Simpelt problem, behöver förklaring!

Permalänk
Inaktiv

Simpelt problem, behöver förklaring!

Hej! Försöker köra terraria, kör windows 7 service pack 1 64-bit, får en error i crashloggen;

2012-08-07 18:19:04
System.BadImageFormatException: Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen Microsoft.Xna.Framework.Graphics.dll eller ett av dess beroenden. är inte ett giltigt Win32-program. (Undantag från HRESULT: 0x800700C1)
Filnamn: Microsoft.Xna.Framework.Graphics.dll
vid Terraria.Main..ctor()
vid Terraria.ProgramServer.Main(String[] args)

Googlat lite, och tydligen försöker jag köra ett 32-bit program när jag själv kör 64bit, hur tillåter jag programmet att köra i 32-bitars? "enable platform target"
Detta är ett xna. framework relaterat problem. Hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193183:

Hej! Försöker köra terraria, kör windows 7 service pack 1 64-bit, får en error i crashloggen;

2012-08-07 18:19:04
System.BadImageFormatException: Det går inte att läsa in filen eller sammansättningen Microsoft.Xna.Framework.Graphics.dll eller ett av dess beroenden. är inte ett giltigt Win32-program. (Undantag från HRESULT: 0x800700C1)
Filnamn: Microsoft.Xna.Framework.Graphics.dll
vid Terraria.Main..ctor()
vid Terraria.ProgramServer.Main(String[] args)

Googlat lite, och tydligen försöker jag köra ett 32-bit program när jag själv kör 64bit, hur tillåter jag programmet att köra i 32-bitars? "enable platform target"
Detta är ett xna. framework relaterat problem. Hjälp!

Hej, jag är DÅLIG på allt sådant, men eftersom att du inte nämnt något om det så frågar jag ändå!
Har du installerat den senaste uppdateringen för XNAframework på Microsofts hemsida? Isåfall är det en 32 eller 64 bitars version? För att Det låter som om du ej installerat XNAframework eller som om installationen misslyckats eventuellt p.g.a. fel version hoppas nått ab detta hjälpte

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk

Jag har fått det här problemet ''.... Är inte ett giltigt Win32-Program'' Men det spelar ingen roll vad jag försöker öppna samma problem upprepas, inte ett enda program i datorn är ett giltigt Win-32 program. Det hände efter att jag hade laddat ner en uppdatering till battlefield 3. Jag använder windows 7 home premium 64bit, om det är någon som vet hur man löser detta så är det bara att svara på den här kommentaren.