TvP hjälp (replay)

Permalänk
Medlem

TvP hjälp (replay)

Jag har kört fast lite i mitt nötande och undrar lite vad jag ska förbättra. Vad jag rent spontant känner är att mitt stora problem är att jag håller mig inne i min bas för mycket och borde harassa lite mer kanske. Sedan i den här matchen var det någon riktigt dålig fight, men vad tycker ni att jag ska ändra i min spelstil?

Btw. jag lirar i silver så vänta er inget bra

http://www.fuskbugg.se/dl/dc0yoT

Permalänk
Medlem

scouta EFTER supply deppoten är klar, med scvn som gjort den

du missar konstant scv produktion, samt arme produktion är inte speciellt bra heller.. Du missar det i princip hela tiden

Binda alla dina produktions byggnader till en och samma grupp.. Då kan kan du använda TABB att "tabba" genom alla dina byggnader och bygga.. istället för att inte ha dina starports och factories alls, samma gäller med engineering bay.. Binda dem med

15 minuter in har han 65 probes, du har bara 39 scvs.. Prodda mer.. hela tiden
Runt 20 minuter har han 80 probes. du har fortfarande 39. Du hade säkert kunna vinna om du bara hade haft konstant scv produktion gissar jag på.

Dock attacken vid 22 minuter på båda hållen var bra imo..

Det var det jag fick ihop lite snabbt genom att kolla genom replayen snabbt

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Aha, tack för svaret!

Finns det någon gyllene regel angående scv-produktion? Eller ska man producera tills gamet är slut?

Permalänk
Medlem

För full saturation på minerallinjen är det 24-25 + 6 till gas på varje bas.. Är det någon som kan bekräfta detta?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseiio:

För full saturation på minerallinjen är det 24-25 + 6 till gas på varje bas.. Är det någon som kan bekräfta detta?

Det är för mycket, jag skulle vilja säga att 18 stycken + 6 till gas är idealt.

Permalänk
Skrivet av Zart:

Aha, tack för svaret!

Finns det någon gyllene regel angående scv-produktion? Eller ska man producera tills gamet är slut?

Fortsätt producera tills du har scvs på fyra baser (16 + 6 på varje ger 88 scvs så det är väl liite högt). Man ska väl sluta ungefär vid 75 har jag för mig? Det kan vara lite svårt att hålla koll så därför kan du tänka att du behöver scvs på fyra baser.

Det som gäller är att alla scvs du har på en mineral line ökar din income men för varje scv över 16 så minskar den mindre och mindre (Det ideala är alltså 16 workers på minerals/bas. Även om 18 st ger mer income så är det inte lika effektivt och dessa extra två bör alltså istället vara på en icke-fylld bas)

När det gäller produktion av units äre bara att sätta dig och nöta "tap". Tap innebär att du rätt ofta kollar din produktion genom att snabbt trycka på den hotkey du har byggnader på för att sedan återgå till det du höll på med. Att ständigt "tappa" din produktionshotkey gör att du hela tiden kan producera units utan att behöva köa upp dem (Köa är dåligt!)

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |