Permalänk

Låg FPS och laggigt vid spel

Hej
Har denna dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1933215/2012-06-20
Jag använder den främst till BF3.
Till problemet, när jag spelar t.ex. multiplayer på en 32 karta så kan FPSen snitta 45 vilket upplevs som väldigt laggigt. Ibland efter jag ominstallerat drivrutinerna för grafikkortet så kan det kortvarigt smyga upp till ett snitt på 80. När det väl gått ner på de låga fps stannar de där.

När jag installerar om drivrutinerna går jag in i kontrollpanelen och avinstallerar manuellt det program där det står "Grafikdrivrutin". Räcker det med den tro eller är det nått annat att ta bort?
Vad kan jag mer göra? Kan det vara fel på hårdvaran?

Känns jobbigt att behöva skicka in den till Inet som kanske inte ens kommer hitta något fel. Vill gärna inte pröjsa 800 i onödan för felsökan.

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem

Du borde verkligen få ett högre framerate med den datorn. Pröva att ta bort drivrutinerna med DriverSweeper.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Entusiast

När man installerar drivrutiner från Nvidia så ska dom ju ha en ruta man kan bocka i där det står "rensa alla gamla drivrutiner" eller något sådant genom att göra en avancerad installation istället för express, prova det

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

När man installerar drivrutiner från Nvidia så ska dom ju ha en ruta man kan bocka i där det står "rensa alla gamla drivrutiner" eller något sådant genom att göra en avancerad installation istället för express, prova det

Har kört med det hela tiden. Provade Driver sweeper nu, och det hjälpte till att få bort det värsta lagget. Dock så är FPS fortfarande låg. Kör på medium i 32 player och när man kommer till själva striden så ligger fps mellan 40-50. När man är vid utkanterna av kartan kan den ligga på 100, men det känns ju fortfarande väldigt lågt.

Hur många FPS borde mitt system klara av på Medium?

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Maximerat:

Har kört med det hela tiden. Provade Driver sweeper nu, och det hjälpte till att få bort det värsta lagget. Dock så är FPS fortfarande låg. Kör på medium i 32 player och när man kommer till själva striden så ligger fps mellan 40-50. När man är vid utkanterna av kartan kan den ligga på 100, men det känns ju fortfarande väldigt lågt.

Hur många FPS borde mitt system klara av på Medium?

http://www.sweclockers.com/recension/15394-geforce-gtx-670/9#..., en hel del mer så detta är konstigt :S

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Finns det något prestandatest eller liknande jag kan köra?

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk

Lyckades lista ut vad felet var till slut! Höll nästan på att ge upp.
Hittade denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1114889-gigabyte...
Ändrade detta:
Advanced mode
Advanced-fliken
System agent nånting
NB PCIe configuration
Välj den slot du använder och sätt till Gen2
... och då kan jag spela på Ultra settings i 65-80 fps utan problem och lagg. Jävligt skönt!

Kan man reklamera detta fel och få det utbytt hos INET eller?

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!