Warriors burst - Hur hanterar NcSoft/Arenanet det?

Permalänk

Warriors burst - Hur hanterar NcSoft/Arenanet det?

Hej!

Jag har varit med på 2 BWE nu och några stresstest. Jag har huvudsakligen spelat en warrior och tycker det är kul. Nu är det så att warriors har ganska tokig frontloaded burst med minimal set-up.

Jag har mött några vidriga mesmers och necros som jag förlorat mot eller haft en mycket jämn fight med.

Jag misstänker att det är väldigt stort whine från folket som inte vet hur man kontrar warriors enorma (läs: skogstokiga) burst.

Kommer utvecklarna låta folket lista ut själva hur man ska kontra en warrior eller kommer de vika sig under allt whine och nerfa warriors?

Vad är din gissning? Hur hanterade GW1 det här med balans?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Överkill:

Hej!

Jag har varit med på 2 BWE nu och några stresstest. Jag har huvudsakligen spelat en warrior och tycker det är kul. Nu är det så att warriors har ganska tokig frontloaded burst med minimal set-up.

Jag har mött några vidriga mesmers och necros som jag förlorat mot eller haft en mycket jämn fight med.

Jag misstänker att det är väldigt stort whine från folket som inte vet hur man kontrar warriors enorma (läs: skogstokiga) burst.

Kommer utvecklarna låta folket lista ut själva hur man ska kontra en warrior eller kommer de vika sig under allt whine och nerfa warriors?

Vad är din gissning? Hur hanterade GW1 det här med balans?

De kommer troligtvis ge metan en chans att lösa det på egen hand.

Permalänk
Medlem

Behövs inte en bull's charge som setup om man inte har en grupp som kan stunna på kommando? Annars är ju i varje fall 100rd blades en barnlek att dodga, men även evicerate går ju också rätt lätt att smita undan om man övat lite.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Skrivet av v1ctory:

Behövs inte en bull's charge som setup om man inte har en grupp som kan stunna på kommando? Annars är ju i varje fall 100rd blades en barnlek att dodga, men även evicerate går ju också rätt lätt att smita undan om man övat lite.

Det är just precis det, alla högdmg attacker har channel eller lång wind-up som är lätta att dodgea. Men fortfarande ser och hör man folk skrika att warriors på något vis är "OP".

Får jag tag i en stunnad spelare så är det one-shot, eller snudd på. Samma gäller whirlwind med dubbla yxor, eviscerate och rifle. Alla har tokhög dmg men är lätta att ducka.

Permalänk
Medlem

Warriors är ju krigare trots allt. De är hungriga efter blod och slaktar allt i sin väg! Du får leva med det helt enkelt

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Har spelat med / mot en warrior i många tester nu.

Jag håller med att de har sinnesjuk burst, men den är också fruktansvärt lätt att undvika. Och gör du det springer dom runt och är dåliga i åtaliga sekunder vilket ger dig övertaget.

Permalänk
Medlem

Håller man dom på lite avstånd, så är 90% av dom chanslösa.
Inte många warriors som kör ranged.

Permalänk
Medlem

finns inget värre att vara warrior när det står 30 vs 30 och sloss. inte fan vill man charga in i shiten och dö och ens ranged är inte den bästa men men, det har sina pros and cons

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Spelet handlar inte om 1vs1 utan de stora guilderna(får tyvärr inte säga vilka, det är hemligt mellan de större och känns onödigt och läcka fast det snart är realease) satsar på wVwVw och då har du all möjlig backup ifrån en hel del supportklasser.
Kittlar dock i fingrarna och berätta men den som spelar får se, om jag ska spela och ni ser mig så kommer ni nog förstå.

Edit: lät som man ville skryta där men det va inte så det va tänkt, ville bara upplysa folk lite om hur spelet kommer va.

