Första videon från Battlefield 3: Armored Kill

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Airikr:

Håller med dig

Originalspelet (Battlefield 3) kostar antingen 300 SEK eller 500 SEK (beroende på paket). Om man har köpt Close Quarters har man kort sagt köpt spelet för 449 SEK eller 649 SEK. Köper man den kommande expansionen, är priset helt plötsligt uppe på 600 SEK eller 800 SEK, vilket är svindyrt! Om Armored Kill hade kostat 20-40 SEK, skulle spelet inte vara lika dyrt.

Man måste se helheten och inte bara på det enskilda priset, vilket många tyvärr inte gör! Vi som är fattiga kan inte köpa såhär dyra spel i längden. Då är det bättre att man går till affären istället och köper mat för 150 SEK.

Eller så kostar det 250 kr nu. Köper du BF 3, Back to Karkland, CQ och Armored Kill så kostar det totalt 636 kr från Webhallen. Bara vanliga BF3 kostade typ 550 kr när det släpptes om man spelar konsol och då gnällde folk inte. Spel kostar pengar att utveckla. Ju mer avancerat, ju dyrare är det. Någonstans måste pengarna in. Vilket är bättre, de säljer komplett spel med alla expansioner direkt i spelet när de släpps och allt kostar 500 kr, eller att man kan välja lite fritt vilka delar man vill ha?

Tycker det är en lite konstig inställning att spel inte får kosta pengar. Är du fattig så får du skaffa en hobby som är billigare. Det gäller ju allt. Jag gillar foto men inte gnäller jag på Nikon för att jag inte har råd att köpa deras senaste kamera. Jag gillar att läsa också men tycker att första utgåvan av böcker brukar vara lite för dyr. Istället för att gnälla på giriga förlag väntar jag ett år på att de ska släppas på pocket för halva eller en tredjedel av priset och köper böckerna då istället. Har man inga pengar kan man inte få allt när man vill. Antigen gillar du läget eller så skaffar du mer pengar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Originalspelet (Battlefield 3) kostar antingen 300 SEK eller 500 SEK (beroende på paket). Om man har köpt Close Quarters har man kort sagt köpt spelet för 449 SEK eller 649 SEK. Köper man den kommande expansionen, är priset helt plötsligt uppe på 600 SEK eller 800 SEK, vilket är svindyrt! Om Armored Kill hade kostat 20-40 SEK, skulle spelet inte vara lika dyrt.

Man måste se helheten och inte bara på det enskilda priset, vilket många tyvärr inte gör! Vi som är fattiga kan inte köpa såhär dyra spel i längden. Då är det bättre att man går till affären istället och köper mat för 150 SEK.

Håller med dig att man ska prioritera mat före spel. Har man inte råd så har man inte, då får man avstå.

600-800kr tycker jag låter billigt för ett spel inklusive expansioner. Det var ju bra mycket dyrare förr i alla fall.

Permalänk

Folk bara klagar och klagar, men ni ska se att de som varit mest högljudda är de som inte kommer kunna slita sig från tangentbordet sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den har diskussionen verkar aldrig ta slut, så jag drar mig ur.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

Fasen vad gött att man skaffade Premium, kan se fram imot att börja spela 2 veckor innan releasen då då

FYI, F2P och MMO är de dyraste spelen där är att spela.

Många F2P spel kräver när du kommit till en viss gräns att du måste betala och sen går det bara utför...

MMO t.ex: WoW kräver att du betalar en/två osv gång(er) i månaden för att fortsätta spela.

Här i BF betalar du 500KR för BF3 samt premium med alllt extra lulllull, Är det dyrt? Det tycker inte jag. Faktiskt tycker jag att det är rätt billigt för ett spel och 5 expansioner för 500~kr

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk

Sprut-50. Hihi.

Permalänk
Medlem

Hypetrain has left the station!

Äntligen kommer det ett par maps som iaf ser ut att vara banor från Battlefield. Dock återstår det att se hur väl dom är designade för conquest med 64 spelare. Föregående banorna och i princip hela spelet har känns lite väl för mycket designad runt konsoller och skit spelläget Rush...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Den har diskussionen verkar aldrig ta slut, så jag drar mig ur.

Du har rätt och alla andra fel?
Min bil är bättre än din, min mamma är bättre än din...
Acceptera att exempelvis spel kostar pengar att utveckla. Dom sätter priset, dom som skapar spelet, inte du.
Gör något eget och ta betalt själv, se hur det går när du tar 20 spänn för en fågelholk, om du tjänar något på det.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Hur folk kan klaga på att det är dyrt kan jag inte förstå? ~300kr för BF3 ~360kr för Premium, så totalt 660kr för BF3 + alla expansioner tycker då inte jag låter nå dyrt med tanke på hur mycket tid man kan få ut av spelet.

Permalänk
Slipsmannen
Skrivet av Andreas D:

Är 150 kronor så jäkla farligt? Att gå på bio eller köpa en film kostar ungefär lika mycket och ger två timmars underhållning. Det är två pizzor på ett sunkhak osv.

Helt rätt Andreas!
Bio + snacks = 200:- = 2 timmars nöje
Valde man att köpa premium så fick man fyra expansions med det, dvs 125:- st, plus att man får en massa annat i form av lull-lull som lite extra camo och skit.. = ett par hundra timmars nöje
Det blir ju med rätt enkel matte 200x dyrare i timman att gå på bio än att köpa och spela Bf3

Alla kanske inte tycker att sånt "lull-lull" är värt något, men jag måste säga att jag blir i alla fall mer taggad när man har lite assignments att sträva efter..

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem

ehhh......det ser ju likadant ut som förra?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexio:

Jajemen, *antecknar*

Ja, för BF3 och CoD stöder ju det så bra, oj nej juste. Hade BF3 satsat mer på realism istället för att sikta på CoD till varje pris hade det nog stödit det idag.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Ser ut som ett smörgåsbord för helis och jets. Totalt meningslöst för alla andra. Spawna för att vara måltavlor åt luftfolket helt enkelt. Tyvärr är ju IGLA/Stinger totalt värdelösa och Soflam/Javelin kräver minst tre engineers som koordinerar sina attacker på en heli. Ain't gonna happen...
Lättaste sättet att ta ner en heli är RPG/SMAW. Och det är inte lätt...

Ser ut som ett smörgåsbord för mig med min canister

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Ser ut som ett smörgåsbord för helis och jets. Totalt meningslöst för alla andra. Spawna för att vara måltavlor åt luftfolket helt enkelt. Tyvärr är ju IGLA/Stinger totalt värdelösa och Soflam/Javelin kräver minst tre engineers som koordinerar sina attacker på en heli. Ain't gonna happen...
Lättaste sättet att ta ner en heli är RPG/SMAW. Och det är inte lätt...

Det kommer fortfarande nya vapen. De lär vara anpassade efter expansionen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, dom är ganska effektiva men kräver ju att någon "målar" målen åt en. När jag kör tank, vilket jag oftast gör, så väljer jag nästan aldrig guided shells eftersom man har större nytta av dom där hagelliknande pjäserna - pga att ingen "målar" mål... Hagelmojängerna funkar ganska bra mot helis men framförallt mot fotsoldater.

Hade man däremot lite strategi i laget så att SOFLAM faktiskt användes och "3:e" platsen i tanksen bemannades så hade det varit väldigt användbart.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beleg:

Har spelat dagligen sedan det släpptes nästan. Varje patch har gjort jets och helis kraftfullare jämtemot landfordon. Stationära AA används bara för att förhindra baserape. Knappt det kan de klara av. De är för svaga. Men du är ju bara korkad om du flyger över där. Allt annat är ett skämt. Bara jets och andra helis kan ta ut helis. Både pilot och gunner har flares. Lägg till det ECM-jammer och en below radar som har en övre gräns som är löjligt hög. Mobile-AA har väldigt kort räckvidd och en normal heli-pilot lägger sig bara utom räckhåll och skjuter de halvmålsökande robotarna(som konstigt nog har oändlig räckvidd) eller använde TV-missilen. Förutsatt att jetsen inte slagit ut den först. För dem är det ännu lättare. Dessutom har inte alla banor mobile-AA
Hade spelet varit balanserat hade inte varenda match haft jet- och heli-piloter högst upp på scoreboarden med överlägsna poäng och K/D-ratios.

Vi försöker ibland med en squad som alla kör voice. En med soflam. Två med javelin och en support. DET GÅR INTE ATT FÅ NER EN HELIKOPTER. Såvida det inte är en pilot som flyger för första gången. Du får gärna visa en video hur du gör i så fall.

