Asus G75vw är det en bra bärbar dator ?

Permalänk

Asus G75vw är det en bra bärbar dator ?

Hej undrar lite om datorn klarar den bf3 och villka inställningar i så fall och blir den varm / blåser ut mycket varmluft,Vill ha hela prestanda klassificeringen på allt, Ska köpas nu på fredag så skriv era omdömen tack Med vänlig hälsning, Fredrik

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)

Permalänk
Avstängd

Jo den klarar BF3 och ja den kommer bli varm och blåsa ut luft vilka frågor alltså...
Man får söka själv, finns hur mycket reviews som helst om du lär dig använda google

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik910402:

Hej undrar lite om datorn klarar den bf3 och villka inställningar i så fall och blir den varm / blåser ut mycket varmluft,Vill ha hela prestanda klassificeringen på allt, Ska köpas nu på fredag så skriv era omdömen tack Med vänlig hälsning, Fredrik

Kolla youtube, så har du videos på Bf3 och annat gött.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk

Jag har använt Google och youtube och får fram olika svar men liknande så tyckte det va smidigast att skriva här så jag får exakta och färska svar:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Allt du behöver veta: http://www.notebookcheck.net/Update-Review-Asus-G75VW-T1040V-...

Om det nu är den varianten du vill köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik910402:

Köpte en sån här Asus G75VW för två veckor sedan från komplett för 11,5k när de hade 10% Rea.

Till att börja med kan jag säga att den här bärbarn förtjänar ordet Monster.

Skärmen som är Matt är perfekt. Funkar grymt och man ser inte sig själv genom skärmen.

Batterin håller 2-3 timmar utan laddare och då gäller det vid surfande,word och låg bildskärms ljusstyrka. Spela kan man inte eftersom batterin delvis håller 1 timme kanske och att processorn jobbar upp och ner hela tiden. Vilket medför att fpsen sjunker och höjs vid spelande. Har själv testat det och läst på forum. Kanske kommer någon update som fixar problemet.

B3 har jag tyvärr inte testat. Borde klara medium/high i 50-60 fps med 1920*1080 upplösning.
Men jag har testat spel som Driver: San Francisco, Darksiders 2,Dota 2,Cod MW3,Diablo 3 och TrackMania Nations Forever.
Kunde spela i high settings och i full hd upplösning på alla de spelen jag skrev upp. Fps'en håller sig vid 60

Grafikkorten går att klocka enkelt om man nu vill göra det. Jag själv har gjort det. Temperaturen ligger på 38 idle och 70 load vid överclockning.
Processorn ligger på 40 idle och ungefär 65-70 load. 76 prime stresstest.
Luften blåses ut från bak. Mycket smart. Älskar det. Går att ha bärbarn på knän, men den vägen en hel del.
Bärbarn blir aldrig varm varken vid idle (slösurf) eller load (spel,bench)

Den är tyst när man lirar tunga spel och låter inte som andra laptop's som låter otrolig mycket.
Håller sig grymt sval.

Högtalarna är si så där. Inte toppen. Låter ok vid spel och musik för mig, men inte mer. Den får kritik av andra att den inte låter högt när man höjer volymen till max. Låter sjukt mycket för mig när jag har på 100. Kör alltid 50 eller mindre.

Prestandaklassficeringen ser ut just nu så här:

Processor: 7,6
Minne(RAM): 7,6 (Har 14GB totalt.Satt 6GB från början som kördes i 1600MHz och monterade 8GB extra sedan. Nu körs minnena i 1333MHz. Vet inte varför riktigt. Kan vara för att inbyggda minnen har CL 11 latency och Corsair minnena som jag köpte har CL 9 latency.)
Grafik: 7,4
Spelgrafik: 7,4
Primär hårddisk: 7,9 (Köpte Samsung SSD 830 Series 128GB som jag installerade OS och program på)

Datorn är galen rapp och flyter på helt sjukt. Den känns på något sätt snabbare än min PC som jag har i min signatur:)
Bootar på 10 sekunder typ. Sen är det bara tuta och köra.

Sammanfattning: Du kommer absolut inte bli besviken på den bärbarn. Du får verkligen kvalitet,prestanda för pengarna som du betalar.
Hoppas min lilla recension hjälper dig fram.

Undrar du över något så är det bara fråga på, jag ska försöka svara på dina frågor.

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk

Att kalla den "Monster" är i mina ögon lite lätt överdrivet. Har själv en G74:a och skillnaden i prestandan mellan dessa två är marginell (ja den ör lite snabbare, men inte mycket). G75:an klarar definitivt inte BF3 på high i 60 fps 1080p. Snarare så att du får ställa det mesta på low, så kommer det flyta på bra.
Hade den haft ett GTX680m hade det varit mer av ett "monster".

Permalänk
Medlem

Äger själv en sådan dator och kollat temperaturen
Lirar BF3 på high med CPUn på runt 57-60 och GPUn liggandes på ungefär 58-63 efter en lång stunds spelande
Kan ju att säga att det Alexander99 säger inte stämmer helt, har inte kollat vad min FPS ligger på när jag kör men att ställa det mesta på low så det flyter på bra var lite att ta i.
Datorn är riktigt kraftfull i sig och tycker att du ska köra på den, är själv riktigt nöjd!
Högtalarna är väl inte de bästa men relativt bra!
Spelar för det mesta med datorn kopplad till min 23" skärm, men har ju även testat med bara laptopens skärm och det är riktigt schysst!

Du kommer definitivt inte bli besviken på detta köp!

Permalänk

Jaha kanske den faktiskt är snabbare än jag trodde i BF3. Vore kul om nån som äger G75:an kunde ge specifik info om hur bra det flyter i BF3 på de olika inställningarna.

Permalänk
Medlem

Ska försöka kirra det, Alexander99!

Permalänk
Medlem

Okej har nu kollat de alla inställningarna på en stor bana och 64 spelare.

Low: Runt 60-70 FPS
Medium:Runt 50FPS
High: ~40-45 FPS
Ultra: 20-30FPS

Skulle säga att High är klart spelbart, men det är väl olika för person till person, det låg ju inte på 60FPS men det kan ju gå att få högre om man ändrar inställningarna lite i custom, jag tog bara de färdiginställda high inställningarna.

Permalänk

Intressant! Men så om man vill ha stabila 60 fps så får man då blanda lite low och medium inställningar kanske.

Permalänk

Bra skrivet nu har jag äntligen fått min dator och är grymt nöjd över den så blir att köpa en SSD snart då, men hur gör du när du klockar grafikkortet har försökt men hittar inget sätt att göra det på, på min stationära var det bara att gå in på grafikortets program men så enkelt var det inte nu tyvärr har du något bra råd hur man ska göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ladda ner MSI Afterburner Version 2.2.3 och installera den på din bärbar.
Sen kan du börja klocka gpu'n. Men håll koll på tempen under spelande eller stresstest:)

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk

Tack det funkade kanon det programmet

Visa signatur