Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

När får ni in http://www.dustinhome.se/product/5010641202/otterbox-commuter...
Beställde ett i söndags nämligen

Vi förväntas få in det fodralet:
2012-07-09
Så du får ge dig till tåls ett litet tag

Skrivet av phreec:

Har aldrig förr behövt använda mig av garantin/RMA'n så vet inte riktigt hur det funkar.

Köpte Corsair Vengeance 1500 headset från Dustin den 23:e Februari iår och fått stå ut med all slags ljudrelaterade problem från konstigt knastrande och tjutande ljud när micken är mutead till plötslig glapp på sladd dosan även fast jag varit mycket försiktig med varan.

Hur gör jag för att be om RMA på produkten, skickar jag den själv till Corsair eller är det ni på Dustin som tar hand om det? (borde även nämna att originalförpackningen är bortkastad.)

Gör som så att du ringer in till oss på 08 553 44 800, eller mailar på kundservice@dustinhome.se
Det du behöver ha med är ditt ordernr, och det du skrev ovan duger utmärkt som en felbeskrivning. Så maila/ring så löser vi det

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dustin Home:

Vi förväntas få in det fodralet:
2012-07-09
Så du får ge dig till tåls ett litet tag

Gör som så att du ringer in till oss på 08 553 44 800, eller mailar på kundservice@dustinhome.se
Det du behöver ha med är ditt ordernr, och det du skrev ovan duger utmärkt som en felbeskrivning. Så maila/ring så löser vi det

Gaaah! Kommer ju ha pajat dyrgripen till dess

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Har ni möjlighet att plocka in http://www.dustinhome.se/product/5010075342/lastolite-cubelit... i 90cm versionen?
Om ja, vad kostar den hos er?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Har ni möjlighet att plocka in http://www.dustinhome.se/product/5010075342/lastolite-cubelit... i 90cm versionen?
Om ja, vad kostar den hos er?

Visst kan vi det!
Du hittar den på hemsidan om du söker på artnr: 5010075344 om ett litet tag

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Om man väljer Klarna faktura så står det 14 dagars betalningstid. Är detta från orderdatum? Eller hur ofta skickar dem ut fakturor? Har nämligen gått över två veckor sedan jag gjorde beställningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cny:

Om man väljer Klarna faktura så står det 14 dagars betalningstid. Är detta från orderdatum? Eller hur ofta skickar dem ut fakturor? Har nämligen gått över två veckor sedan jag gjorde beställningen.

Relativt säker på att fakturan genereras sist (innan dom tejpar igen paketen), alternativt att det kommer med brev vid sidan av. Hur som helst brukar det vara från leveransdatum (eller där i krokarna).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av cny:

Om man väljer Klarna faktura så står det 14 dagars betalningstid. Är detta från orderdatum? Eller hur ofta skickar dem ut fakturor? Har nämligen gått över två veckor sedan jag gjorde beställningen.

Vi skickar ut en fakturering till Klarna efter att vi skeppar varan i fråga så fakturan ut till dig som kund bör komma någon dag efter att du fått varorna.
Har du fortfarande inte fått fakturan efter så lång tid bör du slå klarna en pling på 0812012010, eller maila dom på info@klarna.se

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej Dustin,

Har aldrig haft något problem med er och ni har alltid skött era leveranser! Tycker oerhört mycket om er som butik just därför skriver jag detta.

Varje gång jag har vart kontakt med support har de försökt påskynda mitt tal. Jag har flera gånger behövt berätta en liten mini historia om vad jag vill komma fram till, men jag blir alltid avbruten med "ordernr tack!" eller dylikt. Tillslut måste jag förklara hela historian igen för supporten inte fattar vad som har hänt. Detta är absolut ingen life story som jag vet vissa kunder kan dra utan bara en snabb genomgång för att supporten ska hänga med. Jag har själv tidigare jobbat som support i flera år och anledningen till att supporten sköter sig på det viset måste vara för att uppna något mål om genomsnittlig samtalslängd. Stämmer detta?

Tycker ni även borde skriva att RMA ärenden och dylikt inte kan tas i chatten

Annars sköter ni er kanon!

// Supernöjd kund sen 2007

Permalänk
Skrivet av Karim:

Hej Dustin,

Har aldrig haft något problem med er och ni har alltid skött era leveranser! Tycker oerhört mycket om er som butik just därför skriver jag detta.

Varje gång jag har vart kontakt med support har de försökt påskynda mitt tal. Jag har flera gånger behövt berätta en liten mini historia om vad jag vill komma fram till, men jag blir alltid avbruten med "ordernr tack!" eller dylikt. Tillslut måste jag förklara hela historian igen för supporten inte fattar vad som har hänt. Detta är absolut ingen life story som jag vet vissa kunder kan dra utan bara en snabb genomgång för att supporten ska hänga med. Jag har själv tidigare jobbat som support i flera år och anledningen till att supporten sköter sig på det viset måste vara för att uppna något mål om genomsnittlig samtalslängd. Stämmer detta?

Tycker ni även borde skriva att RMA ärenden och dylikt inte kan tas i chatten

Annars sköter ni er kanon!

// Supernöjd kund sen 2007

Hej Karim,
Tack för att du hör av dig med din åsikt, jag ser till att framföra din åsikt till vår kundservice chef.
Jag kan dock säga att det är väldigt tacksamt om man börjar samtalet med order/rma numret.
Våra kundservicemedarbetare behöver anteckna din felbeskrivning/case, och om de inte har ett ordernr/rma nummer att göra det på så kommer du behöva ta hela din story en gång till efter att du uppgett numret i fråga.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Visst kan vi det!
Du hittar den på hemsidan om du söker på artnr: 5010075344 om ett litet tag

När skulle produkten komma upp på sidan?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

När skulle produkten komma upp på sidan?

Antagligen något fel på den, eftersom den har blivit säljstoppad.

http://www.dustinhome.se/product/5010075344/lastolite-cubelit...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

När skulle produkten komma upp på sidan?

Skrivet av Steffe:

Antagligen något fel på den, eftersom den har blivit säljstoppad.

http://www.dustinhome.se/product/5010075344/lastolite-cubelit...

Den mänskliga faktorn har varit och spökat, men det skall nu vara åtgärdat

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad av företagskultur och customer care så skrev jag ett blogginlägg om min upplevelse som jag hade av Dustins kundtjänst för ett par dagar sedan.

Inlägget handlade till en början om bristen i deras säljorganisation och ovilja att hjälpa kunder. Det blev lite extra roligt när datorn som orsakade kontakten med kundtjänst, först uppgavs vara slut och inte skulle säljas igen. Sedan lades datorn upp igen men istället för "kampanjpriset" 6490 kr fick man betala ett nytt lågt, också "kampanjpris", på 7399 kr för exakt samma dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtooD2:

För den som är intresserad av företagskultur och customer care så skrev jag ett blogginlägg om min upplevelse som jag hade av Dustins kundtjänst för ett par dagar sedan.

Inlägget handlade till en början om bristen i deras säljorganisation och ovilja att hjälpa kunder. Det blev lite extra roligt när datorn som orsakade kontakten med kundtjänst, först uppgavs vara slut och inte skulle säljas igen. Sedan lades datorn upp igen men istället för "kampanjpriset" 6490 kr fick man betala ett nytt lågt, också "kampanjpris", på 7399 kr för exakt samma dator.

Jag ser inte problemet direkt. Enligt mig så är deras kundtjänst till för att hjälpa till kunder med problem de har haft med produkter etc etc, inte ge tips på liknande produkter. Om du vill ha tips på en liknande produkt så kan du ju alltid kolla på ett forum, eller att kolla själv är ju inte svårt alls. Dom har ju en riktigt bra sök filtrering för att få fram liknande produkter som du kollar på, det är bara att fylla i vad den dator har.

