Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hittar ej mitt Usb-minne i Den här datorn

Permalänk
Medlem

Hittar ej mitt Usb-minne i Den här datorn

Hej!

Helt plötsligt när jag kopplade in mitt USB-minne (8gb corsair) så hittar datorn inte det. USB-ikonen nere i tray dyker upp men den finns inte under den här datorn. Jag har testat ett flertal usb-ingångar på datorn. Jag har även testat det i min laptop men där är det precis samma sak som händer.

Jag hittar minnet i enhetshanteraren och datorhanteringen där den ligger som "Disk 2 Flyttbar 7,52 gb Online". När jag försöker byta enhetsbeteckning på minnet så går det ej.

Värt att nämna är att problemet uppstod i sammband med att min kompis lånade minnet till sin dator för att formatera sin mac, och la in sitt OS vid minnet.

Som sagt en formatering eller ändring av enhetsbeteckning kanske hjälper, men hur? jag hittar ju inte den under den här datorn och kan inte formatera den under datorhanteringen.

Ha det gött!

Permalänk
Medlem

Testa formatera via kommadotolken om du lyckas få reda på vilken bokstav det kan vara (byt ut J)

format j: /FS:FAT32

Gå annars in på Enhetshanteraren och avaktivera/ta bort usb-enheten och låt datorn försöka kontakta den igen

Permalänk
Medlem

känns så där att sitta å testa hela alfabetet försökt klura ut vilken bokstav det kan vara men hittar den ingenstans..

*Jag har nu testat alla bokstäver förutom de som är tilldelade andra enheter..problemet är väl att enheten inte har någon enhetsbetckning för det står bara DISK 2 på den under datorhanteringen. På mina hårddiskar och cd-läsare ser man ju en enhetsbetckning.

Permalänk
Medlem

Testade du att ta bort usbenheten på enhetshanteraren och låta den hitta den igen?

När du försöker ge den en beteckning, vad händer?

Permalänk

In i Cmd och skriv diskpart för att starta det inbyggda diskpartiotionsprogrammet i Windows 7.
Skriv sedan list volume för att få fram alla enheter som finns på datorn. Finns det med där ?

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jackeB:

...problemet uppstod i sammband med att min kompis lånade minnet till sin dator för att formatera sin mac, och la in sitt OS vid minnet.

Be din kompis med Macen att formatera om USB-minnet med exFAT, så kan du använda det igen, och formatera det som du vill ha det i ditt windows. exFAT fungerar både i Mac och Windows och för filer åtminstone över 10GB. Har gjort så mellan min Hackintosh med OSX Lion 10.7, och mitt Windows 7 x64 utan problem. Gjorde en image av hela OSX på extern 2.5" HDD formaterad med exFAT.

Läs mer här

15GB ledigt på stick men kan ej föra över fil på 5GB
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1096067-15gb-ledig...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

In i Cmd och skriv diskpart för att starta det inbyggda diskpartiotionsprogrammet i Windows 7.
Skriv sedan list volume för att få fram alla enheter som finns på datorn. Finns det med där ?

Den finns med men ingen enhetsbetckning, sedan på hårddiskar står det "Felfri" men under usb-minnet står det "oanvändbar".

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Be din kompis med Macen att formatera om USB-minnet med exFAT, så kan du använda det igen, och formatera det som du vill ha det i ditt windows. exFAT fungerar både i Mac och Windows och för filer åtminstone över 10GB. Har gjort så mellan min Hackintosh med OSX Lion 10.7, och mitt Windows 7 x64 utan problem. Gjorde en image av hela OSX på extern 2.5" HDD formaterad med exFAT.

Läs mer här

15GB ledigt på stick men kan ej föra över fil på 5GB
http://www.sweclockers.com/forum/6-lagring/1096067-15gb-ledig...

Okej skall testa detta.