förstärkaren fick plats precis på håret

Permalänk
Avstängd

förstärkaren fick plats precis på håret

Jag fick precis plats med förstärkaren på tv bänken, dock blev det väldigt tight: 1cm upptill. läste någonstans att man bör ha minst 8 cm upptill för att förstärkaren ska kunna "andas bäst"
Har känt på förstärkaren efter några timmar och den känns väldigt varm.
Vet inte hur jag ska göra har ingen plats att ställa den någon annan stans.
Så här ser det ut:

Vet inte vad jag ska göra stängs förstärkaren av om den blir för varm?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Byt TV-bänken mot nåt lämpligare, eller ställ förstärkaren ovanpå. Kommer inte att sluta bra detdär.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Förstärkaren kommer stänga av sig när den blir för varm och har du otur kommer den aldrig att starta igen.
Den måste ha ventilation precis som alla annan elektronik.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

De flesta förstärkare blir oftast väldigt varma, därav kan du inte placera den som mindre varma elektronikprodukter. Som ovan redan har sagt, ställ den ovanpå bänken eller införskaffa i något luftigare.

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem

En fläkt kommer bara marginellt hjälpa men det kommer inte vara bra i längden.

Så som så många andra sagt, ställ den på bänken eller byt bänk..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Stereobänkar...

Detta ständiga gissel...
Det är någon designer som kommit på att ingen hifi utrustning är djupare än 30 cm och högre än 10 cm.
När TV´n blev tunn så blev allt annat det oxå på något skumt sätt... eller kanske inte.
IKEA säljer inget som är hyfsat snyggt som rymmer mer än en digitalbox och det är mer eller mindre likadant överallt.
Själv så blev det blocket och då hittade jag en trevlig bänk med 55 cm djup som min försträrkare behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av annorssan:

Detta ständiga gissel...
Det är någon designer som kommit på att ingen hifi utrustning är djupare än 30 cm och högre än 10 cm.
När TV´n blev tunn så blev allt annat det oxå på något skumt sätt... eller kanske inte.
IKEA säljer inget som är hyfsat snyggt som rymmer mer än en digitalbox och det är mer eller mindre likadant överallt.
Själv så blev det blocket och då hittade jag en trevlig bänk med 55 cm djup som min försträrkare behöver.

Kan bara hålla med, mitt as till förstärkare får inte plats i någon möbel på IKEA på ett lämpligt sätt. Så det var bara att jaga runt på blocket och hitta något.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag köpte den här till mitt vardagsrum:
http://www.em.com/produkter/mediamobler/manhattan-tv-bank-b-1...

Sen sket ja i att montera mitten hyllan och de funkar klockrent till min Onkyo 609a!

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk

Jag valde förstärkare efter att jag valt tvbänk Vi valde, om jag inte minns fel, köksskåp från Ikea med djup på ca 40cm. Där passade Onkyo 607 perfekt i och den leverar verkligen trots sin storlek.

Dock blir den varma men kör med luckorna öppna när den används och det hjälper. Har dock funderingar på att fixa lite ventilation mha fläktar.

Då skåpen hänger på väggen så borde ett hål under för insug och ett ovanpå för utsug hjälpa en del. Förhoppningsvis kan detta göra så att det funkar att köra med luckorna stängda i framtiden.

Visst den kommer bli varm men det får man leva med. Om/när den lägger av så lär det vara dags att uppgradera i alla fall.

Vilka komponenter som behövs för att få till fläktlösningen har jag inte orkat kolla upp men det borde inte vara allt för krångligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem med min stärkare, en Onkyo 607 (dom blir bra varma). Stärkaren hade luftgaller på både ovan och undersida så jag tog upp hål på undersidan av möbeln och satte Noctua-fläktar under som tryckte luft genom stärkaren, funkade dunder och var helt osynligt. Fläktarna drevs av en gammal mobilladdare. Jag köpte också en enkel master/slave grendosa och kopplade stärkare och fläktar på så fläktarna gick bara när stärkaren var igång. På detta vis kunde jag köra med helt stängda luckor utan några värmeproblem.

Permalänk

Hifiutrustning är helt beroende av naturlig konvektion, eftersom de saknar fläktar. Man räknar alltså på att värmen får luften i rörelse så att värmen transporteras bort. Luft i sig är en riktigt usel termisk ledare, så värmen vandrar inte från en partikel till en annan utan den måste flyttas. Även om du inte kommer upp i temperaturer för thermal shutdown, så innebär en temperaturhöjning om 10 grader en halverad livstid på många komponenter (gäller dock bara över 70 grader C).

För övrigt är känsel ett uselt sätt att mäta om elektronik är varm. Vi känner inte av den absoluta temperaturen, utan med vilken hastighet värme vandrar över till huden. Eftersom ett välkylt system avger värme effektivt kommer det uppfattas som varmare än ett dåligt kylt. Dessutom säger temperaturen på luften som kommer ur ingenting om hur varma komponenterna innuti är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Ni ska ha tack alla. Blir att titta efter en ny tv-bänk.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av stimy09:

Jag hade ett liknande problem med min stärkare, en Onkyo 607 (dom blir bra varma). Stärkaren hade luftgaller på både ovan och undersida så jag tog upp hål på undersidan av möbeln och satte Noctua-fläktar under som tryckte luft genom stärkaren, funkade dunder och var helt osynligt. Fläktarna drevs av en gammal mobilladdare. Jag köpte också en enkel master/slave grendosa och kopplade stärkare och fläktar på så fläktarna gick bara när stärkaren var igång. På detta vis kunde jag köra med helt stängda luckor utan några värmeproblem.

Det där lät som en riktigt smidig lösning måste jag säga.

Har du kvar lösningen? Skulle gärna vilja ha en bild om möjligt, då det säkerligen skulle passa utmärkt här hos oss också.

Gärna lite mer info om mobilladdaren och de andra prylarna som du använde för att få det att funka.

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Hyllplan heller bänkskiva + gängstång,rör,några muttrar o brickor + lite verktyg som en skiftnyckel,bågfil,träsåg(om du inte sågar till skiva,hyllplan i butiken),borr.
Sen kan du enkelt och billigt bygga en egen tv bänk.
För lite info,inspiration.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=79763
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78916
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID...
http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=66848&st=6...

Hyllplan är ju billigare än bänkskivor tex dessa.
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/isolering-gips-skivor/...
http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/isolering-gips-skivor/...

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Det där lät som en riktigt smidig lösning måste jag säga.

Har du kvar lösningen? Skulle gärna vilja ha en bild om möjligt, då det säkerligen skulle passa utmärkt här hos oss också.

Gärna lite mer info om mobilladdaren och de andra prylarna som du använde för att få det att funka.

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Tyvärr har jag inga bilder och jag kan inte fixa då jag flyttat. Men lite mer info:

Det var ett väggmonterat köksöverskåp från IKEA. Jag borrade hål i botten och körde sedan med en sticksåg för att ta upp hål för fläktarna. Körde i 12x12 cm Noctuafläktar. Vanliga 5V chassifläktar. Satte i två st. Skulle jag gjort det nu så hade jag satt dom så att dom sög luften ur skåpet istället för att blåsa in. Man ser till att fläktarna sticker upp något på insidan av skåpet, då får dom nästan kontakt med stärkaren och drar luften igenom, det kyler fint. Vill man vara lite deluxe av sig kan man sätta en gummilist runt om fläktarna, sluter gummilisten tätt mot stärkare blir det riktigt fint luftflöde. Fläktarna går på 5V och drar extremt lite ström så jag tog en gammal mobilladdare och klippte av sladden, plus mot den röda och minus mot den svarta tråden, fläktarna kopplade jag parallellt. Sen en sån här grendosa för att fläktarna enbart skall gå när stärkaren går: http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/gre...

PM:a för mer frågor.

Permalänk
Skrivet av stimy09:

Hej!

Tyvärr har jag inga bilder och jag kan inte fixa då jag flyttat. Men lite mer info:

Det var ett väggmonterat köksöverskåp från IKEA. Jag borrade hål i botten och körde sedan med en sticksåg för att ta upp hål för fläktarna. Körde i 12x12 cm Noctuafläktar. Vanliga 5V chassifläktar. Satte i två st. Skulle jag gjort det nu så hade jag satt dom så att dom sög luften ur skåpet istället för att blåsa in. Man ser till att fläktarna sticker upp något på insidan av skåpet, då får dom nästan kontakt med stärkaren och drar luften igenom, det kyler fint. Vill man vara lite deluxe av sig kan man sätta en gummilist runt om fläktarna, sluter gummilisten tätt mot stärkare blir det riktigt fint luftflöde. Fläktarna går på 5V och drar extremt lite ström så jag tog en gammal mobilladdare och klippte av sladden, plus mot den röda och minus mot den svarta tråden, fläktarna kopplade jag parallellt. Sen en sån här grendosa för att fläktarna enbart skall gå när stärkaren går: http://www.kjell.com/sortiment/el/el-produkter/starkstrom/gre...

PM:a för mer frågor.

Tack, tror jag kommer långt med denna info. Skall ta tag i detta när jag får ork att få upp skåpen på väggen igen, vi har precis flyttat och det ligger inte högst på priolistan Hör av mig om något skulle dyka som du kanske kan hjälpa till med.

Tack igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Har spenderat 6 månader på att leta lämplig media-möbel. Har man en receiver samt center-högtalare som är "normalhöga" så är det extremt svårt att hitta något som båda passar i.

Permalänk

iom att jag kör antik stil på mina möbler så hadde jag ett helvete att hitta en passande möbel till att ha under projektor duken att gömma all elektronik i.

men till slut köpte jag en gammal skänk på Second hand för 300:-

inte denna men liknande inte lika möe krussiduller på luckorna

och där fick ja lätt plats med allt och ändå ha de hyfsat luftigt efter att ha flyttat runt hyllorna lite. fördelen med gammla bastanta möbler de går att ändra utan några större kravaller nackdelen är väll dock att 100kg ekmöbel upp 4 trappor inte är lika roligt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag hade likadan tv-bänk ett tag men när jag ställde in min Denon AVR-1707 receiver så blev de alldeles för varmt så den fick åka på blocket.se så köpte jag en annan tv-bänk. För de blev GALET varmt ovanför receivern trotts att jag hade två 140mm fläktar bakom som såg till att luften inte blev stillastående runt receivern.

En polare köpte denna och ställde inte HTPC'n som är byggd i ett SilverStone Lascala LC19B-R chassi och sedan receivern ovanpå. Han har 92mm fritt ovanför receivern och två Arctic Cooling F12 Pro tempstyrd som ser till att hålla tempen nere mellan HTPC och Receiver. Kan oxå tillägga att dessa fläktar är OTROLIGT tysta och har aldrig behövt varva upp mer än att de precis har blivit hörbara när musik/film mutats.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd

Jag köpte en ny tv-bänk idag.
Blev precis klar med allt, dock inte den snyggast bänk man kan tänka sig men den ger mer utrymme för förstärkaren (5.7cm).

Edit: den där jäv... center speakern gav mig huvudvärk, slutade med att jag la en svarta platta på golvet som jag ställde centern på.
Finns inget fäste så man kan sätta den på väggen.
Tips mottages gärna!

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av annorssan:

Detta ständiga gissel...
Det är någon designer som kommit på att ingen hifi utrustning är djupare än 30 cm och högre än 10 cm.
När TV´n blev tunn så blev allt annat det oxå på något skumt sätt... eller kanske inte.
IKEA säljer inget som är hyfsat snyggt som rymmer mer än en digitalbox och det är mer eller mindre likadant överallt.
Själv så blev det blocket och då hittade jag en trevlig bänk med 55 cm djup som min försträrkare behöver.

Ja eller hur. Känns inte som deras TV-bänkdesigners består av teknikintresserade människor direkt. En massa fack och hyllor som är typ 15 cm höga? En DVD-spelare och ett Wii liggande på sidan är vad som går in i de flesta av IKEAs möbler.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av annorssan:

Detta ständiga gissel...
Det är någon designer som kommit på att ingen hifi utrustning är djupare än 30 cm och högre än 10 cm.
När TV´n blev tunn så blev allt annat det oxå på något skumt sätt... eller kanske inte.
IKEA säljer inget som är hyfsat snyggt som rymmer mer än en digitalbox och det är mer eller mindre likadant överallt.
Själv så blev det blocket och då hittade jag en trevlig bänk med 55 cm djup som min försträrkare behöver.

Ikea har den överlägset billigaste prylmöbeln som är bra, Lack, de har används sedan de kom som hifimöbler och de kostar idag från 50 kr/st ("hyllplan") så det är bara att köpa ett gäng och bygga ihop det så det passar, även Bestå är ganska bra och det är den möbeln som är stomme i deras eget Upplevasystem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Jag tänkte passa på att fråga en annan sak.

Jag har just nu 5.0 ljud (dvs ingen sub) Idag kom jag på att jag hade en gammal baslåda i garderoben (en 12" Mgr x series) som jag köpte för många år sedan, vet inte hur många watt etc den ligger på.
Men den inte rätt anslutning för min förstärkare (det är vanliga röd/vit anslutning på baslådan) och på förstärkaren verkar det vara en ensam RCA liknade anslutning. Går det att fixa detta på något sett?

Och den viktigaste frågan: kommer förstärkaren klara av att driva bassen?

Förstärkaren: http://www.yamaha-hifi.de/products.php?lang=e&country=SI&idpr...

Och här är en bild på baslådan:

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Jag tänkte passa på att fråga en annan sak.

Jag har just nu 5.0 ljud (dvs ingen sub) Idag kom jag på att jag hade en gammal baslåda i garderoben (en 12" Mgr x series) som jag köpte för många år sedan, vet inte hur många watt etc den ligger på.
Men den inte rätt anslutning för min förstärkare (det är vanliga röd/vit anslutning på baslådan) och på förstärkaren verkar det vara en ensam RCA liknade anslutning. Går det att fixa detta på något sett?

Och den viktigaste frågan: kommer förstärkaren klara av att driva bassen?

Förstärkaren: http://www.yamaha-hifi.de/products.php?lang=e&country=SI&idpr...

Och här är en bild på baslådan:

http://ladda-upp.se/data/mhsktbibmmjez/

http://ladda-upp.se/data/tumayxdlujvr/

Du måste köpa en Sub-Förstärkare.. Tex http://www.fynda.se/reservdelar-hogtalare/slutsteg/146/

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cr1ll3:

Aha ok, men oj vad dyrt det var

Edit: kan man sälja baslådan för 200kr på blocket kanske? (om den inte ens är värd 200kr orkar jag inte sälja den )

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av robalm:

Aha ok, men oj vad dyrt det var

Edit: kan man sälja baslådan för 200kr på blocket kanske? (om den inte ens är värd 200kr orkar jag inte sälja den )

Du kan köpa vilken förstärkare eller slutsteg som helst för att driva basen, du kan säkert hitta nått billigt (nån hundring) på en secondhand, filtret sitter redan i yamahan, du ansluter bara sub out till en ingång på den "normala" förstärkaren.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du kan köpa vilken förstärkare eller slutsteg som helst för att driva basen, du kan säkert hitta nått billigt (nån hundring) på en secondhand, filtret sitter redan i yamahan, du ansluter bara sub out till en ingång på den "normala" förstärkaren.

Nice, jag jobbar i en secondhand butik så det ska jag kolla efter.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Min farsas blev för varm och stängde av sig så jag tog en plåtbit och borrade ut samt stansade ut så 5 stycken gamla fläcktar från ett gammalt bygge fick plats, kopplade ihop allt och gjorde så det gick på 230 kablen i väggen. Satte den sedan på baksidan samt 2 fläcktar på sidorna och den funkar prima nu ^^

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Finns inget fäste så man kan sätta den på väggen. Tips mottages gärna!

Finns inga fästen så får du helt enkelt sätta dit egna.
Här finns fästen > http://www.fynda.se/stativ-och-fasten/vaggfaste-for-hogtalare...
Bara borra ett par fina hål i centern, inte för djupa dock! ( Personligen skulle jag nog inte borra i en centerhögtalare som är dyrare än 1000:- )

Ett annat alternativ kan vara att köpa en hylla och placera centern på.

Permalänk
Medlem

Du kan ju titta hur varm dne blir först och främst... Själv blir min förstärkare knappt ljummen så det hade säkert funkat.

Edit: Läste inte hela posten, my bad.