Sony Vaio S 15 eller MacBook Pro Retina?

Permalänk
Medlem

Jag instämmer med ovanstående kring Macen och dess upplösning. Testade en sådan på Mediamarket och jisses, en dator för över 20 000 kr och den laggar när surfar. Rekommenderar att inte köpa den till dessa har blivit löst, så satsa på vaion istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Jag instämmer med ovanstående kring Macen och dess upplösning. Testade en sådan på Mediamarket och jisses, en dator för över 20 000 kr och den laggar när surfar. Rekommenderar att inte köpa den till dessa har blivit löst, så satsa på vaion istället!

Jag testade en MBP Retina en längre stund i butik och märkte inte av något lagg alls. Då testade jag alla upplösningar man kunde via vanliga kontrollpanelen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Vaio är kvalitets dator. Bara för att en Macbook håller längre än en PC för 3k så betyder det inte att en för 12k är samma dåliga kvalite.
Man måste tänka lite först. Mina PC laptops har hållt länge som den jag har haft längst, 2+ år och inga tecken på något alls.
När man köper de lite dyrare PC datorerna så kan du räkna med Mac kvalite, du får det du betalar för på PC, garanterat.
Sen som du sa föredrar man Windows eller tvärtom kan ju ändra på saken.
Är man van Windows användare kanske Windows är bäst, är man van Mac användare är nog Macen det bästa valet.

Tja jo som sagt sen beror det vad man gör oxo.. grafiskt .. musik.. skulle jag nog valt en mac.. men gör man allt o allo .. pc helt klart!

Permalänk
Medlem

om man kan punga ut 20k för en mbpr kan man väll punga ut 20k sony vaio hade tagit vaion alla dagar i veckan alternativt väntat in rev2 av mbpr.

http://www.youtube.com/watch?v=tDhC_4-l-9g detta får man från viaon om man lägger 20k mer kraftfull och mer bärbar än ultraboooks

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb