Permalänk

Hylla till Dreamhack

Tjena, tänkte slänga upp lite tips o bilder på min och min polares planer inför DHW12 som då blir de första bokade platser på DH, har varit och besökt ett antal gånger men känner nu att jag vill boka egen plats

Vi (jag och Anton) har alltid tyckt att man fått en mycket liten plats och funderat på hur och om det går att få mer plats.. vi sökte runt på internet och sett att andra bygger hyllor och har på sina bord, vilket låter mycket smart för dom som har lite ork att göra något sådant. Vi har kollat med reglerna för dh och det skall vara ok att bygga sin egen hylla, OBS. ej tillåtet att ändra eller skruva i bordet som redan finns där.

Jag har använd SolidWorks som är ett 3D program för att rita upp och se hur det kan byggas på bästa, enklaste och effektivaste sett, även smidigt att plocka upp och ner.

Här kommer finnas lite bilder på idéer som vi kommit fram till, under projektets gång då vi kommer bygga detta så snart vi har ork, tid och pengar!

Har ni några förslag eller förbättringar ni kan komma med så skriv en kommentar!!

Hylla till Dreamhack

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem

Om du tittar på foten av denna lampan, så är själva spänn delen i stort sett en L-formad bit metall som är gängad.
Om du kan få tag i en eller två sådana så kan du borra ett hål i foten i din hylla var du kan sätta denna spännaren, och därmed låsa fast din hylla i bordet på DH utan att skada det.

Permalänk
Hedersmedlem

Ska ni bygga ihop hyllan på plats, eller ha den färdig när ni kommer?

När vi hade en hylla på Dreamhack skruvade vi inte fast den alls, när datorerna hamnat på den stod den stabilt iallafall. Tänk på att det på vissa ställen på DH-borden finns hål från tidigare kabeldragning, och om ett av era ben hamnar precis i ett sådant kan det bli instabilt. (Det blev så för oss, men vi hade planerat för det).

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Får man skruva rätt i bordet? Så gjorde jag i alla fall i somras

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Får man skruva rätt i bordet? Så gjorde jag i alla fall i somras

Nej det får man inte, det är straffbart.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Om du tittar på foten av denna lampan, så är själva spänn delen i stort sett en L-formad bit metall som är gängad.
Om du kan få tag i en eller två sådana så kan du borra ett hål i foten i din hylla var du kan sätta denna spännaren, och därmed låsa fast din hylla i bordet på DH utan att skada det.

http://www.gulakatten.se/bilder/artiklar/zoom/106493_2.jpg

Ja ser, dock blir det nog lite svårt att få bli bra så jag har tänkt att använda det gamla traditionella sättet, silvertejp som många har som bästa vän men det låter som om att de kan va till hjälp, dock tror jag ej jag behöver en sådan lampa i och med att jag har led belysning att använda

Skrivet av Leifson:

Ska ni bygga ihop hyllan på plats, eller ha den färdig när ni kommer?

När vi hade en hylla på Dreamhack skruvade vi inte fast den alls, när datorerna hamnat på den stod den stabilt iallafall. Tänk på att det på vissa ställen på DH-borden finns hål från tidigare kabeldragning, och om ett av era ben hamnar precis i ett sådant kan det bli instabilt. (Det blev så för oss, men vi hade planerat för det).

man får förbereda sig på det värsta och göra det bästa av sin plats, jag tror det kommer gå rätt bra ändå

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBondues:

Tänkte bara fråga, var använder ni för mått? Är lite inne på att göra ungefär samma sak, bord för 3 pers.

Dock har jag problem med att hitta mått, stämmer det att varje plats är 83x60cm?

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Cool ide men jag hade ju satt upp mer "pelare" inte jätte roligt om en dator faller ner på en när man sitter och gibbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Cool ide men jag hade ju satt upp mer "pelare" inte jätte roligt om en dator faller ner på en när man sitter och gibbar.

Det ska inte vara något problem, om du använder 45x45mm på hela bygget så räcker det långt. Du skulle kunna ta en 45x70 bara på den främre regeln och ställa den på högkant om du vill vara på den säkra sidan eller om ni har tyngre datorer, men som du har de plaserade på bilden så kommer den största vikten tas av den bakre regeln och de på sidan.Visst den kan bågna lite men det kommer inte gå sönder.

Vill du vara ytterligare på den säkra sidan kan du välja att ha lite störe vinkeljärn på de mellersta två benen och de två främre hörn benen då vikten från den främre regel kommer ligga där.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Skrivet av Flaxson:

Cool ide men jag hade ju satt upp mer "pelare" inte jätte roligt om en dator faller ner på en när man sitter och gibbar.

De håller det lovar jag dig, som han sa under 45x45 stolpar + massa vinkelhjärn så det skall ej vara några problem. Dock en tjockare balk i mitten kanske inte är fel.

Skrivet av KeTonic:

Det ska inte vara något problem, om du använder 45x45mm på hela bygget så räcker det långt. Du skulle kunna ta en 45x70 bara på den främre regeln och ställa den på högkant om du vill vara på den säkra sidan eller om ni har tyngre datorer, men som du har de plaserade på bilden så kommer den största vikten tas av den bakre regeln och de på sidan.Visst den kan bågna lite men det kommer inte gå sönder.

Vill du vara ytterligare på den säkra sidan kan du välja att ha lite störe vinkeljärn på de mellersta två benen och de två främre hörn benen då vikten från den främre regel kommer ligga där.

precis så, eventuellt får vi testa oss fram. men tror faktiskt inte att det skall vara några problem i och med att jag har förstärkt med så mycket stolpar och vinkelhjärn. Blir det ej bra går det alltid förbättra!

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Tänkte bara fråga, var använder ni för mått? Är lite inne på att göra ungefär samma sak, bord för 3 pers.

Dock har jag problem med att hitta mått, stämmer det att varje plats är 83x60cm?

Mvh

ja precis!

alla balkar och ben är 45x45

benen är 1000 höga och använder hela bordsytan

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem

ställ datorn på golvet ist så finns det massa plats över och så slipper ni skymma för andra som är där, annars funkar det utmärkt att ställa burken bakom skärmen, fattar inte varför man ska ha med sej så mycket bråte på dh, finns plats gott och väl.

Permalänk
Skrivet av tubbää:

ställ datorn på golvet ist så finns det massa plats över och så slipper ni skymma för andra som är där, annars funkar det utmärkt att ställa burken bakom skärmen, fattar inte varför man ska ha med sej så mycket bråte på dh, finns plats gott och väl.

platsen är just den delen som jag sett folk har ont av, därför kör jag på en extra hylla

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Medlem

Smart idé, men kommer ni inte behöva två extraben där jag ritade med rött? Så det inte tippar.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Får man verkligen göra sådär?

Nu har jag inte varit på dreamhack på ett bra tag, men sist jag var där kom vakter och bestämt bad en ta ner sånna grejer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Smart idé, men kommer ni inte behöva två extraben där jag ritade med rött? Så det inte tippar.
http://i.imgur.com/2tCVQ.jpg

Nej det kommer den inte att göra eftersom den redan har de två främre benen.

Skrivet av Kilroy:

Får man verkligen göra sådär?
Nu har jag inte varit på dreamhack på ett bra tag, men sist jag var där kom vakter och bestämt bad en ta ner sånna grejer...

Varit tillåtet sedan iallafall 2007.

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeTonic:

Varit tillåtet sedan iallafall 2007.

Ok, jag har ngo inte varit där sedan 2002 eller nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeTonic:

Nej det kommer den inte att göra eftersom den redan har de två främre benen.

Okej
Glöm bara inte att testa det hemma

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Skrivet av Zoidberg:

Okej
Glöm bara inte att testa det hemma

Det är ju självklart ett måste

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk

§ 6.3 You are in no way permitted to build your own table, or extend pre-existing ones.

Skrivet av Kilroy:

Får man verkligen göra sådär?

Nu har jag inte varit på dreamhack på ett bra tag, men sist jag var där kom vakter och bestämt bad en ta ner sånna grejer...

haha nej man får inte göra det, står i deras regler att man inte får modifiera borden

Skrivet av KeTonic:

Varit tillåtet sedan iallafall 2007.

glöm det!

Skrivet av Zoidberg:

Okej
Glöm bara inte att testa det hemma

Självklart provar vi först

Skrivet av JonteBondues:

Det är ju självklart ett måste

ajjamen ;D

Permalänk

Kommer nu bli så att det kommer bli dubbla plater jag kommer göra, alltså 2 stycken dubbel hyllor så att det blir enklare att förflytta samtidigt som att de ska va smidigt och enkelt!

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk

Nice update breee ;D

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonwenell:

§ 6.3 You are in no way permitted to build your own table, or extend pre-existing ones.

haha nej man får inte göra det, står i deras regler att man inte får modifiera borden

Har varit på DH ett antal gånger nu, 5 för att vara exakt och jag ser ofta folk med "hyllor" över sitt bord, räknas inte det om att "bygga" ut sitt bord? (extend pre-existing ones) Funderade på att göra som TS nu fast en 2 man-hylla.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

När jag var på DHW11 så var inte bordsmåtten exakta till vad som står på deras hemsida. Jag och mina polare hade olika breddar på platserna, där jag hade den bredaste (Hehe). Dock så kanske den totala längden tillslut blir den samma om man nu är med ett gäng polare.
Jag funderade nämligen själv på att bygga en 2 plats-hylla, fast om man får två platser där måttet inte överensstämmer med det på deras sida så kan det bli lite drygt om man inte kan modifierar den på plats.

Permalänk
Medlem

Jäklar, ni började bygga, det trodde jag inte. Härligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av topfuel:

Har varit på DH ett antal gånger nu, 5 för att vara exakt och jag ser ofta folk med "hyllor" över sitt bord, räknas inte det om att "bygga" ut sitt bord? (extend pre-existing ones) Funderade på att göra som TS nu fast en 2 man-hylla.

Man tycker ju nästan det... XD hoppas de kmr ut bilder på det med då? (:

Skrivet av Sluggard:

När jag var på DHW11 så var inte bordsmåtten exakta till vad som står på deras hemsida. Jag och mina polare hade olika breddar på platserna, där jag hade den bredaste (Hehe). Dock så kanske den totala längden tillslut blir den samma om man nu är med ett gäng polare.
Jag funderade nämligen själv på att bygga en 2 plats-hylla, fast om man får två platser där måttet inte överensstämmer med det på deras sida så kan det bli lite drygt om man inte kan modifierar den på plats.

mmmm de e sant... :< men man får visa att man e manlig o ba trycka ner bordet endå!

Skrivet av Marticus:

Jäklar, ni började bygga, det trodde jag inte. Härligt!

haha självklart!

Någon mer kommentar kanske =D ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonwenell:

Man tycker ju nästan det... XD hoppas de kmr ut bilder på det med då? (:

mmmm de e sant... :< men man får visa att man e manlig o ba trycka ner bordet endå!

haha självklart!

Någon mer kommentar kanske =D ?

Snackade med en kompis som är crew där hon sa att det är lugnt så länge det är stabilt!

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Jäklar, ni började bygga, det trodde jag inte. Härligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Jodå! Fasen, ska man lägga upp ett arbete så ska man även utföra det. så nu är det bara lite små fix kvar att göra, 2 st hyllplan till, lite tyg så att "det klär sig" så man slipper spy på enbart trä efter stunden man är där. Vi började ju med att sätta enbart plåtband i hörnen, men fan de blev ju värre än bambi på hal is. så vi köpte rediga vinkeljärn så nu är det stabilare än någonsin, funkar ju till och med att sitta på.

Kommer en till uppdate senare när vi fixat lite mer

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk

Uppdaterat o klart! Synes på elmia damer och herrar!

Visa signatur

Wood Computer Case, ett datorchassi gjort från grunden i trä syns här .

Permalänk
Skrivet av topfuel:

Har varit på DH ett antal gånger nu, 5 för att vara exakt och jag ser ofta folk med "hyllor" över sitt bord, räknas inte det om att "bygga" ut sitt bord? (extend pre-existing ones) Funderade på att göra som TS nu fast en 2 man-hylla.

Det är väl egentligen förbjudet tror jag, men det är ingen som bryr sig Så länge du inte ställer en två meter hög hylla på ett av borden som har långsidan mot scenen, och skymmer sikten för 50 andra, så är det inget problem