Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Serverna är öppna mellan 16-04 om jag minns rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha. Det skulle förklara saken då. Inte heltokiga tider, men men...

Föresten, någon som vet hur det går att byta mellan servar? Har gott om kompis runt om världen, vissa kommer spela på EU, vissa på US, går det att använda samma 'karaktär' mellan servrarna så som på till exempel Tribes Ascend? Annars är det tyvär något av en dealbreaker för att detta ska bli det bästa FPSet på senare år... :/

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Köpte Alpha Squad igår kväll. Men när jag loggar in så har jag ingen Station Cash. Jag har haft två gubbar innan min nuvarande om det spelar roll.

Sen fattar jag inget om hur du ser vilken level du är, hur fan du ens köper något, hur lite personer det är inne per server, känns det som (Spelar på EU beta 02) och hur lite teamplay det är.

Är det sådan jävla skillnad mellan medium och high? Har allt på medium fast inget annat på. Så som motion blur eller ambien occlusion. Även då så känns det som alla texturer är skit dåliga och vissa stenar är helt blanka.
Just nu är jag jävla sur och känner mig frustrerad på allt, men men det är ju beta....

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Köpte Alpha Squad igår kväll. Men när jag loggar in så har jag ingen Station Cash. Jag har haft två gubbar innan min nuvarande om det spelar roll.

Sen fattar jag inget om hur du ser vilken level du är, hur fan du ens köper något, hur lite personer det är inne per server, känns det som (Spelar på EU beta 02) och hur lite teamplay det är.

Är det sådan jävla skillnad mellan medium och high? Har allt på medium fast inget annat på. Så som motion blur eller ambien occlusion. Även då så känns det som alla texturer är skit dåliga och vissa stenar är helt blanka.
Just nu är jag jävla sur och känner mig frustrerad på allt, men men det är ju beta....

Spelet är i beta och släpps våren 2013!
1. Texturerna är placeholders som kommer bytas. De har lovat texturer som är 8192x8192, dvs det finns inget grafikkort på konsumentmarknaden som har minne nog att driva det, men sen är spelet designat att hålla i 10 år ungefärr så gott om svängrum innanför skalet på motorn. Men citera mig inte på texturstorleken jag tror mig bara läst eller hört det i planetside 2 sammanhang.
2. Station cash får du när spelet släpps eller och om när stations cash introduceras till betan. Men du kan använda station cash på alla andra SOE titlar som har det stödet. Station cash kan användas för early unlock av visa vapen och andra kosmetiska saker, även för implants. Annars är Station cash poänglöst.
3. Level ser du under din klass i ESC-menyn, klasser, kallas BattleRank. Levels i planetside 2 spelar ingen roll i sig, det är ett sätt att visa denna spelaren har spelat länge och tjänat in mer Certs, men ni har samma stats etc.
4. Köper beror på vad du ska göra. Terminalerna(markeras med ett gevär, tank eller flygplan) i spelet ger tillgång till tanks, flygplan och byta klasser. Certs köper du ifrån ESC menyn och du får dom genom att få Xp.

Är du inte nöjd kan du ju försöka ta upp det med SOE och be om refund, men det är din strid att försöka vinna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Spelet är i beta och släpps våren 2013!
1. Texturerna är placeholders som kommer bytas. De har lovat texturer som är 8192x8192, dvs det finns inget grafikkort på konsumentmarknaden som har minne nog att driva det, men sen är spelet designat att hålla i 10 år ungefärr så gott om svängrum innanför skalet på motorn. Men citera mig inte på texturstorleken jag tror mig bara läst eller hört det i planetside 2 sammanhang.
2. Station cash får du när spelet släpps eller och om när stations cash introduceras till betan. Men du kan använda station cash på alla andra SOE titlar som har det stödet. Station cash kan användas för early unlock av visa vapen och andra kosmetiska saker, även för implants. Annars är Station cash poänglöst.
3. Level ser du under din klass i ESC-menyn, klasser, kallas BattleRank. Levels i planetside 2 spelar ingen roll i sig, det är ett sätt att visa denna spelaren har spelat länge och tjänat in mer Certs, men ni har samma stats etc.
4. Köper beror på vad du ska göra. Terminalerna(markeras med ett gevär, tank eller flygplan) i spelet ger tillgång till tanks, flygplan och byta klasser. Certs köper du ifrån ESC menyn och du får dom genom att få Xp.

Är du inte nöjd kan du ju försöka ta upp det med SOE och be om refund, men det är din strid att försöka vinna.

tack för förklaringen! Är sur dels för interfacen känns dp strulig sen känns ddt inte som du avancerar dig när du spelar, sen för att jag behöver nog köpa en ny dator xD Får köpa den under julrean typ

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Spelet är i beta och släpps våren 2013!

Jag läste på FZ (kommer inte åt sidan nu) att det släpps på eller innan den 31e December 2012. Vart har du läst att det släpps våren 2013?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag läste på FZ (kommer inte åt sidan nu) att det släpps på eller innan den 31e December 2012. Vart har du läst att det släpps våren 2013?

