Permalänk

Bytt chassi - Inte en suck i datorn

Hej.
Efter många dagars väntan på att få flytta över mina komponenter till ett nytt chassi så gjordes detta av en vän till mig. Vi rörde ingenting som satt på moderkortet utan flyttade bara över det. Till detta bytte vi också nätagget till ett helt nytt. The moment of truth fick inte den utgången jag hoppats. Datorn reagerar inte alls på startknappen. Inga fläktar rör sig, inget pip från kortet.. ingenting av någonting faktiskt.

Tänkte att jag fått ett trasigt agg så jag satte i mitt förra fullt fungerande agg men samma problem. Tänkte då att startknappen kanske inte fungerade så jag testade med startknappen från mitt gamla chassi, ingenting.

Har testat att bara ha 24pinnar kabeln till moderkortet och 4pinnar till processorn men inte en suck. Datorn fungerade felfritt innan och ja, kopparskruvarna är monterade under moderkortet.

Nu vetifan hur jag ska få igång datorn.. några tankar?

Moderkort: Foxconn N15235
Nätagg: ModXstream pro 500w
Processorn vill jag minnas är en 6600 Intel quadcore

Tacksam för hjälp

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du har väl kopplat in sladden till startknappen rätt i moderkortet?

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Tror också det är att starknapp sladden inte är i kopplad

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Sharkoon Rebel 9 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K @4.3Ghz | CM Hyper 212 Plus | GTX 580 3GB PhysX | Corsair TX V2 650W | Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS |

Permalänk

Om ni inte rörde något på morderkortets sladdar, och inte satte i några sladdar på moderkortet i nya chassit...
Ja då har ni nog missat att sätta i PWR_LED, PWR_SW, HDD_LED osv!

Eftersom det inte reagerar alls, överhuvudtaget så är det slutsatsen jag drar.

Kolla guiden från JJääjk

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Som de andra säger. Har du kopplat in Power SW och de andra kablarna från chassit till moderkortet?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk

Testade alla utgångar för att säkerställa att power hamnade rätt. Ingenstans fanns där en suck.
Jag bestämde mig för att lämna in dator, och fick problemet åtgärdat med något kabelfel.

Dock fick jag ingen bild, eller rättare sagt fick dom ingen bild och hänvisade till att mitt grafikkort är trasigt. Fick med det i en påse hem och köpte nytt på plats, samma problem med det nya som jag haft med mitt MSI som jag har en tråd här om - utan lösning. Tänkte dra upp den igen med nya vägar att gå.

Körde in mitt gamla grafikkort och allt fungerade som förut, dafuq.

Tack ändå!