Minecraft passerar sju miljoner sålda exemplar

Permalänk
Medlem

Aldrig spelat minecraft (har tillräckligt många tidsdödare i burken som det är).

Undrar dock hur stämning går (någonting om betalsystemet som något patenttroll blivit upphetsad för)?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

Noch drar in nästan 3 miljoner kronor per dag för Minecraft, bara PC versionen! Det är galet bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Noch drar in nästan 3 miljoner kronor per dag för Minecraft, bara PC versionen! Det är galet bra!

"Roliga" är ju att han i en intervju för väldigt länge sedan sa att han inte visste vad han skulle göra med pengarna för han hade inga direkt dyra intressen osv. ;P

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte alls detta spel. Kanske är det jag som inte är tillräckligt kreativ, men jag testade det ett tag för nåt år sedan och lessnade direkt. Verkade inte alls kul att placera ut gräs här och jord där osv i ett klossmönster.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Jag fattar inte alls detta spel. Kanske är det jag som inte är tillräckligt kreativ, men jag testade det ett tag för nåt år sedan och lessnade direkt. Verkade inte alls kul att placera ut gräs här och jord där osv i ett klossmönster.

Döda ZOMBIES?

Permalänk
Medlem
Skrivet av furuliden:

Döda ZOMBIES?

Ska man göra sånt, så finns resident evil t.ex.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Ska man göra sånt, så finns resident evil t.ex.

Nope, Minecraft är mycket roligare. Jag har aldrig tyckt om Resident Evil.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vilken version, men började spela när man spelade via webbläsaren i creative mode. Var 2009 nån gång iaf, vi kunde sitta i timmar och snacka skit på skype och bygga onödiga saker!

Nu är det tekkit som gäller. Försöker även bli duktigare på redstone, men det är ju så avancerat

Permalänk

Spelade lite Minecraft för ett par dar sen efter ett långt uppehåll, va ju skit läskigt.

Visa signatur
Permalänk

Kul att samma personer som thrashar konsoller tycker Minecraft är så jääääävla bra, haha.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Skrivet av Leopardkungens:

Kul att samma personer som thrashar konsoller tycker Minecraft är så jääääävla bra, haha.

Har det något med varandra och göra eller? o.O

Permalänk

Ja själv äger man tre kopior av detta spel, klippte till när det var 2 for 1 i samband när Notch gifte sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Kul att samma personer som thrashar konsoller tycker Minecraft är så jääääävla bra, haha.

...? Jag ser verkligen ingen koppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Kul att samma personer som thrashar konsoller tycker Minecraft är så jääääävla bra, haha.

Och vad har det med PC-versionen av Minecraft att göra?

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

De här spelet visar att grafik inte är allt som de flesta på detta forum verkar tro.

Skitgrafiken är en av den största anledningen att jag inte testat detta än...
Sen är jag mer för "spel", inte en "map editor" detta verkar vara...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Kul att samma personer som thrashar konsoller tycker Minecraft är så jääääävla bra, haha.

Skrivet av tachiibou:

Har det något med varandra och göra eller? o.O

Skrivet av FribBe:

...? Jag ser verkligen ingen koppling.

Jag gissar på att folk som dissar konsoler ibland gör det för den begränsade hårdvaran och grafiken jämfört med PC, det är väl den koppling jag kan hitta, men jag vet ju inte om det var det som menades med inlägget

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawrgasm:

Och vad har det med PC-versionen av Minecraft att göra?

Skitgrafik kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Minecraft är säkert bra, men jag kan inte förstå vad som är så roligt med det, det känns mer som ett ritprogram än spel tycker jag.

Har du testat? Och då menar jag i 10h+? Det är ett äventyrsspel/sandlådespel. Du kan spela med kompisar, utforska den enorma världen och bygga i stort sett vad du vill. Båtar, hus, grottor, självgående rälsvagnssystem, olika maskiner. Du kan slåss mot monster, skaffa utrustning till din karaktär, förbättra dem med olika besvärjelser osv osv. Det är verkligen ett toppen spel, om man bortser från hur grafiken ser ut, ingen annat spel tillämpar uttrycket "fantasin sätter gränserna" för vad du kan göra i minecraft.

Därför, är det ett roligt spel!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skitgrafiken är en av den största anledningen att jag inte testat detta än...
Sen är jag mer för "spel", inte en "map editor" detta verkar vara...?

Kan hålla med om att det känns som en map editor. Påminner mig lite om Quake1 tiden då man lirade som en tok och sen släpptes någon verktyg för att skapa egna banor som känns skrämmande likt detta.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Skitgrafiken är en av den största anledningen att jag inte testat detta än...
Sen är jag mer för "spel", inte en "map editor" detta verkar vara...?

man spelar inte minecraft för grafikens skull, man spelar det för helt andra anledningar (se mitt inlägg ovan detta).

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

ingen annat spel tillämpar uttrycket "fantasin sätter gränserna" för vad du kan göra i minecraft.

Därför, är det ett roligt spel!

Kanske därför jag inte gillar det, jag har faktiskt ingen fantasi
Dessutom fick jag underkänt på bilden i skolan, för jag är så otroligt dålig på att uttrycka mig estetiskt, så även på den fronten failar jag.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bejje:

Kanske därför jag inte gillar det, jag har faktiskt ingen fantasi
Dessutom fick jag underkänt på bilden i skolan, för jag är så otroligt dålig på att uttrycka mig estetiskt, så även på den fronten failar jag.

min ritnivå slutar ungefär vid streckgubbar Men jag tycker å andra sidan om att bygga! Men det är klart, alla spel passa inte alla och Minecraft kräver att man gillar att tänka ut något i huvudet och sedan bygga det. Spelet är inte så kul när det kommer till att bara springa runt och slakta monster, det är bara ett komplement till resten.

Men man måste inte gilla Minecraft, ville bara se om du va en hater eller faktiskt inte gillade spelet för att det inte passade dig. Inget personligt då

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

man spelar inte minecraft för grafikens skull, man spelar det för helt andra anledningar (se mitt inlägg ovan detta).

Mja, "ingen annat spel tillämpar uttrycket "fantasin sätter gränserna" för vad du kan göra i minecraft."- det där kan man ju säga om vilket spel som helst med "map editor" och mods.

Men jaja jag kan inte annat än bli imponerad av att detta lockas locka över 7miljoner personer.

Permalänk
Medlem

Tekkit gör minecraft 100gånger bättre dock

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Skrivet av trinitas:

Tekkit gör minecraft 100gånger bättre dock

Amen Broder!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad menar du med att PC varianten inte är användarvänlig?....Xbox varianten är så satans låst...och världarna är så små..

Lär dig istället för att låsa dig fast vid icke fria xbox varianten...

Lugna ner dig.
För det första har jag inte spelat Xbox-varianten, så det är rätt svårt för mig att "låsa fast mig" vid den.
För det andra så vet du nog vad jag menar när jag säger att PC-varianten inte är användarvänlig om man är ny till Minecraft.
Du får inga hänvisningar och det finns inget tutorial. Vill man lära sig hur man gör något får man antingen hålla på och gissa sig fram eller googla fram det.
Nu är det lätt att lära sig, men de kunde lika gärna slängt in det i spelet.

Dessutom är det ganska klyddigt att spela tillsammans, man måste låsa upp portar/hitta ip, etc. Återigen inget som inte går att lära sig, men det är knappast användarvänligt. Återigen något som är smidigare i Xbox Live.

Att PC-Minecraft som spel är 10 gånger bättre än Xboxvarianten är det inget snack om (större karta, "bättre" grafik, etc.), men det är inte det jag pratar om.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Alla klagar på grafiken, men jag förstår inte varför.
Utöver att texturerna är lågupplösta som standard så har jag nog aldrig sett ett spel som är så snyggt med så få pixlar förut. Härlig ljussättning och väldigt härliga miljöer. Det är riktigt duktiga konstnärer som har skapat texturer och modeller till det här spelet.
Tycker man att standardtexturerna håller för låg upplösning så finns det mer högupplösta texturpaket att plocka hem.

Dock så är ju Minecraft ett suveränt exempel på hur mycket mer viktig helhetskänslan är i ett spel, jämfört med spel som har fokus på högupplösta modeller och häftiga ljuseffekter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av MoNkeY-05:

Obalanserat hur?

Tja Energy Collectors är så mycket bättre att skaffa och använda än skaffa sig än mass fabricators.
Och underskatta inte ECM

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Innan Minecraft så fanns det ju Infiniminer som Minecraft är inspirerat av.
http://www.minecraftwiki.net/wiki/Infiniminer

Finns ju också en lista på open source Minecraft kloner. Ser lovande ut.
http://bruce-lab.blogspot.se/2012/03/list-of-open-source-mine...

Finns även nåt Minetest.
http://www.iloveubuntu.net/free-open-source-minecraft-inspire...