Thermaltake inleder säljstarten av BMW-designade Level 10M Mouse

Permalänk
Medlem

Var sitter slemmet då?

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Den ser väldigt obekväm ut.

Sen använder de guldplätterade USB kontakter vilket är puckat. Guldplätterering kan vara gynsamt vid överföring av analoga signaler men är ju helt onödigt när signalen är digital vilket USB är. Det är slöseri med guld och vilseledande av konsumenter då puckat folk tror att den skulle vara bättre för att den är guldplätterad.

Nej, guld är sämre som ledare än koppar och silver så det är inte gynnsamt för någon signal. Enda anledingen till att man använder det är för att det inte oxiderar och ger sämre kontaktyta av den anledningen.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Ska snart köpa ny mus och om denna fungerar bra jämfört med konkurrenter, ex G400 så får jag svårt att välja.
Måste dock känna på den först.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Guld är en mjuk metall den är dit satt för att kontakten ska passa bättre i usb sloten dock är de nog skit snack.... men rent teoretiskt korrekt

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Ska snart köpa ny mus och om denna fungerar bra jämfört med konkurrenter, ex G400 så får jag svårt att välja.
Måste dock känna på den först.

Om valet står mellan den här och en G400, köp den sistnämnda i så fall. Det är svårt att motivera priset jämfört med G400:s 289 kr.

Jag har en sådan själv och är mycket nöjd med hur den presterar. Finns med all säkerhet bättre, men priset är oslagbart.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quna:

Om valet står mellan den här och en G400, köp den sistnämnda i så fall. Det är svårt att motivera priset jämfört med G400:s 289 kr.
Jag har en sådan själv och är mycket nöjd med hur den presterar. Finns med all säkerhet bättre, men priset är oslagbart.

Vad gäller sensorn så vet jag inte om det finns någon bättre faktiskt (förutom då att andra sensorer har högre CPI/DPI till ingen nytta).

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Ja den ser bedrövlig ut, kantig som tusan. och de är som en BMW irl, tung å bränsleslukande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Vad gäller sensorn så vet jag inte om det finns någon bättre faktiskt (förutom då att andra sensorer har högre CPI/DPI till ingen nytta).

Den är ruskigt exakt i G400. Mycket trevlig datormus i största allmänhet. Jag tycker personligen att den är något lätt och kanske lite för plastig, men det är helt klart en smaksak och det påverkar inte själva sensorn heller.

För att kommentera själva ämnet: Så det är en tysk biltillverkare, vars amerikanska filial har varit med på ett hörn rent designmässigt på en datormus?
Det känns som om Thermaltake enbart har gjort så här som ett försök till att rättfärdiga det löjligt höga priset, eller så är priset högre av just den anledningen. Oavsett så tilltalar det inte mig i alla fall. Strykful mus med femtioelva, onödiga knappar och med en DPI som knappast någon kolbaserad varelse har någon nytta av. Men det är ju bara min åsikt förstås.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwagher:

Ja den ser bedrövlig ut, kantig som tusan. och de är som en BMW irl, tung å bränsleslukande.

Är inte alla bilar bränsleslukande? Jag känner flera som har BMW 5-serien som har en bränsleförbrukning på ca 0.6 l blandad körning. Det beror helt och hållet på vilken motor man väljer och årsmodell. De nyare bilarna är ganska snåla idag. (Inte alla förstås)

Jag håller med dig om att datormusen ser bedrövlig ut dock.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk

Bland de fulare jag skådat..

Permalänk

Var det bara jag som reagerade på att det krävs 128KB för att få plats med fem spelprofiler? Ärligt talat, 128KB är ganska mycket och borde räcka till en hel del fler än så.

Visa signatur

Storskrot:
MB - Asus RIVE X79 // CPU - 3930K @ 5GHz // RAM - 32GB // GPU - Asus GTX680 DCU-IIT // HD - 2 x Corsair 128GB RAID0, 4 x 2TB WD // Chassi - Fractal Design Define XL
Lillskrot:
ASUS G750JX

Permalänk
Medlem

185 gram? Det är ju lika mycket som en MX1000 nästan! Inget för mig...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

800+ för en mus? Njavahh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

frågan är: vart är designen?! Om jag skulle bygga en mus skulle den se ut sådär, EFTERSOM JAG INTE KAN DESIGNA! Efter hålen på top slutar väl desigtidéerna.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Tja tror jag behåller min Corsair M90 själv. Första musen som inte börjat krångla för mig efter ~2 månader så super nöjd, brukar byta mus ca 6-7 ggr per år. Men med denna har jag sluppit.

Nej jag är inte vidare brutal, antagligen bara haft otur med bygg kvalite men har altid haft otur, oftast knapparna som börjar glappa eller scrollern som slutar fungera. Som absolut bäst var någon annan spelmus jag nu förträngt namnet på som höll i ofantliga 5 dagar..... Sedan ballade den totalt ur.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

kan vara intresant. Beror helt på om den e stor eller inte länge letat efter större möss har en nyligen köpt zowie EC1(samma passform som 3.0 ) som jag rätt nöjd med. varför har alla så små händer?? eller kan det vara jag som har stora ?..

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk
Medlem

Verkar vara många bland kommentatorerna som redan har testat musen. Är den verkligen så dålig?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk

Äntligen, funderar på att köpa denna faktiskt, for the lols liksom Så kan man komplettera med ett ordentligt mekaniskt tangentbord när man ändå är i farten.

Köpte dock nyligen en G400 då min kära 10 år gamla mx500 började glappa, men tycker den är en aning för lätt och plastig jämfört med orginalet som man "växt upp" med. Diggar tyngden och inställnings-möjligheterna på "BMW"-musen så det ska bli intressant att prova! Synd bara att den lyser rött istället för blått som allt annat man har runt skrivbordet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sgt. Stinger:

185 gram? Det är ju lika mycket som en MX1000 nästan! Inget för mig...

Själv tycker jag 185g är för lätt mus, men smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, godast i mitten osv. Men det är bland de fulaste pekdonen jag någonsin sett... ser inte ett dugg praktisk ut heller och stör mig att jag inte kan hitta bild på höger sida av musen, är den ambidexteriös eller har den lillfinger stöd? (Men det är nog mest pga jag är så ointresserad av att leta... )

Gillar saker av hög kvalitet, tjock aluminium och snygga design detaljer men det är poänglöst om den ser urgröpt och obalanserad ut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är säkert en bra mus men jag tycker den ser väldigt oskön ut av någon anledning.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Väntar på Aurora jag. Kommer äga brallan av allt.
http://www.esreality.com/post/2173191/new-gaming-mouse-develo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Äntligen, funderar på att köpa denna faktiskt, for the lols liksom Så kan man komplettera med ett ordentligt mekaniskt tangentbord när man ändå är i farten.

Köpte dock nyligen en G400 då min kära 10 år gamla mx500 började glappa, men tycker den är en aning för lätt och plastig jämfört med orginalet som man "växt upp" med. Diggar tyngden och inställnings-möjligheterna på "BMW"-musen så det ska bli intressant att prova! Synd bara att den lyser rött istället för blått som allt annat man har runt skrivbordet.

Du har 7 olika färger att välja mellan. Bla blått http://mmouse.ttesports.com/

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

ÅH nu kommer alla BMW-fanboys kissa ner sig...
(hade den sett ut såhär fast INTE varit "designad" av BMW så hade inte en käft varit intresserad)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Inaktiv

De var den fulaste musen som jag någonsin beskådat!

Permalänk
Skrivet av kyro2:

Du har 7 olika färger att välja mellan. Bla blått http://mmouse.ttesports.com/

Där ser man! Det missade jag totalt. Då känns det ju faktiskt riktigt lovande

Man skulle ju i övrigt kunna jämföra denna musen med Cyborg's varianter som däremot är helt smaklösa i mina ögon.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Det tog sitt tag. Ser helt klart cool ut. Frågan är hur lik den är G500, som idag är den bästa musen imo.

Permalänk
Skrivet av Otur:

Nej, guld är sämre som ledare än koppar och silver så det är inte gynnsamt för någon signal. Enda anledingen till att man använder det är för att det inte oxiderar och ger sämre kontaktyta av den anledningen.

Guld är de grundämne som leder ström bäst mycket bättre än koppar och aluminium men de är för dyrt att göra kablar av..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| FRACTAL DESIGN R4 || ASUS P8Z68-V PRO || i5 2500k @ 4,2Ghz || 8Gb DDR3 1600Mhz(2x8gb) VENGEANCE || CORSAIR H60 || CORSAIR FORCE 3 90GB SSD || RX580 || CORSAIR TX750M +80 || Logitech G 930 || QPAD 5K || Qpad Mk85 ||

Permalänk
Medlem

Vad menas det med när en mus har en lasersensor på 8200 dpi? Ja jag vet dots per inch men vad har det med en mus att göra?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av LCarlsson:

nej det är silver som leder ström bäst av alla grundämnen men eftersom både silver och koppar oxiderar så använder man guld i kontaktyroe

Nja, kol i form av grafen-tuber (SWCNT) leder ström bäst, ~0.6 E9/cm &ohm, men är inte särskilt praktiska på den här nivån (samt fortfarande knepiga att tillverka i någon större omfattning).

Samt beror på hur man mäter. Aluminium är ruggigt effektivt på att leda ström i förhållande till vikt, där får guld, koppar och silver allt stryka på foten (för att inte tala om pris!).

Men som sagt, annars har du helt rätt, i ideala fall ser det ut så här i toppen av ledningsförmåga;
0.226 E6/cm Ω Magnesium Mg 12
0.298 E6/cm Ω Calcium Ca 20
0.313 E6/cm Ω Beryllium Be 4
0.377 E6/cm Ω Aluminum Al 13
0.452 E6/cm Ω Gold Au 79
0.596 E6/cm Ω Copper Cu 29
0.63 E6/cm Ω Silver Ag 47

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)