3D FUNKAR INTE, FRUSTRERAD

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Tror det handlar om att jag testat och använt 120hz länge nu.. om jag nu kollar på nått spel som går i 55 fps.. inte en chans att jag tycker det är spelbart.. Alldeles för ojämnt och hackigt i mina ögon.. Prova 120hz så fattar du vad jag snackar om! Som natt och dag!

Jag har spelat på min TV som även har över 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Jag har spelat på min TV som även har över 120Hz

Nej för det finns ingen tv i universum som har 120 hz så där har du fel. Finns tvs som lägger massa fakefilter och annat och säger dom ger 600hz bilden kan uppfattas som mer flytande vid tex sport och liknande. Men till kostnad av bildkvalitet.

Snackar vi dock uppdateringsfrekvens så har alla tv jag känner till i dagsläget max 60hz.

Det är alltså INTE samma sak som en 120hz datorskärm. Datorskärmen har dubbelt så hög uppdateringsfrekvens och man får märkbart mjukare och mer följsam bild. Toppen vid fps spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Nej för det finns ingen tv i universum som har 120 hz så där har du fel. Finns tvs som lägger massa fakefilter och annat och säger dom ger 600hz bilden kan uppfattas som mer flytande vid tex sport och liknande. Men till kostnad av bildkvalitet.

Snackar vi dock uppdateringsfrekvens så har alla tv jag känner till i dagsläget max 60hz.

Det är alltså INTE samma sak som en 120hz datorskärm. Datorskärmen har dubbelt så hög uppdateringsfrekvens och man får märkbart mjukare och mer följsam bild. Toppen vid fps spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Så du påstår att dom ljuger? Vem är det som säger det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Så du påstår att dom ljuger? Vem är det som säger det?

Använd google. Sitter på mobilen. Men det är säkert. Dom ljuger inte. Dom bara förvränger det lite så konsumenter tror dom får 600hz uber super duper tvn. men några riktiga 120hz kan jag försäkra dig om att det inte är. 50/60hz är alla dagens tv. Så vida det inte kommit ut någon ny modell just nu. Men då hade den nog inte gått att lösa för pengar. En 40-50" 60 hz är väl dyr än idag. Kolla din manual till din tv modell eller på prisjakt på infon om tvn. Så får du se. mycket möjligt den bara är 50hz din tv. Inte så ovanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Använd google. Sitter på mobilen. Men det är säkert. Dom ljuger inte. Dom bara förvränger det lite så konsumenter tror dom får 600hz uber super duper tvn. men några riktiga 120hz kan jag försäkra dig om att det inte är. 50/60hz är alla dagens tv. Så vida det inte kommit ut någon ny modell just nu. Men då hade den nog inte gått att lösa för pengar. En 40-50" 60 hz är väl dyr än idag. Kolla din manual till din tv modell eller på prisjakt på infon om tvn. Så får du se. mycket möjligt den bara är 50hz din tv. Inte så ovanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska vara 100hz på den, men dom sa 400hz. Så, ja fel hade du inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det ska vara 100hz på den, men dom sa 400hz. Så, ja fel hade du inte

Saken är väl dock den att signalen till tvn. Dvs filmen eller programmet som du kollar på inte är i 120 fps.
Tvn tar väl bara och slänger in extra bildrutor så man upplever en mer följsam bild. Dock ett dator spel ritar ju verkligen upp 120 bildrutor i sekunden.
Men en tv signal är ju vad den sänds i. 24, 50 eller 60.

Likadant gäller xbox och PS3.. Få enstaka spel körs i 60 rutor/sekund.. Tex hack n slash spel. Men majoriteten bara i 30 rutor/sekund.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem

Ganska säker på att det kallas "motion plus 100hz" eller något i den stilen.. Bara ett filter dom lägger på. Som fuskar fram dessa 100hz. Tvn egentligen har 50 eller 60hz.

Rätta mig gärna någon annan om jag har fel och det faktiskt kommit ut tvs med ÄKTA 100hz i LCD/Plasma.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vad har du för ögon? Hur kan 40fps vara "hackigt"?
Om det bara blir 30fps pga 2 bilder som speglas kan jag förstå, helt klart. Men annars att köra i 40fps är ju inga problem. Bara den inte går under 40 i spel som Cod och liknande.

Cod,cs,css skulle jag personligen säga, minst 100.
bf3, kanske 40?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Hittade en bättre länk: http://www.overclock.net/t/662628/60hz-vs-120hz-explained

"If the primary application of you display is gaming, I suggest against purchasing a 120hz[HDTV]. The benefit of 120hz technology in 120hz LCD HDTVs will not be utilized in gaming applications. The reason for this is, a 120hz LCD HDTV refreshes at 120hz, although, it will only accept a 60hz or lower input[even if they did accept 120hz inputs, it would simply render it at 60hz and double the frames; 60hz x2=120 instead of TRUE 120hz. In other words, 120hz LCD HDTVs are not TRUE 120hz displays]. Consequently, even if you are gaming at above 120 frames per second, you will not gain the benefit of seeing those additional frames."

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

Cod,cs,css skulle jag personligen säga, minst 100.
bf3, kanske 40?

Nej Cod kör jag i 60 (eftersom skärmen är 60Hz så stannar fpsen på 60) och det ser bra ut, inte "hackigt" överhuvudtaget. Det är ju bara lagg som uppstår pga långsamma servrar eller spelare med långsamt internet som jag märker av. Antar att många vill ha minst 100fps på spel för att man är så van vid det.
Jaja, orkar inte fortsätta att skriva på denna tråd, finns inget mer att säga ändå

Permalänk

Lugna ner dig för fan. Gå ut och andas och kom tillbaka till tråden senare, tråkigt att hjälpa någon som ständigt skall skriva versaler och irrelevant skit.

Permalänk

Har också problem med Nvidia 3D Vision 2. Har installerat senaste drivrutiner etc, men det är bara den högra linsen som fungerar. Den vänstra går inte igång alls. Såg att någon hade liknande problem, men att de löste det genom att installera senaste drivrutinerna. Är det fel på glasögonen eller kan det vara nån inställning som är fel?

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximerat:

Har också problem med Nvidia 3D Vision 2. Har installerat senaste drivrutiner etc, men det är bara den högra linsen som fungerar. Den vänstra går inte igång alls. Såg att någon hade liknande problem, men att de löste det genom att installera senaste drivrutinerna. Är det fel på glasögonen eller kan det vara nån inställning som är fel?

Kollat så dom är full-laddade?

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

Laddade glasögonen i fyra timmar, men de funkade fortfarande inte. Har skickat in dem på reklamation nu iaf.

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Kan det vara mitt grafikkort som inte stödjer 3D'n jag använder? Jag har ett Nvidia GTX570.

Får det fortfarande inte att fungera, otroligt störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttan:

Kan det vara mitt grafikkort som inte stödjer 3D'n jag använder? Jag har ett Nvidia GTX570.

Får det fortfarande inte att fungera, otroligt störande.

Jo ditt grafikkort funkar med 3dvision. Kanske är glasögonen kass eller skärmens ir sensor? Svårt att säga. Har själv aldrig haft problem med det. Dock har jag inte samma skärm och jag har en fristående sensor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Skrivet av kuttan:

Kan det vara mitt grafikkort som inte stödjer 3D'n jag använder? Jag har ett Nvidia GTX570.

Får det fortfarande inte att fungera, otroligt störande.

Läs hela första sidan, du har fått flera konkreta svar, finns även folk som vill ha screenshots så att de kan hjälpa vidare..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.