Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Star Wars: The Old Republic går Free To Play

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Old Republic går Free To Play

http://www.swtor.com/free

Tråkigt men sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Varför tråkigt? Det är ju bra för oss som spelar.
Dock förstår jag dig om du betalat/betalar för det så blir det helt plötsligt gratis...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Kan inte fatta att jag skaffa CE på de där...så mkt ångest:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Varför tråkigt? Det är ju bra för oss som spelar.
Dock förstår jag dig om du betalat/betalar för det så blir det helt plötsligt gratis...

EA har medgett att SWTOR har varit en flopp och låter spelets bästa content vara gratis medans det sämsta...måste man betala för? What.

Vill också citera en smart killes kommentar;

Citat:

So getting a ton of money from box sales and subscription fees for the first 6 months did not enable you to roll out new content every 6 weeks, but free subscribers and a reduced staff after 2 rounds of layoffs should suddenly make regular content updates a reality?

Bra spel, extremt dåligt skött av Bioware.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

EA har medgett att SWTOR har varit en flopp och låter spelets bästa content vara gratis medans det sämsta...måste man betala för? What.

Vill också citera en smart killes kommentar;

Bra spel, extremt dåligt skött av Bioware.

Tråkigt att höra.
Dock tänker jag aldrig betala för det, så för mig spelar det ingen roll...

Permalänk
Medlem

Called it. Nu kanske devs lär sig att inte utveckla samma skräp om och om igen. Var innovativa för bövelen

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Free to play är inte på något sätt dåligt. LOTRO gick FP och de har aldrig tjänat så bra på det som nu, nytt content kommer ofta och större expansioner likaså. F2P är framtiden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Medlem

Helt klart något positivt. Den som vill lira och inte bryr sig om dessa "limited acces" kan göra det.
Den som vill betala för att få "full access" gör det.

För den som vill se skillnaden: http://www.swtor.com/free/features

Kommer själv med största sannolikhet lira lite smått igen när F2P kommer igång.

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att SWTORs F2P-upplägg ser helt ok ut. Vi du ha spelet gratis kan du få det med vissa begränsningar (tex inga operations, begränsat antal pvp matcher, begränsad GTN och inga alts). Om man redan/fortfarande har en subscription och är nöjd med det ser jag ingen anledning (just nu) att gnälla om F2P.

Har man aldrig spelat kan det ju vara ett bra tillfälle att testa spelet. Denna F2P är ju i princip en lång trial.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk
Medlem

Får väl se hur väl de lyckas sköta övergången och hur bra ingame butiken blir osv..
Men det finns för många mmo's nu för att ha ett mmo baserat på månadskostnad,bara wow som kommer undan med det.

Så ska helt klart bli intressant o se hur det går.Men kommer ju aldrig bli den kassako som de först hoppats.
Men det var det enda alternativt för dom..som casual player blir detta utmärkt för mig!

Permalänk
Medlem

Undra hur många som kommer botta nu då... Visst man kan inte lägga upp hur mycket som helst på GTM men ändå.

Permalänk
Medlem

Jag betalar gärna ca en hundring i månaden för ett MMO som är värt det, bra support, bra content, regelbunda patcher med bugfixes etc... tror knappast allt det går att få samtidigt som F2P. Skulle ju vara reklam då, men det vill jag fan inte ha när jag spelar på PC.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Detta gillas ju starkt! Då kanske man ska ta och spela igenom det någon då. Frågan är bara.. när har man tid?

Permalänk
Medlem

Även om det försöktes göra något bra (trevligt med kraftigt driven story och bra röstskådespeleri imo) så är ju allt annat med "gameplay" osv sammasamma. Fegt, vilket nu också visade sig vara ett misstag.
Jag hoppas inte allt för mycket tyvärr, men kanske kan jättarna kan ta till sig detta..?

Fördelen är ju att alla nu kan ta del av den emellanåt väldigt trevliga och välarbetade storyn utan att känna någon stress över att betala något för det.

Permalänk
Medlem

En lösning borde vara att skapa ett antal F2P dedikerade servrar och låta betalande spelare spela på egna. Ser inte fram emot småbarn som spammar chatten med div. ....

Permalänk
Medlem

Sa till min kompis vid release "SWTOR, går f2p inom 6 månader".

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Det är väl snarare en "Anonymous Bioware insider" som skyller på fansen. Det låter ju som om det är den personens egna åsikter och inte företagets.

Permalänk

Ska bli skoj att testa igen sen, då jag kör casual och gillade storyn passar f2p mgi perfekt. Jag kör mest LOL just nu och en test månad wow igen efter ett väldigt långt break. Väntar på GW2 som redan är köpt så tillsammans kan SWTOR,LOL och GW2 bilda en bra f2p upplevelse för mig.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Avstängd

spelet helt feldesignat. fanns inget djup.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

SWG, kom tillbaka. Allt är förlåtet! Eller nästan allt, NGE är svårt att svälja

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk

Från deras 'faq' om free to play

Citat:

What happens if I decide to change from being a subscription player to a Free-to-Play member? What will happen to my credits, inventory, bank items, and characters?

