EA publicerar 19 minuter video från Crysis 3

Permalänk
Medlem

Gillar bilden, han skjuter en pil mot ett stort jävla stålmonster.

Permalänk
Avstängd

Extremt tråkigt att de kör på konsoll eftersom man inte får se grafiken maxxad, att han dessutom kör på lättaste svårighetsgraden gör ju inte videon roligare att se på, man är ju för fan odödlig.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Kollade ungefär 3 min innan jag blev uttråkad. Förstår inte hur man kan bli hypad över nåt sånt här, en shooter i mängden mer eller mindre. Tacka vet jag riktiga spelutvecklare tex Naughty Dog (trots konsol), som kan göra mer än ett vanligt "spel".
Första Crysis eller Far Cry hade iaf grafiken som lockade vid en första blick, detta har inte ens det. Minns också hur storyn skulle vara "bra" i Crysis 2, haha good one :). Får väl se, men detta ser boring ut i mitt tycke.

Om det nu bara blir en shooter i mängden så vet vi att de (eller kanske bara Cevat Yerli) kommer gråta floder och skylla på piratkopering, vilket är standard när det kommer till utvecklare som tror de är bättre än vad de är, lulz.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Jo men man kan ju skjuta spräng/el - pilar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Inga problem, får bara använda lite specialpilar. 00:40

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Bara jag som tyckte att det såg rätt snyggt ut?
Välgjorda animationer, bra ljussättning samt fina texturer.

Nej, jag håller med till fullo. Tycker det var riktigt snyggt, bara en aning för effekttätt för min smak. I vissa strider fattar jag inte var alla blåljus och flashes kommer ifrån O.o

Permalänk
Medlem

diggade 2an och detta ser skitbra ut, kollade inte hela då jag inte vill se spoilers

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Varför ska dom envisas med en så snäv FOV, blir ju yr i skallen och mår illa.
Hoppas verkligen det funkar att ändra till minst 90 på nått sätt, vet att det funkade fint i Crysis 2 tills den stora patchen kom, efter det du var man begränsad till 80.

Sedan får man väl även hoppas på en bättre AA då den i 2:an var näst intill obefintlig.

Såg för övrigt ut att vara mycket härliga miljöer, gillar urban jungle temat dom kör med.

Permalänk
Medlem

Hur kan ni tycka det här ser lovande ut?! Det ser ut som en expansion till Crysis 2 >,<
Fan jag som hade hoppats på att de hade gått back to basic och gjort något i stil med vanliga Crysis mer. Släppa lite på science fiction atmosfären. Hatade atmosfären i Crysis 2. Det här är exakt samma tappning fast några träd i samma inneslutna miljö. Fick ingen känsla av öppenhet alls. Konsolerna tar död på pc spelen >,<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

...Kom med nytt! Skjuta på människor fortfarande t.ex? Vafan, bara mjölkande rakt upp och ner!...

Jag vill helst inte skjuta på något annat än människor i spel. Däremot så verkar det ju behövas ha monster och robotar för att det ska bli något motstånd.
Nej gör människorna dödligare istället så det blir utmaning utan monster och annat skit. Ah OK någon bossliknade figur kan jag väll tänka mig vara något annat än människa men helst som sagt så lite som möjligt.

Ah för övrigt så tyckte jag att det såg fantastiskt kul ut och dessutom snyggt med tanke på alla tänkabara minus ( konsol?, pre alfa mm)

Permalänk
Medlem

Ser helt okej ut mer eller mindre. ska bli intressant att testa det och se vad det lever upp till

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Samma grafik? Inte imponerad av grafiken

Inte imponerad av industrins bästa grafik? Vad fan...? Vad har du för skyhöga förväntningar egentligen? Crytek har gjort förbättringar trots den uråldriga teknologin aka konsoler, men att ha så höga förväntningar är ju inte realistiskt.

Permalänk

Ser bra ut. Hoppas det är bättre än crysis 2 iaf. Tyckte det var en riktig nitlott.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Såg riktigt stelt och tråkigt ut fast å andra sidan så gillade jag inte direkt 1an och 2an heller.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Avstängd

crysis 1 var riktigt jäval bra, tyckte de förstörde lite när de tog bort maximum speed och maximum strength som i grunden bara finns i sämre versioner i dräkten nu.

Tycker folk gnäller lite mycket på spelet, även om de kunde varit bättre på många punkter, vad fan finns de idag som ens når upp till samma standard på PC, gå och spela flashspel på facebook om de nu är roligare....

