Problem med Six launcher Day-Z.

Permalänk
Medlem

Problem med Six launcher Day-Z.

Hej kunniga, införskaffade mig Arma combined operations i hopp om att spela lite Day-z med en polare. Laddade ner Arma 2 och operation arrowhead från steam, installerade dessa och körde six launcher som laddade ner och uppdaterade Day-Z utan problem.

För mig fungerar spelet helt utan problem, däremot fungerar det inte alls för min kompis. Vi har googlat problemet men kan inte hitta något svar och det verkar vara ett ganska sällsynt fel.

Han har gjort en tråd här http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/33646-six-launcher-.... Där han beskrivit problemet i detalj, vore jättetrevligt om nån kunnig kunde upplysa oss då det inte verkar vara speciellt mycket liv i det officiella forumet.

MVH

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag kan klistra in hans inlägg i denna post så man inte behöver klicka på länken. Följande är alltså det han skrev på officiella forumet och är därför på engelska.

Heya everyone!

I bought Arma2: Combined Operations on steam yesterday and since then I've been trying and trying to get DayZ working, with no success
The problem I'm encountering is the Sixlauncher, or so I suspect. I cannot get the bloody thing to work.

I've followed about every damn guide there is, they do not differ much so it all comes down to the same problem.

1. I install the game.
2. I start Arma2 - close it, I start Arma2: Combined Operations - close it...and what the heck I tried starting Operation Arrowhead too after a couple of furious reinstalls.
3. Download and install Six Updated suite
4. Launch Six Launcher (it automatically launches it anyway)
5. BOOOM! EEEEERRRRRROOOOOOOORRRRRRR. "Unhandled exception during Sync - Cannot find the file"

What I have tried:
I've tried reinstalling the Six Updater Suit many times. Even reinstall the game and do everything from scratch again, with registry cleaning, AppData/Roaming clean and My Documents/Arma2 clean.

I Updated all the drivers to the latest version. Graphic, Sound. Applications: Java, Flash... hell even IE9 (in case Six Updater ran through it)

I opened ports: TCP/UDP 873 (rSync), TCP 80 (zSync - http web), TCP 20-22 (outgoing ftp)

Clean install following step by step guide.

WITHOUT SUCCESS!

Now what is this syncing problem? I really need help *bows* PLEASE

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem

När jag installerade DayZ så använde jag inte SixUpdater överhuvudtaget. Gjorde allting manuellt istället och det fungerade suveränt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

kör utan six-updater, bara göra en @DayZ map och i den en addons mapp och i med alla filer som du hittar http://dayzmod.com/?Download (torrent är snabbast) och tuta å köra, ja efter man kört i beta patchen för arma 2 och skrivit in uppstarts kommand i steam
beta=Expansion\beta;ca;Expansion\beta\Expansion -mo-beta=Expansion\beta;ca;Expansion\beta\Expansion -mod=@DayZ;ca

har inte använt six-updater på länge för den är så seeeeeeeeeeeeeeg när en ny patch kommer och ALLA ska ha den, går mycket snabbare att tanka med torrent och fixa själv.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ni kan även pröva att köra Six Updater istället för Six Launcher.

Visa signatur

Intel 6600K | Asrock Z170 Extreme4 | Corsair 2800MHz 16GB | MSI GTX 1070 Gaming X | Fractal Design R5

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar hittills!

Han har installerat det manuellt nu men Serverlistan är väldigt laggig och inkonsistent, ibland hittar han inga servrar alls, ibland kommer bara 3-4 amerikanska upp. Han kan inte heller gå in på servrarna då den klagar på version, han har dock samma version som mig och jag har inga problem.

Kan man joina servrar genom någon sorts konsol? På det sättet kanske jag kan hitta lämplig server via six launcher och han följa efter genom IP?

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spruce89:

Tack för alla svar hittills!

Han har installerat det manuellt nu men Serverlistan är väldigt laggig och inkonsistent, ibland hittar han inga servrar alls, ibland kommer bara 3-4 amerikanska upp. Han kan inte heller gå in på servrarna då den klagar på version, han har dock samma version som mig och jag har inga problem.

Kan man joina servrar genom någon sorts konsol? På det sättet kanske jag kan hitta lämplig server via six launcher och han följa efter genom IP?

Om den klagar på en version är det arma 2 beta patchen som ni gjort fel med. Lägg in senaste beta patchen och kopiera arma2oa.exe som ligger i expansions\beta till rooten av expansionen.

Om han inte hittar servrar har han nog lagt till ett filter på något skumt, rekommenderar att skriva dayz i misson dock så man slipper arma servarna.

Och som andra säger, skippa six, finns inget bra med det alls imo. Finns bättre launchers och det är inte svårt och lägga in filerna manuellt om man gjort det en gång innan eller följer en guide.

Permalänk
Medlem

La in genvägarna manuellt i Six launcher. Då funka det för mig.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|