En tank kan ta ut helis om man är minst 2 i bemanning - kulsprutan behövs. Dock har jag ingen aning om skillsen på piloterna. Kan man få den nära och den inte flyger för högt så kan man skjuta ner den med hagelammunitionen som finns till tanks. Håller den sig långt borta är man däremot körd om man inte kan gömma sig bakom något.

Visa signatur

i7-8700k | ASUS ROG Strix Z370-F Gaming | 2x8+2x16GB Corsair Vengeance LPX 3200 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Samsung 860 EVO 1TB | WD Black SN850 1TB | Intel 660p 2TB | Crucial MX500 4TB | Noctua NH-U14S | Fractal Design North | Seasonic Focus Plus Gold 650FX | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Väntar på hellre Planetside 2 än att köpa bf3 igen

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Fan vad alla klagar, 500 kronor för fyra expansioner är juh i princip gratis. Minns jag rätt så kostade expansionerna till Bf2 typ 200 kronor styck eller mer.

Jag betalade 350 kronor för mitt Battlefield 3 Limited Edition på release dagen, då fick jag även Strike at Karkand, det tycker jag också är ett väldigt bra pris. Därför så hade jag inga problem med att betala 500 kronor extra för att får fyra expansioner till.

Och nej, jag tycker inte att expansioner ska vara gratis. Så länge som spelet hade tillräckligt med innehåll från början så är det juh klart att utvecklarna ska ha betalt för om dom väljer att utveckla ännu mera material till spelen.

Ingen som klagar över att dom måste köpa biobillejt till Dark Knight Rises bara för redan har betalt för att se den förra Batman filmen.

Jag må vara lite av ett Battlefield fanboy. Men spel ska spelas för att det är kul, och jag tycker battlefield är kul, och har varit ända sedan 1942. Problem?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem

Jag tror detta rättfärdigar allt fail, förutom avsaknaden av modtools, battlerecorder och allt annat godis de pratade om innan releasen.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk

Människor... Sweclockers behöver införa en facepalm smiley för det känns lite överdrivet att behöva posta en facepalm-bild för alla dessa citat

Skrivet av KRQKAN:

SNÖÖÖ! Ska snorta snö så in i hel***** saknas bara en fet stadsbana nu!

Karkand?

Skrivet av gn1p:

Okej, vill du ha ett realistiskt spel kan du spela arma!
Jag spelar battlefield för att det är kul, jag skiter i om det är realistiskt eller inte!

Verkligen? Så om de la in the force i BF hade du inte lyft på ögonbrynen?

Skrivet av Åkan:

Om man ska tro på Ian BF3s Community Manager så kommer de fortsätta supporta BF3 efter BF4 släppts, så det kan hända att de fixar saker till BF3 efter fyran också och det kommer dessutom gå att få betan på annat sätt om man nu skulle vilja ha den. Dock ska man kanske ta detta med en nypa salt. Men här är hans inlägg reddit http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/wpzyo/battlefie...

Du tycker inte att de har brytt sina löften tillräckligt många gånger de senaste månaderna?

Skrivet av m1ntos:

Tycker den meningen säger tillräckligt. Ärligt talat skiter hela världen i vad vår subjektiva åsikt är, så om folk bara kan sluta försöka konvertera andra människor till något de håller kärt så kan vi alla leva i harmoni. Svårare än så är det inte.

Håller helt med. Fuck demokrati, debatter och fri press. Låt oss alla skippa dagstidningar och övergå till Hänt Extra

Skrivet av edgren:

Att de ägde DICE, visste jag inte, men jag hoppas verkligen att EA går i graven om de inte ändrar tankesätt på deras utgivningar. Tänk nytt, tänk logiskt och tänk med omtanke för deras spelare! Att de ligger riset till, har ju sin egna lilla anledning - de försöker inte ordentligt.

Valve skapade ett riktigt bra spel som håller än idag (Half-Life), som även var deras första. Half-Life var på den tiden mycket nytänkande och ett ruggigt vasst spel. EA har aldrig släppt sådana spel (DICE har ju skapat Battlefield-serien, medan EA har hjälpt till att publicera det, typ). Valve är idag ett av världens största spelföretag, tillsammans med EA, Blizzard och säkerligen något mer spelföretag (håller inte koll på alla).

EA borde våga göra något nytt istället för att återskapa deras gamla spel med nya koncept och sånt. Titta bara på Need for Speed-serien. Då när det var nytt (de 3 första) var EA som störst (vad jag vet). Ända sedan de skapade en hel drös med Need for Speed-spel, så har företaget bara förlorat en massa.

