va trevligt att prova något annat än iphone
vill att den ska ha en bra kamera,snabb processor,rätt så tålig,stor skärm och bra batteri
Mycket tacksam för svar !:)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kabbedi1:

Vad är det bästa man kan får för runt 4 tusen?
Har en 3gs just nu som går på sista versen och det skulle va trevligt att prova något annat än iphone
vill att den ska ha en bra kamera,snabb processor,rätt så tålig,stor skärm och bra batteri
Mycket tacksam för svar !:)

Skulle säga att HTC Titan är ett otroligt bra köp. 2500 spänn för en telefon som i stort sett är likställd med en Nokia Lumia 900.

http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=125539280&ref=242

Annars är Lumia 900 bra.

http://www.prisjakt.nu/redirect.php?prisid=121543711&ref=242

Permalänk
Medlem

är windows phone bra? tkr det inte ser så tilltalande ut precis :/ ,vill ha fler alternativ

Permalänk
Skrivet av kabbedi1:

Vad är det bästa man kan får för runt 4 tusen?
Har en 3gs just nu som går på sista versen och det skulle va trevligt att prova något annat än iphone
vill att den ska ha en bra kamera,snabb processor,rätt så tålig,stor skärm och bra batteri
Mycket tacksam för svar !:)

Rätt så tålig = håll dig borta från Iphone 4/4S. Den tål kanske ett tapp på golvet, sen har du en sprucken skärm, lös mic eller annat otrevligt.

Google Galaxy Nexus, Samsung Galaxy SII och Sony Xperia S är trevliga mobiler för strax under 4k, dock lite "äldre" från 2011. Bestämmer du dig för att spendera mer finns HTC One S (obs, ej One X).

Permalänk

sony Xperia P, tror jag ska ha en sådan inom snar framtid iaf

Visa signatur

Intel i7 4790K | EVGA GTX 670 FTW | Asus Z97-A | Corsair Vengeance LP 16GB 1600 MHz | Corsair HX 750 W | Fractal Design Define R4 | Zalman cnps 9900 max blue | Windows 7 Pro 64bit
http://soundcloud.com/koffein92
http://www.youtube.com/user/Koffein92?feature=guide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nietszche:

Rätt så tålig = håll dig borta från Iphone 4/4S. Den tål kanske ett tapp på golvet, sen har du en sprucken skärm, lös mic eller annat otrevligt.
.

Har du själv ägt en iPhone och det är utav egna erfarenheter du uttalar dig?
Jag har ägt min iPhone 4 sedan den lanserades och jag har tappat den i stengolv,trappor,när jag åkt snowboard och från min balkong och den har inte fått det minsta lilla skönhetsfel genom dessa år förutom en pytteliten repa på skärmen som jag fick för någon vecka sen.

Kan vara jag som har haft tur men jag anser att det inte ska vara några problem att hålla en iPhone hel och att det inte ska vara en anledning att utesluta iPhones.

En Samsung Galaxy SII är att rekommendera, finns att få tag i billigt nu

Visa signatur

Var trevliga

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S II är tålig som innihe#####e ... Och prestandan duger fortfarande. Har du inte råd med S III så är S II den telefonen jag skulle köpa om man ska ha Android. Och för 2000-3000 kan du hitta en NY på blocket.

Och med tålig menar jag ett hundratals fall från 1.8meter på olika underlag. Ett dussin studds ner för trappor.
(jobbar på bygge, tappar gärna min telefon när jag jobbar med andra handen)
Inte ens när jag snubblade, tappade telefonen så den la sig med glaset på vass sprängsten och att jag sedan drog hela min vikt med hälen över den så gav den INTE upp.. Glaset var trasigt men ALLT annat fungerade, tillomed när glasbitar föll av och blottade tekniken under fungerade den.

Kollegan fick en Sony Xperia Active av Chefen... 2 fall i betonggolvet och den var historia. HAH!

Som jag sa tidigare, hårdvaran duger fortfarande och mäter sig med många nya modeller (inte flaggskepp då kanske)

//Messa om du undrar nått.
/Kenny

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Vill tillägga att Sony/Ericssons glas på telefonerna repar, nå utav bara helvete! 2 dagar med Xperia Arc i fickan och den såg ut som original vindrutan på min Volvo 740 från 1988 ...

SGS II levde 1 år i arbetsbyxan, i samma ficka jag förvarar extra självborrande skruv, muttrar och dylikt. kanske 2 små repor på skärmen innan häl-stampet. Antar att Gorilla II glaset är even better.

Iphone 4 har jävligt bra glas men två dagar efter jag fick min (lanseringen 2010 Augusti) föll den ur fickan när jag satt i bilen och ramla ner på asfalten... resultat? fin spricka i glaset.

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Till sgs2 finns samsungs extended battery på 2000mAh som är väldigt trevligt.

Även jag har tappat min s2 otaliga gånger från olika höjder i stengolv, asfalt m.m. inte en skråma.. Men har man otur o den träffar olyckligt så kan den såklart gå sönder. Men jag är ordentligt imponerad över kvalitén.
Edit: har inget skal eller annat skydd.

Permalänk
Medlem

Va tror ni om Htc one x ? Den verkar ju grym! fast får överskrida budgeten lite

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kabbedi1:

är windows phone bra? tkr det inte ser så tilltalande ut precis :/ ,vill ha fler alternativ

Personligen älskar jag Windows Phone. Jag tycker att du borde testa både WP och Androidlurar i någon butik och se efter vad du gillar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Personligen älskar jag Windows Phone. Jag tycker att du borde testa både WP och Androidlurar i någon butik och se efter vad du gillar.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag får väll göra det , nån affär som är att rekommendera? dem flesta affärerna har väll bara plast kopior av telefonerna :/ ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kabbedi1:

Jag får väll göra det , nån affär som är att rekommendera? dem flesta affärerna har väll bara plast kopior av telefonerna :/ ?

Media Markt Går att fråga personalen om mobiler. Se till att även testa flaggskeppen, HTC One X, Samsung Galaxy S III och Nokia Lumia 900.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av grubbluck:

Har du själv ägt en iPhone och det är utav egna erfarenheter du uttalar dig?
Jag har ägt min iPhone 4 sedan den lanserades och jag har tappat den i stengolv,trappor,när jag åkt snowboard och från min balkong och den har inte fått det minsta lilla skönhetsfel genom dessa år förutom en pytteliten repa på skärmen som jag fick för någon vecka sen.

Kan vara jag som har haft tur men jag anser att det inte ska vara några problem att hålla en iPhone hel och att det inte ska vara en anledning att utesluta iPhones.

En Samsung Galaxy SII är att rekommendera, finns att få tag i billigt nu

Mjo, både egna erfarenheter och kompisars. Trasiga glas, intern antennkabel som lossnat och nu sist pajade en polares mikrofon av ett tapp från cirka 30cm.

Skrivet av kabbedi1:

Va tror ni om Htc one x ? Den verkar ju grym! fast får överskrida budgeten lite

Om du ska överskrida budgeten så kolla definitivt på Samsung S III (fast då får du överskrida ännu mer ).

HTC One X hade problem med buggar m.m. vid lansering men det kanske är fixat nu. Batteriet har jag hört inte duger till mycket. Hört gott om HTC One S däremot, har inte haft chansen att testa själv dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Samsung Galaxy S II är tålig som innihe#####e ... Och prestandan duger fortfarande. Har du inte råd med S III så är S II den telefonen jag skulle köpa om man ska ha Android. Och för 2000-3000 kan du hitta en NY på blocket.

Och med tålig menar jag ett hundratals fall från 1.8meter på olika underlag. Ett dussin studds ner för trappor.
(jobbar på bygge, tappar gärna min telefon när jag jobbar med andra handen)
Inte ens när jag snubblade, tappade telefonen så den la sig med glaset på vass sprängsten och att jag sedan drog hela min vikt med hälen över den så gav den INTE upp.. Glaset var trasigt men ALLT annat fungerade, tillomed när glasbitar föll av och blottade tekniken under fungerade den.

Kollegan fick en Sony Xperia Active av Chefen... 2 fall i betonggolvet och den var historia. HAH!

Som jag sa tidigare, hårdvaran duger fortfarande och mäter sig med många nya modeller (inte flaggskepp då kanske)

//Messa om du undrar nått.
/Kenny

instämmer har tappat min S2 i stengolv etc ett stort antal ggr och inget har hänt

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: rekommenderar dock skärmskydd då jag fick en stor repa över hela skärmen, gorillaglas är inte så reptåligt som man kan tro, dock syns inte repan när man använder skärmskydd

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Vill tillägga att Sony/Ericssons glas på telefonerna repar, nå utav bara helvete! 2 dagar med Xperia Arc i fickan och den såg ut som original vindrutan på min Volvo 740 från 1988 ...

SGS II levde 1 år i arbetsbyxan, i samma ficka jag förvarar extra självborrande skruv, muttrar och dylikt. kanske 2 små repor på skärmen innan häl-stampet. Antar att Gorilla II glaset är even better.

Iphone 4 har jävligt bra glas men två dagar efter jag fick min (lanseringen 2010 Augusti) föll den ur fickan när jag satt i bilen och ramla ner på asfalten... resultat? fin spricka i glaset.

SE har ett förinstallerat skärmskydd. Det är således det du har repat och inte skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hejsan!

Köpte mig en Samsung nexus och för 3,7k.
Jag har haft den i cirka en en månad och den har fungerat klockrent och bara presterat bra.
Fastän jag har surfat mycket och spelat på den så dras det inge ström.

Samt den har två kärnor i sig och det tycker då jag är tillräckligt för en mobil.

Den har också väldigt bra upplösning på skärmen som är 1280×720px. Väldigt bra
upplösning för mobilen helt enkelt.

Samt kameran ligger på en 5 megapixel och väger 135gram och då själv mobilen är
4,65 super AMOLED.

