Guild wars 2 release TID?!

Permalänk

Guild wars 2 release TID?!

Hej!
Nu är jag, såväl som mina polare rätt förvirrade.
På min dator, så står det på www.guildwars2.com att det släpps om 14 timmar och 26 minuter (18.34) alltså 09.00 på morgonen imorgon.
Men på en av mina vänners dator står det 13 timmar och 26 minuter, alltså klockan 08.00.
Jag har försökt att få tag på en säker tid, men, vissa säger klockan 9, andra klockan 8. Det släpps ju 07.00 GMT regular, och då Sverige är GMT +1 borde det vara 08.00 men enligt vissa så är det 09.00 då Sveriges sommartid gör att det blir GMT+2 men det borde inte visa olika på våra datorer.
Anledningen till att detta är så extremt viktigt är att vi ska lana och spela lördag + söndag och inte ha något liv på något vis så vi måste ju logga in rätt tid!
Så, vilken tid är det?!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är 09.00 som gäller, men de har sagt att servrarna kan öppna redan 3h tidigare dvs. 06.00 på lördag.

Visa signatur

NAS: QNAP TS-469L | 4x3TB WD RED - 3GB ram

Permalänk
Medlem

http://www.guildwars2countdown.com/
jaså, visste inte att det var en timer på deras hemsida emd.
om du vill så kan du försöka räkna ut vilken tid det blir, med matte...

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

http://www.guildwars2countdown.com/
jaså, visste inte att det var en timer på deras hemsida emd.
om du vill så kan du försöka räkna ut vilken tid det blir, med matte...

Uppskattar att du dumförklarar mig, utan att läsa. (EDIT:) mitt inlägg.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av zaphio:

Det är 09.00 som gäller, men de har sagt att servrarna kan öppna redan 3h tidigare dvs. 06.00 på lördag.

^ This Dude got the answer your seek young Padawan!

Öppna 09:00, (men för att starten ska flyta på, så kan dom öppna servrar upp till 3 timmar i förväg)

Permalänk
Skrivet av Wranz:

^ This Dude got the answer your seek young Padawan!

Öppna 09:00, (men för att starten ska flyta på, så kan dom öppna servrar upp till 3 timmar i förväg)

Okej bra! Då är det bara att packa ihop grejerna, dra sig till ica, proviantera, och sätta upp allt sen är det game on!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den stora frågan är om man ska sitta med tofflerna och en kopp kaffe kl6. eller om man ska gå upp till 9.

Permalänk
Medlem

Får man fråga er som testat betan och kanske vet lite mer om guild wars, kan itne bestämma mig om jag ska skaffa de lr ej.
Jag avskyr world of warcraft, tycker det är för lätt, spelade final fantasy 11 länge och älskade de då det var utmaningar nästan vad man än gjorde, tycker om när det är svårt, och är mest för pve. Är detta någon för mig isf? vet att de finns mkt pvp i guild wars, men hur är pve? sorry ifall de är lite off topic

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Skrivet av jerkaaaa:

Får man fråga er som testat betan och kanske vet lite mer om guild wars, kan itne bestämma mig om jag ska skaffa de lr ej.
Jag avskyr world of warcraft, tycker det är för lätt, spelade final fantasy 11 länge och älskade de då det var utmaningar nästan vad man än gjorde, tycker om när det är svårt, och är mest för pve. Är detta någon för mig isf? vet att de finns mkt pvp i guild wars, men hur är pve? sorry ifall de är lite off topic

Inte så bra PvE, dock förstår jag inte hur du ogillar wow, det är ju i princip bara PvE anpassat, men guildwars2 är väl inte att rekommendera om du är en hardcore-pve människa. Tror det bara finns 5 instanser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Inte så bra PvE, dock förstår jag inte hur du ogillar wow, det är ju i princip bara PvE anpassat, men guildwars2 är väl inte att rekommendera om du är en hardcore-pve människa. Tror det bara finns 5 instanser.

vadå inte att rekommendera? finns väl hur mycket som helst att göra i gw2? och alla 5 instancer har olika modes där dem är olika svåra, massor att utforska.

mycket mer än vad pvp delen har.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Inte så bra PvE, dock förstår jag inte hur du ogillar wow, det är ju i princip bara PvE anpassat, men guildwars2 är väl inte att rekommendera om du är en hardcore-pve människa. Tror det bara finns 5 instanser.

Ogillade wow för det var för lätt vilket jag skrev, löjligt lätt jämfört med Final Fantasy 11 vilket jag spellade före wow. Aja, det är bara en kostnad på 350 ish så de kan jag väl leva med om de inte skulle vara något för mig
Tackar för era åsikter!

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PhenPhantom:

Inte så bra PvE, dock förstår jag inte hur du ogillar wow, det är ju i princip bara PvE anpassat, men guildwars2 är väl inte att rekommendera om du är en hardcore-pve människa. Tror det bara finns 5 instanser.

Man ska inte lyssna på de som uttrycker sig på det här viset, om PvEn är bra är en smaksak.

