Jag funderar på att köpa nytt chassi men vilket...

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa nytt chassi men vilket...

Jag funderar på att köpa nytt chassi men vilket ska jag ta?
Jag måste vara säker på att det passar och att det är stabilt och bra.

Jag har dessa grejor som ska i:

Moderkort: Elitegroup K7S5A
Processor: AMD Athlon XP 1800+
Minne: 2x 256 SDR pc-133 ~ 512 mb SDR
Grafikkort: Geforce 2 MX 400 blablabla, ska köpa nytt Gf3 ti-500.
HDD's: 1x40GB , 1x80GB HDD ~ 120 GB

Nu vill jag veta om jag ska veta något speciellt innan jag köper ett nytt chassi. Jag vill att det ska vara mer än 3st 5,25 fack och minst 2 3,5 fack. Ett shysst chassi som jag hittat är:

Info: Häftig modern, snygg, stilren och lättbyggd låda, med 300 watts nätaggregat som sitter högst upp i lådan utan att sitta ivägen för nånting
Dimension :440 x 182 x 425mm (L x W x H) Drivers Space : 5.25" x 4 , 3.5" x 2, 3.5" x 1 (HIDDEN) GODKÄND FÖR AMD ATHLON OCH P4 !
-- Kommer mina grejor att passa i den? Behöver bekräftelse från erfarna.

MVH, Sirius
P.s. Anledningen till att jag ska skaffa nytt chassi är att jag anser att jag moddat sönder mitt nuvarande chassi.

Visa signatur

Danke

Permalänk
Medlem

LianLi PC 60 är ett väldigt bra och snyggt chassi
billigt på jemdata

Visa signatur

Asus P7P55D Pro - Intel Core i5 720@3,25 GHz - 4 Gb Corsair DDR3 - 8800 GTS 640 Mb - 1,6 Tb - LianLi PC-60

Permalänk
Medlem

LianLi PC-60 eller PC-70 beroende på hur mycket space du behöver
behöver jag påpeka att den där lådan varken va stilren snygg eller modern?

Visa signatur

Dell 2405FPW 24" TFT - Intel C2D 6420@3,2ghz - Asus P5B-DLX - Geforce 7800GT@475/1265 - Lian-Li PCV1100 - 2GB DDR2 - 1TB HDD
"Why go performance when you can go stealth?"

Permalänk
Medlem

Men, jag måste veta om allt passar eller inte!

Visa signatur

Danke

Permalänk
Medlem

Min nya är finare

http://www.colorcase.se/
och så heter den Neon Light

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

*edit* fan, dubbelpost

Visa signatur

Star Citizen #75162

Permalänk
Medlem

Aopen HX08

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

Nån som har ett addtronics W8500, som vet om det är något bra chassi?
Eller kanske aopen H700a.

Permalänk
Medlem

Inte fint, inte fint.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AOrionN
Nån som har ett addtronics W8500, som vet om det är något bra chassi?
Eller kanske aopen H700a.

Haha, det där addtronics W8500 som du nämnde visade sig vara det ett utav det fulaste chassit jag sett.

Visa signatur

Danke

Permalänk

Sirius: "...lättbyggd låda..."

DuckyourZ: ???????

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirius
Men, jag måste veta om allt passar eller inte!

Men gubben min, vad är det som inte skulle passa?
Det finns bara ett par format på moderkortet som är aktuella idag
AT, ATX, Micro ATX mm..

Atx är det vanligaste, 95% av alla datorer idag är ATX.. Ditt moderkort, Ditt chassi är för ATX. så det passar, Det är bara att kolla under "Chassin" på olika datorbutiker, allt passar.

Permalänk
Medlem

Tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlpHa.

Men gubben min, vad är det som inte skulle passa?
Det finns bara ett par format på moderkortet som är aktuella idag
AT, ATX, Micro ATX mm..

Atx är det vanligaste, 95% av alla datorer idag är ATX.. Ditt moderkort, Ditt chassi är för ATX. så det passar, Det är bara att kolla under "Chassin" på olika datorbutiker, allt passar.

TAck så mycket, precis ett sådant svar jag sökte.

Visa signatur

Danke

Permalänk
Medlem

jo det finns ju snyggare, men jag bryr mig inte så mycket om utseende mer om bra kylförmåga och många hårddisk platser och så.
Man skulle kanske satsa på nån aluminium låda, typ lian-li eller liknande.
Skulle helst köpt prometeia men är lite för dyrt för tillfället.

Permalänk
Medlem

NEJ!!!

Köp icke detta chassi! vilket som helst men aldrig detta! har ett exakt sådant för man fick med det när man köpte ett datorpaket från riksdata... Det ser snyggt ut på bilden, men det är skit... Dom snygga plastkanterna är skit. Dom störa läkthålen eller trummorna på sidan gör absolut ingen nytta. Det är tung o skitjobbigt att arbeta med. Enda bra med det är väl att taket är skruvad och inte nitad. Näe avråder dig starkt fårn att köpa det... Det är bara plastigt och inte ens den håller en särskilt bra kvalitet då det är löst o "glappigt" likadant så kan datorn ibland "klaga" på att voltantalen är för låga med det nätagg. som medföljer... Men det absoluta största bekymmret är ändå cirkulationen... Den suger.... Allt den gör är att samla damm!!! Jag lovar...