Jag kan inte uttala mig om den är tålig för jag tar vara på mina mobiler väldigt försiktigt
men om du skulle tappa den och ha otur så är jag rätt säker på att det blir en spricka i den.

Det var allt jag hade att säga!

Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk

Rekommenderar galaxy nexus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jag skulle nog ändå tipsa om en Nokia Lumia 900:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia900/

Men testa själv i nån butik. Att bara se på bilder ger inte lika mycket som att testa en i verkligheten.

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Jag skulle nog ändå tipsa om en Nokia Lumia 900:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia900/

Men testa själv i nån butik.

Vad är det som gör den bättre än motsvarande på Android sidan?

För under 4000 kronor finns bland annat dessa tre lurarna:

Sony Xperia S
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1074844

Sony Xperia P
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1148715

Motorola Razr
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008938

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Bättre eller sämre är väl en smaksak. Jag gillar dock Windows Phone av dessa anledningar:
http://www.suntimes.com/technology/ihnatko/11730729-452/can-w...

Sen får var och en ha sina egna preferenser.

Permalänk
Avstängd

Är det bara jag som tycker att det är ovärt att lägga 4k på en telefon år 2012 som inte ens har hd-upplösning?
Min telefon på 4" med 480x800 är pixlig så ser inte varför man väljer en s2 framför en galaxy nexus i dagsläget.
Fast folk är väll kanske inte upplösningskåta och tycker att bara det funkar så duger det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Är det bara jag som tycker att det är ovärt att lägga 4k på en telefon år 2012 som inte ens har hd-upplösning?
Min telefon på 4" med 480x800 är pixlig så ser inte varför man väljer en s2 framför en galaxy nexus i dagsläget.
Fast folk är väll kanske inte upplösningskåta och tycker att bara det funkar så duger det...

S2 har lite vassare hårdvara samt kamera, microsd slot, bättre batteritid. S2ans amoled plus skärm är faktiskt riktigt bra tycker jag för att va 800x480.
Säger dock inte att den är ett bättre val. Nexusen har blivit riktigt prisvärd.

Båda är amoled men det är inte samma sak för det. amoled Plus till vänster. Man kan inte bara jämföra upplösning, däremot har nexusen tillräckligt hög upplösning för att man inte ska störa sig på penTile mönstret.

Största plusset för nexusen tycker jag dock är att det är just en nexus som får android uppdateringarna rykande färska från google.

Permalänk
Medlem

Så ni tycker att Htc one x är dålig ? För kan få tag på den luren billigt på blocket nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har testat 2st galaxy s2,och båda har varit riktigt slöa. De reagerar inte direkt när jag rör skärmen, utan jag hinner dra fingret över halva skärmen innan bilden hänger med. Det känns lite som att spela spel med jättehög responstid. Är det så det är, eller är det bara de två jag testat som är dåliga på något sätt? Är det så för alla, så rekommenderar jag verkligen inte en s2a. Min nexus s som jag köpte by för 2300 är mycket bättre när det gäller det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbedi1:

Så ni tycker att Htc one x är dålig ? För kan få tag på den luren billigt på blocket nämligen

Skickades från m.sweclockers.com

Nej den är bra.. Men det har varit väldigt många fabrikationsfel på den.

Skrivet av _MmattiasS_:

Jag har testat 2st galaxy s2,och båda har varit riktigt slöa. De reagerar inte direkt när jag rör skärmen, utan jag hinner dra fingret över halva skärmen innan bilden hänger med. Det känns lite som att spela spel med jättehög responstid. Är det så det är, eller är det bara de två jag testat som är dåliga på något sätt? Är det så för alla, så rekommenderar jag verkligen inte en s2a. Min nexus s som jag köpte by för 2300 är mycket bättre när det gäller det.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej så ska de absolut inte vara. Något är galet då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lcdposter1337:

Är det bara jag som tycker att det är ovärt att lägga 4k på en telefon år 2012 som inte ens har hd-upplösning?
Min telefon på 4" med 480x800 är pixlig så ser inte varför man väljer en s2 framför en galaxy nexus i dagsläget.
Fast folk är väll kanske inte upplösningskåta och tycker att bara det funkar så duger det...

Man kan ju kolla i en butik hur skärmen är.

Permalänk
Medlem

Köpte en HTC ONE X 32 gb för 2300kr med kvitto och allt tre låst ! Fantastskt pris ,Han jag köpte av var nog inte så smart .. men jag gjorde en bra deal

Permalänk
Medlem

Jösses, det är ju ett sjukt bra pris!!! Grattis, jag tror du kommer bli störtnöjd.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabbedi1:

Köpte en HTC ONE X 32 gb för 2300kr med kvitto och allt tre låst ! Fantastskt pris ,Han jag köpte av var nog inte så smart .. men jag gjorde en bra deal

Wow! Grattis! Super duper pris!

Min har fungerat felfritt sen start! Har du fått ett felfritt ex så har du gjort ett ordentligt kap