Hej!
Jag är ute efter att köpa/bygga en ny dator, har byggt förut så ska inte vara några problem.
Egentligen gör jag inte så mycket mer än typ spelar WoW, men jag vill gärna ha den till BF3 och Rome: Total war 2. Eftersom Rome faktiskt inte ens har systemkrav än så får vi väl gissa lite där!
Vad jag är ute efter är AMD grafikkort då jag tycker de är mest prisvärda, men jag är inte på något sätt svårövertalad till nVidia om de har ett bättre alternativ. Kanske är det ett alternativ att köpa halvbra grafikkort nu, och skaffa ett till sen när Rome kommer och köra Crossfire/SLI?
Processor ser jag helst som intel eftersom WoW inte jobbar skitbra med flera kärnor, och Bulldozers modullösning inte verkar så bra för WoW då. Men som sagt, är inte svårövertalad om det visar sig att det är prisvärdare med en Bulldozer.
Ser gärna SSD disk om det går att trycka in, behöver inte vara en stor. Detta är dock inte ett måste. Ja, kraven är väl inte många fler än så!
Vad jag är ute efter är inte bäst, högst FPS osv. Utan mest prisvärt, bang for the buck så att säga då jag inte spenderar överdrivet mycket tid vid datorn.
Budget ligger ca 6000-7000.
Tack på förhand
Edit: Handlar inte på komplett