Permalänk

Ingen bild på nya skärmen!

tja jag lånar min pappas skärm nu och den är helt kålsvart den funkar eftersom jag provade att koppla in skärmen till mdoerkortets grafik kort men om jag ska köra på grafikkortets så går det inte har nu min gamla och den nya kopplade till mit grafikkort(XFX radeon hd 6870) den nya är på vga men jag har en adapter till dvi!

Permalänk
Medlem

Tja.
Jag lånar för tillfället min pappas skärm och tänkte därför köra dubbla skärmar. Problemet är att jag inte får någon bild på den nya skärmen när jag kör på det externa grafikkortet. Mitt grafikkort heter Radeon HD 6870 och den nya skärmen är inkopplad via VGA med en DVI-adapter. Jag är 100% säker på att den nya skärmen funkar, då jag får bild när jag använder det inbyggda grafikkortet på moderkortet.

(Min tolkning av hans problem, tänkte att det kunde vara till hjälp då hans text var väldigt rörig)

Till trådskaparen:
Läs den här guiden och gå ner till avsnittet "windows 7 gör det enkelt", det borde lösa ditt problem.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/work-and-play-bet...

Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk
Medlem

Har du fler än en DVI port?
Testat att sätta adaptern och kabeln i den andra? Brukar bara vara en av dem som man kan få ut en VGA signal.

Permalänk
Medlem

Har du eller har ni försökt aktivera den extra skärmen via skärminställningar?

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Det finns olika typer av DVI:
DVI-D endast digital signal
DVI-I både digital och analog signal
DVI-A endast analog signal (vääääldigt ovanlig)
Den digitala signalen kan vara med eller utan dual link som krävs för höga upplösningar (höga=en bit över 1080p).

Troligen har era grafikkort en DVI-I och en DVI-D. Testa att byta plats på sladdarna.
Det kan också på vissa kort finnas en liten switch där man växlar mellan olika inställningar för portarna, se manualen. Oftast är switchen dock till för att växla mellan låst och flashbar BIOS, alt standard och överklockad.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.