Sen klagar du på i din blog att "och oviljan att öka företagets vinst.", men sen klagar du på att de höjer priset på en produkt som, tydligen, säljer bra. Du kan gärna välja en åsikt och stanna med den, och inte hoppa framåt tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Jag ser inte problemet direkt. Enligt mig så är deras kundtjänst till för att hjälpa till kunder med problem de har haft med produkter etc etc, inte ge tips på liknande produkter. Om du vill ha tips på en liknande produkt så kan du ju alltid kolla på ett forum, eller att kolla själv är ju inte svårt alls. Dom har ju en riktigt bra sök filtrering för att få fram liknande produkter som du kollar på, det är bara att fylla i vad den dator har.

Att du tycker att en kundtjänst största uppgift är att hjälpa kunder som haft problem med en produkt, säger mer om dig själv än något annat. Vi lever i 2012 och vi tittar på företag som Apple, Zappos och Google. En kundtjänst enda uppgift är att hjälpa kunderna och företaget. Det spelar ingen roll om man frågar om en rekommendation, vill göra ett ångerköp eller har frågor om en produkt inför en beställning.

Om du frågar Dustins tillträdande VD Georgi Ganev om det är så här de har tänkt att arbeta i framtiden så kommer du få ett rodnande nej.

Skrivet av Reyintaz:

Sen klagar du på i din blog att "och oviljan att öka företagets vinst.", men sen klagar du på att de höjer priset på en produkt som, tydligen, säljer bra. Du kan gärna välja en åsikt och stanna med den, och inte hoppa framåt tillbaka.

Jag förstår inte din poäng. Att öka ett företags vinst kan ske på båda bra och mindre bra sätt. Jag ansåg att Dustin valde ett mindre bra sätt i det exemplet jag tog upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtooD2:

Att du tycker att en kundtjänst största uppgift är att hjälpa kunder som haft problem med en produkt, säger mer om dig själv än något annat. Vi lever i 2012 och vi tittar på företag som Apple, Zappos och Google. En kundtjänst enda uppgift är att hjälpa kunderna och företaget. Det spelar ingen roll om man frågar om en rekommendation, vill göra ett ångerköp eller har frågor om en produkt inför en beställning.

Om du frågar Dustins tillträdande VD Georgi Ganev om det är så här de har tänkt att arbeta i framtiden så kommer du få ett rodnande nej.

Jag förstår inte din poäng. Att öka ett företags vinst kan ske på båda bra och mindre bra sätt. Jag ansåg att Dustin valde ett mindre bra sätt i det exemplet jag tog upp.

Det jag försöker få fram är att de som arbetar på Dustins kundtjänst har utbildning som hjälper deras kunder, men de kanske inte har tillräckligt mycket kunskap för att säga vilken dator som är lika bra som en annan. Jag kan inte påstå att man behöver sådan kunskap för att jobba på en kuntjänst. Däremot om man jobbar på datasupporten på ett företag så är det en annan femma.

Däremot är det underbart när personalen i kundtjänsten verkligen vet allt inom det områden som företaget riktar sig mot.

Att öka ett företagsvinst kan endast göras på ett sätt, dvs genom att öka vinsten. Däremot så kan personliga åsikter se det som bra eller dåligt. Men varesig du tycker det är bra eller dåligt, så ökar det faktiskt vinsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Det jag försöker få fram är att de som arbetar på Dustins kundtjänst har utbildning som hjälper deras kunder, men de kanske inte har tillräckligt mycket kunskap för att säga vilken dator som är lika bra som en annan. Jag kan inte påstå att man behöver sådan kunskap för att jobba på en kuntjänst. Däremot om man jobbar på datasupporten på ett företag så är det en annan femma.

Hur kan du fortsätta försvara dig när du måste inse att du har helt fel? Du gör bara bort dig.

Skrivet av Reyintaz:

Att öka ett företagsvinst kan endast göras på ett sätt, dvs genom att öka vinsten. Däremot så kan personliga åsikter se det som bra eller dåligt. Men varesig du tycker det är bra eller dåligt, så ökar det faktiskt vinsten.