Sitter själv på en sådan låda, ett elitegroupmoderkort, amd xp 1.8, geforce 2mx 64mb, 256 mb ddr... Skit i den lådan nu!!!

Ofta vet jag inte ett skit om vad jag pratar om men nu för en gång skull så gör jag det...

Permalänk
Medlem

Vad ska jag då ta för chassi?
Hjälp mig zazor.

Visa signatur

Danke

Permalänk
Medlem

Denna då?

Är den bra? Hoppas..

Visa signatur

Danke

Permalänk
Medlem

CompuCase CI-6919 Black
Köpte ett sådant nyss, måste säja att det är det bäst chassie jag någonsin sett.

http://www.dustin.se/shopping/ProductDetail.asp?PID=501004568...
(glöm inte så på momsen i högra hörnet)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Sirius hallå?! hör du mig?! LianLi PC-60!!!
www.gtek.net har dem billiga tror ja...

Visa signatur

Dell 2405FPW 24" TFT - Intel C2D 6420@3,2ghz - Asus P5B-DLX - Geforce 7800GT@475/1265 - Lian-Li PCV1100 - 2GB DDR2 - 1TB HDD
"Why go performance when you can go stealth?"

Permalänk
Medlem

Köp ett Neon light!
Stilren design ingår pc speaker och ett par 80mm med fancontroller, finns plats skruvhål och galler för en 120mm i fronten. där finns också temp display och en termometer som du sätter var du vill i lådan den har också ett bra nätagg på 350 W(Codegen).

De enda nackdelarna är att det är lite plastig front och "taket" är nitat.

Jag vill också rekommendera Air Silver/Black som är Neons storebror den bygger på samma plåtstomme men det är 1 80mm och en 120mm. det finns 3 temeratursensor och fancontroller för chassifläktarna.

Vilken man väljer är det bara smaken som avgör.

Permalänk
Medlem

Rekomenderar ett LL PC70. Väldigt bra finish o stilrent.
Har ett själv och det är en dröm att grejja i.

Finns billigt på JME-data

//Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem

Ett av de bästa en ligt mig är alla chiftec chassina..... de är väldigt lättbyggda och bra....

Visa signatur

If it's not on fire, tweek it some more.

Permalänk
Medlem

AOpen H600B, du kan kolla recensionen jag skrivit i 'Medlemmarnas recensioner'.

Är nöjd med min, snygg till utseendet och är funktionell.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Köp något rejält. Chieftec lr Addtronics. Då får du bra grejer för pengarna.
Finns Chieftec dragon midi med 360w nätagg på komplett för runt 1000kr har jag för mig

Visa signatur

._.

Permalänk
Medlem

air silver är helt ok... dock så ska priset höjas i januari p.g.a. att dom är för billiga nu. så passa på! dom är helt ok!!! o jävligt snygga. kvaliten är också jävligt bra!

Permalänk
Hedersmedlem

Satsa på kvalitet, Chieftec/Antec, Addtronics, LL eller aopen.

Jag såg att datorbutiken.com hade fått in svarta 6896 samt nån ny modell, 6120. Klart intressant...

Jag tycker att de flesta lite mer "modernt" designade lådorna är ren skit. Tunn plåt för det mesta och mycket plast. Inget för mig... Ju mer och tjockare plåt det är, desto bättre. Aluminium är ju självklart inget fel med, lättare men lite dyrare.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sad_ant
Sirius hallå?! hör du mig?! LianLi PC-60!!!
www.gtek.net har dem billiga tror ja...

LianLi billiga, är du dum på riktigt?

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

Lian Li lådorna ser så fula ut, en sådan kan man inte ha...alla dom ser likadan ut också *boring*

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem

Det ska vara ett billigt, bra och stort chassi. Vad jag menar med stort är att det ska finnas mycket 3,5 platser och utrymme för moddning och fläktar etc. Det ska hällst kosta under 1000-lappen.
Nätagg måste följa med, 300W minimum.

Visa signatur

Danke

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirius
Det ska vara ett billigt, bra och stort chassi. Vad jag menar med stort är att det ska finnas mycket 3,5 platser och utrymme för moddning och fläktar etc. Det ska hällst kosta under 1000-lappen.
Nätagg måste följa med, 300W minimum.

köp chieftec dom har gott om utrymme

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=26478&t=589&l=2...
ska också köpa ny låda...är den nåt att ha?

Visa signatur

AMD Phenom X4 9950 @ 3Ghz | Asus M3A79-T Deluxe | 2x 2GB Corsair Dominator 8500 5-5-5-5-18-T1|Geforce 8800GT | 800GB HDD | Corsair 620w