360-kontroll till PC, ska jag köra på trådlös?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Du få trycka in knappen på receivern och sedan på kontrollen, eller om det var kontrollen först och sedan receivern.

Tack skall testa det om några timmar.

Skrivet av tquist:

Vilken typ av spel tänker du köra? Anledningen att jag frågar är att de trådlösa 360-kontrollerna har en märkbar fördröjning jämfört med trådkontrollerna. Det är en liten nog fördröjning för att vara helt irrelevant i de flesta typer av spel, men för FPS har jag aldrig kunnat stå ut med de trådlösa kontrollerna och alltid kört med en trådkontroll.

Jag skulle mycket hellre rekomendera att köra med en PS3 Dual Shock 3 - om du kan få den att funka med PC (tror det finns fanmade drivrutiner att ladda ner nånstanns) - än att köra med en XBOX 360 trådlös handkontroll för sonys har en otroligt mycket snabbare responstid (förmodligen för att den använder bluetooth istället för det som microsoft använder, vad det nu är)

Har för mig att dom skrivit i tråden att fördröjningen är försumbar. Du menar att det är något man märker? Får testa det sen, kan ju testa crysis eller något skjutaspel och se om han skjuter när jag vill det.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Du få trycka in knappen på receivern och sedan på kontrollen, eller om det var kontrollen först och sedan receivern.

Tack så mycket. Hade helt glömt bort att det fanns en sån liten knapp.

Skrivet av tquist:

Vilken typ av spel tänker du köra? Anledningen att jag frågar är att de trådlösa 360-kontrollerna har en märkbar fördröjning jämfört med trådkontrollerna. Det är en liten nog fördröjning för att vara helt irrelevant i de flesta typer av spel, men för FPS har jag aldrig kunnat stå ut med de trådlösa kontrollerna och alltid kört med en trådkontroll.

Jag skulle mycket hellre rekomendera att köra med en PS3 Dual Shock 3 - om du kan få den att funka med PC (tror det finns fanmade drivrutiner att ladda ner nånstanns) - än att köra med en XBOX 360 trådlös handkontroll för sonys har en otroligt mycket snabbare responstid (förmodligen för att den använder bluetooth istället för det som microsoft använder, vad det nu är)

Märker ingen fördröjning överhuvudtaget. Känns inte som att den spelar någon roll. Gubbarna går och jag skjuter precis när jag vill göra det, alltså måste fördröjningen vara betydligt mindre än min hjärna hinner reagera.........

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tquist:

Vilken typ av spel tänker du köra? Anledningen att jag frågar är att de trådlösa 360-kontrollerna har en märkbar fördröjning jämfört med trådkontrollerna. Det är en liten nog fördröjning för att vara helt irrelevant i de flesta typer av spel, men för FPS har jag aldrig kunnat stå ut med de trådlösa kontrollerna och alltid kört med en trådkontroll.

Jag skulle mycket hellre rekomendera att köra med en PS3 Dual Shock 3 - om du kan få den att funka med PC (tror det finns fanmade drivrutiner att ladda ner nånstanns) - än att köra med en XBOX 360 trådlös handkontroll för sonys har en otroligt mycket snabbare responstid (förmodligen för att den använder bluetooth istället för det som microsoft använder, vad det nu är)

Huruvida man märker det är ju personligt, likaså om man störs av det eller ej. Jag märker det inte, men å andra sidan tycker jag att de trådlösa möss och tangentbord jag använt funkat alldeles utmärkt i FPS medan det finns folk som påstår att fördröjningen med trådlös mus är olidlig...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Är lite offtopic, men funkar den vanliga trådade xbox 360-kontrollen till PC? Jag läste någonstans att detta var fallet, men vill extra kolla så jag inte köper en kontroll till en konsoll som jag inte har -__-

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Skrivet av zerorepent:

Är lite offtopic, men funkar den vanliga trådade xbox 360-kontrollen till PC? Jag läste någonstans att detta var fallet, men vill extra kolla så jag inte köper en kontroll till en konsoll som jag inte har -__-

Jag undrar också detta då jag vill ha en kontroll och ingen butik som är här i närheten verkar sälja pc-versionen. Men det bör väl vara samma eller?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Är lite offtopic, men funkar den vanliga trådade xbox 360-kontrollen till PC? Jag läste någonstans att detta var fallet, men vill extra kolla så jag inte köper en kontroll till en konsoll som jag inte har -__-

Jag har en trådad xbox-kontroll till min PC. Jag tror inte den "vanliga" fungerar till PC men det finns en modell som det står på själva förpackningen att den är för Windows och xbox. För övrigt föredrog jag den trådade modellen när jag köpte den eftersom jag aldrig sitter mer än 1m från datorskärmen samt att man inte behöver använda batterier.

http://www.inet.se/produkt/6605178/microsoft-gamepad-tradad-pc-xbox360

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Är lite offtopic, men funkar den vanliga trådade xbox 360-kontrollen till PC? Jag läste någonstans att detta var fallet, men vill extra kolla så jag inte köper en kontroll till en konsoll som jag inte har -__-

Skrivet av NoArmsButCookies:

Jag undrar också detta då jag vill ha en kontroll och ingen butik som är här i närheten verkar sälja pc-versionen. Men det bör väl vara samma eller?

