Sleeping Dogs - GTA-liknande spel i Kinesisk miljö

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Testa verify integrity of game cache i Steam, kan hända att det fattas någon fil. Spelet nu i några timmar nu, riktigt skoj spel och det ser riktigt bra ut med HD texture pack, gillar också effekten när det regnar. Jag märkte dock att spelet är väldigt krävande, satte allt på max förutom AA och då rusade tempen för grafikkortet upp till 80° xD, inte heller är det bra nu när det är ~25° ute och vindstilla. Blir att fixa en egen fläktkurva.

googla på problemet! finns en dll fil som du måste kopiera och droppa i istall mappen:) sen funkar det kanon (steam version)

Visa signatur

ASUS X99 Rampage V Extreme. I7 5820k @ 4,6Ghz. Phantec pro
2X Gtx 970@ 1522/8024mhz
AX860 Platinum
G-skill ripjaws 2400mhz

Permalänk

Klarade ut spelet på mitt chippade xbox för 3 dagar sen o det var helt ok. Gillade att man kunde använda omgivningen för att döda någon. Men spelet var lite kort o körningen var lite stel/konstig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel(R) Core(TM)i7-3770 CPU @ 3,40 GHz I AMD radeon(TM) HD 7770 2 gb I 12 gb ram I 1 tb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Testa verify integrity of game cache i Steam, kan hända att det fattas någon fil. Spelet nu i några timmar nu, riktigt skoj spel och det ser riktigt bra ut med HD texture pack, gillar också effekten när det regnar. Jag märkte dock att spelet är väldigt krävande, satte allt på max förutom AA och då rusade tempen för grafikkortet upp till 80° xD, inte heller är det bra nu när det är ~25° ute och vindstilla. Blir att fixa en egen fläktkurva.

Har testat de, dock återstår samma problem.

Visa signatur

Data: Ryzen 7 5800x, Corsair DDR4 2x16GB 3600MT/s, PNY RTX 3070Ti, 1x1TB nvme, 1x2TB nvme.
Laptop: Apple MacBook Air m2 - 512GB+16GB
Spelkonsoler - Nintendo Switch OLED, Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan ställa in bilar i parkeringshusen på något sätt? Verkar bara som att man kan ställa bilar där om man köper dom?

Permalänk
Avstängd

Ni som kör sli och har problemet med att bara ett kort används (som det var för mig) så finns det en lösning:

1.) Go to the following link and download the Nvidia 3D Settings Profile Manager:
http://www.geeks3d.com/20100528/manage-your-sli-profiles-with......

2.) Export your current SLI profile.
3.) Open the document it exports, and scroll down to where Sleeping Dogs would go.
4.) If there is no entry, copy and paste the following:

Profile "Sleeping Dogs"
ShowOn GeForce
ProfileType Application
Executable "hkship.exe"
Setting ID_0x00a06946 = 0x0C4010F5
Setting ID_0x1033cec2 = 0x00000002
Setting ID_0x1033dcd3 = 0x00000004
Setting ID_0x10ecdb82 = 0x00000001
EndProfile

If there is already a profile, make sure the the first line of code says "Setting ID_0x00a06946 = 0x0C4010F5" and not "0x004010F5".

5.) Save the profile, and import it back into the 3D Settings Profile Manager. Now you're done!

Detta fungerade perfekt för mig och nu används båda 680 korten istället för som det var innan bara ett.

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

då vill jag tipsa om ett spel som heter The Sims

Du vet att man kan svälta människor i The Sims 3 va? Hur vågar du glorifiera ett sådant hemskt spel?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hur mycket bättre än PS3-verisonen är PC? Är grafiken mycket bättre eller är det bara HD-texturerna? Kan man justera trafikintensiteten i PS3-versionen.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Medlem

Verkar ju nice

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goldstein:

Hur mycket bättre än PS3-verisonen är PC? Är grafiken mycket bättre eller är det bara HD-texturerna? Kan man justera trafikintensiteten i PS3-versionen.

"HD" texturerna verkar inte göra någonting alls.
Grafiskt är det inte så imponerande, kantiga reflektioner och annat under natten (syns mest på glas) och sedan under dagtid så ser spelet ut som saints row 2, ibland sämre, ibland bättre.

Permalänk
Permalänk

Stelaste bilkörningen sen need 4 speed 2

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk

Dessutom totalt ospelbart för väldigt många. Googla på "HKShip.exe" eller ta er en titt i Steams forum innan ni köper spelet. När spelet väl låter mig spela mer än 20 min i sträck så njuter jag i fulla drag, det är i mina ögon ett bra spel med en bra blandning av NFS, GTA och Saints Row.

