Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem

Fick äntligen min leverans till balkonen

Efter lite pyssel så blev det bra

Nu så ska det bara handlas in massa andra mys saker^^

Permalänk
Medlem

Blivit två nya datorinköp senaste veckorna, ett av dem var Logitech G500 + Steelseries QcK. Jag gick ifrån en flera år gammal Intellimouse 3.0 och måste säga att Logitech musen är grym, älskar den änsålänge. Betalade runt 320kr inkl frakt för båda från cdon, utnyttjade 25% på gamingprylar erbjudandet.

Sen så har det också blivit ett Asus GTX670 2gb DCII Top kort och det är helt klart det bästa grafikkortet jag använt, när jag kör furmark kommer jag upp i 61 grader, och det är med fläkten på runt 60%! Helt galet, grym prestanda också för den delen. Köptes från webhallen för 4400kr.

Har också blivit en katt, det var dock i slutet av förra året men bestämde för att slänga med henne här med

Och sist men inte minst en ny bil, VW Golf 1.6 -05 som jag inte orkar gå ut och ta bild på, men den ser exakt likadan ut.

*Edit; Sveriges stelaste forum, bäst att försöka skämta till det.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Blivit två nya datorinköp senaste veckorna, ett av dem var Logitech G500 + Steelseries QcK. Jag gick ifrån en flera år gammal Intellimouse 3.0 och måste säga att Logitech musen är grym, älskar den änsålänge. Betalade runt 320kr inkl frakt för båda från cdon, utnyttjade 25% på gamingprylar erbjudandet.

http://i50.tinypic.com/23lxthx.jpg

Sen så har det också blivit ett Asus GTX670 2gb DCII Top kort och det är helt klart det bästa grafikkortet jag använt, när jag kör furmark kommer jag upp i 61 grader, och det är med fläkten på runt 60%! Helt galet, grym prestanda också för den delen. Köptes från webhallen för 4400kr.

http://i50.tinypic.com/2j1v1hz.jpg

Har också blivit en katt, det var dock i slutet av förra året men bestämde för att slänga med henne här med

http://i49.tinypic.com/2na4dw8.jpg

Och sist men inte minst en ny bil, VW Golf 1.6 -05 som jag inte orkar gå ut och ta bild på, men den ser exakt likadan ut.

http://www.um.diskdrive.co.za/vwggf5001.jpg

Och folk säger att man är fattig som student, pff!

Skön mus, har en likadan. Gött med att man kan välja tyngd och ställa in makros.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

http://i50.tinypic.com/23lxthx.jpg

http://i50.tinypic.com/2j1v1hz.jpg

http://i49.tinypic.com/2na4dw8.jpg

http://www.um.diskdrive.co.za/vwggf5001.jpg

Jo, allt det där måste vara finansierat med hjälp av studiemedlet.. Inga extrainkomster eller speciella omständigheter här inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Jo, allt det där måste vara finansierat med hjälp av studiemedlet.. Inga extrainkomster eller speciella omständigheter här inte!

Var lite det jag menade, går alldeles utmärkt att arbeta extra under studierna om man bara sätter undan tid på det, och arbete för studenter finns det oftast gott om. Finns dock många som pluggar som klagar på att man har ont om pengar, oftast ser deras dagar ut som så att de är i skolan 30% av tiden, pluggar hemma 20% och sen slöar 50% av den vakna tiden, sånt blir man lite trött på. Fast det är en diskution för en annan tråd, vi lämnar det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Nej, vi som klagar klagar på att VI var fattiga som studenter
Dryga 6k i månaden, ingen studenrabatt hos SL, och spontant 8 timmars labb som skulle göras från en eftermiddag till morgonen efter, det var bättre förr

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hur är dem lurarna? Har ett par Siberia v2 som jag funderar på att sälja och köpa ett par andra, v2 blir så jävla varma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Var lite det jag menade, går alldeles utmärkt att arbeta extra under studierna om man bara sätter undan tid på det, och arbete för studenter finns det oftast gott om. Finns dock många som pluggar som klagar på att man har ont om pengar, oftast ser deras dagar ut som så att de är i skolan 30% av tiden, pluggar hemma 20% och sen slöar 50% av den vakna tiden, sånt blir man lite trött på. Fast det är en diskution för en annan tråd, vi lämnar det!

Är väll inte en enda som säger att man har sjukt dåligt med pengar om man är student SOM jobbar extra.
Har aldrig någonsin hört det.

Vissa orkar att jobba extra vid studier, vissa inte.
Sen vissa studier är bra mycket enklare än andra, tar upp mer eller mindre tid osv osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle_1:

Fick äntligen min leverans till balkonen

http://i45.tinypic.com/516dt1.jpg

Efter lite pyssel så blev det bra

http://i46.tinypic.com/10mrbdu.jpg

Nu så ska det bara handlas in massa andra mys saker^^

Ser riktigt mysigt ut. Vill också ha fuskgräs på balkongen men dessvärre tillåter inte föreningen det. Tydligen drar de åt sig fukt och tar man då inte bort det under vintern finns risk att det blir sprickor i golvet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Ser riktigt mysigt ut. Vill också ha fuskgräs på balkongen men dessvärre tillåter inte föreningen det. Tydligen drar de åt sig fukt och tar man då inte bort det under vintern finns risk att det blir sprickor i golvet.

Kommer inte att ha det problemet för att jag har en trätrall under som ventilerar hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle_1:

Kommer inte att ha det problemet för att jag har en trätrall under som ventilerar hela tiden.

Åfasen. Ja då kanske det skulle fungera för mig med. Får kolla med föreningen vad de tycker

I brist på grönt gräs blev det ett par galet skrikiga löparskor från Stadium. Dock väldigt bekväma. Gratis dessutom då jobbet betalar

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av isbjoern:

Sen beror det förstås på vad man pluggar. Till exempel, folk som inte kan stava till diskussion återfinns sällan bland de mer krävande utbildningar och således finns det gott om utrymme för att jobba extra under studietiden. Och innan du påpekar att jag antagligen hör till just de studenterna som du nämnde kan jag som hastigast inflika att jag jobbar heltid och pluggar heltid, känner dock inget behov av att klanka ner på de som faktiskt väljer att leva ett slappt studentliv för det;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av malm1987:

Sen beror det förstås på vad man pluggar. Till exempel, folk som inte kan stava till diskussion återfinns sällan bland de mer krävande utbildningar och således finns det gott om utrymme för att jobba extra under studietiden. Och innan du påpekar att jag antagligen hör till just de studenterna som du nämnde kan jag som hastigast inflika att jag jobbar heltid och pluggar heltid, känner dock inget behov av att klanka ner på de som faktiskt väljer att leva ett slappt studentliv för det;-)

Fantastiskt att han får det att låta som han har all tid i världen över efter sitt pluggande, men inser inte att pluggandet blir lidande av det då han inte ens kan stava vanliga svenska ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malm1987:

Ja det var ett fruktansvärt misstag att jag stavade fel på diskussion, måste betyda att min intelligens är tillräckligt låg för att inte kunna klara av någon av de tuffare utbildningarna, bra observation herr Malm!

Skrivet av SueCia:

Fantastiskt att han får det att låta som han har all tid i världen över efter sitt pluggande, men inser inte att pluggandet blir lidande av det då han inte ens kan stava vanliga svenska ord.

Det är helt klart det svenska språket jag studerar, och nu när jag gjorde ett sånt fatalt misstag med min stavning ska jag genast säga upp mig från mitt arbete och självklart fokusera mer på studierna! Tack för att du fick in mig på rätt väg.

OT; Fan vad folk verkar vara uptight på det här forumet, herrejävlar. Om ni nu känner för att försvara er själva om ni tog åt er så ta det över PM, det hör absolut inte hemma här i tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Hur är dem lurarna? Har ett par Siberia v2 som jag funderar på att sälja och köpa ett par andra, v2 blir så jävla varma.

Hade också Siberia V2 innan och tycker G35 är mycket skönare
Bättre ljud och så blir de inte så varma som V2orna.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Perrablerra:

Åfasen. Ja då kanske det skulle fungera för mig med. Får kolla med föreningen vad de tycker

I brist på grönt gräs blev det ett par galet skrikiga löparskor från Stadium. Dock väldigt bekväma. Gratis dessutom då jobbet betalar
http://www2.perrablerra.se/swec/%2b%2b%2b/IMG_3066.JPG

Världens skönaste jobbarskor Kör exakt samma på jobbet! En säljares dröm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnlyCasanova:

Världens skönaste jobbarskor Kör exakt samma på jobbet! En säljares dröm!

Det låter bra. Man syns ju också Hade velat ha de vit/orange-färgade men de fanns inte i 47 så fick bli dessa rackare. Ska provspringa dem i eftermiddag.

Edit. Perrablerra - Stavning 1 - 0

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter ett impulsköp så har man förhoppningsvis en ny hobby nu då

Nikon D3100

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vapenvårdsprodukter:

Dewey Bronsborste 9mm
Dewey Nylonborste 9mm
Dewey Läskstång 30cm
FrogLube CLP, Pasta
FrogLube CLP, Flytande
Dewey Läsklappar 51mm, 500st
Dewey Läsklappar 35mm, 200st

Jag har fallit för internet "reklamen" och köpte FrogLube i hopp att det är så bra som många vapentokar på youtube vill påstå.

Lägg märke till hårfönen som även inhandlats just för FrogLube'en De andra borstarna och läskstången e köpta sen länge tillbaka.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

En "liten" blixt: Agfatronic 222CS och mer film, 10 rullar Lucky Super 200

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Medlem

Lite tillbehör till min HD HERO2. Blir till att filma under segling.. därav flytkudden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

bilder......

Fan va fränt, riktigt avundsjuk nu!

Permalänk
Medlem

ASUS Zenbook UX32VD-R4002V samt ASUS GeForce GTX680-DC2O

Gissa hur nöjd jag är på en skala från 1-10

Permalänk
Medlem
Skrivet av malm1987:

Men det är inte möjligt?! Sover du 5 timmar? I call bs on that.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malm1987:

Fint påhopp, jävligt onödigt.
Oväntat att swecare gillar inlägget också.

Permalänk
Medlem

kom lite mer idag.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av tomten51:

Men det är inte möjligt?! Sover du 5 timmar? I call bs on that.

Precis som han säger så beror det på vad man pluggar. Heltid på ett program är inte nödvändigtvis heltid på ett annat. Vissa heltidsstudenter har två timmar schemalagd tid om dagen och en eller två tentor per halvår andra har 6 timmar om dagen och 4-6 tentor varje termin.

Skickades från m.sweclockers.com