Det är som att säga att brottsligheten i Sverige kan bara stoppas på ett sätt d.v.s. genom att stoppa brottsligheten!
Antingen kan man skjuta alla brottslingar eller så kan man också rehablitera dem. Det finns som sagt båda bra och dålig tillvägagångs sätt man kan använda sig av för att uppnå ett mål.

Jag hoppas verkligen att du tar en lektion eller två i customer care, om du någonsin funderar på att starta ett företag min vän.:)

Nu lämnar jag diskussionen och avslutar med det så passande "arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded."

Permalänk
Skrivet av ArtooD2:

För den som är intresserad av företagskultur och customer care så skrev jag ett blogginlägg om min upplevelse som jag hade av Dustins kundtjänst för ett par dagar sedan.

Inlägget handlade till en början om bristen i deras säljorganisation och ovilja att hjälpa kunder. Det blev lite extra roligt när datorn som orsakade kontakten med kundtjänst, först uppgavs vara slut och inte skulle säljas igen. Sedan lades datorn upp igen men istället för "kampanjpriset" 6490 kr fick man betala ett nytt lågt, också "kampanjpris", på 7399 kr för exakt samma dator.

Halloj!
Tack för inputen.
En snabb förklaring för hur vår organisation är uppdelad: vår kundserviceavdelning är till för reklamationsärenden och leveransproblem. Säljorganisationen(ordertelefonen) är till för beställningar och rådfrågning inför köp.
Om du således ringer till vår växel och ber om att få prata med "kundservice" är det helt sonika dit du blir kopplad. Om du istället hade bett om att få prata med någon om rekommendationer inför ett köp, då hade du blivit kopplad till säljavdelningen, där de gladeligen hade hjälpt dig att hitta en likvärdig dator.

Dessvärre verkar den informationen ha försvunnit från vår hemsida, jag förstår att det således kan verka lite förvirrande. Dock så tycker jag att det är väldigt märkligt att vår kundservice medarbetare inte hänvisat/kopplat dig till just vår orderavdelning när du hade den sortens frågor. Fick du möjligtvis något ärendenr så jag kan följa upp det med vederbörande?

Beträffande priset på datorn så var 7399 självfallet standardpriset, det skall även vara korrigerat i dagsläget.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

Inget preliminärt datum för när ni får UX31A (artnr:5010638166) i lager igen?

Och fråga 2, kreditupplysning vid postförskott? Är det normalt numera?

Permalänk
Hedersmedlem

Och där kom svaret! Beräknad leverans 2012-08-06

Aiigh.
Då får det nog bli en avbeställning

Permalänk
Skrivet av Mental:

Och där kom svaret! Beräknad leverans 2012-08-06

Aiigh.
Då får det nog bli en avbeställning

Du hann visst före mig
Tyvärr var den inte runt hörnet.
Beträffande kreditupplysningen så gör vi det inte i samband med en PF beställning, om det inte är så att du valt ett abonnemang samtidigt.
Jag tar dock gärna ditt ordernr och kikar på varför du fått en kreditupplysning i samband med den (om det inte var av ovan nämnda anledning), om du inte redan hunnit ta bort den vill säga.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Du hann visst före mig
Tyvärr var den inte runt hörnet.
Beträffande kreditupplysningen så gör vi det inte i samband med en PF beställning, om det inte är så att du valt ett abonnemang samtidigt.
Jag tar dock gärna ditt ordernr och kikar på varför du fått en kreditupplysning i samband med den (om det inte var av ovan nämnda anledning), om du inte redan hunnit ta bort den vill säga.

