Call of Duty: Black Ops 2 stöder DX11 – utesluter Windows XP

Permalänk

Sitter nån kvar på xp så är det hög tid att byta nu ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag är blind men jag ser inte någon stor skillnad på något COD spel sen COD4

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

synd bara att det är samma gamla skit motor som spelet är byggt på =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Ni är lite fåniga ni som frågar om folk fortfarande använder XP. Det är gott om kottar som sitter och spelar på XP datorer med gammal hårdvara; vi är lite speciella på SweClockers med våra monsterdatorer, tro det eller ej.

Som Emil sa så är det inte så många ändå, och många av dem har nog kvar det just p.g.a. att de allra flesta spel fortfarande stöder det. Om spelen börjar kräva nyare så kommer fler att byta.

Visa signatur

Intel i7 2600k, 4x4GB DDR3, Asus P8Z68-V Pro/GEN3, EVGA GTX570, Intel 320 160GB OS disk, WD Caviar Black 2TB lagringsdisk, Antec Kühler 620 med Noctua NF-F12-PWM, Corsair AX850 och Fractal Design Define XL

Permalänk
Medlem

Det var på tiden att dom utvecklade sig från stenåldern! Är dom i järnåldern nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Pratade faktiskt med en annan om det här för inte så länge sedan, och vi passade på att kolla lite siffror. Faktum är att XP är "mer dött" bland gamers än man kan tro, endast cirka 14% av användarna verkar sitta kvar där. Kikar då på Steams hårdvaruundersökning, vilken bör ge en ganska rättvis bild för just spelare.

Oj, där ser man. Men dock, XP är fortfarande mera poplärt än Vista verkar det som

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Kan dom inte använda en Direct3D 9 och en Direct3D 11 renderer, så väljer den automatisk den som finns tillgänglig?

Så om DX11 finns, så använder den DX11 och det blir snyggare och snabbare.
Om DX11 inte finns, så använder den DX9 som fallback och då tillämpas inte alla effekter.

Permalänk

nä dra på trissor vilka systemkrav, hur ska ngn ha råd med en sån dator så här mitt på 90talet.....öööh ja just det

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Jag vet inte om jag är blind men jag ser inte någon stor skillnad på något COD spel sen COD4

Det är för att det inte är någon skillnad. Det är bara jävligt dyra map and gun expansions. 500 spänn för ett par nya vapen och 5 nya banor.

Visa signatur

CPU: Core i7 4770K @ 3.5 Ghz GPU: MSI GeForce GTX 680 Sli
RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Moderkort: Asus Z-87 Pro
Systemdisk: Samsung SSD 840 basic
Burk: Fractal Design Define XL PSU: Cooler master Vanguard 1000w
Mus: Cyborg Madcatz M.M.O. 7 Tangentbord: Q-pad MK-85

Permalänk
Inaktiv

Haha, välkommen till 2012, Trey!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Pratade faktiskt med en annan om det här för inte så länge sedan, och vi passade på att kolla lite siffror. Faktum är att XP är "mer dött" bland gamers än man kan tro, endast cirka 14% av användarna verkar sitta kvar där. Kikar då på Steams hårdvaruundersökning, vilken bör ge en ganska rättvis bild för just spelare.

Ser man på, XP tappar 17,7% på ett kvartal.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuffinManxD:

Mac är ej uppbyggda för spel. Skulle inte tro att de kommer göra det. Tyvärr.

Nä, de har ju inte riktigt samma fokus på grafikprestanda, jag får nöja mig med att CS:GO finns iallafall

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fish:

Det hade gärna fått komma till Mac OS X, men då måste de ju lämna DirectX-träsket

Många spelmotorer (bland annat Source, Unigine, etc) har flera renderer backends.
Så den kan använda OpenGL eller DirectX beroende vad som finns tillgängligt och vad man föredrar.

Permalänk

Jag kör XP. Väldigt synd att de utesluter XP med min monsterhårdvara:

AMD Athlon 3200+ 2.0 GHz single core
1,5 gb internminne
XFX Radeon 4450 256 mb minne
PS2 kontakt på mitt orginaltangentbord

Fattar inte varför alla ska överdriva :/ Mitt system är ju rena nymodigheten och XP... Tja det är ju bara 10 år gammalt. Nästan som nytt

Permalänk

Grafiken ser nice ut, blir till att testa

Visa signatur

"Citera för svar"
|Gigabyte GA-970A-UD3 <> AMD FX-6100 X6 Black Edition @ 3,8GHz - Kühler 620 <> XFX Radeon HD 6870|
|8bg Corsair DOMINATOR <> Cooler Master 500W <> BitFenix Survivor Core|

Permalänk

kommer det ha Arisaka-gevär?

Permalänk
Medlem

hatar egentligen cod-spelen, för tillfället spelar jag gw2, men innan var jag mycket i bc2 pga att bf3 sög, men detta såg ganska kul ut

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Systemkraven klarar burken som står och skrotar i förrådet haha. Inte för att jag kör fps men...

XP är ju rätt gammalt så det kan inte vara många som bryr sig. Konsolerna börjar bli rätt gamla de med...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Förstår inte varför dom skippar XP, eller vad som ens krävs för att dom ska göra det? DX11 är endå bra hypat i min åsikt, alltför många gånger har man sutit och spelat och tyckt det ser väldigt snyggt ut, sen inser man att man sitter på DX10. T.ex i BF3, ingen som helst skillnad. Nej DX11 är bara ett säljknepp som ska göra att folk handlar både grafikkort och spel, är ingen större och värd skillnad mellan DX11 och DX10. Och det är som sagt, min åsikt!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Systemkraven klarar burken som står och skrotar i förrådet haha. Inte för att jag kör fps men...