Skrivet av fantomsmurfen:

Jag har en trådad xbox-kontroll till min PC. Jag tror inte den "vanliga" fungerar till PC men det finns en modell som det står på själva förpackningen att den är för Windows och xbox.

Vanliga med kabel, alltså inte trådlösa med charge and play, går att köra med i spel som stödjer det.

Permalänk

Har köpt en trådlös till datorn. Min gamla trådlösa kontroll till 360n fungerar även till datorn nu. Det verkar som att man måste ha den lilla usb-dosan som medföljer PC-versionen av den trådlösa kontrollen.

Permalänk

Tack för svaren, Dark Souls: Prepare to die edition är fan ett helt annat spel när man kör det med gamepad på PC. Maken till sadister som kom fram till kontrollerna med tangentbord och mus till det spelet får man leta efter.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Har köpt en trådlös till datorn. Min gamla trådlösa kontroll till 360n fungerar även till datorn nu. Det verkar som att man måste ha den lilla usb-dosan som medföljer PC-versionen av den trådlösa kontrollen.

Stämmer bra det. Inte ens många som arbetar i databutiker vet om det. Frågade i både Inet och Webhallen i Göteborg och dom skrev att dom inte trodde det skulle funka...

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Jag har en trådad för windows.
Har den ikopplad till min Dell U2711 och det fungerar hur fint som helst!
Tyckte dock att sladden var lite lång, men det löste jag med en bit snöre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av Osterberg1985:

Jag kör på trådlös och har inte känt av några problem, funkar kanon.
Men i ärlighetens namn så kunde jag lika gärna kört trådbunden, för hur ofta sitter man typ 3m från sin datorskärm?:D

Om man kör via TV

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Trådad alla dagar i veckan. Mycket bättre respons.
Jag har ändå ett 360 med två (trådlösa) kontroller, men kör sladd till datorn.

Har du gjort jämförelse?

Men det är ju väldigt logiskt, majoriteten av spel möss är trådade, kör förövrigt själv trådad 360 kontroller till PC och kan tänka mig att trådlös känns sämmre till spel.
Har funderat på köpa en trådlös kontroll men som sagt isåfall ska responstiden vara samma.

Permalänk
Medlem

Lånat (på obestämd tid) en av brorsans 360-kontroller och köpte en trådlös mottagare, riktigt najs att ligga i sängen och lira t.ex. Assassins Creed på stor-tv med en dosa.. Eller mappa den i joytokey och använda den till att styra filmer och musik (har trådat keyboard+mus).. Så trådlös alla dagar i veckan i.m.o

Permalänk
Medlem

Jag kör med trådlös, vet inte hur bra det funkar i jämförelse med trådad.
Däremot tkr jag att det är sjukt värt med wireless recievern eftersom polarna kan komma över med sina xbox kontroller och bara börja spela självklart kan man göra det med sladd oxå, men alla har väl inte play'n'charge kit, plus att man slipper kablar

Visa signatur

Chassi: Cm 690 ii | PSU: corsair ax 750w | mobo: asus rampage 2 extreme | ram: intel xms3 1600mhz 3x2gb | Prolle: i7 960 stock | Grafik: zotac gtx 570 amp | HDD: intel x25-m 80 gb och en skitdisk på 160 gb

Permalänk
Inaktiv

Jag vill personligen säga att jag gillar trådlöst bättre då det verkligen är bekvämt att ha kontrollerna på ett stativ brevid datorn och när man skall köra är det bara att plocka ner den och köra. Underbart enligt mig och man slipper använda 4usbportar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Trådlös Xbox-kontroll är ju perfekt för lite mer avslappnad gaming framför TV:n. Jag kan även passa på att tipsa om att om man vill spela spel där kontrollen inte stöds så kan man använda sig av programmet xpadder så kan man binda musen och tangenter på tangentbordet till kontrollen. Perfekt även att ha som "fjärrkontroll" till datorn om man ska sätta på nån film eller så.

För övrigt vad har folk för tips på spel att köra med kontroll? Än har jag mest spelat Colin McRae och Assassins creed. FPS tycker jag är omöjligt utan mus och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av tobbe_x90:

Trådlös Xbox-kontroll är ju perfekt för lite mer avslappnad gaming framför TV:n. Jag kan även passa på att tipsa om att om man vill spela spel där kontrollen inte stöds så kan man använda sig av programmet xpadder så kan man binda musen och tangenter på tangentbordet till kontrollen. Perfekt även att ha som "fjärrkontroll" till datorn om man ska sätta på nån film eller så.

För övrigt vad har folk för tips på spel att köra med kontroll? Än har jag mest spelat Colin McRae och Assassins creed. FPS tycker jag är omöjligt utan mus och tangentbord.

Kör Prototype riktigt bra spel, tvåan är tyvärr sämmre

Alan Wake och Alan Wake American nightmare, Alice madness returns är min personliga favorit spel

Tydligen så är Hulk gjord av samma företag som prototype men aldrig lirat det.

Permalänk
Skrivet av grandpatzer:

Kör Prototype riktigt bra spel, tvåan är tyvärr sämmre

Alan Wake och Alan Wake American nightmare, Alice madness returns är min personliga favorit spel

Tydligen så är Hulk gjord av samma företag som prototype men aldrig lirat det.

Tack för tipsen, ska kolla upp dem spelen