Permalänk
Medlem

Ny datormus ~600kr

Tjalol.

Är på jakt efter en ny mus då min förra började dubbelklicka.

Mina krav är att den ska gå att lyfta utan att man behöver hålla fast den ordentligt i kanterna som t.ex. en SteelSeries Ikari där man bara tappar den hela tiden och att den inte ska vara känd att strula eller ha buggig programvara. Alltså en välbyggd mus som går att lyfta och flytta runt enkelt utan ansträngning.

Har kikat på SteelSeries Sensei bland annat och den verkar ju inte ha några kända buggar och verkar vara lätt att hålla i.

Vill absolut inte veta av 3.0. Heller inte någon mus som har fritt rullande scrollhjul.

Gillar INTE formen på:
SteelSeries Ikari
Qpad 5K
Mionix Naos 5000

På grund av att jag föredrar att scrolla med långfingret. Dessa möss tvingar en mer eller mindre att scrolla med pekfingret för annars måste man flytta hela handen.

De jag helst vill veta mer om är:
SteelSeries Sensei
MadCatz Cyborg R.A.T 7

Tack för svar!

Edit: Beställde en Sensei.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag kör själv en Razer Deathadder som jag är helnöjd med. Kör en del FPS med låg sensitivity och får således lyfta på musen en del. Jag upplever inga problem då kansterna är blanka och fingrarna "fastnar" när man lyfter den.

Permalänk
Medlem

Logitech G500 Är en mus jag funderar på att byta till. Men sitter på en Logitech G5 v2 och är nästan identisk förutom lite extra knappar och altrat design.

Haft många logitech mös och ingen har gott sönder för mig, min MX510 lever fortfarande

Kolla på dem! Rekommenderas

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk

Sitter själv på en Logitech G500 och den är underbar!

Och scroll delen är det inga problem! Du kan antigen ha det rullandes fritt utan motstånd eller ställa in så det blir motstånd!

Ta och kolla upp den vetja!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk

Zowie EC1 eVo White tycker jag verkar intressant, den ska/skulle släppas i mitten av augusti. Jag vet inte hur det har gått för Zowie med den lanseringen. Den finns i svart färg än så länge, dock innebär det att musens coating är annorlunda på ovansidan.

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur SteelSeries Sensei är? Antingen RAW Rubberized (eller glossy, men förstår inte varför man skulle vilja ha det ) eller "originalet" (kostar dock ~100kr mer). Har tittat på den själv och såg att OP ville veta mer själv också, ligger i köptankar.

Permalänk
Medlem

RAT 7 har Philips Twin eye, en illa omtyckt sensor pga svårigheterna med att läsa annat än hårda vita musmattor. Sedan har den också en bugg där musposiitionen går neråt åt vänster 150-200 pixlar när man lyfter och sedan sätter ner musen. Dessutom läser inte sensorn ordentligt alltid om man sätter ner musen medans man rör på den.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5