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara vad fan som pågår dom där grabbarnas huvud? Prophet dör ju i 2:an, hur fan ska han kunna vara med i ett djungel New York som måste utspela sig en bra bit efter 2:an. Och varför får man inte veta vad som hände med killen man är i ettan? (jag kommer inte ihåg hans namn) Det sista man gör är ju att åka tillbaka till ön, men det nämns inte någonsin mer. Det känns som Crytec har en skruv lös om ni frågar mig...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

tycker att företag borde showcasa sina spel med någon som kan spela dom, det där var ju på lättaste inställningen (antar jag) och killen var konstant beskjuten från alla håll.. Men grafiken va bra! Dock såg jag en del av vad jag anser vara en av de störe förbannelserna av moderna spel, nämligen det här med att diverse moment så som när han landar från det där hoppet görs på ett sådant sätt att man får ca 60+ unsafe frames under animationen där man inte kan göra någonting och som i detta fall då tvingar spelaren att kolla rakt ner i marken, gillar verkligen inte detta!

Permalänk

så kommer det ut så här till lunch, eller får vi pc användare vänta 2 månader på en patch till crysis 3, och istället köra sämmre grafik en vad ettan hadde?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Alltid folk som klagar alltså

Tycker det ser mycket trevligt ut.

Ja vissa väljer att kasta sten i glashuset så att säga, speciellt då spelet är långt ifrån att släppas och dom har inte ens hunnit o testa.

Visa signatur

ThermalTake Tsunami Dream "Ljudisolerad", Corsair HX 650W Plus Gold, Gigabyte Z68XP-UD3P, Intel Core i5 2500K 4GHz, 2x Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V, MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G, Samsung SSD 840 Evo 250GB. Vi människor är mystiska varelser
-
http://www.minhembio.com/Camridge

Permalänk
Medlem

Hur ska ni ha det... vilket är världens sämsta skit spel, BF3 eller Crysis 2-3?....

Tycker det ser skapligt ut, kan vara roligt.

Permalänk

Älskade Crysis 2. Detta ser fantastiskt trevligt ut i mina ögon, dregel!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blain:

Det finns en Gilla knapp av en anledning...

OnT: De har inte snålat med partikeleffekter iaf, ser bra ut för en konsol. Kommer man köpa? Aldrig, både MP och SP sög i crysis 2, så glöm det.

Permalänk
Medlem

Det här är knappast footage från xbox 360. Han kör ju bara med handkontroll till datorn !

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Alexander99:

Älskade Crysis 2. Detta ser fantastiskt trevligt ut i mina ögon, dregel!

Vi alla har olika smaker, men våra smaker är så olika så jag måste fråga vad gillade du i Crysis 2?
Jag hatade de linjära banorna, grafiken var snygg men spel kännslan för spelet var =0.
Man kunde dö av ett (hundra) skott, men annars så kunde dräkten med allt t.o.m alstra flera hundra volt för att starta ens hjärta igen. (Ja jag menar en defibrillator)
Dräkten var bättre än IBMs jävla superdator, räknade ut allt och kunde allt... tröttnade och klickade bort alla jobbiga cutscenes där dräkten snackade massa dynga.
Det är en jävla dräkt för fan!

OT:
Ang. spelkännslan.. Ni kommer garva men jag lirar Doom 2 från 1994 än.
Finns portat så man kan höjja grafiken och joina servrar på nätat precis som vilket modert spel som helst.
Jag spelar det än, för SPELkännslan är så härlig!

Permalänk
Medlem

"Do not jeopardize the god **** mission now!" sagt med en formell röst. Det sänkte spelet tillsammans med regenereringen (då detta inte är ett instagib-spel). Och då översåg jag ändå från den sagda teknologi-avsaknaden som spel likt dessa skulle kunnat bringa idag (PC-vr. kommer vara lika begränsad som konsolens, minus då det lättvunna vanliga PC sakerna).
Även om jag aldrig riktigt gillade Crysis 1 så hade det ändå sin teknologiskt (åtminstone delvis) positiva status.

Permalänk

Enda jag reagerar på är "bunuset" om man förbokar, för det första så kommer spelet vara sönderbuggad från dag ett..
Just ja, bunuset.. Kör man "gratis" får man bunuset any day.
Och det är ju fortfarande EA som leker langare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Ps3

Vad är det för fel med Ps3? Konsolen gör om bilden till 60 hz och ligger ständigt på 60 fps. Om det laggar är det pga dålig anslutning eller Ea som gör sämst servrar. Priset är väll största fördelen till konsolerna, givetvis får man inte samma prestanda som för en 10k dator. Iallafall för Ps3 är hårdvaran för dålig till att spela med högre upplösning än 720p.

Sedan har jag aldrig begripit mig på att ha 4 st skärmar istället för en stor.

/MCFC 4

Permalänk

Känns som andra spel har kommit ifatt grafikmässigt. Enda Crysis jag provat på att spela är 1:an och Warhead, mycket snygg grafik men väldigt tråkigt att spela tycker jag.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Han som spelar är sjukt kass. Det måste vara på 'very easy' eller d.y, han tar ju knappt skada xD Bara plöjer igenom fiendeeld utan att ta skada haha :D.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte Psychos röst, låter inte lika... eh... psycho som i 1'an och 2'an. Annan röstskådis som jag förstår det.

Sen såg det ganska linjärt ut, men så får man ju bara se en bana i detta klipp så det är väl svårt att avgöra om hela spelet är lika.