XP är ju rätt gammalt så det kan inte vara många som bryr sig. Konsolerna börjar bli rätt gamla de med...

Skickades från m.sweclockers.com

det kanske är pga av systemkraven som cod är världens mest sålda fps spel, för att man behöver inte en dator för 15.000 för att få bra flyt, vilket förmodligen lockar många yngre utan inkomst:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Förstår inte varför dom skippar XP, eller vad som ens krävs för att dom ska göra det? DX11 är endå bra hypat i min åsikt, alltför många gånger har man sutit och spelat och tyckt det ser väldigt snyggt ut, sen inser man att man sitter på DX10. T.ex i BF3, ingen som helst skillnad. Nej DX11 är bara ett säljknepp som ska göra att folk handlar både grafikkort och spel, är ingen större och värd skillnad mellan DX11 och DX10. Och det är som sagt, min åsikt!

Naej, alltså bara hype är det inte... det är ju nya tekniker i DX11-korten som kan snabba upp vissa operationer när man kör dem fullt ut i DX11 istället för att behöva använda gamla teknikerna.

När de la till DX11-stöd i World of Warcraft för att ta ett exempel så fick man runt 25-35% bättre FPS, så nej, DX11 är inte bara hype, det gör rejäla prestandavinster i vissa fall.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Finns det verkligen folk förutom diverse företag som fortfarande kör XP?

landstinget i eskilstuna gör det suck..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Förstår inte varför dom skippar XP, eller vad som ens krävs för att dom ska göra det? DX11 är endå bra hypat i min åsikt, alltför många gånger har man sutit och spelat och tyckt det ser väldigt snyggt ut, sen inser man att man sitter på DX10. T.ex i BF3, ingen som helst skillnad. Nej DX11 är bara ett säljknepp som ska göra att folk handlar både grafikkort och spel, är ingen större och värd skillnad mellan DX11 och DX10. Och det är som sagt, min åsikt!

Det är ju som att man hade stått som ett frågetecken 2003 och undrat varför de nyutgivna spelen inte stöttade Windows 3.1.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Nej men vad jättekonstigt att de valt att slopa stöd för ett 11 år gammalt operativsystem :/

DX11 kom för ca 3 år sen. Då var det lite hysteri i forumet att man var skulle skaffa DX11 grafikkort annars skulle man missa massor med snygg grafik.
Idag 3 år senare så är det fortfarande väldigt marginellt med effekter som är DX11 exklusiva. Precis som jag sa då, fast det var inte många som förstod resonemanget att DX9 är 99% grunden i konsoll-spelen, och därmed också PC-spelen.

Permalänk
Medlem

Vem sjutton använder XP idag på en speldator, Ja eller vilken modern dator som helst, bara bra om man skippar support för hädangångna OS.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

DX11 kom för ca 3 år sen. Då var det lite hysteri i forumet att man var skulle skaffa DX11 grafikkort annars skulle man missa massor med snygg grafik.
Idag 3 år senare så är det fortfarande väldigt marginellt med effekter som är DX11 exklusiva. Precis som jag sa då, fast det var inte många som förstod resonemanget att DX9 är 99% grunden i konsoll-spelen, och därmed också PC-spelen.

Att konsolspelen förstör PC-spelen är ju allmänt kännt. Jag tror inte det finns någon som gillar portningar. Jag menade bara att det knappast är uppseendeväckande att de inte orkar utveckla spelet med XP i åtanke, eftersom det är gammalt och få gamers faktiskt använder det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kul att trailern grafikmässigt lika väl skulle kunna vara gjord i mw/bo/mw2/mw3/vilketcodsomhelst.
Alltid gillat cod men tycker det är dags att dom släpper ett nytt spel snart och inte bara expansioner till dom gamla.
Längtar fortfarande till dagen då dom släpper ett spel som är lika bra som / bättre än mw/mw2

Visa signatur

I was going to make a UDP joke, but I was afraid you wouldn't get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Milk it until the cow falls over.

Kossan har varit död sen cod 4:mw :/

Skickades från m.sweclockers.com

Angående COD:Black Ops
"Activision confirmed that the game had sold over 25 million copies worldwide, making it the best-selling game of all time in the US, UK and Europe."
Så nog hittar de lite mjölk i den döda kossan också

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Jag ser att Call of Duty 2 inte stöttade Win98 ens, som då endast var sju år gammalt! Det måste varit ramaskri bland gamers, även om det inte är något jag minns.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

Förstår inte varför dom skippar XP, eller vad som ens krävs för att dom ska göra det? DX11 är endå bra hypat i min åsikt, alltför många gånger har man sutit och spelat och tyckt det ser väldigt snyggt ut, sen inser man att man sitter på DX10. T.ex i BF3, ingen som helst skillnad. Nej DX11 är bara ett säljknepp som ska göra att folk handlar både grafikkort och spel, är ingen större och värd skillnad mellan DX11 och DX10. Och det är som sagt, min åsikt!

Men stödet för DX10 finns ju där, rubriken stämmer inte med artikeln. Du kan stanna kvar på DX10 om du vill, men...

Skrivet av MX510.:

DX11 kom för ca 3 år sen. Då var det lite hysteri i forumet att man var skulle skaffa DX11 grafikkort annars skulle man missa massor med snygg grafik.
Idag 3 år senare så är det fortfarande väldigt marginellt med effekter som är DX11 exklusiva. Precis som jag sa då, fast det var inte många som förstod resonemanget att DX9 är 99% grunden i konsoll-spelen, och därmed också PC-spelen.

...DX10 utesluter även det XP, och DX10 lanserades med Vista november 2006, dvs nästan 6 år sedan. Nu slopas alltså stödet för datorer som inte uppgraderats på 6 år.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara