Permalänk
Skrivet av maximm:

Kommer det upp en 3TB-disk på err superrea?

Det kan det mycket väl göra, du får hålla ett öga på sidan helt enkelt

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Högskolestudent som man är så är Dustin ofta första valet och när min gamla router nu lagt av är jag lite sugen på en ASUS RT-N65U. Har Dustin några planer på att ta in denna i sortimentet? (Gärna med en trevlig studentrabatt. ;P )

Permalänk
Skrivet av Fastback:

Högskolestudent som man är så är Dustin ofta första valet och när min gamla router nu lagt av är jag lite sugen på en ASUS RT-N65U. Har Dustin några planer på att ta in denna i sortimentet? (Gärna med en trevlig studentrabatt. ;P )

Hej!
Beklagar svarstiden men jag inväntar svar internt, återkommer så fort jag vet mer!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Beklagar svarstiden men jag inväntar svar internt, återkommer så fort jag vet mer!

Ingen fara! Grymt nog att ha forumsupport i huvudtaget!

Permalänk
Skrivet av Fastback:

Ingen fara! Grymt nog att ha forumsupport i huvudtaget!

Hej Fastback!
Då tror jag vi har den klar straxt, den kommer att komma upp på sidan med detta artikelnummer: 5010646658 - ASUS RT-N65U GIGABIT DUALBAND WIRELESS N ROUTER

Vår marknadsavdelning väntar dock på info från tillverkaren som måste läggas upp innan den kommer upp på våran webb.

Hör gärna av dig till mig med ett betyg om du handlar en sådan så ordnar jag med en liten överraskning
Trevlig helg!

Mvh/Stefan Langheden
Kundombudsman på Dustin

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ni råkar inte ha möjlighet att fixa ett bra erbjudande på ett grafikkort för en fattig student? Gärna ett GTX 660 eller HD7870/7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Jag undrar om det går att beställa en speciell version utav denna router:
http://www.dustinhome.se/product/5010182149/d-link-dir-300-wi...

Anledning är att bara A1 och B1 kan köra DD-WRT. Eller ska man behöva göra som en i kommentarerna säger, beställa ett stort antal och returnera de som man inte är nöjd med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Som det ser ut just nu så får vi inte tag på den datorn från någon distributör, jag skulle således tro att den faktiskt är på väg att utgå.
och tackar själv, det är alltid kul att höra att vi gör ett bra jobb

Jag beställde datorn detta gällde, en Asus N56VZ men måste skicka tillbaka den, då jag har fått en DOA från tillverkaren. Jag ser på er hemsida att den här datorn finns inte hos er för tillfället. Vad beror detta på; kommer den tillbaka eller är den borta för gott?

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hej Dustin, Hur fungerar Retureneringen av produkter hos er? Jag köpte nämnligen en router av er förra veckan.
Det är absolut inget fel på routern i sig, den funkar dock inte med mitt Telia nät.
Kan man returnera varor även av denna anledning? Annars så skulle jag bara vilja byta mot en annan router när jag lokaliserat en som fungerar med mitt nät.

Mvh /Stefan

Permalänk
Skrivet av Mikael R:

Ni råkar inte ha möjlighet att fixa ett bra erbjudande på ett grafikkort för en fattig student? Gärna ett GTX 660 eller HD7870/7950.

För tillfället har vi inget i kikaren tyvärr, vi körde dock ganska nyligen ett GTX 670 för småpengar, men håll hårt i slantarna så länge så kanske det dyker upp något bra inom kort

Skrivet av slaski:

Hej!
Jag undrar om det går att beställa en speciell version utav denna router:
http://www.dustinhome.se/product/5010182149/d-link-dir-300-wi...

Anledning är att bara A1 och B1 kan köra DD-WRT. Eller ska man behöva göra som en i kommentarerna säger, beställa ett stort antal och returnera de som man inte är nöjd med?

Tyvärr har vi inte möjlighet att kontrollera vilka versioner vi skeppar ut då samtliga har samma artikelnr hos D-link och således knackas in hos oss som en och samma produkt.

Skrivet av SniFFy<3:

Jag beställde datorn detta gällde, en Asus N56VZ men måste skicka tillbaka den, då jag har fått en DOA från tillverkaren. Jag ser på er hemsida att den här datorn finns inte hos er för tillfället. Vad beror detta på; kommer den tillbaka eller är den borta för gott?

Det fanns juh några versioner av N56VZ, men den enda vi har kvar i dagsläget är denna:
http://www.dustinhome.se/product/5010644235/asus-n56vz-ci7-2-...
Vi får inte längre tag i några N56VZ'n, således är de borta för gott så fort de kvarvarande på ovan artikelnr säljer slut.

Skrivet av Zaarker:

Länken funkar tyvärr inte, jag misstänker att den kräver att man är inloggad med sitt mecenatkort för att se, men huruvida priset är bra eller inte är ändå upp till dig att bedöma

Skrivet av stefan338:

Hej Dustin, Hur fungerar Retureneringen av produkter hos er? Jag köpte nämnligen en router av er förra veckan.
Det är absolut inget fel på routern i sig, den funkar dock inte med mitt Telia nät.
Kan man returnera varor även av denna anledning? Annars så skulle jag bara vilja byta mot en annan router när jag lokaliserat en som fungerar med mitt nät.

Mvh /Stefan

Hej Stefan,
som konsument har du 14dagars (räknat från dagen du tog emot varan) ångerrätt och kan returnera produkten även om du brutit förpackningen, förutsatt att den är i väsentligt oförändrat skick (har du börjat riva och slänga saker blir det genast lite kinkigt t.ex.).

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej dustinhome!

Jag beställde i måndags datordelar till en ny dator.
2 av 15 delar hade statusen "Skickas inom 1-2 dagar".
Samma status står idag.
Dessa är delarna:
http://www.dustinhome.se/product/5010613481/ocz-zs-series-750-watt-power-supply/
http://www.dustinhome.se/product/5010335351/microsoft-windows-7-home-prem-eng-dvd-upg/

Har du/ni någon aning om när dem kommer anlända till lagret - Kan det ta lång tid? Hade gärna velat få delarna levererade denna vecka.

Permalänk
Medlem

Jag måste klaga lite :), ni har för snabb service! Beställde en BR-brännare i helgen och sedan avbeställde den under söndagen. Sen är ni så snabba att ni skickar iväg alla helgbeställningar på morgonen. Så nu har jag blivit offer för snabb och bra service Tur att ni har trevligt folk i telefon supporten som hjälper till att fixa allt på ett supersmidigt sätt. Ser fram emot att få beställa av er igen!

Permalänk
Avstängd

Ni råkar inte ha möjlighet att fixa ett bra erbjudande på ett z68/z77 mITX moderkort? Tycker det är konstigt att det inte finns nåt under tusenlappen...

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av Leozy:

Hej dustinhome!

Jag beställde i måndags datordelar till en ny dator.
2 av 15 delar hade statusen "Skickas inom 1-2 dagar".
Samma status står idag.
Dessa är delarna:
http://www.dustinhome.se/product/5010613481/ocz-zs-series-750-watt-power-supply/
http://www.dustinhome.se/product/5010335351/microsoft-windows-7-home-prem-eng-dvd-upg/

Har du/ni någon aning om när dem kommer anlända till lagret - Kan det ta lång tid? Hade gärna velat få delarna levererade denna vecka.

Hej,
vad jag kan se så skickades din beställning från oss igår. Anledningen till varför det står 1-2dagar på hemsidan fortfarande är för att vi inte tog in några fler utav artiklarna än de till just din beställning

Skrivet av xrim:

Jag måste klaga lite :), ni har för snabb service! Beställde en BR-brännare i helgen och sedan avbeställde den under söndagen. Sen är ni så snabba att ni skickar iväg alla helgbeställningar på morgonen. Så nu har jag blivit offer för snabb och bra service Tur att ni har trevligt folk i telefon supporten som hjälper till att fixa allt på ett supersmidigt sätt. Ser fram emot att få beställa av er igen!

Äsch då, jag ska se till att dom försöker ta lite längre tid på sig framöver
Skämt o sido är det skönt att höra att vi lever upp till det trevliga bemötandet vi strävar efter

Skrivet av mr_svahn:

Ni råkar inte ha möjlighet att fixa ett bra erbjudande på ett z68/z77 mITX moderkort? Tycker det är konstigt att det inte finns nåt under tusenlappen...

Jag ska be vår marknadsavdelning att ta en titt på mITX utbudet och se om vi kan komplettera med något i en lite lägre prisklass.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dustin Home:

Jag ska be vår marknadsavdelning att ta en titt på mITX utbudet och se om vi kan komplettera med något i en lite lägre prisklass.

Det vore kanon, kanske någon studentrabatt går att fixa annars?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Det vore kanon, kanske någon studentrabatt går att fixa annars?
Skickades från m.sweclockers.com

Det var faktiskt lite ont om moderkort i mITX format med Z77/Z68 chipet med en lägre prislapp. Det vi kan rekommendera är isf detta:
http://www.dustinhome.se/product/5010627060/asus-p8h77-i-h77-... Det är dessutom lite studentrabatt på den

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dustin Home:

Det var faktiskt lite ont om moderkort i mITX format med Z77/Z68 chipet med en lägre prislapp. Det vi kan rekommendera är isf detta:
http://www.dustinhome.se/product/5010627060/asus-p8h77-i-h77-... Det är dessutom lite studentrabatt på den

Okej, problemet med det är att det är ett H77 kort så jag kan inte överklocka processorn med den.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Skrivet av mr_svahn:

Okej, problemet med det är att det är ett H77 kort så jag kan inte överklocka processorn med den.

Det kostar att ligga på topp

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Kommer ni att ta in Gigabytes ultrabooks U2442N/V ?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk

Skulle det inte vara någon "super-helg-rea-kampanj" from. kl 12 idag fredag? Hittar nämligen inget på eran hemsida, såg bannern här på Sweclockers.

Visa signatur

Stationär: Cooler Master HAF X | i7 2600k @ 4,6ghz | ASUS Sabertooth P67 | ASUS GTX 580 DCII @ 840/1150/1680 | Intel 510-series 120GB - 1,5 TB Seagate - 1 TB WD Green| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair TX750 | Win 7 Pro 64bit | Razer Lycosa | Eizo Foris FS2332 | Bärbart: The new iPad 3rd GEN | Kamera: Nikon D800, Nikon 70-200 VRII, Nikon 17-55

Permalänk
Skrivet av McZ:

Kommer ni att ta in Gigabytes ultrabooks U2442N/V ?

Gigabytes bärbara datorer är tyvärr inte aktuella för oss i dagsläget.

Skrivet av Stoffe_89:

Skulle det inte vara någon "super-helg-rea-kampanj" from. kl 12 idag fredag? Hittar nämligen inget på eran hemsida, såg bannern här på Sweclockers.

Märkligt, den hade vi nämligen förra veckan? Du sitter förmodligen på en cachad version av annonsen, den som ska rulla nu är Dustin PC, testa att rensa cachen

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

hej!

Undrar om era u2713hm är tillverkade i juni eller juli? Jag vet att det har varit problem med 1:a batchen (backlight-bleeding) och således undrar jag om ni har fått in andra batchen ännu?

Permalänk
Skrivet av aaaaaaaaaa:

hej!

Undrar om era u2713hm är tillverkade i juni eller juli? Jag vet att det har varit problem med 1:a batchen (backlight-bleeding) och således undrar jag om ni har fått in andra batchen ännu?

Jag önskar att jag kunde ge dig ett svar på detta, men tyvärr har vi ingen aning. VI har lite för många där nere för att kunna dra en slutsat genom att kika på något paket så det finns tyvärr en risk att du får en skärm ur den första batchen om du beställer.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom tråden eftersom den är så lång, så detta kanske redan har tagits upp.

Jag tycker att Dustin ska informera tydligare när ni säljer gråimporterade TV-apparater. Jag köpte ganska nyligen en ny Samsung-plasma hos er, och en av anledningarna till att jag valde just Samsung var på grund utav deras generösa garanti. På modeller över 40" så gäller "Inhome"-garanti, vilket innebär att Samsung kommer hem till dig för reperation och utbyte. När min TV gick sönder efter tre veckor så felanmälde jag den hos Samsung för att få den utbytt. Fick dock ett snopet besked att den inte hade någon garanti i Sverige eftersom det är en importerad modell.

Jag skulle därför inte råda någon att köpa gråimporterade TV-apparater från Dustin, eftersom dom inte har någon garanti hos tillverkaren. Jag känner mig även lurad, och hade jag vetat att den var gråimporterad så hade jag aldrig köpt den. Riktigt dålig stil! Nu måste jag skruva ner TV:n från väggen, packa den i originalembalage och skicka den på pall till Dustin för felsökning. Tidskrävande och jobbigt med en 51" plasma.

Tips till er som ska köpa TV hos Dustin: Enda sättet att se om TV:n är gråimporterad och således saknar garanti, är att manual- och menyspråket bara en engelska. Punkter i produktbeskrivningen som jag inte ens bemödar att bry mig om, eftersom jag ändå kör engelskt menyspråk på alla mina teknikprylar.

Så, varning för Dustins oseriösa information! Jag känner mig lurad och är väldigt besviken.

Såhär ser min TV ut efter en stunds användning (15-60 minuter): http://youngsky.org/jonis/PS51D8000/

Dustin har fått dessa bilder redan, men TV:n ska fortfarande skickas in för felsökning.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Skrivet av PreacherMan:

Har inte läst igenom tråden eftersom den är så lång, så detta kanske redan har tagits upp.

Jag tycker att Dustin ska informera tydligare när ni säljer gråimporterade TV-apparater. Jag köpte ganska nyligen en ny Samsung-plasma hos er, och en av anledningarna till att jag valde just Samsung var på grund utav deras generösa garanti. På modeller över 40" så gäller "Inhome"-garanti, vilket innebär att Samsung kommer hem till dig för reperation och utbyte. När min TV gick sönder efter tre veckor så felanmälde jag den hos Samsung för att få den utbytt. Fick dock ett snopet besked att den inte hade någon garanti i Sverige eftersom det är en importerad modell.

Jag skulle därför inte råda någon att köpa gråimporterade TV-apparater från Dustin, eftersom dom inte har någon garanti hos tillverkaren. Jag känner mig även lurad, och hade jag vetat att den var gråimporterad så hade jag aldrig köpt den. Riktigt dålig stil! Nu måste jag skruva ner TV:n från väggen, packa den i originalembalage och skicka den på pall till Dustin för felsökning. Tidskrävande och jobbigt med en 51" plasma.

Tips till er som ska köpa TV hos Dustin: Enda sättet att se om TV:n är gråimporterad och således saknar garanti, är att manual- och menyspråket bara en engelska. Punkter i produktbeskrivningen som jag inte ens bemödar att bry mig om, eftersom jag ändå kör engelskt menyspråk på alla mina teknikprylar.

Så, varning för Dustins oseriösa information! Jag känner mig lurad och är väldigt besviken.

Såhär ser min TV ut efter en stunds användning (15-60 minuter): http://youngsky.org/jonis/PS51D8000/

Dustin har fått dessa bilder redan, men TV:n ska fortfarande skickas in för felsökning.

Hej,
Importerade TV apparater är något som är på tapeten hos oss, eller snarare informationen kring dessa. Då tillverkarnas artikelnr normalt skiljer mot de nordiska varianterna har vi tidigare ansett att det räckt som information. Vi håller hur som haver på att se över informationen kring dessa.
Beträffande ditt ärende så låter det märkligt att den skulle in för en felsökning, jag tror nog att det rör sig om ett utbyte, men att du möjligtvis råkat få fel information. Du får gärna PM'a mig ditt RMA nummer om du vill att jag kikar över det dock.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Jag undrar när Western Digital Red WD30EFRX 64MB 3TB kommer att finnas att köpa hos er? Samtliga Svenska butiker har dem inte på "hyllan" och datumen när de skall finnas på lager varierar och skjuts upp. Har Dustin nått definitvt datum utlovat från er leveratör eller är det så att WD har leverans problem?

Permalänk
Skrivet av mikegnorp:

Jag undrar när Western Digital Red WD30EFRX 64MB 3TB kommer att finnas att köpa hos er? Samtliga Svenska butiker har dem inte på "hyllan" och datumen när de skall finnas på lager varierar och skjuts upp. Har Dustin nått definitvt datum utlovat från er leveratör eller är det så att WD har leverans problem?

Vi räknar för närvarande med leveras till den 15'e nästa månad, det är dock inget löfte från leverantören så det kan mycket väl komma att flyttas fram.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Humor!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

Hej!

Tänkte höra om ni vet när Silverstone SG09 kommer in?

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=345&area=en

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360