Näe, jag tror jag kom på varför. Jag tänkte ta på faktura först, men då jag såg att jag inte kunde ta annan leveransadress än där jag är skriven så ändrade jag till postförskott. Antagligen gjordes en kreditupplysning i samma veva som man tog fram mantalsskrivningsadressen. Ligger ute 6v på sommarjobb Synd på leveranstiden, föredrar att köpa från er, men andra har den i lager till samma pris så lite flexibel får jag vara

Permalänk

Kollat på dessa två plasma tv:
http://www.dustinhome.se/product/5010639027/lg-50pa5500-50-pl...

www.dustinhome.se/product/5010587190/samsung-ps-51d555-51-pla...

Vad gäller det för garanti på dom? Har läst skrämmande många varningar på olika forum med tidigare erfarenheter med Dustin kundservice när det gäller plasma och att vissa plasma/utrustning ska vara "gråimporterad" vilket gör det problematisk med support från LG/Samsung.

Permalänk
Skrivet av muzzi:

Kollat på dessa två plasma tv:
http://www.dustinhome.se/product/5010639027/lg-50pa5500-50-pl...

www.dustinhome.se/product/5010587190/samsung-ps-51d555-51-pla...

Vad gäller det för garanti på dom? Har läst skrämmande många varningar på olika forum med tidigare erfarenheter med Dustin kundservice när det gäller plasma och att vissa plasma/utrustning ska vara "gråimporterad" vilket gör det problematisk med support från LG/Samsung.

Det stämmer att vi"gråar" vissa modeller. Det är tyvärr lite olika med garantiåtaganden direkt via tillverkaren när det gäller de gråade enheterna. Ibland fungerar det precis som vanligt och ibland är de kinkiga.
Du blir dock aldrig utan garanti, om tillverkaren inte tar in enheten på garanti går det via oss istället.

Beträffande de två TV-apparaterna du tittat på så är enbart LG enheten gråad.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej

Min SSD blev stendöd efter att jag installerade Ubuntu. Vet inte vad som hände för installationen gick felfritt men när jag startade om datorn så upptäcks inte SSD. Inte ens BIOS hittar den... Har försökt få liv i den igen genom att uppdatera BIOS på moderkortet och låta disken vara urkopplad ett par timmar dock hjälpte det inte.

Hur funkar garantin på det här? Disken är en Corsair Force 115GB och jag har haft den lite mer än 1 år.

Permalänk

nån annan som dustinhome ej fungerar för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

nån annan som dustinhome ej fungerar för?

Nere
http://www.downforeveryoneorjustme.com/http://www.dustinhome....

Permalänk
Skrivet av TraxMate:

Hej

Min SSD blev stendöd efter att jag installerade Ubuntu. Vet inte vad som hände för installationen gick felfritt men när jag startade om datorn så upptäcks inte SSD. Inte ens BIOS hittar den... Har försökt få liv i den igen genom att uppdatera BIOS på moderkortet och låta disken vara urkopplad ett par timmar dock hjälpte det inte.

Hur funkar garantin på det här? Disken är en Corsair Force 115GB och jag har haft den lite mer än 1 år.

Du har 3 års garanti på den disken, så det är bara att skicka in ett ärende till oss via hemsidan, eller slå oss en pling på 08 553 44 800 så hjälper vi dig vidare med ärendet.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej!

Har senaste dagarna haft ögonen på en underhållningslaptop från ASUS men blev idag väldigt förvånad av att se att den utgått. Vad jag förstått är det ingen utgående modell, eller har jag fel? Jag undrar alltså om den kommer att fortsätta säljas hos er.
Sist vill jag tacka för bra service under de 5 åren jag varit kund

Visa signatur

i5 3750k @ 4,2 GHz - Noctua NH-U12P SE2 | ASUS P8Z68-V Pro/gen3 | 2 x 8192 MB G-skill DDR3 | ASUS HD7970 3GB - Accelero Xtreme 7970 | Intel 520 120GB SSD Samsung 500GB+750GB+1500GB hdd | Antec p180 | HPw2207

Permalänk

Hej
Jag undrar om det finns något datum på skärmen: LG E2722PY 27".

En mycket intressant skärm, som står som beställningsvara.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.