Permalänk
Medlem

Dator kraschar vid spelande

hej!när jag kör diablo så kraschar datorn.ibland kan jag köra länge utan att den kraschar.det händer också att det blir en smäll i högtalarna.
Datorn:
Processor:AMD A8 X4 3870K
Grafikkort:ATi Radeon HD 4870x2
Nätagg:Cooler Master GX lite 600w
Moderkort:Gigabyte A55M-S2V

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan97:

hej!när jag kör diablo så kraschar datorn.ibland kan jag köra länge utan att den kraschar.det händer också att det blir en smäll i högtalarna.
Datorn:
Processor:AMD A8 X4 3870K
Grafikkort:ATi Radeon HD 4870x2
Nätagg:Cooler Master GX lite 600w
Moderkort:Gigabyte A55M-S2V

Tack!

Tjena, jag hade ett liknande problem när jag körde GTA IV på min dator, så jag skruvade upp den och insåg att dammet i datorn fick mitt grafikkort att bli överhettat.

Sen är det möjligt att din dator har ett HELT annat problem men du kan ju ladda hem te.x. speedfan (gratis) och se om temperaturerna är höga, isåfall kan man enkelt dammblåsa datorn, men mer om det när du kollat tempen. Hoppas det är så enkelt, lycka till!

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bildoor:

Tjena, jag hade ett liknande problem när jag körde GTA IV på min dator, så jag skruvade upp den och insåg att dammet i datorn fick mitt grafikkort att bli överhettat.

Sen är det möjligt att din dator har ett HELT annat problem men du kan ju ladda hem te.x. speedfan (gratis) och se om temperaturerna är höga, isåfall kan man enkelt dammblåsa datorn, men mer om det när du kollat tempen. Hoppas det är så enkelt, lycka till!

jag har provat tagit bort dammet förut,men det blev ingen skillnad.
Speedfan test:
Temp1:45C
Temp2:84C
Temp3:45C
HD0:30C
GPU:68C
GPU:92 (gick upp till 101 när jag spelade diablo)
Core:35C

FAN1:~1900rpm
FAN2:~800rpm
GPUFAN:~1350
Det är nog inte grafikkortet, för att det kraschade när jag körde med grafiken i processorn.

Permalänk
Medlem

Asså ett grafikkort som går upp till 101 grader? Det är bara att ta ur det ur lådan, gå ut, ta bort eventuella fläktar och blås ner i kylagget. Temp 2 är också sjukt hög.

Visa signatur

Dödens dag då jag insåg att man inte kommer ifrån bluescreen. Det heter bara kernel panic. Helvete

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte vad 4870 ATI drar med kola hur mycket dom drar vid full belastning 600W låter lite klent när du kör CF

ATi Radeon HD 4870x2
Nätagg:Cooler Master GX lite 600w

Visa signatur

ASUS P7P55D PRO | i7 860 @ 2.8GHz | 4GB Corsair XMS3 1600MHz CL9 | XFX GTX 275 XXX | PSU Corsair HX 750W | Chassi CM HAF 922 Mini |18437 3DMarks06

Permalänk
Medlem

Tjeenaa!

Har du installerat os:et på en ssd hårddisk? Min ssd hårddisk krachade i våras och när jag bytte den fungerade det. Det kom upp en blåskärm som sa att "om du har installerat något program nyligen så skulle du av installera det" Efter några ggr startade inte äns datorn och då bytte jag ssd:n.

Men dedär med grafikkortet låter inte så bra det häller:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerathin:

Nu vet jag inte vad 4870 ATI drar med kola hur mycket dom drar vid full belastning 600W låter lite klent när du kör CF

ATi Radeon HD 4870x2
Nätagg:Cooler Master GX lite 600w

4870x2 är ett kort, inte CF.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerathin:

Nu vet jag inte vad 4870 ATI drar med kola hur mycket dom drar vid full belastning 600W låter lite klent när du kör CF

ATi Radeon HD 4870x2
Nätagg:Cooler Master GX lite 600w

Skrivet av Exibe:

Tjeenaa!

Har du installerat os:et på en ssd hårddisk? Min ssd hårddisk krachade i våras och när jag bytte den fungerade det. Det kom upp en blåskärm som sa att "om du har installerat något program nyligen så skulle du av installera det" Efter några ggr startade inte äns datorn och då bytte jag ssd:n.

Men dedär med grafikkortet låter inte så bra det häller:P

4870x2 är ett grafikkort,hur kollar man hur mycket ström det drar?

Jag använder en hårddisk från en bärbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan97:

4870x2 är ett grafikkort,hur kollar man hur mycket ström det drar?

Jag använder en hårddisk från en bärbar

Om det är i en bärbar dator så är det antagligen en ssd hårddisk och då skulle det inte förvåna mig om det är den som kraschar:)

Permalänk

Har du kollat så fläktarna funkar på grafikkortet? För nåt liknade hände en kär vän och visade sig att hans fläkt på kortet inte snurrade.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Medlem

Grafikkortet blir inte lika varmt nu.Man behövde bara uppdatera drivrutinerna.men nu blir temp2 över 90 grader :S

Permalänk
Skrivet av Mackan97:

jag har provat tagit bort dammet förut,men det blev ingen skillnad.
Speedfan test:
Temp1:45C
Temp2:84C
Temp3:45C
HD0:30C
GPU:68C
GPU:92 (gick upp till 101 när jag spelade diablo)
Core:35C

FAN1:~1900rpm
FAN2:~800rpm
GPUFAN:~1350
Det är nog inte grafikkortet, för att det kraschade när jag körde med grafiken i processorn.

ditt system blir för varmt. Köp dustoff och blås rent.

Skickades från m.sweclockers.com