BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

Problemet löste sig. installerade om PB 4gånger + startade om datorn. sen funkade det. :S Tack för hjälpen iaf.

Skrivet av Sonko142:

Du har altså provat PBsetup? annars så kan du prova direkt kopla förbi din router om du vill trubbleshota

Permalänk
Medlem
Skrivet av ieex:

Testa att avaktivera uPnP inne på routern.

Har ingen router inkopplad har tp-sladden direkt in i fibernätet. Men detta är något nytt har fungerat bra sen release först nu med CQ uppdateringen så sket det ner sig.

Permalänk

Beskrivning av problem: Efter ungefär en timmes spelande av BF3 får jag en fördröjning av ljudet i lurarna på ca 1sek.

Speciell hårdvara: Inget överklockat, ej sli. Använder trådlösa bluetooth lurar.

Mjukvara: Windows 7. Senaste drivrutinerna.

Försökt utan framgång: Har bara provat att starta om BF3/datorn och då funkar det en timme till ca.

Lösning: ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldstein:

Beskrivning av problem: Spelet slutar svara, efter olika lång tid. Då måste jag trycka Ctrl+Alt+Delete. Men sedan kommer det inte upp något felmeddelande utan datorn ignorerar helt enkelt att spelet kraschade. Detta händer varje gång jag spelar på en server. Alltså kan jag inte avsluta några av mina matcher.

Speciell hårdvara: Endast hårdvaran i signaturen.

Mjukvara: Senaste uppdateringen från Nvidia, Windows 7 64-bit, Mozilla Firefox senaste.

Försökt utan framgång att uppdatera alla drivrutiner. Kontrollerat alla temp, ligger runt 50 på GPU och CPU vid full load på BF3. Spelet tar 1.5 Gb minne av 8 tillgängligt.

Någon som vet vad felet är? Alla andra spel fungerar perfekt.

UPDATE: Börjar få följande meddelanden: Direct X function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG: Device hung due to badly formed commands. GPU Nvidia GTX 570 Driver: 30142

Dessutom poppar det upp i aktivitetsmenyn att: Grafikrutinen slutade svara och har återställts.

UPDATE II: Problemet löst!

Lösning: Uppdaterade drivrutinen till en gammal: 285.79. Flyter på som satan vittu.

har samma problem och blir fruktansvärt frustrerad... JÄÄÄV... FÖRBANNAD rent ut sagt.
Vad kan va fel? Ända som händer e att spelet slutar att svara sen e de Ctrl+Alt+Delete som gäller.

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk

Beskrivning av problem: Spelet hänger sig, bilden fryser. CTRL+ALT+DELETE ger mig en ruta som säger att Battlefield 3 har slutat svara och windows letar efter fel. Detta kan hända i stort sett när som helst, 3 minuter till om jag har tur 30 min.

Speciell hårdvara: Se signatur.

Mjukvara: Windows 7. Senaste drivrutinerna.

Försökt utan framgång: Reparerat BF3. Testat säkert 10 olika drivrutiner. Testat oklockat och klockat men samma fel på båda. Använder enbart datorn till att spela BF3 så inget annat förutom windows finns installerat. Kör inte AERO tema.

Lösning: ?

Edit: Lite tillägg.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Beskrivning av problem: Spelet hänger sig, bilden fryser. CTRL+ALT+DELETE ger mig en ruta som säger att Battlefield 3 har slutat svara och windows letar efter fel. Detta kan hända i stort sett när som helst, 3 minuter till om jag har tur 30 min.

Speciell hårdvara: Se signatur.

Mjukvara: Windows 7. Senaste drivrutinerna.

Försökt utan framgång: Reparerat BF3. Testat säkert 10 olika drivrutiner. Testat oklockat och klockat men samma fel på båda. Använder enbart datorn till att spela BF3 så inget annat förutom windows finns installerat. Kör inte AERO tema.

Lösning: ?

Edit: Lite tillägg.

Kör du kanske i 32 bit windows?

Permalänk
Skrivet av Burks:

Kör du kanske i 32 bit windows?

Win 7 64bit.
Hittade precis nån workaround för 32-bit. men hjälper inte ju :/

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Win 7 64bit.
Hittade precis nån workaround för 32-bit. men hjälper inte ju :/

har du testat öka volten lite på kortet?

Permalänk
Skrivet av Burks:

har du testat öka volten lite på kortet?

Jo, jag har testat det. Upp och ner, men hjälper inte det heller.

Edit: Inga problem med temp på varken GPU eller CPU.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Detta gäller alla: Se till att Stickynote (post it lapparna) och sidebar är nerstängda annars kan det får BF3 att crasha. Just sayin

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Detta gäller alla: Se till att Stickynote (post it lapparna) och sidebar är nerstängda annars kan det får BF3 att crasha. Just sayin

har inget aero tema på å inga gadgets å dylikt, kör en så ren dator utan krimskrams som möjligt. men ändå crashar spelet

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Är det fler som upplever att spelet hackar till ibland?

Det började helt plötsligt och jag har provat installera om och uppdatera allt utan överklockning.

Det var nån som sa att det var nåt dice/pb jobbar på nu, men hittar inget om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Är det fler som upplever att spelet hackar till ibland?

Det började helt plötsligt och jag har provat installera om och uppdatera allt utan överklockning.

Det var nån som sa att det var nåt dice/pb jobbar på nu, men hittar inget om det.

Skickades från m.sweclockers.com

spelade precis och upplevde samma sak.. kändes som fps drops typ.

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Skrivet av davyp3:

Är det fler som upplever att spelet hackar till ibland?

Det började helt plötsligt och jag har provat installera om och uppdatera allt utan överklockning.

Det var nån som sa att det var nåt dice/pb jobbar på nu, men hittar inget om det.

Jo det skall vara något generellt fel nu. Har tyvärr ingen länk just nu. Sök på forumet, finns trådar om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Jo det skall vara något generellt fel nu. Har tyvärr ingen länk just nu. Sök på forumet, finns trådar om det.

Ok.

Ny fråga: Varför spawnar jag alltid tittandes rakt uppåt? Ingen joystick inkopplad.
Samt efter varje spawn är kartan i litet läge trots att jag alltid förstorar den?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Har på senare tid fått "bf3.exe has stopped working" efter någon timmes spel. Körde en "reparera installation" från origin så börja den ladda hem 100mb, va tusan va de?
Nåja, har inte testat men hoppas de löser problemet..

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Hmm. Nyinstallation av windows + bf3. Hade knappt aldrig problem med den tidigare installationen.

Nu svarar inte spelet när jag trycker på musknapparna. Typ zoom, shifta gear etc. Det tar en minut typ för att vapnet skall synas och jag kan skjuta

Allt på tangentbordet funkar.Det kommer igång litegrann efter en minut typ.. Men så fort man dör och respawnar så är vapnet borta igen. Så får man vänta en stund..

Ljudet är glitchigt också.

Lösningar: Testar med nya drivrutiner och ominstallation av bf3...

Sen hänger sig spelet bland annat i singleplayer. Direkt när första videon skall starta.

Lösning:

Efter att ha installerat Service Pack 1 och laddat ner bf3 på nytt - så funkar det finemang.

edit:

Flyttade även tillbaka nedladdnings och installationsmapparna till c:
Hade bf3 på en annan ssd först...

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt från en dag till en annan utan att ha ändrat något med datorn får jag när jag ska logga in:

an unknown error has occurred. Please restart Origin and try again

- Installerar om origin men får samma problem, EA-supporten ville jag skulle radera temp-filer och körde en 3rd parrty uninstaller men inget fungerar. Körde upp felsäkert läge - samma problem. körde Lan-kabel direkt från modem utan router sammma problem.
Blir tokig! Hoppas någon har tips?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Mitt tangentbord fungerar inte riktigt i bf3. Ibland svarar det inte. Försökt hittar när det händer och det brukar vara när man laddar om, trycker på w för att komma framåt. Ibland händer det även när man stått still lite, och ska börja springa igen. Vet inte hur många ggr jag dött av den jävla skiten!! Steelseries 6gv2 är tangentbordet och det är BARA på detta spelet. Har inte fraps eller något igång, så inte det heller.

Edit: Tog bort en del. Var inne tidigare i "vad stör du dig på i bf3" och trodde väl av någon anledning att jag fortfarande var kvar

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BYATCH:

Mitt tangentbord fungerar inte riktigt i bf3. Ibland svarar det inte. Försökt hittar när det händer och det brukar vara när man laddar om, trycker på w för att komma framåt. Ibland händer det även när man stått still lite, och ska börja springa igen. Vet inte hur många ggr jag dött av den jävla skiten!! Steelseries 6gv2 är tangentbordet och det är BARA på detta spelet. Har inte fraps eller något igång, så inte det heller.

Är rätt gay i dm när man måste vara den som ska röra sig för att ens se någon. Hur kan folk tycka det är roligt att ligga i det mörkaste hörnet på hela kartan med en lmg och bara spraya.

Det händer mig också ibland, köpte ett nytt tangentbord för det gamla var rätt slitet men det händer även på det nya.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayEll:

Köpte PREMIUM online till BF 3 PC. Spelade ett par dagar utan problem och igår när jag startade upp spelet fanns inga vapen synliga i spelet när man spelar. I HUD finns vapnen valbara men de kommer inte upp i bild och kan inte användas. Hoppar man in i ett fordon hörs inga motorljud, allt annat finns kvar och verkar funka.

Kontaktade EA och fick rådet att avinstallera spelet, ominstallera grafikkortsrutin (till senaste som jag redan hade) och sedan ominstallera spelet - samma elände igen.

Uppgraderade datorn med en SSD Samsung 830 - det vill säga en ominstallation från grunden med W7 och BF3 CQ. Funkar klockrent nu! Puh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nsky|sct:

Det händer mig också ibland, köpte ett nytt tangentbord för det gamla var rätt slitet men det händer även på det nya.

Mitt är sedan december någon gång. Jag har testat att rengöra tangenterna för dom var rätt smutsiga men det vill inte fixa mitt problem. Hör gärna av dig om du hittar någon lösning, som något bakgrundsprogram eller något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Mitt kraschar ibland till skrivbordet, nån som vet varför det händer och hur man fixar det?? Spelar ingen roll vilka inställningar jag kör med eller om jag överklockar GPU eller ej, händer ändå. Spelet flyter på väldigt bra sen får jag FPS-drops ner till 20-30, händer så några gånger sen fryser spelet, några sekunder senare hamnar jag på skrivbordet.
Skärmens ljusstyrka höjs då automatiskt till max och upplösningen ändras till den jag har i spelet (skrivbord 1920x1080, BF3 1600x900).
Använder 295.73-drivrutin för GPUn. Har provat andra med (inkl. 300.xx-drivrutinerna). Har provat driver sweeper med.

EDIT: Glömde nämna ytterligare ett problem. Obejkt ploppar upp ju närmare man kommer. Ser träd dyka upp från ingenstans m.m. Extra tydligt i flyg-fordon. Har inte alltid haft det. Nån som vet hur man fixar det?? HDDn är defragmenterad.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Ni som kör installerat på en sekundär ssd, kan väl gilla inlägget. Vill gärna veta om det är värt att prova en ominstallation av spelet - igen.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Jag har, som många andra, problem med att Battlefield 3 minimerar efter sisådär 20 min. Det började så för en månad sen och är förbannat jobbigt. Det har fungerat i månader men inte nu längre.. Jag har läst att man kan behöva höja volten / sänka clocks. Dock har jag inte hört det gällande till Asus 570 utan mest Gigabyte? Tänkte därför höra om det finns en annan lösning som inte kräver manuell ändring på volt / clock.

Speciell hårdvara: Inget är klockat. Asus 570, Intel 2600k, Asus Z68 Pro.

Mjukvara: W7 Professional & senaste drivare från NVIDIA. Jag har även testat NVIDIAs beta.

Försökt utan framgång: Jag har försökt uppdatera BIOS på grafikkortet men Asus programvara säger att kortet inte är ett Asuskort..-.-' Asus egna Smart Doctor säger att det inte hittar något Asus kort.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:kan inte deploya kan inte välja class det ända som gäller är windows tagenten sen lämna servern å testa igen, ibland får man starta om datorn håller på så här ca 30 min sen går det, sen kan man bara spela en kväll utan problem 3-4 timmar heltplötslig samma sak?????? Det är inte det gamla felet som var innan,då man fick deploya med enter

Speciell hårdvara:se sign Övrigt skype,OC på eller av ingen skillnad. allt det senast upnp av

Mjukvara: W7 ult64

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runar4595:

Beskrivning av problem: Efter ungefär en timmes spelande av BF3 får jag en fördröjning av ljudet i lurarna på ca 1sek.

Speciell hårdvara: Inget överklockat, ej sli. Använder trådlösa bluetooth lurar.

Mjukvara: Windows 7. Senaste drivrutinerna.

Försökt utan framgång: Har bara provat att starta om BF3/datorn och då funkar det en timme till ca.

Lösning: ?

Beskrivning av problem: Hej senaste veckan har något hänt med mitt grafikort, jag kan spela Crysis, Deadspace etc flera timmar utan problem. Men när jag spelar BF3 i 20min så stängs datorn av , och grafikortet är jättevarmt. Jag har inte klockat något, jag monterade chassi fläktar & bytte CPU fläktar för 2 veckor sen. Men problemen kom senaste veckan.

Mjukvara : Windows 7, Nvidia

hÅRDvara : Asus GTX 570, Asus P8P67 PRO REV B3

Jag har testat andra spel och dom fungerar utan problem, jag har sänkt all grafik i BF3 utan någon framgång.

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 Black Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 Processor : Intel Core i5 2500K 3,3GHz RAM : Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE Grafikkort : Asus GTX570 1280MB Nätaggregrat : XFX Core Edition 650W Skärm #1: BenQ TFT 24'' G2420HDBE Skärm #2: BenQ LED 24'' G2420HD

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:

Får ett konstant fps drop på vissa banor när jag joinar, medan på vissa banor händer de först när banan avslutas och en ny bana startar, kan vara samma bana men den laddar om banan vilket gör att jag får en fps på 25 när jag står still å 10-15 när jag rör mig. Kan hjälpa ibland att jag startar om spelet men ser inte det som en riktig lösning på problemet. Så mitt problem är kort och gott ett fps drop som gör spelet ospelbart vilket gör att man måste starta om och hoppas att det funkar.

Mjukvara: windows 7 ultimate, Avast som virusprogram
Hårdvara: Gigabyte GA-880GA-UD3H, XFX Radeon HD 6870, 8gb Ram,AMD Phenom II X4 955 Black Edition.

Utan framgång: formaterat datorn, ominsallerat bf3, köpt ssd, bytte chassi för jag trodde de var ett värmeproblem. uppdaterat drivrutiner till grafikkort. provat med och utan VPN tunnel

Permalänk
Medlem

Objekt ploppar upp ju närmare man kommer. Ser träd dyka upp från ingenstans m.m. Extra tydligt i flyg-fordon. Har inte alltid haft det. Nån som vet hur man fixar det?? Fick inget svar sist så skriver't igen.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Någon som vet hur man får FPS-cap?

Har Googlat och hittat kommandot, "gametime.maxvariablefps", dock försvinner ju det efter varje gång jag avslutar spelet. Finns det något sätt så det fortsätter att finnas kvar?

Visa signatur

Asus P8Z68-V // Intel i5 2500K // R9 280X // 8GB 1600Mhz Corsair // Define R3// Fractal Design Tesla 550w // Kingston 60Gb SSD och en 300Gb för lagring // Windows 7 Ultimate 64-Bit // Samsung P2450H //