Vad pratar du om? Valve är kända från att ta idéer från befintliga moddar och göra dem till egna spel. Team Fortress, Counter Strike, DotA 2, Left4Dead och så vidare.

Skrivet av edgren:

Jag äger inte ens Battlefield 3. Har valt att inte köpa det, på grund av speltjänsten Origin. Steam forever and ever! <3

derp

Skrivet av flyawaynille:

För att?

Dock tar en påse lösgodis slut snabbt. Det här kan du köra i många timmar. Många verkar inte förstå att det ligger en del jobb bakom att göra nya vapen och kartor.

Många här som hyllar DICE och ratar EA. Ni förstår att Dice också vill tjäna pengar va? Det är inget välgörenhetsföretag som EA har kidnappat.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1124833-800-...

Skrivet av MSIOCGenie:

EA brukade ge sina utvecklare relativt gott om tid, de finansierade även många "nytänkande" projekt osv.
Uppenbarligen fungerade detta dock inte särskilt bra, och idag kör de med "säkra" kort, och det fungerar tydligen ekonomiskt, så tills EA fått till en hållbar ekonomi lär de satsa på säkra kort.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20120622/electronic-arts-ma...

Permalänk
Medlem

Har lagt märke till, i både denna och andra trådar på forumet, att många anser att Battlefield 3 är ett dåligt spel jämfört med sin föregångare. Jag har aldrig varit en Battlefield-entusiast utan har mer varit en Call of duty-nörd under åren (i alla fall de gamla spelen). Har dock köpt Battlefield 3 och spelet i över 100 timmar och kan konstatera att jag aldrig någonsin spelat ett spel mer bättre grafik, spelkänsla och inlevelse. Därför frågar jag är som kan serien ut och innan, vad är det BF2 har som BF3 saknar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kittarn:

Helt rätt Andreas!
Bio + snacks = 200:- = 2 timmars nöje
Valde man att köpa premium så fick man fyra expansions med det, dvs 125:- st, plus att man får en massa annat i form av lull-lull som lite extra camo och skit.. = ett par hundra timmars nöje
Det blir ju med rätt enkel matte 200x dyrare i timman att gå på bio än att köpa och spela Bf3

Alla kanske inte tycker att sånt "lull-lull" är värt något, men jag måste säga att jag blir i alla fall mer taggad när man har lite assignments att sträva efter..

400 kronor ger 2 biobesök (tot. 4 timmars nöje),
400 Kronor "Premium" ger (räknat 50 timmar snitt per expansion) blir 200 timmar,
och för 400 kronor så blir det ändå 2 kronor per timmes nöje i BF3.
Ett bra mycket bättre snittpris är mycket annat.

Permalänk
Medlem

hoppas de tar tid på sig med bf4! tänk er släppet av bf3 och jämför spelet nu !? bara vapen är lika sen är det 2 helt olika spel ! sen fattar ja inte att alla op vapen som de nerfat skall nerfas tills de inte ens är användbara igen! de har ingen måtta! det skall ju vara kriminellt att släppa ett spel som är inte ens halvfärdigt tycker jag och ta betalt för ett fullt fungarande spel!

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Du har rätt och alla andra fel?
Min bil är bättre än din, min mamma är bättre än din...
Acceptera att exempelvis spel kostar pengar att utveckla. Dom sätter priset, dom som skapar spelet, inte du.
Gör något eget och ta betalt själv, se hur det går när du tar 20 spänn för en fågelholk, om du tjänar något på det.

Jag accepterar det. Jag har rätt, men det har även ni också. Varför är Steam-reorna så jävla populära då? Jo, spelen är billigare! Billigt spel = fler köpare. Det är bevisat flera miljoner gånger om.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Airikr:

Jag accepterar det. Jag har rätt, men det har även ni också. Varför är Steam-reorna så jävla populära då? Jo, spelen är billigare! Billigt spel = fler köpare. Det är bevisat flera miljoner gånger om.

Det finns två sätt att tjäna pengar på en vara. Antingen säljer man den billigt med låg vinstmarginal och då måste man sälja många för att få någon större vinst. Eller så säljer man den dyrt med högre vinstmarginal och då räcker det med att sälja färre. Så om alla sålde till låga reapriser skulle folk vara tvugna att köpa väldigt mycket spel för att det ska gå runt. Billiga spel = låg vinstmarginal är också ett faktum som är viktigt. Hade de sålt BF3 för 150 kr från första dagen hade de kanske inte fått tillbaks pengarna som investerats varpå företaget går med förlust vilket ger noll nya spel. På ett eller annat sätt MÅSTE Dice och EA få tillbaks de miljoner som satsats i projektet plus en del vinst, annars blir det inga nya spel.

Prissättningen på spel och andra liknande varor brukar vara relativt hög i början eftersom tillverkaren vet att folk som vill ha spelet kommer köpa det till det högre priset vilket ger höga vinstmarginaler. Det gör att man får inte mycket pengar på kort tid för att börja betala tillbaks på alla de investeringar man haft. Det kostar många miljoner att ha 30-40 personer anställda i tre år. Under de tre åren får de inte in ett öre så alla de investerade pengarna måste in igen. I början drar de alltså in mycket av pengarna som de investerat, om spelet säljer bra då alltså. Efter ett tag har alla som verkligen ville ha spelet köpt det och försäljningen går ner. Då börjar de sänka priserna för att få fler att köpa. Det brukar alltid finnas ett gäng som är lite sugna men inte vill betala 500 kr för att vara först. Men sen när spelet sjunker till 300 kr tycker de att det är värt det. Nu får de sålt ett gäng till och förhoppningsvis har tillverkaren fått tillbaks sina investerade pengar plus att de gått med en del vinst som kan användas för att investera i nya projekt. Efter det kan de sälja spelet riktigt billigt, många äldre spel går ju för runt 100 kr och då behöver det bara täcka upp för tillverkningskostnaderna av skiva och låda plus distributionskostnaderna. Här är stora vinstmarginaler inte så viktigt längre utan får man in lite pengar så är det bättre än inget. Alla investeringskostader är ju redan avbetalade så de sista kronorna är bara bonus.

Är man som jag så väntar man ett år eller så på att köpa spel för då får man dem alltid till mycket lägre pris. Gäller även böcker och film.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

400 kronor ger 2 biobesök (tot. 4 timmars nöje),
400 Kronor "Premium" ger (räknat 50 timmar snitt per expansion) blir 200 timmar,
och för 400 kronor så blir det ändå 2 kronor per timmes nöje i BF3.
Ett bra mycket bättre snittpris är mycket annat.

200 kr för en biobiljett??? Brukar i snitt ligga på runt 100 kr där jag bor.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av gujukal:

200 kr för en biobiljett??? Brukar i snitt ligga på runt 100 kr där jag bor.

Drar alltid iväg över hundralappen på bion ska jag säga dig Men det är ju inte särskilt relevant.

Det är som jag tidigare sagt, människor har olika preferenser vad gäller priser. Någon som är femton kanske tycker att 10 000 investeras bäst i en moped, en som är 25 lägger nog hellre dessa 10 000 på något annat än mopedinköp. Denna tråd är som att gå in på ica och kriteisera alla som inte lagt samma varor i sina varukorgar som i sin egen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jag accepterar det. Jag har rätt, men det har även ni också. Varför är Steam-reorna så jävla populära då? Jo, spelen är billigare! Billigt spel = fler köpare. Det är bevisat flera miljoner gånger om.

Ja klart billigare varor säljer fler exemplar. Men tycker du verkligen att det är dyrt med 400kr för att köpa premium? Då får du alla 5 expansioner. 80kr per expansion. Så du tycker verkligen inte DICE ska ha det?

Citat:

Combined, the Battlefield 3 expansion packs include
20 maps, 20 new weapons, 10+ new vehicles, 4 new game modes, 30+ Assignments and 20+ dog tags.

Vill ingen betala för utveckling sitter vi kvar på de gamla spelmotorerna. Valve som du lyfte fram använder ju source som utvecklades klart redan 2004. Men det betalar du hellre för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av smurfisen2k:

Drar alltid iväg över hundralappen på bion ska jag säga dig

På SF kostar det ungefär mellan 90-120 kr för en biljett beroende på om det är 3D och liknande. Behöver inte överdriva!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Skrivet av gujukal:

På SF kostar det ungefär mellan 90-120 kr för en biljett beroende på om det är 3D och liknande. Behöver inte överdriva!

Drar ju alltid iväg vissa merkostnader. Har aldrig gått på bio utan att köpa popcorn till, även sällan jag inte kombinerat biobesöket med att äta ute. Men som jag sa, detta är inte relevant. Människor har olika prefersener och det måste de få ha utan att någon form av poliser försöker stoppa de?