Skrivet av dr_gonzo87:

googla på problemet! finns en dll fil som du måste kopiera och droppa i istall mappen:) sen funkar det kanon (steam version)

Har sökt en hel del på problemet men inte stött på någon särskild dll. Har du någon länk eller tips på var du hittade den?

Permalänk
Medlem

Finns demo nu för den som vill testa.
http://store.steampowered.com/agecheck/app/202170/
(download demo på högerkanten)

Permalänk

För er som inte visste, så är Sleeping dogs true crime hong kong. Bara det att activision la ner det PGA att de ville satsa allt på cod. Så istället tog square enix (skaparna av just cause 2) över det.

Permalänk
Medlem

Rätt trevligt spel. Men känslan under bilkörning är under all kritik, tycker att Square Enix hade kunnat lyckas bättre med den biten.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Otroligt underhållande enligt mig iaf, betydligt roligare än Gta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goldstein:

Har bara testat demot men visst ser man skillnad även utan HD-texturerna. Har för mig att jag läst någonstans att HD-texturerna "bara" gör skyltar samt "main characters" lite skarpare men jag kan ha helt fel hittar dock inte detta igen.

Glömde ju säga att den största skillnaden ser du nog i free roam, view distance skiljer sig rätt mycket mellan PC och konsol tyvärr, så länge det är en ok portning så klart men det verkar ju sleeping dogs vara ändå. Sök lite videos på youtube å jämför när dom kör bil i free roam t.ex.

Ladda hem demot om du har möjlighet, det är väldigt kort men man får en liten känsla för en rätt stor del(combat systemet) i spelet i alla fall.

Gjorde videos från alla tre plattformar men youtube sabbar ju kvalitén rätt hårt tyvärr, alla tre är oredigerade filer uppladdade direkt till youtube.

PC kan tyvärr bara spela in i 720p då filerna annars blir för stora för att HDD ska hinna spara :/

Xbox360......håller nog fortfarande på att bearbetas.

PS3......håller nog fortfarande på att bearbetas. Nu är det inte 100% rättvist eftersom PS3 bara kan spelas in via komponent å inte HDMI.

Permalänk
Medlem

Ni som kör på PC. Hur mycket FPS får ni? Testade att ladda ner demot och hade allting på högsta, fick ut cirka 35-40 FPS med mitt 580.

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexio:

Ni som kör på PC. Hur mycket FPS får ni? Testade att ladda ner demot och hade allting på högsta, fick ut cirka 35-40 FPS med mitt 580.

Jupp jag får samma i demot med mitt GTX 670, dra ner ett steg på AA så löser det sig

Permalänk

Bara jag som stör mig på att man inte kan kolla uppåt?
Tycker det är väldigt synd, då dom gjort en väldigt underbar och livlig stad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk
Skrivet av Alexio:

Det översta grafikvalet har jag på high, resten är maxat. 58-80 fps när jag kör bil, springer ja runt å flummar mellan 100-170~
dock är spelet väldigt "ryckigt" när jag kör en snabb bil eller motorcykel :S

Permalänk

Jävlar! Det här spelet känns ju ''köttigt'' och väldigt intensivt!
Men ändå så himla kul haha älskar att bara gå runt med han och mucka lite med oskyldiga människor.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem

Bara spelat demot än dock är spelet på väg med posten

Ska bli intressant å se hur bra det är. Blev köp till "krysslådan" då jag aldrig fick handkontrollen att funka i demot på PC.

Permalänk

Bara för mig som som hela datorn kraschar när man kör med hd texturerna och på extreme settings ?
Jag får något konstigt ljud i högtalarna och sen blir bilden svart och datorn rebootar efter en stund.
Har jag för lite ram minne, 6GB ?

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Låter skumt. Jag körde igenom hela spelet med Hd texturer och high settings utan ett enda problem.

Permalänk
Medlem

För övrigt så ligger den här tråden fel. Sleeping Dogs är definitivt ingen shooter.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul spel men bilkörningen känns som crusin usa på N64. Maxar det utan större problem men dock ligger mitt gkort på 100% belastning hela tiden.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Tycker bilkörningen är riktigt bra. Till skillnad från GTA 4 går det faktiskt att kontrollera sina fordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

Bara för mig som som hela datorn kraschar när man kör med hd texturerna och på extreme settings ?
Jag får något konstigt ljud i högtalarna och sen blir bilden svart och datorn rebootar efter en stund.
Har jag för lite ram minne, 6GB ?

Har laddat ned HD-texturerna? Även om de finns med i spelets meny så betyder det inte att du har texturerna, de måste laddas ned separat via steam.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7