Permalänk
Medlem

Uppgraderings Kit 0-2500kr~

Tjenare,

Hade tänkt fixa lite nya Delar till min Dator, Sitter på Följande just nu

Antec Three Hundred
MSI 870A-G54 AM3
AMD Phenom2 x4 955 3,2GHz Black Edition
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Corsair 4GB (2x2GB) 1333Mhz
1TB Western Kalles Kaviar Grön
Cougar CM 550W 80+ Bronze
Noctua NH-U12P SE2

Sitter för närvarande på Windows XP, Har testat Win 7 och det är rena helvetet för mig som försöker ha koll på mina fönster. Ingen struktur alls känns det som. Klarade av att köra Win 7 i 2 dagar sen avinstallerade jag skiten och drog in gamla klassikern XP.

Min Laptop som körde Vista har nu gått sönder och det kostar för mycket att laga den än vad det är värt, Så har en Vista nyckel som jag ska använda och dra in Vista på min Stationära ist (64bit)

Så det jag mest är ute efter egentligen är mer RAM (8gig iaf)
Samt kanske en SSD Disk, De verkar fina

Sitter och spelar mest, Men det blir lite film redigering och sånt till och från, Så kanske bör välja enligt den klistrade tråden "Skall du bygga speldator..~"

SSD
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=974936

Samt listar de minnen med,
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=916997

Är dessa något för mig?
Annars var vänlig och kom med förslag

Permalänk
Medlem

verkar som vettiga uppgraderingar!du gör åt ca 1500kr, sen sparar du till ett vettigare grafikkort när du tycker att du behöver ett.

Visa signatur

Desktop:| Corsair Crystal 280x | 2700 @ 4GHz | Corsair H100i PRO RGB |MSI B450M Mortar | Corsair Vengeance RGB PRO 16GB |Samsung 850 500GB & 860 1TB | Gigabyte 2080 Ti Gaming OC | Corsair RM850xV2 |
( För att garanterat svar skicka PM)

Permalänk
Medlem

Haha, Jo hade med tänkt på ett nytt Grafikkort lite senare, Det kommer nya kort hela tiden så det är svårt att hänga med

Det jag har nu fungerar, Men stör mig så otroligt mycket på att det är Mini-HDMI ut från kortet.. Så sen när jag skaffade en rejäl platt tv och drog HDMI så fick jag ju sätta en plugg emellan så allt passar och den hoppar ut lite då och då.. Man kan tydligen inte få allt!

Tackar för din åsikt

Ska snart sätta mig på Tåg för att åka från Nedre Sverige till Övre Sverige (18h Tåg, Tackar gör man flickvännens laptop!) och är borta en Vecka, så låter tråden vara öppen för mer åsikter då jag inte kommer beställa förens dagarna innan jag åker hem, Så har man delarna när man är hemma Bättre än så blir det inte!

Permalänk
Medlem

Köp mer minne och en ssd. Sen lär dig använda windows7.

Citat:

Sitter för närvarande på Windows XP, Har testat Win 7 och det är rena helvetet för mig som försöker ha koll på mina fönster. Ingen struktur alls känns det som. Klarade av att köra Win 7 i 2 dagar sen avinstallerade jag skiten och drog in gamla klassikern XP.

Det är ju ungefär samma i vista och om du har windows7 känns det bara onödigt att gå till vista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Köp mer minne och en ssd. Sen lär dig använda windows7.

Det är ju ungefär samma i vista och om du har windows7 känns det bara onödigt att gå till vista.

Haft min laptop i 3-4 år~ Kört Vista på den sedan dag 1 och Vista är verkligen inte det samma som Win 7 i min mening.

(Följande är mina åsikter)
Hela task baren i win 7 är verkligen inte anpassad för att köra mer än 2-3 program.. Man behöver en 50" tv för att kunna ha igång en vettig mängd program ju. Att alla program fäster sig vid sidan om start menyn och ligger där oavsett om man använder dem eller inte är irriterande, Vissa program minimeras inte längre ner till klockan. Under de dagar jag körde Win7 så hittade jag mer saker jag störde mig på än vad jag tyckte om.

Jag gillar inte alla de nya förändringar som Win7 förde med sig. Mestadels Task baren.
Något så enkelt som att de gör att man kan byta till XP/Vista Tema (100% likt, Har testat lite halvdana exempel som inte riktigt funkar)
Hade gjort iaf min inställning emot Win7 mycket bättre. Visst jag är en XP-Fanboy.

Jag har gått från Win95 -> 98 -> ME -> XP -> Vista -> Win7
Men XP har alltid varit det OS som varit perfekt för mig, Vista funkar och jag kan leva med det utan några direkta problem. Men Win7, Där mår jag bara dåligt!

Så inga åsikter angående vilket OS jag ska köra om jag får be