Helgsnack: Vad är världens snyggaste spel?

Permalänk
Medlem

Crysis med mods skulle jag säga

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kan inte svara på vilket spel som är snyggast idag, då det finns så många värdiga vinnare, samt så beror svaret på vilken typ av "snygg" man menar. Minecraft tycker jag t.ex är snyggt på ett sätt, trots att grafiken egentligen är ganska dålig, etc
Realistiskt snyggt? Episkt snyggt? Designmässigt snyggt? Etc. etc.

Det spel som jag dock tycker är snyggast för sin tid måste vara HL2 dock - var helt förstummad av hur snyggt det var när jag såg det för första gången, och tycker fortfarande att det är snyggt. BF3, Metro 2033 etc. etc. är väldigt snygga, men de är inte så långt före sin tid som HL2 var när det kom.

Nu håller jag absolut med dig om att HL2 var före sin tid i och med att HL2 fortfarande är snyggt än idag, men har du sett Metroid Prime? Det är ett av mina favoritspel genom tiderna och det är enligt mig lika snyggt som HL2, men det släpptes ganska exakt två år innan HL2.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

The Legend of Zelda: The Wind Waker i 1080p. Så sjukt snyggt. Inte på ett realistiskt sätt, men estetiskt.

Kör du på datorn då eller? Dolphin?

Permalänk
Medlem

kul sida med härliga screenshots http://deadendthrills.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Kör du på datorn då eller? Dolphin?

Ja, precis. Krävs en satans massa prestanda för att kunna spela spelet så att det blir snyggt och felfritt dock! Sitter med en 360-gamepad också med datorn kopplad till TVn så det är en väldigt behaglig upplevelse. Kan i princip inte spela GameCube idag längre för att jag får ont i ögonen av den låga upplösningen.

Hur jag fick tag på spelet tänker jag dock inte gå in på, men emulatorer pratar jag gärna om, för de är inte olagliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Killer 7 till Gamecube (och PS2).

Jag hade för övrigt gärna placerat Crysis med moddar under mest realistiska om det inte hade varit för att spelet är ruttet konstruerat. Sitter på två gtx 560 Ti, i5 2500K och 8 gb ram och droppar fortfarande till 30 fps stup i kvarten (i standardutförande). Yay för PC-spelande...

Va?
Jag sitter på ETT HD 7850 och är uppe i konstant 60 fps i ett moddad crysis

Permalänk

Rent design mässigt med både ljud bild och inovation är nog andromedas life force från 2007 nog det bästa jag sett. men det är ju inget spel utan ett demo. Kanske kan väcka intresse hos någon? http://scene.org/file.php?file=/parties/2007/assembly07/demo/... skruva upp inställningarna och använd er hårdvara och njut.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Mirror's Edge skulle jag säga, finns inget spel som slår ljussättningen i det spelet.
Texturerna är det inte helt fel heller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av the12221:

Va?
Jag sitter på ETT HD 7850 och är uppe i konstant 60 fps i ett moddad crysis

That's PC-gaming for you. En snubbe sitter på prylar för 10k och spelar i 45 fps i medel medan en annan lirar i konstanta 60 på kretsar som lika gärna kunde ha kommit från en loppmarknad i Rinkeby.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av Ninjaflipp:

Ja, precis. Krävs en satans massa prestanda för att kunna spela spelet så att det blir snyggt och felfritt dock! Sitter med en 360-gamepad också med datorn kopplad till TVn så det är en väldigt behaglig upplevelse. Kan i princip inte spela GameCube idag längre för att jag får ont i ögonen av den låga upplösningen.

Hur jag fick tag på spelet tänker jag dock inte gå in på, men emulatorer pratar jag gärna om, för de är inte olagliga.

Har kört precis samma sak själv faktiskt! Trådlös 360-kontroll kopplat till datorn sen upp med bilden på 46"! Helt magiskt är det! Men precis som du säger så krävs rejäl prestanda :/ Det är lite konstigt att Dolphin inte lyckats optimeras bättre, det sitter ju inte så bra hårdvara i ett gamecube men ändå är spelen tunga att köra på dator!

Zelda The Wind Waker <3 Bästa spelet i världen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

That's PC-gaming for you. En snubbe sitter på prylar för 10k och spelar i 45 fps i medel medan en annan lirar i konstanta 60 på kretsar som lika gärna kunde ha kommit från en loppmarknad i Rinkeby.

Finns folk som är "immuna" mot lagg, mina kompisar kan spela på 25 fps, "vadå det laggar ju inte".

Visa signatur

Nej.

Permalänk
Medlem

MW3

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk

I kategori realism lägger jag min röst på bf3, men som snyggaste spel tar nog Rayman Orgins hem priset. De handmålade sprites som spelet erbjuder är i mitt tycke konst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Ser i tråden att ingen nämnt något om Granturismo 5 eller uncharted 1,2,3 det är verkligen spel som imponerar 3an är episkt det är det absolut snyggaste jag spelat till konsoll tätt följt av heavy rain och killzone och enligt mig krossar dom allt man kastar på dom i grafiskväg gillar fysiken i killzone 3 annars är det crysis warhead som toppar listan på absolut snyggaste spel genom tiderna.

Sant att dom är snygga, men växlar man mellan pc och konsol så är det till en början plågsamt hur lågupplöst det är. Men väldigt snyggt för att vara gammal hårdvara, helt klart (ps3's exklusiva spel dvs).

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem

Mw3 har ju knappt färger, Skulle säga mw2 faktist..

Permalänk

Lägger till ett spel...

Jag håller med att många av spelen som listats är några av det snyggaste vi har att leka med idag. Vill dock lägga till Red Dead Redemption som kanske inte har lika extrema detaljnivåer och texturer men är i mina ögon riktigt vackert.

/Anders

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Skrivet av Pizzabulle:

Det första spelet jag kommer på för sin tid är nog antingen Half Life 2 eller Far Cry, kommer fortfarande ihåg hur amazed man var över grafiken som fortfarande står sig

Håller med, när Far Cry 1 kom ut så var det så snyggt att man nästan fick tårar i ögonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Killer 7 till Gamecube (och PS2).

Jag hade för övrigt gärna placerat Crysis med moddar under mest realistiska om det inte hade varit för att spelet är ruttet konstruerat. Sitter på två gtx 560 Ti, i5 2500K och 8 gb ram och droppar fortfarande till 30 fps stup i kvarten (i standardutförande). Yay för PC-spelande...

yay för konsol ? 30 fps å mindre..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

yay för konsol ? 30 fps å mindre..

Men kom igen.. smaken är som baken
Spelen är fina visuellt.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Tror säkert någon redan har sagt det, men om spelet suger så spelar det inte någon roll hur snyggt det är.
Känsla vinner över grafik i alla lägen för mig iaf.

Men iom att tråden snackar snyggaste, så får ja säga bf3/skyrim.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Trine och Trine 2 är svårslagna i min bok.

Permalänk
Medlem

Den här tråden fick mig att köpa Limbo! Ska bli spännande

Visa signatur

i5 2500k, P8z77-v, G.S RJ 2*4GB 2133mhz, PX-128M3P, Gtx680 Zotac Amp!

5198.79Hz (i5/2500k) på LUFT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Trine 2 skulle nog vara mitt svar.

Nu är ju smaken som baken... Subjektiv bedömning. Men det där tyckte jag till och med var riktigt dålig grafik, varför ska det vara så mycket pastell aktiga färger nu för tiden?

Permalänk
Medlem

GTA IV, med textur moddar och andra moddar. Finns inget som slår det, det är verkligen ögongodis

Permalänk

Ingen annan som minns Syberia 1 och 2?

Permalänk

Minecraft

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Minecraft

Skickades från m.sweclockers.com

Hehe såld på kubism eller?

Visa signatur

[i7 920 stock] [Asus Rampage II Extreme] [12 GB Corsair XMS3] [Asus GTX 580 Matrix] [Aerocool Extremengine 3T]
[MacBook Pro 2,4 GHz C2D, 2010]

Permalänk

GTA 4 med nvidia 3d vision slår det mesta.

Permalänk

Har bara sett en person som nämnt Burnout Paradise. Enligt mig är det riktigt snyggt

Sen är Mirrors Edge också bra gjort!

Visa signatur

I7 4790K @ 4.0GHz | GTX 780Ti | Corsair TX 750W/ 80+ | 8GB DDR3 1600MHz | NZXT H440W | Corsair K70 Cherry Red | Corsair Vengance 2100 | Mionix Naos 7000 | Sennheiser HD 558 | Asus Xonar D2 |

Permalänk
Medlem

Homeworld 1, Cataclysm och 2.