Anmäl dig till Roborock Challenge!

Snabba frågor om ASUS Zenbook UX32VD-R4002V!

Permalänk
Medlem

Snabba frågor om ASUS Zenbook UX32VD-R4002V!

Hej Sweclockers,

Nu är det så att jag har några snabba frågor till folket som äger en ASUS Zenbook UX32VD-R4002V.
Först har jag ju läst att en hel del av dom första datorerna från denna serien hade en del blödande från skärmen så undra nu om någon nyligen har köpt en och hur dom känner i dagsläget att den känns?

Sedan undrar jag också hur snabbt datorn blir varm under användningen av den när ni t.ex. spelar, kollar på film eller något annat lite mer krävande? blir den för varm att ha t.ex. i knät efter ett tag?

Och sedan sista frågan som nog ingen kan svara på men någon kanske har lite inside info eller liknande är om priset på den kommer att sjunka nu när Asus kommer släppa Asus S56 (15") samt (14"), tror ni att priset kommer sjunka eller är det värt att hugga en direkt?

Tar gärna emot tester också från folk som har bytt ut delar från den som t.ex. hårddisken eller minnerna och hur mycket bättre eller sämre datorn har blivit av detta.

MVH
jensen.

Permalänk

Hej! Sitter just och skriver detta på min UX32VD. Måste säga att jag inte testat något mer avancerat än Diablo 3, dock blev datorn inte varm det minsta! Jag har än så läge inte gjort några förändringar i maskinvaran utan kör precis som den är. Bleeding har jag lite av i nedrekant, dock inget som stör mig.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sepemulle:

Hej! Sitter just och skriver detta på min UX32VD. Måste säga att jag inte testat något mer avancerat än Diablo 3, dock blev datorn inte varm det minsta! Jag har än så läge inte gjort några förändringar i maskinvaran utan kör precis som den är. Bleeding har jag lite av i nedrekant, dock inget som stör mig.

Okej tack så hemskt mycket för svaren! Det är just lite Diablo lirande som sker här också så känns ju betryggande att den inte brinner upp av det iaf :), och vad jag har förstått det nu så är det svårt att inte få någon från den serien som inte har så mycket bleeding så man får väl bara hoppas på det bästa! Får nog bli en sådan för mig inom en snar framtid trotts allt!

MVH
jensen.

Permalänk

Har haft min UX32VD i två veckor nu och är rätt nöjd med den. Har även lite bleeding i nederkant, men inget som stör.
Har spelat litegrann på den (mest för att se vad den går för) och upplever att den inte blir alltför varm. Körde senast idag modern warfare 3, och den verkar klara utan problem, dock så börjar den låta ordentligt efter ett tag (men är förväntat av laptop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av christerron:

Har haft min UX32VD i två veckor nu och är rätt nöjd med den. Har även lite bleeding i nederkant, men inget som stör.
Har spelat litegrann på den (mest för att se vad den går för) och upplever att den inte blir alltför varm. Körde senast idag modern warfare 3, och den verkar klara utan problem, dock så börjar den låta ordentligt efter ett tag (men är förväntat av laptop)

Låter ju rätt betryggande att höra att fler som tycker att den är bekväm att använda sig av. Dock så känns det som att man kommer ju aldrig direkt kunna komma undan bleedingen kommer nog vara på nått litet ställe ändå men som sagt tror inte jag kommer märka av det direkt så mycket.

Anledningen till att jag undrar så mycket över värmen är att min brors Sony Vaio dator börjar nästan direkt brinna såfort man bara drar igång D3 så att man knappt kan ha händerna på den.

MVH
jensen.