Permalänk
Medlem

100b har varit mer eller mindre oförändrad sedan BWE1. Warriors är enligt utsago från Devsen bland de klasser som är mest balanserad för tillfället. Ärligt talat är 100B+Bullscharge ganska kass mot spelare som inte suger eller har en aning om vad som väntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

100b har varit mer eller mindre oförändrad sedan BWE1. Warriors är enligt utsago från Devsen bland de klasser som är mest balanserad för tillfället. Ärligt talat är 100B+Bullscharge ganska kass mot spelare som inte suger eller har en aning om vad som väntar.

Nja, även en bra spelare med CC-breaker på cooldown som missar att dodga bull's charge sitter med skägget rätt skapligt klistrat i bredlådan.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem

Det är en stark combo, men i beta rundorna så är problemet ofta inte att warriorn är OP, snarare att alla andra också kör offensivt och då har sunkigt försvar. Folk kommer ändra builds/skills hela tiden - warriors kommer möta mer defensiva spelare som dom har svårt att bursta, då kommer dom också gå defensivt. När warriorn går defensivt, så kommer andra gå offensivt för att bränna ner dom snabbare vilket gör att mer warriors kommer gå offensivt för att fienden blir svaga för bursts. Osv runt i cirkeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Spelet handlar inte om 1vs1 utan de stora guilderna(får tyvärr inte säga vilka, det är hemligt mellan de större och känns onödigt och läcka fast det snart är realease) satsar på wVwVw och då har du all möjlig backup ifrån en hel del supportklasser.
Kittlar dock i fingrarna och berätta men den som spelar får se, om jag ska spela och ni ser mig så kommer ni nog förstå.

Edit: lät som man ville skryta där men det va inte så det va tänkt, ville bara upplysa folk lite om hur spelet kommer va.

Spelet handlar inte heller om wvw. Inte inom "esport/tävlingsinriktning" iaf, det gjorde inte gw1 heller.
Tycker knappast spelet handlar om stora guilder i wvw heller, utan igen competitive pvp vilket långt ifrån är wvw vilket är zergfest för skojs skull.
Jag kan inte bry mig mindre om "stora" guilder, totalt ointressant, det som spelar roll är vilka som ligger i toppen i competitive pvp, och där räknas verkligen inte wvw med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Nja, även en bra spelare med CC-breaker på cooldown som missar att dodga bull's charge sitter med skägget rätt skapligt klistrat i bredlådan.

Ja, om man missar att dodga bull's charge och inte har någon hjälp eller någon CC-breaker så sitter man med skägget rätt skapligt klistrat i brevlådan. Men bulls charge e seg som fan. Immobilize, blind, block, stability eller någon typ av evade skill äger alla bull's charge. De flesta som kör med 100B + Bulls charge har också frenzy, för annars är det inte en så fantastisk combo. De är dessutom oftast ganska squishy och saknar defensiva utilities om de vill ha stability => stun and burn så dör de snabbt.
100B + Bulls charge är inte världens sämsta build, men det finns definitivt bättre.

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt ok att meleeklasser har hög burst och stuns. De ska ha chans att göra bra med damage när de väl är i range, annars har ranged/casters fördel om de kan kita och hålla sig undan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Spelet handlar inte heller om wvw. Inte inom "esport/tävlingsinriktning" iaf, det gjorde inte gw1 heller.
Tycker knappast spelet handlar om stora guilder i wvw heller, utan igen competitive pvp vilket långt ifrån är wvw vilket är zergfest för skojs skull.
Jag kan inte bry mig mindre om "stora" guilder, totalt ointressant, det som spelar roll är vilka som ligger i toppen i competitive pvp, och där räknas verkligen inte wvw med.

Jag kan inte förklara situationen utan att berätta de jag inte får säga, men dessa guilds är inte precis okända inom pvp eller dedikation. Finns redan mycket välkända guilds som du säkert hört talas om som kommer vara med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Jag kan inte förklara situationen utan att berätta de jag inte får säga, men dessa guilds är inte precis okända inom pvp eller dedikation. Finns redan mycket välkända guilds som du säkert hört talas om som kommer vara med.

Vänta lite nu... Försöker du antyda att stora välkända guilds med bra spelare faktiskt kommer spela bra i GW2?!?!

Fan vilken nyhet!

Permalänk
Medlem

Och säger igen att wvw knappast räknas som competitive pvp.
Och guilder som är välkända som ensidia osv som mass rekryterar är ju knappast några som är i toppen av pvp, och dömma av ex wow så låg ungefär 0 top guilds i toppen av pvp.
Var ju inte direkt så svårt heller att komma med i välkända guilder då dom tar in hur många som helst, inte som i wow där dom hade en 30-35 manna roster, här har dom 100+ ex ensidia som kungen promotade rekrytering på streamen.

Om man inte räknar dom renodlade pvp guilderna dvs.

Om Warders kommer tillbaka i gw2 så

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Vänta lite nu... Försöker du antyda att stora välkända guilds med bra spelare faktiskt kommer spela bra i GW2?!?!

Fan vilken nyhet!

off topic.

Skrivet av Nivity:

Och säger igen att wvw knappast räknas som competitive pvp.
Och guilder som är välkända som ensidia osv som mass rekryterar är ju knappast några som är i toppen av pvp, och dömma av ex wow så låg ungefär 0 top guilds i toppen av pvp.
Var ju inte direkt så svårt heller att komma med i välkända guilder då dom tar in hur många som helst, inte som i wow där dom hade en 30-35 manna roster, här har dom 100+ ex ensidia som kungen promotade rekrytering på streamen.

Om man inte räknar dom renodlade pvp guilderna dvs.

Om Warders kommer tillbaka i gw2 så

off topic.

Har inget mer och säga, ni får se vid release, lycka till!

Permalänk
Medlem

100B skada typ halverad, känns lite väl hårt men ok.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Xaio:

Jag kan inte förklara situationen utan att berätta de jag inte får säga, men dessa guilds är inte precis okända inom pvp eller dedikation. Finns redan mycket välkända guilds som du säkert hört talas om som kommer vara med.

Måste erkänna att jag har svårt att förstå din fascination och nästintill dyrkan. Vad spelar det för roll om ett gille är känt eller inte, så länge alla som spelar har trevligt tillsammans?

Permalänk
Skrivet av Xaio:

Spelet handlar inte om 1vs1 utan de stora guilderna(får tyvärr inte säga vilka, det är hemligt mellan de större och känns onödigt och läcka fast det snart är realease) satsar på wVwVw och då har du all möjlig backup ifrån en hel del supportklasser.
Kittlar dock i fingrarna och berätta men den som spelar får se, om jag ska spela och ni ser mig så kommer ni nog förstå.

Edit: lät som man ville skryta där men det va inte så det va tänkt, ville bara upplysa folk lite om hur spelet kommer va.

Fast det var ju inte mycket till upplysning, tell us more

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusaderr:

Fast det var ju inte mycket till upplysning, tell us more

Detta har iofs lite med warriors burst att göra, men det är väl knappast en nyhet att flertalet framstående guilds från DaoC, GW1, WoW, WAR osv. osv. kommer att testa Guild Wars 2. Att vissa sen finner någon sorts nöje i att tro sig känna folk i ens en bråkdel av dessa gillen är en annan sak..

Åter till burst. Kom att tänka på warriors möjlighet till CC burst med hammare/mace/sköld, det är mig veterligen rätt få klasser som matchar den?

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Måste erkänna att jag har svårt att förstå din fascination och nästintill dyrkan. Vad spelar det för roll om ett gille är känt eller inte, så länge alla som spelar har trevligt tillsammans?

Långt ifrån alla som spelar casual.

Permalänk

Jag har upplevt genom tiderna att de som är bäst på PvP är de där små och konstiga kompisgrupperna om 3-10 som spelar.