Permalänk
Medlem

Frågor ang hög skärmupplösning

Hej har lite frågor jag skulle behöva få besvarade!

1. Tänkte höra om någon har koll på vilken upplösning jag bör kunna hantera som högst digitalt samt analogt (två skärmar samtidigt) på en "Compaq Presario CQ2710EO" Där grafikkortet är Intel HD Graphics 4000 som jag har svårt hitta specifikationer på?

2. Vad krävs det för datorspecifikationer för att använda en bildskärm som är 30" och har upplösningen 2560x1600? Förstått det som att grafikkortet ska klara upplösningen samt att datorn ska ha DVI-D utgång/HDMI utgång (finns väl adapters mellan de två så spelar väl egentligen inte någon roll vilken av dessa, då de båda är digitala?)

(Edit) 3. Visst ska HP Pavilion P6-2259eo (NVIDIA GeForce GT 620) klara av en 27" HP ZR2740W och en random 27" 1920x1080 skärm med vga uttag? Kan någon kunnig bekräfta att dessa tre ska funka tillsammans?

Tack på förhand om någon kan ta sig tid och svara på något av ovanstående!

Permalänk
Medlem

För upplösningar över 1920x1080 så krävs det Dual DVI eller Displayport. HDMI stödjer bara 1920x1080 upplösning, samma med single DVI.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, det visste jag inte!

Hur vet jag om det är dual-dvi på datorns uttag? trodde att dvi-d stod för dvi-digital? eller handlar det bara om sladden från datorn- och om man har dvi-d och ett grafikkort som klarar upplösningen så ska det funka med en dual-dvi sladd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoog:

Tack för svaret, det visste jag inte!

Hur vet jag om det är dual-dvi på datorns uttag? trodde att dvi-d stod för dvi-digital? eller handlar det bara om sladden från datorn- och om man har dvi-d och ett grafikkort som klarar upplösningen så ska det funka med en dual-dvi sladd?

Även grafikkortet måste naturligtvis stödja DVI-D Dual Link

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.