Trenden jag ser är att de som tycker att "instanser" och "raids" är den enda typ av PvE de har lust att spela uttrycker att de inte tycker PVE:n är bra. Ifall det är på grund av förutfattade meningar om resten av PvE:n eller att de faktiskt provat grundligt och inte tyckt om det varierar. Övriga verkar i allmänhet tycka att PvE:n är riktigt bra, speciellt de som spelat längre än början av spelet i betorna.

Hoppas det ger en lite objektivare syn på saken.

Permalänk
Skrivet av anon70536:

Man ska inte lyssna på de som uttrycker sig på det här viset, om PvEn är bra är en smaksak.

Trenden jag ser är att de som tycker att "instanser" och "raids" är den enda typ av PvE de har lust att spela uttrycker att de inte tycker PVE:n är bra. Ifall det är på grund av förutfattade meningar om resten av PvE:n eller att de faktiskt provat grundligt och inte tyckt om det varierar. Övriga verkar i allmänhet tycka att PvE:n är riktigt bra, speciellt de som spelat längre än början av spelet i betorna.

Hoppas det ger en lite objektivare syn på saken.

Well, utgick ifrån vad jag tyckte, tyckte det var ganska självklart? Att han undrade vad vi tyckte, men jag missförstod väl. Kanske är att jag är van vid wow som har en stor pve del, eller hade snarare.

Skrivet av HaBBarN:

vadå inte att rekommendera? finns väl hur mycket som helst att göra i gw2? och alla 5 instancer har olika modes där dem är olika svåra, massor att utforska.

mycket mer än vad pvp delen har.

Well, sa vad jag tyckte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Ogillade wow för det var för lätt vilket jag skrev, löjligt lätt jämfört med Final Fantasy 11 vilket jag spellade före wow. Aja, det är bara en kostnad på 350 ish så de kan jag väl leva med om de inte skulle vara något för mig
Tackar för era åsikter!

Visserligen offtopic nu, men antar att du klarat alla 25manna instanser i Heroic mode innan nerfs om du kan säga att spelet är för lätt?

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Visserligen offtopic nu, men antar att du klarat alla 25manna instanser i Heroic mode innan nerfs om du kan säga att spelet är för lätt?

Vad har "förr i tiden" med current content att göra.
Om han inte lirat WoW innan nerfs så kan han inget säga om det.

Dvs, det han har testat är för lätt.

Men GW2 har ez mode dungeons, aka story mode.
Sen "hard modes" med olika Paths. (Dessa ska vara svåra) inte testat själv.
Även outdoor eller world "raids" (dynamic events) som alla kan va me på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Visserligen offtopic nu, men antar att du klarat alla 25manna instanser i Heroic mode innan nerfs om du kan säga att spelet är för lätt?

Och du har självklart lirat Final Fantasy 11 så du kan jämföra dessa 2 spel?

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerkaaaa:

Och du har självklart lirat Final Fantasy 11 så du kan jämföra dessa 2 spel?

Det har ju inget med hans fråga att göra?
Du sa att WoW var lätt, han frågade då om du faktiskt testat de svåraste sakerna i WoW?

Skrivet av Wranz:

Vad har "förr i tiden" med current content att göra.
Om han inte lirat WoW innan nerfs så kan han inget säga om det.

Dvs, det han har testat är för lätt.

Med den logiken kan man döda en mob i start området och sedan säga att spelet är för lätt, för det han testat tyckte han var för lätt? Kan köpa argumentet om att om han spelat efter nerfs enbart kan han inte ta hänsyn till dem men då är ju frågan har han kört dem efter nerf och klarat dem utan problem?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Ferrat;12619240"]Det har ju inget med hans fråga att göra?
Du sa att WoW var lätt, han frågade då om du faktiskt testat de svåraste sakerna i WoW?

Nej det har jag inte, men spelar man 100+ timmar utan att uppleva något de minsta svårt så tröttnar man, vill ha mer svårigheter än ett par enstaka instancer

Visa signatur

Hugger man yxan i båten får man ro som fan!

Permalänk
Medlem

som sagt. standard tiden är 09.00, men de har sagt att servrarna KAN öppnas så tidigt som 3 timmar tidigare. Dock så tror jag inte att dom kommer öppna exakt 06.00, då dom vet att många väntar. det lär säkerligen inte öppna förens halv 7 kanske. lite mindre press på sevrarna skulle jag tro då

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

[QUOTE="jerkaaaa;12619273"]

Skrivet av Ferrat:

Det har ju inget med hans fråga att göra?
Du sa att WoW var lätt, han frågade då om du faktiskt testat de svåraste sakerna i WoW?

Nej det har jag inte, men spelar man 100+ timmar utan att uppleva något de minsta svårt så tröttnar man, vill ha mer svårigheter än ett par enstaka instancer

Spelade själv FFXI i ca: 5 år. Har aldrig spelat något spel som gett mig samma utmaning som FFXI. Det kändes så jävla mumsigt att dra ner en CoP drake (när det var nytt) efter att ha kämpat i dagar. Nyare MMO's är alldeles för fast paced. De är inte alla dåliga, just bara att de inte ger mig samma utmaning och communityn är absolut inte jämförbar med FFXI communityn.

Ska dock testa GW2. Grupptryck -.-