Hörde det i pax livestreamen. Dock sa dom det mer som att det släpps när det är klart var på frågan när är det och svaret blev våren 2013 följt av massor av skratt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Hörde det i pax livestreamen. Dock sa dom det mer som att det släpps när det är klart var på frågan när är det och svaret blev våren 2013 följt av massor av skratt.

Skickades från m.sweclockers.com

Läser man villkoren för Alpha Squad står det att man får tillgång till in-game-sakerna på eller innan den 31:a december vilket indikerar att spelet släpps senast det datumet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Läser man villkoren för Alpha Squad står det att man får tillgång till in-game-sakerna på eller innan den 31:a december vilket indikerar att spelet släpps senast det datumet.

Eller så introduceras station cash då. Men jag vet inte de verkar inte ha bråttom och pax sändes innan alpha squad erbjudandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Eller så introduceras station cash då. Men jag vet inte de verkar inte ha bråttom och pax sändes innan alpha squad erbjudandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, det står faktiskt "You will receive the rest of the items in the Alpha Squad package upon launch of PlanetSide 2, on or before December 31, 2012."

EDIT: Å andra sidan skrev Smedley på twitter:

Citat:

Why do we have a December 31st 2012 date up there? Is that the launch date? - No. It's not. It's launching when beta is over. We don't know when that will be. But we have to put a date up there for the lawyers to be happy. We've always said we were launching this year. If we make the game we're proud to release and beta is great then yes? When will that be exactly? When the game kicks ass.

Så jag kan ha fel, beror på hur man ser det

Permalänk
Medlem

Jaha, ska man köpa Alpha Squad eller inte
Tyckte jag läste tidigare i tråden att servers är öppna 16-01 svensk tid? Är detta varje dag? Uppdateras klienten ständigt med nyheter?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jaha, ska man köpa Alpha Squad eller inte
Tyckte jag läste tidigare i tråden att servers är öppna 16-01 svensk tid? Är detta varje dag? Uppdateras klienten ständigt med nyheter?

Personligen skulle jag inte köpt alpha squad, men när jag säger så och är med i betan så kanske min åsikt är orelevant.
Tycker inte att det man får för pengarna är särskilt bra särskilt inte när det är free-2-play och du kanske inte ens tycker om spelet, så står man där med x antal station cash(SC) som du inte kan använda, dvs om du inte har ett annat SOE spel som erbjuder använding av SC.

Enligt forumets senaste uppdatering kring serverna står det.

Citat:

Beta servers will be available Monday through Friday at 6:00 AM PT (3:00 PM CEST) and close at 12:00 AM (9:00 AM CEST). Saturday and Sunday they will be available 2:00 AM PT (11:00 AM CEST) and close at 12:00 AM (9:00 AM CEST).

Det skrevs den 7'e September. Så dvs 15:00 till 09:00 vår tid(eftersom vi använder CEST, central european summer time här i sverige.). Men igår skrev en användare att han försökte nå servern vid 08 tiden. Då skulle servern varit igång. Men man ska ta och komma ihåg att servern kan stänga ner utan förvarning för uppdateringar och underhåll.

De flesta nyheterna står här: http://forums.station.sony.com/ps2/index.php?forums/official-...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Personligen skulle jag inte köpt alpha squad, men när jag säger så och är med i betan så kanske min åsikt är orelevant.
Tycker inte att det man får för pengarna är särskilt bra särskilt inte när det är free-2-play och du kanske inte ens tycker om spelet, så står man där med x antal station cash(SC) som du inte kan använda, dvs om du inte har ett annat SOE spel som erbjuder använding av SC.

Enligt forumets senaste uppdatering kring serverna står det.

Det skrevs den 7'e September. Så dvs 15:00 till 09:00 vår tid(eftersom vi använder CEST, central european summer time här i sverige.). Men igår skrev en användare att han försökte nå servern vid 08 tiden. Då skulle servern varit igång. Men man ska ta och komma ihåg att servern kan stänga ner utan förvarning för uppdateringar och underhåll.

De flesta nyheterna står här: http://forums.station.sony.com/ps2/index.php?forums/official-...

Tänkte mest att det var ett garanterat sätt att kunna spela spelet då jag vart signad till betan länge men inte fått en nyckel än. Ska fundera lite på det. Hade AS kostat 15€ hade jag köpt det direkt men håller med att 30€ är lite mycket med tanke på vad man får.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag fick tag på en key helt random av en kille på youtube men servrarna var stängda när jag skulle testa det.. blir att testa imon...
edit: vilka tider är servrarna öppna??

Permalänk
Inaktiv

http://www.youtube.com/watch?feature=g-vrec&v=GXVrNS36hZk&gl=...

Livestream, den är väl över nu men klippet ligger kvar. Över en timme högupplöst filmande och snack, riktigt intressant.

Permalänk
Medlem

Letar key, men lyckas inte så bra... Hur fick ni tag i era?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Letar key, men lyckas inte så bra... Hur fick ni tag i era?

Jag fick precis en nyckel genom att fråga snällt på twitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flintfan:

Jag fick precis en nyckel genom att fråga snällt på twitter.

Vart frågade du? Har några kompisar som vill ha nycklar nämligen.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Vart frågade du? Har några kompisar som vill ha nycklar nämligen.

@planetside2
Det är där du ska fråga snällt eller göra lite fanart eller en youtube video eller något annat kul.

Visa signatur
Permalänk

Hade inte tur med twitter, det jag gjorde var att köpa PC Gamer July 2012 digital edition, skicka in kvitto till deras support, fick en nyckel. Gav den sen till min polare då jag skulle köpa alpha squad, sedan mailade de mig en extra beta nyckel några dagar sedan. Så de som köpt alpha squad kan ge en extra till sin vän, inte säker på om det fortfarande gäller men jag och några andra fick en extra nyckel några dagar efter att vi köpt Alpha Squad.

Iaf, PC Gamer sättet:
http://www.mmo-champion.com/threads/1152819-Guide-To-Receivin... Kostar ca 40kr eller så, tog mig en dag efter att jag maila PC Gamer för att få nyckeln, detta var precis i början av September.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retrospective:

Hade inte tur med twitter, det jag gjorde var att köpa PC Gamer July 2012 digital edition, skicka in kvitto till deras support, fick en nyckel. Gav den sen till min polare då jag skulle köpa alpha squad, sedan mailade de mig en extra beta nyckel några dagar sedan. Så de som köpt alpha squad kan ge en extra till sin vän, inte säker på om det fortfarande gäller men jag och några andra fick en extra nyckel några dagar efter att vi köpt Alpha Squad.

Iaf, PC Gamer sättet:
http://www.mmo-champion.com/threads/1152819-Guide-To-Receivin... Kostar ca 40kr eller så, tog mig en dag efter att jag maila PC Gamer för att få nyckeln, detta var precis i början av September.

Tack, ska testa detta ikväll. 40kr är mindre än Alpha Squad (~350 pix).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni som körde första Planetside om Planetside 2?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Skrivet av Gascogne:

Vad tycker ni som körde första Planetside om Planetside 2?

Lovande, men jag är inte jätteförtjust över att baser och torn ligger så tätt.
Det blir att folk "fot zergar" mer ist och man tappar lite teamplay och struktur jag ändå tyckte PS1 hade.
PS1 baserna med torn låg mer glest, vilket dels krävde transporter av infantri, som naturligtvis behövde tank och flyg understöd.
Dels val av nästa bas som skulle anfallas, vad för fördelare/nackdelar, vi/fienden kunde få/förlora vid ett övertagande av de olika bastyperna.

Sedan vet jag inte om jag är så glad i uppdelning av certs points till den nuvarande lösningen (två "valutor"), känns bara onödigt omständigt.
Spelet är för övrigt riktigt kul, både som fotsoldat, i tanks, flyg mm..

Sedan ser det ju helt otroligt ut, speciellt nattstrider med massa tracers och dynamsikt ljus som sprids från pipor och strålkastare på fordon och baser.
Har aldrig sett nått så grafiskt imponerande och samtidigt få en total "episk" spelkänsla av de enorma striderna som utspelar sig.
Dock tycker jag att inomhus miljöerna är lite väl mörka nattetid, för mycket energispar lampor måntro?

Har för övrigt hittat tillbaka till min gamla outfit "The Vanu Corporation", som under sina mest glamorösa stunder vände flertalet strider med deras taktiska "gal drops", där vi slog ut och höll flertalet baser bakom fiendens linjer, vilket skar av våra fienders förnödenheter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som upplever usel prestanda i detta spel? Snittar 15-30 fps på low med datorn i sign....

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem

Har 2 buddy nycklar till övers.

6EG2-K6R2-TGPG-T96P-G3ZG
24RD-2PNZ-XAK6-PA22-6AZ3

Skriv om ni tar någon så andra vet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5 3600 - ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB (2x8GB) - ASUS Radeon RX 5700 DUAL EVO OC - Corsair RM650x - Fractal Design Define C - Windows 10.
Server: SuperMicro X8DT3 - 2xIntel Xeon X5650 2.67Ghz - 64GB DDR3 ECC - Fractal Design Define XL - 3x4TB WD Red & 1x6TB WD Red - UnraidOS 6.8.0

Permalänk
Medlem

Var kan man få hjälp som noob? Fattar seriöst ingenting och alla andra fattar tydligen inte heller som står där och hoppar och skjuter nära någon "Defend"-crater

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Macke69:

Har 2 buddy nycklar till övers.

6EG2-K6R2-TGPG-T96P-G3ZG
24RD-2PNZ-XAK6-PA22-6AZ3

Skriv om ni tar någon så andra vet.

Ingen skriver och båda tagna, det är ju riktigt stabilt....

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag läste på FZ (kommer inte åt sidan nu) att det släpps på eller innan den 31e December 2012. Vart har du läst att det släpps våren 2013?

Jag läste någonstans att det skulle släppas innan året är slut. Vet inte om detta stämmer.

Permalänk
Medlem

Fick en key härrom dagen om någon vill ha.