Helgsnack: Vad är världens snyggaste spel?

Permalänk
Medlem

Artistiskt snyggast är utan tvekan Journey till PS3. Realistiskt snyggast är lite svårare, men GTA4 med Icenhancer och lite textur- och modell-moddar är jävligt snyggt. BF3 är snyggt, men det ser inte så realistiskt ut.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Crysis med textur paket var i min mening riktigt snyggt, men kanske inte realistiskt..

Om man säger för sin tid säger jag Cod 4, Modern warfare. Riktigt snyggt då jämfört med andra!

Permalänk
Medlem

Battlefield 3

Modda upp grafiken kan man göra på alla spel om man bara pallar

Permalänk
Medlem

Tycker till skillnad från många att dagens spel inte riktigt är "där" än när det gäller realistisk grafik, rätt långt ifrån faktiskt.
Från längre håll kan jag förstå att vissa finner specifika scener extremt realistiska men i nästan alla spel räcker det med att närma sig 2-4 meter från _insert random object_ så ser man hur platt och orealistiskt det faktiskt ser ut.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Crysis med rätt moddar och tweakad ini är grymt snyggt, men ett moddat Skyrim kan också bli en fröjd för ögat. Just Cause 2 ligger väl också nära, men inte lika. Just Cause 2 har dock sjukt snyggt vatten, tycker jag.

Men, något jag tycker är väldigt hållbart än idag är den isometriska grafiken i Baldur's Gate- och Icewind Dale-serien, den är tidlös på ett annat sätt än dagens spel.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk

gta iv med enb mod!

Permalänk
Medlem

Snyggt och snyggt, rent grafikmässigt spelar det inte så stor roll om spelvärlden är extremt tråkigt designad. Den kan kännas ful genom att vara tråkig och repetitiv/linjär. Om inlevelsen i spelet är riktigt hög känns grafiken mycket bättre med.

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl + http://www.moddb.com/mods/stalker-complete-2009
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky + http://www.moddb.com/mods/clear-sky-complete/
Skyrim + high res texture moddar mm, immersive HUD modden etc. så blir inlevelsen mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Artistiskt snyggast= Saints Row 3. Det är blaskigt, skrikit och har en allmänt rolig design.
http://www.youtube.com/watch?v=2ofsJG6exMU <---Gangstas in space <3

problemet är ju att draw distance är sjukt dåligt på bilar och människor. Tycker nog nästan gta med en massa mods:D

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil_ape:

Crysis med rätt moddar och tweakad ini är grymt snyggt, men ett moddat Skyrim kan också bli en fröjd för ögat. Just Cause 2 ligger väl också nära, men inte lika. Just Cause 2 har dock sjukt snyggt vatten, tycker jag.

Men, något jag tycker är väldigt hållbart än idag är den isometriska grafiken i Baldur's Gate- och Icewind Dale-serien, den är tidlös på ett annat sätt än dagens spel.

Ja jag håller med där, Avalanche har faktiskt presterat riktigt bra med det spelet.. Hoppas dom planerar en trea!
Och jag har också tänkt på vattnet och liknande.. och om man hoppar fallskärm så kan själva landskapet vara riktigt jävla cleant!

Vore in fel med en enchancer mod till det också!

Visa signatur

Specs: Ryzen 3600XT, 16gb Corsair Vengeance DDR4 3200MHz, GTX 1080 Founders Edition

Permalänk
Medlem

Morrowind tar lätt priset för "artistiskt snyggast"

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den, men de rätta termerna är "grafiskt" och "estetiskt" alternativt "stilistiskt" snyggast delar med mig av kunskapen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Minecraft ne men seriöst bäst grafik e ju BF3

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Jag gillade Max Payne 2 vad gäller den artistiska delen, inte grafikmässigt utan hela paketet. Det enda spelet där jag aldrig har skippat en filmsekvens eller någon av serierna för den delen, och då har jag kört igenom det minst 10 gånger. Vad gäller grafik är det inte så mycket som har imponerat så jättemycket på mig, men kanske för att jag för det mesta spelar klart spelen innan folk har hunnit fixa schysta moddar.

Permalänk
Medlem

Svårt att utse någon solklar "vinnare" då de flesta bra spel har en egen stil, vilket slutar i att frågan istället blir en subjektiv diskussion om vilken stil är snyggast.
Personligen tycker jag dota2's stil är mest estetiskt tilltalande, men det är verkligen inte det snyggaste spelet i den benämningen att det ser realistiskt ut. Det titeln skulle jag nog ge Bf3 (tråkigt svar, jag vet). Metro 2033, GTA IV (med grafikmodden) och Witcher 2 är andra spel som ser realistiska ut.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Galarix:

Beror på hur man betraktar de allra snyggaste spelen.

Jag tycker personligen att man bör sätta storyn eller den allmän spelupplevelsen i fokus
istället för att mjölka titlar ur Battlefield serien.

Permalänk
Medlem

Estetiskt är Psychonauts helt perfekt, som spel också för den delen, det är ett av de få spelen som är bra på så många plan.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Rent estetiskt tycker jag nog Limbo faktiskt, grafiskt tekniskt tror jag det är Battlefield 3 eller liknande.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Alan Wake säger jag bara!

Permalänk

Precis som sina föregångare så tycker jag absolut att Skyrim är bland de snyggaste idag, i samband med den sjukt flitiga mod-communityn då så klart. Ett bevis på att utseendet inte bara hänger på tekniska finesser från kartongen, utan framförallt skickliga och fantasifulla artister och kodare som inte ser några gränser i spelets potential.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Varför har ingen sagt mirrors edge? Enda spelet som verkligen fått mig att tappa hakan

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Just Cause 2 är inte tokigt imo.

Det är dock ganska fult på sina ställen, tex vissa träd som alltid vänder sig emot dig (du har säkert sett det när du flyger )

Ett moddat crysis 1 är nog det snyggaste jag har sett. Både riktigt estetiskt snyggt, och realistiskt med blad som böjer sig när man går på dem osv

Permalänk
Medlem

Helt klart artikel filmen av modden Icenhancer till GTA IV
Är fan löjligt hur snyggt och realistiskt det blir.

Battlefield lider tyvärr allt för mycket av HDR bullshit.
(Ja det finns mods men det fixar inte det till 100%)

Permalänk
Medlem

Hyffsat för ett spel från 2008, men snyggast. Nej, det tycker inte jag iaf, ser för pixligt ut för mina ögon.

Permalänk
Medlem

Om snyggaste spelet är det spel som ger en "wow! de där e snyggt" upplevelse, så är Trine2 oslagbart just nu.

Ska man gå efter realism så får det nog bli GTA 4 , även om man snubblar över trottuarkanter och sånt, så har hela stan en realistisk känsla av att stan inte bara stannar när man vänder ryggen till, utan fortsätter med vad dom nu gör. det plus alla smådetaljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninji:

Varför har ingen sagt mirrors edge? Enda spelet som verkligen fått mig att tappa hakan

Som med BF3 så är det väldigt mycket HDR bullshit på sina ställen.

Men jo Mirrors Edge är fan otroligt snyggt med tanke på hur lite man behöver för att köra det fullt ut, ett av mina favorit spel dessutom
(tråkigt att man behöver ha physx)

Permalänk
Inaktiv

Another World, Amiga.

Permalänk
Medlem

Cod4(configat), med tanke på när det gjordes

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Arma 2 med lång view distance är för mig bland det häftigare som finns, inget spel kan rita upp så gigantiska miljöer på det sättet, det känns realistiskt, precis som det är tänkt. Väl uppe i luften kan jag tappa andan ibland, inte minst i solnedgång, något jag aldrig tidigare gjort på grund av det visuella i ett spel. Längtar efter 3:an!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dayz-Nooben:

Håller med dig

Någon som vet varför flygplanet i filmen flyger runt i cirklar?

Eftersom det är nära flygplatsen så antar jag att de väntar på att få landa.

ONT, som sagt tidigare Skyrim med moddar från Skyrim Nexus te.x HD texture och ENB series, det ser verkligen ut som en film!

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge eller Battlefield 3.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan