Permalänk
Medlem

Knappen på download sidan man får via mailen fungerar inte för mig, är länken avstängd?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd

Grym grafik.
Enorma banor.
Dynamic ToD.
Hundratals till Tvåtusen spelare.

BF3/4 har inte en chans.

Permalänk
Medlem

Är betan öppen just nu? Aka går det att spela ikväll?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Åh fasen. Jag skrev några gånger igår men fick inte ens något underfundigt svar som många andra fått. Det handlar om tur helt enkelt. :/

Börjar känna mig rätt sugen på att få testa detta nu.

Jag skrev igår också, massor med svar men inga nycklar, tror det bara är att vänta på rätt tillfälle och jag har för mig att de säger till när det finns en chans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hemming:

Har beta key och allting men har problem när jag kör.

Det är problem med optimeringen rent allmänt, kör på lägre inställningar. Stäng av fog shadows! Du sitter ju också AMD Radeon och det är lite meh för er just nu. Går bra på mitt GTX 580, allt på high, 1920x1080 med fog shadows av så flöt det kring 30-40 FPS. Räcker för mig.

Spelet är väldigt CPU beroende pga den massiva mängd info ifrån servern angående spelar positioner etc. Åter igen AMD är lite shafted. Detta ska rättas till, därför dom har betan.

Lycka till och enjoy.

Skrivet av flyawaynille:

Är betan öppen just nu? Aka går det att spela ikväll?

Svaret är ja, jag spelade nyss. Men nu ska jag i säng.

Permalänk

Någon mer som märker av fördröjningar? Tex när man avfyrar ett vapen så börjar animationen inte omedelbart utan någon millisekund efter att man tryckt, samma när man ska ladda om/byta vapen/gå in i bilar/byta till tredje person etc etc.

Är så van vid att spela CS 1.6 med ~30 ping så jag märker verkligen direkt när det är fördröjningar. Spelar på EU servrar, någon som vet var de servrarna står någonstans och om det finns något kommando för att kika ping ingame?

Spelar med HD7950 (1150/1425) i5 2500k (4.2ghz) och 8 gig 1600mhz ram. Ligger på 60 fps men får ofta drops till exakt 40 där den stannar i några sekunder för att sedan återgå till 60 (vsynk på). Har ställt in allt på lägsta, samt ändrat i .ini filen för att få ner texturerna till lägsta och viewdistance till 1300m istället för oändligt.

Permalänk

Till alla som söker beta nyckel, ni kan ju försöka er på detta!

IGN gick precis ut med en Planetside 2 Promo. Där man kan köpa IGN Prime och få direkt åtkomst åt Betan eller så reggar man sig som gratis medlem och tar emot nyhetsbrevet så ska man enligt texten kunna få en beta-nyckel den 7:e September.

Om det fungerar, mycket nöje både för mig och för er.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av flygaresset:

Någon mer som märker av fördröjningar? Tex när man avfyrar ett vapen så börjar animationen inte omedelbart utan någon millisekund efter att man tryckt, samma när man ska ladda om/byta vapen/gå in i bilar/byta till tredje person etc etc.

Är så van vid att spela CS 1.6 med ~30 ping så jag märker verkligen direkt när det är fördröjningar. Spelar på EU servrar, någon som vet var de servrarna står någonstans och om det finns något kommando för att kika ping ingame?

Spelar med HD7950 (1150/1425) i5 2500k (4.2ghz) och 8 gig 1600mhz ram. Ligger på 60 fps men får ofta drops till exakt 40 där den stannar i några sekunder för att sedan återgå till 60 (vsynk på). Har ställt in allt på lägsta, samt ändrat i .ini filen för att få ner texturerna till lägsta och viewdistance till 1300m istället för oändligt.

Ingen aning om var servern är mer än att spelet är i beta och inte optimerat ännu.

Ta upp det i det officiella forummet där utvecklarna kan se det. Det är dom enda människorna som kan hjälpa dig. Som sagt spelet är så nytt får uppdateringar dagligen att det kanske inte finns någon lösning på ditt problem ännu.

Inte ens serverna är 100% klara de är igång enligt schema(inte 24/7) och kan tas ner utan förvarning för optimering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Knappen på download sidan man får via mailen fungerar inte för mig, är länken avstängd?

Jag hade samma problem förrut när jag skulle ladda ner klienten. Problemet är att när du loggar in på planetside2.com så får man en ruta som säger att det den amerikanska siten är optimerad får amerika osv. Om man väljer att gå till den europeiska versionen så funkar inte download knappen. Men om man väljer att stanna på den amerikanska och sen klickar på länken i mailet så funkar knappen.

Hoppas det hjälper om du inte löst det redan.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

Kom ihåg (Keys will only be available between September 8 - 10)

Permalänk
Medlem

Sweet. Fick en nyckel, nu ska det pangas

Tack för länken!

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Man kan även köpa Alpha Squad package för $39.99, då ingår beta-access.

Klicka på bilden

Permalänk
Medlem

Ahhh missade den utdelningen, någon som har nyckel över? PMa isf.

Permalänk
Medlem

Kolla in denna video för gameplay och info: http://www.youtube.com/watch?v=1gvXlHyApxY
Ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem

någon klan/guild som ska dra igång? sugen att börja spela men känns som man måste vara med lite fler spelare isf.

Permalänk
Medlem

Har de fixat joystickstödet än?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Någon som vill spela på söndag? säg bara till

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Skrivet av Saven:

någon klan/guild som ska dra igång? sugen att börja spela men känns som man måste vara med lite fler spelare isf.

Vi kommer antagligen dra igång en Outfit men inget är riktigt bestämt än. Du kan hålla dig uppdaterad på vår sida, står i min sig

Permalänk
Skrivet av EvilPuppy:

Vi kommer antagligen dra igång en Outfit men inget är riktigt bestämt än. Du kan hålla dig uppdaterad på vår sida, står i min sig

Intressant, har spelat en del beta men känns så tomt att lira själv. Skulle vara mycket roligare att lira med lite folk tror jag.

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 4 timmar nu och fattar fortfarande inte hur man ska bära sig åt för att få xp snabbast mölligt ;/ tycker det går rätt segt att lvla. Ska man bara cruisa runt i en galaxy, ta över områden och hoppas på att det är lite folk där man kan döda?

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Antec Flux Pro |PSU: Seasonic TX 1600W Noctua Edition

Permalänk
Medlem

Levlingen är seg och i PS2 är man inte lika beroende av den som i ettan tycker jag. I ettan ville man ju låsa upp cert poäng bara för att nån utrustning att spela med

Men snabbaste xp har alltid vart att följa zergen så länge det inte blir en propp nånstans, men å andra sidan vill man inte missa dom slagen. Roligaste slaget jag var med om i ettan var över en bro och ett torn där vi fastnade i timmar...

Permalänk

Som klantbo skriver så är levling ganska långsam i PS2. Det spelar inte så stor roll vad du gör. Följ med den stora massan så kommer du få xp, man får 100xp per kill och 100 xp för att capa en punkt.

Permalänk
Medlem

Ok, då verkar det som att jag gör hyffsat rätt iallafall. Jag tycker dock att man borde kunna spawna direkt på squadmedlemmar eller åtminstone outfitledare, det verkar så bökigt med spawnbeacon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ser förbaskat bra ut och kul, men vad för typ av hårdvara ska man ha för att det ska flyta på bra för det ser väldigt krävande ut?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Skrivet av SKaKIG:

Ok, då verkar det som att jag gör hyffsat rätt iallafall. Jag tycker dock att man borde kunna spawna direkt på squadmedlemmar eller åtminstone outfitledare, det verkar så bökigt med spawnbeacon.

Den möjligheten fanns tidigare i betan men de tog bort den. Spawnbeacon är inte särskilt bökigt, bara att certifiera sig i den och kasta ut så är det klart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SKaKIG:

Har spelat ca 4 timmar nu och fattar fortfarande inte hur man ska bära sig åt för att få xp snabbast mölligt ;/ tycker det går rätt segt att lvla. Ska man bara cruisa runt i en galaxy, ta över områden och hoppas på att det är lite folk där man kan döda?

Vill man ha lvls snabbt så kan man få det snabbast med medic eller engineer. Håll dig till zergen och var sjukvårdare/reperatör. Medic får 75 per revive och 10 för varje kvartal av HP du läker. Engineer får 10 poäng för varje sekund du lagar MAX units och 100 för att laga terminaler. Lägg sedan på dina tills som varierar mellan 100-150 per kill.

Jag finner detta att vara det snabbaste sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Man kan även köpa Alpha Squad package för $39.99, då ingår beta-access.

Man tackar! Vad blev det i EUR? (är på jobbet och kan inte klicka på bilden)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

När tusan är servrarna uppe? Har haft "Locked" hela dagen idag sedan jag vaknade vid 08...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Atlas Tasume:

När tusan är servrarna uppe? Har haft "Locked" hela dagen idag sedan jag vaknade vid 08...

Serverna är öppna mellan 16-04 om jag minns rätt.