Your account will automatically be downgraded and it will operate under the Free player restrictions. You will need to choose what items to keep with you within the restriction levels of the free access. Furthermore, you will be able to see, but not use, your excess credits, inventory slots, bank tabs, and extra characters.

Hmm, så betyder det att man t.e.x bara kan använda några få chars, 1 bank tab, max 1Milj kred, etc. Väldigt begränsad acces då tycker jag.

I denna tråd på swtors forum finns en massa frågor, men få svar än om hur 'free to play' kommer fungera..
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=513528

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Från en total noob på mmo som blev nyfiken.

Installerat spelet, vad är bra att börja med?
server? sida? mera?
Inget intresse av PvP

C

Permalänk
Medlem

Ser bara en massa snack om subscriptions, krävs det att man köper spelet?

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk
Skrivet av Patienten:

Ser bara en massa snack om subscriptions, krävs det att man köper spelet?

Finns några olika alternativ.

a. Köp spelet. (1 månad med full acces ingår)
b. Spela free trial https://account.swtor.com/trial, upp till nivå 15
c. Vänta till senare under hösten (November), 'free to play'.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Från deras 'faq' om free to play

Hmm, så betyder det att man t.e.x bara kan använda några få chars, 1 bank tab, max 1Milj kred, etc. Väldigt begränsad acces då tycker jag.

I denna tråd på swtors forum finns en massa frågor, men få svar än om hur 'free to play' kommer fungera..
http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=513528

Jo, håller med. Tycker alla "Free to play"-rubriker överallt känns missvisande, om det är så begränsat som det verkar så är det ju mer en extensiv trial än F2P...

Gällande F2P i mina ögon så ställer jag mig till dom som är emot pay-to-win, nu är ju detta kanske inte exakt pay2win, men tycker knappast man kan kalla det F2P när det kraftigt begränsar grundläggande delar av spelet.

Kort och gott s är f2p för mig mer så att man endast betalar för kosmetiska saker och dylikt, men det skulle ju bli ohållbart för ett mmorpg.

Känns ju mer som att planen med denna "F2P" är att få nya spelare att levla upp, bli hooked och börja betala för att slippa begränsningar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jo, håller med. Tycker alla "Free to play"-rubriker överallt känns missvisande, om det är så begränsat som det verkar så är det ju mer en extensiv trial än F2P...

Gällande F2P i mina ögon så ställer jag mig till dom som är emot pay-to-win, nu är ju detta kanske inte exakt pay2win, men tycker knappast man kan kalla det F2P när det kraftigt begränsar grundläggande delar av spelet.

Kort och gott s är f2p för mig mer så att man endast betalar för kosmetiska saker och dylikt, men det skulle ju bli ohållbart för ett mmorpg.

Känns ju mer som att planen med denna "F2P" är att få nya spelare att levla upp, bli hooked och börja betala för att slippa begränsningar...

Precis detta. Det känns som om det råder viss begreppsförvirring angående denna F2P. I princip är det ju bara en trial som går till lvl 50 där du inte får ha alts, bara begränsat med pengar inte kan köra ops och bara några få pvp-matcher per vecka. Alltså mer av en marknadsföringsplan än en "äkta" F2P. För alla dom som redan idag prenumererar och gillar end game content och har alts kommer det sannolikt inte finnas anledning att gå över till F2P. Dessutom pratas det ju om att man ska höja maxlevel i höst, men F2P står specat till lvl 50, innebär det att F2P stannar på lvl 50 eller kommer det att hänga med upp till vilken level som nu blir ny max?

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/

Permalänk

Förstår inte riktigt denna skepsis gentemot SWTORs kommande hybrid F2P modell, som ser ut att bli likartat det LotRO använder. Vilket i mina ögon något positivt, då det ger möjlighet att välja mellan F2P och Subscribtion. Spel som uteslutande kör F2P med micro-transactions (exempelvis Allods Online), har en tendens att förstöra hela spelupplevelsen då de i sin cash-shop inkluderar grejer som gör karaktären mer kraftfull - aka pay to win.

Med den kommande F2P modellen, har alla som idag inte skulle köpt en subscribtion möjlighet att prova på gratis upp till level 50. Kanske kommer några av dem att fastna för spelet och stanna kvar. Med dagens sub-modell hade ingen av dem kommit så långt som att ens prova på SWTOR.

I mina ögon är F2P hybrid modeller typ LotRO/SWTOR där man får köpa åtkomst till vissa delar av spelet, betydligt bättre än dem där alla delar förvisso är gratis, men där man är betydligt handikappad jämfört mot andra spelare om man inte köper de bästa grejerna i cash-shop.

Men smaken är naturligtvis olika.

Permalänk

För mig är det bra, för då kanske jag kommer börja spela igen, tyckte det var kul, men inte tillräckligt kul för att vilja betala en månad och sen sitta och nöta, vill kunna spela några timmar ibland utan att känna att jag måste spela för att jag har betalat för en månad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Först av allt, ursäkta om det nämnts! (småstressat igenom inläggen, bråttom irl)

Sitter på ett oanvänt game time card som jag tänkte använda under hösten när allt lugnar ner sig. Är det bara att slänga det nu eller kan man hoppas på att använda korten i framtiden också så jag får njuta av liret fullt ut?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk